Solaris:
Steven Soderberghin ohjaama Solaris oli mielenkiintoinen ja vangitseva kokemus. Elokuvaa on paljon moitittu mutta minut se naulasi ruudun ääreen. Näyttelijä suoritukset erinomaisia, Jeremy Davies (I) mumisevana Snowna, George Clooneyn Kelvin koskettava kaipuussaan, Natascha McElhoen Rheya hauraan herttainen. Musiikki ja avaruusaseman äänimaailma täydensi tunnelman hypnoottiseksi. Tarkovskin Stalker on katsomatta joten vertailukohtaa alkuperäiseen ei ole, tästä kuitenkin pidin.
Pakojuna:
Yllättävän toimiva pätkä Andrei Konchalovsky ohjaama vakilapako elokuva oli. Jon Voight vakuutti pääkonnana, Eric Roberts jäi varjoon typeränä pakokumppanina. Talven hyytävyys esitettiin paikoin vakuuttavasti. Aivan kelpo pätkä jossa sai jännittää kuinka pojille käy.
Tohtori Outolempi eli kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia:
Elokuvissa joskus poikasena nähty ja silloin en täysin ymmärtänyt tai pitänyt tunnelmista enkä elokuvasta. Nyt jo toivottavasti kypsyneenä elokuva oli aivan kelvollinen ja ajatuksia herättävä kuinka pienestä se voi olla kiinni että tuhoamme tämän rakkaan pallomme elämän. Peter Sellers osissaan oli vakuuttava lukuun ottamatta Outolempeä joka ampui pahasti yli. George C. Scott aivan huimaava kenraali ’Buck’ Turgidsonina. Sterling Hayden seonneena Ripperinä todella täys seko! Slim Pickens tunnollisena tehtävänsä loppuun vievänä majuri T.J. ’King’ Kongina aivan hurmaavan huvittava.
Hypnoottinen elokuva ja muuta
3
518
Vastaukset 3
- Watcher
Stalker on ihan eri leffa. Solaris perustuu samannimiseen romaaniin, samoin Stalker. Stalker on parempi kirjana, mutta toisaalta niin on Solariskin.
Tarkovskin Stalker on syöpynyt mieleeni niin syvälle yli hilseen menevänä haahuiluna, että tuli kirjoitettua se vaikka tarkoitin Solarista!
Hyvä että huomasti korjata ;)
- Holbein
Itseasiassa kun katsoo tekijäkaartia, niin kyseessä on noin 80%:sti B-luokan elokuva, mutta porukka näyttelijöineen hoitaa homman tyylikkäästi ja vakuuttavasti. Loppu kruunaa filmin musiikkia myöten=)
Pojot jotain ****-/*****
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri571483- 90973
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44767Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40750Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus280714Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,228611- 49589
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied65551- 43533
Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l111530