Eli tämmösiä tarttui matkaan, osaako joku tunnistaa. Ylhäällä samat sienet ylhäältä ja alhaalta kuvattuna. alimmainen sieni vain ylhäältä kuvattu
http://postimg.org/image/jgug2ye7d/
Tarvitsen tunnistusapua näistä sienistä?
8
400
Vastaukset
- Myrkkytatti.
Oikenmoinen pakurakääpä tämä huiputusteatterin valiovisioja.Görän.
Tämä sienikasvi on pesietynyt järjelstäämme.
Teholla,jota joudumme odottamaan.
On tulossa sellainen sieni,minkä Hiroshiman ihmiset kokivat.
Siinä tämä pelleily sitten lienee.. - syylä
paista ja keitä sienisoppaa, kyl siihen siänet käY!
- ei syötäviä
Isoin sieni voi olla myrkyllinen pulkkosieni. Nuo toisetkin melko epäilyttävän näköisiä.
- ioioiooioi
Nou nou, näyttää pahalta.
Keskimmäisen (pienin violetti) kelpuuttaisin keitettynä suolasieneksi, olisiko joku rousku mutta ne kaksi muuta tapausta kiertäisin kaukaa. - Tattis daa
Oikealla on haaparousku, keitettynä hyvä suolasieni.
- sienineuvoja
Sain avautumaan kolmen sienen kuvan. Suurin ylhäällä vasemmalla oli selvästi pulkkosieni, siis myrkyllinen. Pieni harmaa... väri ei ehkä aivan luonnollinen. Tuliko siitä valkoinen maitiaisneste? Silloin se voisi olla haaparousku. Mikäli oli ilman maitiaisnestettä ja muutenkin kuivahko, hauras, voisi olla joku hapero (esim. polttiaishapero on harmahtava ja erittäin polttava maultaan, ei syötävä). Limaisesta tulee ensimmäisenä mieleen joku limaseitikki, ei se ainakaan suosikkeihini kuulu. Sori, etten pysty pelkkien kuvien perusteella sanomaan tämän tarkemmin.
- mustav
Mustavahakas on oikeanpuoleinen. Erittäin herkullinen sieni.
- mustav
kyllä sittenkin voi olla haaparousku , kun tuo lakki on kuopalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503854
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262458- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51809- 1851766
- 271497
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238