Miksi taustakuva hävisi pois?

Karakoo

Mistähän johtuu sellainen,kun tänään katosi yhtäkkiä yllättäen koneeltani (Windows 8) taustakuva pois.Ja sen taustakuvan paikalla oli pelkkä musta näyttö vaan ja vasemmassa reunassa ainoastaan ne kuvakkeet vaan,joista pääsee mihin haluaa mennä.Mutta siinä aloitus sivulla silti kuitenkin näkyi se taustakuva siinä työpöydän ruuduss.Mutta sitten kun siitä ruudusta yritin klikata sen taustakuvan auki , niin sitten sitä kuvaa ei siellä enää ollutkaan, vaan näkyi sen kuvan paikalla sitä pelkkää mustaa sekä ne kuvakkeet pelkästään vaan,niin kuin tuolla edellä kerroin.

Laitoin sen tilalle nyt sitten uuden taustakuvan,mutta ihmettelen kuitenkin edelleen sitä , että mihin ja minkähän vuoksi se edellinen taustakuva niin kummallisesti hävisi?Joten olisikohan koneellani kenties joku virus ,vai olenko itse vaan mahdollisesti jollain lailla huomaamattani tyrinyt sen ehkä pois?

22

3972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows Seiskassa ainakin MS välillä "muistutti" piraattien kuolevaisuudesta muuttamalla taustakuvan mustaksi.

• Niin mikäli itse sähläsi loaderin perseelleen tai jätti aktivoimatta yms. Hyvin on toiminut kun tietää mitä tekee.

• Karakoo

Kiitos vastauksesta Kollimaattori!!
      Vai on MS sellaista tehnyt .Aika omituiselta kuulostavaa toimintaa tuollainen kyllä MS:n puolelta on jos ne sellaista tosiaan tekevät..Mahtaiskohan se minullakin olla ehkä siitä sitten johtuvaa myös,vaikka meikäläisellä ei mitään piraattitoimintaa ole koskaan edes ollutkaan,joten aika kummallista kiusantekoa kyllä todellakin,jos se siitä tosiaan johtui.

• Joskus tuollainen musta taustakuva voi tulla vaikka Windows olisikin täysin aito ja laillinen.

• musta-parta

Kyllä siinä "piraatti-mustassa" taustakuvassa on huomautus asiasta, tai ainakin ennen oli.
      Kuukauden päästä viimeistään selviää, altte kaputt.

• Karakoo

Kiitos Vapunen ja timekiller !! Sehän voi kyllä tosiaan olla joku ihan oma mokakin tietysti vaan myös ,koska mulla on vielä paljon opittavaa tietsikan saloista,joten tuo mitä timekiller kertoi voi siten hyvin kyllä pitää paikkansa myös,Mutta mulle pitäisi sen vuoksi juuri vääntää rautalangasta että tietäisin tarkemmin mitä loaderin sähläys ja aktivoinnin jättäminen tekemättä tarkalleen ottaen tarkoittaa ja tapahtuu.Mielestäni silti kuitenkin toimin kyllä ihan niinkuin aina ennenkin ja kaikki on sujunut tähän asti ihan ongelmitta ennenkuin nyt sitten vasta tuollainen tapahtui.

Mietin tässä sitä myös,että voisiko tuollainen johtua niistä päivityksistä,jotka tuli silloin elokuussa ja jotka MS silloin kehoitti poistamaan ja joita en kuitenkaan sitten poistanut kun mulla ei niistä mitään haittaa tuntunut tulleen.Sinullakaan Vapunen ei muistaakseni ne päivitykset mitään aiheuttaneet myöskään ja sanoit seuraavasi miten niiden kanssa jatkossa käy,.Joten onko sinulla ne päivitykset koneellasi vielä vai oletko myöhemmin ne sitten poistanut ja onko sinulla ollut niistä jotain haittaa? Joten kannattaisiko minun nyt sitten poistaa ne varmuuden vuoksi kuitenkin,jos ne olis jotain haittaa tällä tavoin vaikka nyt sitten kuitenkin alkaneet mulle aiheuttaakin?

• musta-parta

Ehkä ei nyt kannata tehdä mitään muuta kuin seurata katseella taustakuvaa.

• "Mutta mulle pitäisi sen vuoksi juuri vääntää rautalangasta että tietäisin tarkemmin mitä loaderin sähläys ja aktivoinnin jättäminen tekemättä tarkalleen ottaen tarkoittaa ja tapahtuu"

Windows pitää aktivoida ja mikäli ei siitä halua maksaa, onnistuu se eräänlaisella apuohjelmalla, Windows loaderilla. Siitä toki pitää olla oikea versio jne.

Jos olet ihan pakettikoneen ostanut kaupasta ja siinä on mukana ollut Windows, niin ei koske sinua.

• Karakoo

Kiitos Mustaparta myös!!Minulla ei mitään sellaista mainintaa kyllämissään näkynytJja meinaatkosiis, että koneeni kuukauden päästä saattaisi ehkä mennä jotenkin kokonaan hajalle tai jotain vastaavaa , kun sanoit tuon altte kaputt?

• musta-parta

Muistaakseni aikanaan kesti kuukauden sellainen taustakuvien hävittely ja varoittelu .
        Sen lapun kyllä huomasi , jotain 7 x 10 cm.

• Karakoo

Sorry vielä nuo kirjoitusvirheet,jotka kiireessä pääsivät lipsahtamaan multa.

• Karakoo

Kiitos edelleen timekiller ja mustaparta!! Joo ei minulla tosiaankaan ole mitään sellaistailmoitus lappua koneella näkynyt.ja minä tosiaan kaupasta ostin tän koneen viime syksynä, joten toivottavasti asia kohdallani on sitten kunnossa kuitenkin.
      Mutta täytyypä nyt sitten alkaa tosiaan seurailla kuitenkin,että alkaako noita ilmoituksia tulla,tai taustakuvia enemmänkin jatkossa sitten alkaa kadota lisääkin vielä myös.
      Ja jos joku vielä minulle tähän kysymykseeni vastaa,niin palailen huomena asiaan uudestaan taas,joten nyt vaan öitä kaikille,sillä taidan tästä painua punkkaan kun väsyttää niin vietävästi, kun on ollut aika pitkä ja väsyttävä päivä mulla tänään !!

• Minäpä minä

Yks vois olla, että kuva tai kuvan polku on kadonnut jostain syystä siitä sijainnista, mistä työpytä lukee sen näyttöön. Itselläni joskus samanlainen ilmiö, kun fyysisesti eri levyllä ollut kuva lakkasi näkymästä samalla tavalla työpöydällä. Ja syy oli se, että windows ei jostain syystä löytänyt enää koko levyä, jossa se kuva oli ollut. Ja ruutu musta, vaikka muuten kaikki toimi, kuin ennenkin.

• hm.....

Oliko kone n.s marketista osteusta vai käytetttynä ostettu vaiko ihan omakokoama. Jos kaupasta ostettu niin ei ainakaan piraatista ole kyse

• Käyttiksen uudelleen asennus voi auttaa siihen ettei tuota enää tule. Mutta jos se on pysynyt poissa niin hyvä.

• Karakoo

Kiitos taas kaikille vastanneille!!

Ostin koneen uutena Gigantista, ,joten ei luulisi siis piraatti olevan,vai voiko olla ehkä siltikin ?

Ja jospa mullakin on sitten käynyt jotenkin tuolla lailla niinkuin nimimerkki minäpä minäpä kertoi itselleen käyneen myös ja toivottavasti se ei kuitenkaan tule usein sentään toistumaan.

Ja nyt on kyllä tuo laittamani uusi taustakuva ainakin toistaiseksi paikoillaan vielä koneella pysynyt,mutta saa nähdä sitten pysyykö kuinkakin pitkään.

Ja Vapunen sanoi ,että uudelleen asennus voisi auttaa siihen ettei tuota enää tapahtuisi.Ja se varmaankin kannattaisi tehdä,mutta kun olen vaan niin tietämätön noissa jutuissa, niin en tiedä miten se tehdään,joten onko se kuinkakin vaikea homma tehdä?

• captain cok

Ei kannata tehdä uudelleenasennuksia tuollaisen yhden kerran takia.

• Karakoo

Kiitos Vapunen ja captain cock!!

Eli kiitos ensin Vapunen tuosta ohjelinkistä!Tuntui olevan niin selkeät ohjeet, että eiköhän se sitten onnistu meikäläisellekin.Ja mulla onkin kaikki tiedostoni kyllä onneksi varmuuskopioitu kyllä kaiken varalta jo valmiiksi.

Ja captain cokilta kysysisin sitä vielä sitten myös,että minkä vuoksi sitä asennusta ei kannata tehdä? Kävi vaan mielessäni sellainen asia ,että mahtavatko nuo uudelleen asennukset ehkä lyhentää koneen käyttöikää tai jotain muuta vastaavaa ja sen takia tuon yhden kerran vuoksi ei niin tarpeellista olisi vielä asentaa ,vaan kannattaisi ensin seurata jatkuuko ongelma ja asentaa kenties sitten vasta ?

• captain cok

Niin kauan kun kone toimii ei kannata asentaa uudelleen.
        (Toimimattomuudeksi ei lasketa yksittäisiä "pikku"juttuja,
        isot jumit, sitkeät haitakkeet ja usein toistuvat "pikku"jutut lasketaan).

Siinä on myös kamala vaiva , kuten Vapunen totesi.

• Ei ne lyhennä sitä ollenkaan. Siinä on vain varsin suuri homma.

• Karakoo

Kiitos paljon jälleen Vapunen ja captain cok!!

Hyvä tietää ettei se koneen elinikää kuitenkaan lyhennä,mutta jos siinä niin kova homma kuitenkin on, niin taidanpa ehkä vielä sitten antaa olla tekemättä ja katsella jos se vika hyvällä tuurilla jäi vaikka siihen yhteen virheeseen vaanJa sitten jos alkaa enemmän "ryppyillä" niin sitten uudelleen asennan sen.Joten kiitti paljon teille neuvoista!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6480
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      59
      4708
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      95
      4680
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      25
      3473
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      203
      3126
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2895
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2736
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2729
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1631
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      331
      1559
    Aihe