AUTOTALLIN OVI, Turner Door?

Silver

Onko kokemuksia Nosto-ovista (lamelliovi) autotalliin?? Rautialla on WAYNE DALTON ovi edullisesti, mutta enemmän kauppias kehui STANDOOR ovea. Olen ajatellut lopulta päätyä Turner Door oveen..Kokemuksia, kevyt nostaa ylös myös pieni jaksaa??

52

46157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketju

      Lue uusi Tekniikan Maailman rakennusmaailma lehti, siinä oli testissä juuri tuolaiset ovet.

    • skannattuna

      Tekniikan Maailman ovivertailua, esim pdf:nä.
      Voisitko lähettää sen jos löytyy.
      Nimin. at-ovenhankkija.

    • Entinen ammattilainen

      Autotallin ovessa tärkeintä on oikea asennus.
      Et saa ruuvata ruuveja liian tiukalle etkä jättää niitä löysälle.
      Vatupassi on ehdoton väline tässä työssä.
      Usko vaikka kuinka epäilisit. Kiskojen lähtöjen tulee olla samassa tasossa, jousien oikein säädetty ja ovi suorassa. Kaikki toimii näillä.
      Omasta mielestäni Stanley oli anakin ennen paras hint/laatu suhteeltaan. Crawford ehkä tuotteena mutta lienee vähän tyyris

      • jupperi

        mistäs löytää stanley autotallin oven korjaajan,,meni yksi jousi poikki oven yläpuolleta ?


      • Jousi pokki
        jupperi kirjoitti:

        mistäs löytää stanley autotallin oven korjaajan,,meni yksi jousi poikki oven yläpuolleta ?

        Meillä meni nosto-ovesta jousi poikki viime talvena ja piti saada nopeesti toimintaan. Pro Nosto-ovipalvelut korjas oven seuraavana päivänä, nopeeta ja asianmukasta palvelua. Saatiin viel vaihtotyö kotitalusvähennyseen, ei paha.


      • Kiinteistön omistaja
        Jousi pokki kirjoitti:

        Meillä meni nosto-ovesta jousi poikki viime talvena ja piti saada nopeesti toimintaan. Pro Nosto-ovipalvelut korjas oven seuraavana päivänä, nopeeta ja asianmukasta palvelua. Saatiin viel vaihtotyö kotitalusvähennyseen, ei paha.

        Meillä kävi sama mies korjaamassa ovia. Kiero savolainen.


      • Therm
        Kiinteistön omistaja kirjoitti:

        Meillä kävi sama mies korjaamassa ovia. Kiero savolainen.

        Smartia.fi löyty Thermox vääntöjousi 80 cm. Käy Stanley nosto-oveen. 67€ itse vaihdettuna.


    • lamelli

      Itse ostin novoferm E45:sen ja siihen novoport avaajan. Toimii todella hyvin ja oli helppo asentaa. Maksoi lähes saman kuin grawfortin g30 mutta on 45mm eristyksellä. Ps. pienikin jaksaa painaa kaukosäätimen nappulaa. =)

      • Liian kallis asennus

        Katso tarkkaan, mistä ostat Novoferm-oven, sillä jotkut jälleenmyyjät pyytävät ihan mahdotonta hintaa per paketti (ovi, avaajasta ja asennuksesta) Kovaa hintaa ei voi edes perustella kellosepän asennuksella. Itse ostin asennuspalvelulla ja oli liian hintava, mutta kuitenkin täydellinen asennus. Hyvänkin oven voi ryssiä huonolla asennuksella.

        Eli katso tarkkaan paljonko maksaa asennus !
        Vierestä seuranneena kunnon asennus betoniin vie noin 6h, jos hyvät suorat pohjat

        Maahantuonti Tähti-Ovi Oy

        Loimaan Puu- ja Rakennustarvike Oy kuulemma edullinen ja Säästötuote kanssa.

        Novofermin ovia EI kannata ottaa erikoisvärillä, koska tehtaan maalaus on ihan sutta. Vakiovärit ON erittäin hyvin maalattu. Virhe on, että erikoisvärit maalataan venäläisesti vakiovärin valkoisen päälle. Ei tule hyvä, koska huonot epoksipohjat. Pitäisi maalata alusta loppuun kunnolla, ettei lohkeile. Muuten ihan hyvä ja menee matalaan talliin.


    • Niiu

      Mulla Turner, valitsin paremman lämmöneristyksen takia. Sain myös hyvän tarjouksen, kun ostin samalla avausmoottorin. On muuten ehdoton, jos meinaa autoa pitää tallissa ja muutenkin. Esim. valosyttyy kattoon, kaukosäädin.
      5 vuotta on ollut päivittäisessä käytössä. Itse vaimon kanssa asennettiin. Ohjeet olisi voineet olla paremmat. Varsinkin kun oli ylimääräisiä vaihto-osia. (kahvat yms.)

    • raksaaja

      tekniikan / rakentajan maailma testasi AT ovet kannattaa etsiä moinen maailma käsiisi.

      Standor näyttää 100% identtiseltä kuin Thermo. Thermo oli huonoin TM testissä. Minulla on Thermo, kuka ostais?

      Näkyy nuita lamelliovia saavan jo 390€ hintaan, minä maksoin kaikkine kuluinensa tuplat... harmittaa...

      • amattilainen

        joo osta halpa kinuski ja sitten hyvä saksalinen


      • raksaaja

        Haa, vanhaan kommenttiini uusi reply, hee

        Nykytietämyksellä en laisinkaan laittaisi nosto-ovea.
        Ensikesän projekti on rakentaa Thermo nosto-oven ulkopuolelle pariovet.
        Energiahukka lämpimästä autotallista thermo-oven kera on tähtitieteellinen.
        Eikä puhettakaan että tilaa tarkenisi käyttää harrastetilana.

        (thermoon olen lisännyt tuplatiivisteet sivuihin ja yläreunaan parantaa hiukan)

        Pariovet on must. (ja lippa päälle ettei lunta kasaudu oven taakse niin pahasti)


    • santtu

      Kyllähän nuo ovet on aika räppänöitä ja suhteellisen kalliitakin vielä.

      Kannattaisi kyllä tehdä itse ihan perinteiset sivulle kääntyvät ovet. Saa jämäkät ovet, jotka toimii idioottivarmasti ja eivätkä vie autotallin katosta tilaa.

      • kille

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.


      • muoviovia
        kille kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.

        ei taida löytyä mistään mutta ei olisi kannattanut maksaa einhellistä niin paljon kun niitä paskoja saa puuilosta halvemmalla. perehdy hiukan oviin ja osta tilalle uretaani eristeinen nosto-ovi. älä kuitenkaan edes haaveile markkinoitten halvimmista (mm-thermox, turner, hörman, standoor ym ym) paskaovista vaan osta kalliimpi ja et tule pettymään. jos kuitenkin päädyt halppikseen niin selvitä standardit jotka ovi täyttää. yleensä halppikset ei täytä mitään ja ei edes ole hyväksyttyja ovia.


      • Karhumäen Viku
        kille kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.

        mulla on 30 vuotta vanha toja kippiovi ja neljä vuotta sitten panin siihen einhell nostolaitte, nyt se neni rikki, saa liikkeestä uuden vaihteen ja se maksaa n. 60€. alv. Kuulin, että laite on ojelmoitavissa,onksi kellään kokemuksia laitteen ohjelmoinnista.


      • viku lempukasta
        kille kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.

        Minulla on myös 32 vuotta vanha Toja-kippiovi autotallissa. Laitoin siihen neljä vuotta sitten Einhell 800 Nm:n nostolaitteen (185 €). Viime viikolla nostolaite sippasi. Vaihteen messinkisen hammaspyörän hampaat olivat tohjot. Syytä olen pohtinut: mahdollisesti vaihteen voitelu ei toiminut, josta johtuen hampaat kuluivat ja lopuksi murtuivat. Ovihan on todella raskas satakiloinen. Toinen syy, toivon mukaan todennäköisin, on ollut se, että rajakytkimien sijainti on ollut liian pitkällä, molemmissa päissä. tällöin moottori on vielä yrittänyt pyörittää hammaspyörää vaikka oven vaste on sen estänyt. Tästä johtuen jatkuvat (neljän vuoden aikana) väkisin vaihteen pysäyttämiset ovat rasittaneet messinkistä hammaspyörää. Moottorin aksellla oleva teräsruuvi oli aivan hyvä. Ensi viikolla saan myyjältä (tilasi uusia vaihteita maahantuojalta) uuden vaihteen, asennan sen ja siirrän rajakytkimiä aikasemmaksi, koska silloin vaihde pysähtyy vapaasti ilman vastetta. Uusi vaihde maksaa n. 60 € alv. eihän tuo kallista ole ollut kesti neljäkin vuotta. Ainut mikä tässä on vielä auki, on laitteen ohjelmointi. Kuulemma yksi painallus LEARN-nappulaa ohjelmoi avaimen ja 1,5 min jatkuva painaminen ohjelmoi nostovoiman, sanoi myyjä. En ole vielä aiemmin ohjelmoinut laitteen nostovoimaa ja se on kuitenkin toiminut varsin hyvin, oikean jousitasapainon löytymisen/säätämisen jälkeen. Kuulemma sähkökatkos resetoi ohjelmoinnin ja sen jälkeen pitää ohjelmoida uudelleeen. Lisävoimaa nostoon kuulemma saa kun roikkuu ohjelmoinnin liikkeen aikana ovessa liikettä vastustamassa. Oven olen aiemmin keventänyt poistamalla märät (sateen jälkeen) paneelit ja laittamalla ohuen urapellin pintaan.


      • mies lempukasta
        kille kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.

        Ei oven paino todennäköisesti kuitenkaan hidasta nostoa, nopeushan johtuu nostolaitteen välityksestä.
        Minulla on Einhell 800 Nm nostolaite vanhassa Toja-kippiovessa. Oven nosto kestää n. 30 sek ja lasku saman verran. Jos oletetaan, että moottorin kierrosnopeus on 3000 r/min, niin voidaan laskea suurinpiirtein seuraavasti nostoaika. Moottorin Einhellin ruuviakselin ja hammaspyörän välityssuhde on 58, joten 3000/58 = 52. Ketjua vetävän muovisen hammasrattaan halkaisija on n. 30 mm josta seuraa, että yhden muovisen hammasrattaan kierroksen pituus on: 3,14 * 30 = 9,42 cm. Tästä edelleen lasketaan siirretyn ketjun pituus/min seuraavasti: 52 * 9,42 = 489,8 cm, joten puolessa minuutissa laite vetää ovea: 489,8 / 2 = 2,4 m. tämä on suurinpiirten sama matka kuin oven yläreunan siirtymämatka ja/tai oven korkeus (= 2,1 m).
        Naapurin kaveri vaihtoi samanlaisen Toja-kippioven uuteen taittuvaan polyuretaani-nosto-oveen, avaimet käteen toimituksena (hinta =2300 €). Kertoi minulle, että siinä on aika hidas nostolaite, nostoaika on n. puoli minuuttia. Saman kestoinen kuin minun 185€:n Einhellin nostolaitteen. Ei näköjään suurella rahallakaan sen nopeampaa saa!
        -Lieneekö siinä merkki-laitteessa samantyyppinen ruuvikierrevaihde (150 mm pituinen) kuin Einhellissä.


      • 64v entinen keksijä
        kille kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.

        Minulla on asennettuna Einhell 800 Nm nostolaite Toja-Kippioveen. Nostaa oven hyvin ylös/alas n.25 sek.
        Nyt olen keksinyt, että ostan pari polkupyörän ratasta, n. 8 ja 12 hampaista, joilla alennan nostolaitteeseen kohdistuvaa rasitusta ja nostonopeutta. Ovihan painaa 100 kg. Rattaiden tulee mahtua mieluiten alumiinikiskon sisälle. Välityssuhde voidaan valita sopivaksi (50%).
        Toimenpiteet:
        Teräslevy nostolaitteen alumiinrunkoon kiinni. Einhellin muovirattaasta erillinen oma ketjunpätkä teräslevyllä olevaan12-hamapaiseen ja samalle akselille alapuolelle kiinteästi asennetaan 8-hampainen ratas, josta ketjuveto kiskon toiseen päähän. Hammasmääräsuhteella voidaan nostoaika muuttaa esim 40 sekunttiin, tällöin vaihteeseen kohdistuva kuormitus puolittuu, laite nostaa oven ylös "kevennettynä" varmemmin ja nostolaittteen ruuvivaihde kestää pidempään.


      • _Valium_
        64v entinen keksijä kirjoitti:

        Minulla on asennettuna Einhell 800 Nm nostolaite Toja-Kippioveen. Nostaa oven hyvin ylös/alas n.25 sek.
        Nyt olen keksinyt, että ostan pari polkupyörän ratasta, n. 8 ja 12 hampaista, joilla alennan nostolaitteeseen kohdistuvaa rasitusta ja nostonopeutta. Ovihan painaa 100 kg. Rattaiden tulee mahtua mieluiten alumiinikiskon sisälle. Välityssuhde voidaan valita sopivaksi (50%).
        Toimenpiteet:
        Teräslevy nostolaitteen alumiinrunkoon kiinni. Einhellin muovirattaasta erillinen oma ketjunpätkä teräslevyllä olevaan12-hamapaiseen ja samalle akselille alapuolelle kiinteästi asennetaan 8-hampainen ratas, josta ketjuveto kiskon toiseen päähän. Hammasmääräsuhteella voidaan nostoaika muuttaa esim 40 sekunttiin, tällöin vaihteeseen kohdistuva kuormitus puolittuu, laite nostaa oven ylös "kevennettynä" varmemmin ja nostolaittteen ruuvivaihde kestää pidempään.

        aika ottaa lääkkeet?


      • Anonyymi
        kille kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen, joka tehty Kiinassa. 185 E. Laite on nostanut 30 v. vanhan tosi painavan Toja-kippioven ylös. Toimiin toistaiseksi, jossain määrin hitaasti, koska ovi painaa varmaan yli sata kiloa. Nostolaite on 800 Newton malli (=80 KG). Pitäisi vaihtaa tilalle uusi kevyt muoviovi, niin toiminta nopeutuisi varmaan.

        Ostin pari vuotta sitten Einhell-merkkisen (entinen Bosch) oven nostolaitteen.

        EI MUUTEN OLE BOSCH, on vanha Itä-Saksalainen merkki, niin ja huono.
        En osta mitään Einhell-merkkistä tuotetta ikinä.
        Voi verrata Maskun Kaluste, Sotka ja JYSK.
        Ne myyvät pelkkiä alennusprosentteja.


    • katu

      Jos kuka suunnitteleen tänäpäivänä nosto-ovien asentamista talliinsa, niin kannattaa olla tarkkana kenen palveluja käyttää. Turner-ovipalvelu Oy on kyllä kovasti mainostanut paikoin suurellakin volumilla tuonut itseään esiin suomen suurimpana, kauniimpana ja edullisimpana , mutta kolikolla on toinenkin puoli josta kuluttaja ei tiedä mitään, nimittäin työntekijät, jotka pääsääntöisesti ovat toiminimi miehiä, saavat kinuta rahojaan viikko tolkulla, edes laskuhuomautukset tai karhut eivät tuota tulosta saataviensa perinnässä. Puhelimiin ei vastailla eikä sähköposteihin. Eipä ole ihme jos asennusaikataulut venyvät ja asentajat on kireitä. Kilpailijoilla homma pelaa huomattavasti paremmin vaikka on hieman kalliimpia, ne ei säästäkkään toisten selkänahalla.

      • Tyytyväinen asiakas

        Mie sain kaks päivää sitten Turner-oven asennettuna ja en kyllä voi moittia ollenkaan. Asentaja oli asiallinen ja teki huolellista työtä. Mielellään kyllä suosittelen muillekin. :-)


      • Mara
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Mie sain kaks päivää sitten Turner-oven asennettuna ja en kyllä voi moittia ollenkaan. Asentaja oli asiallinen ja teki huolellista työtä. Mielellään kyllä suosittelen muillekin. :-)

        Itselleni tuli juuri autotallin remontin yhteydessä asennettuna kaksi Turner 800-sarjan ovea, toiseen kaukosäätöavaus. Asiallinen ja nopea asennus ja kaikki on pelannut mallikkaasti siitä lähtien. Tyytyväinen olen sekä asennukseen että ovien toimintaan


      • myyjä tulossa käymää
        Mara kirjoitti:

        Itselleni tuli juuri autotallin remontin yhteydessä asennettuna kaksi Turner 800-sarjan ovea, toiseen kaukosäätöavaus. Asiallinen ja nopea asennus ja kaikki on pelannut mallikkaasti siitä lähtien. Tyytyväinen olen sekä asennukseen että ovien toimintaan

        moi minkä hintainen oli avausmekansmi??


      • Myyjä käynyt
        myyjä tulossa käymää kirjoitti:

        moi minkä hintainen oli avausmekansmi??

        Tarinani kertoo enämpi Turnerin palvelusta, kuin ovesta josta on vain n. 1 kk kokemus kesäajalta.
        Tosin nyt jo olen Turnerin 820 oveen tyytyväinen verrattuna ikivanhaan kippioveeni, tietysti talvi vasta kertoo koko totuuden. (Vanha kippiovi oli todellinen ”harakanpesä”, tallissa ”pyöri sukatkin jalassa” siinä vedossa).
        Mutta siitä palvelusta, ensiasennuksessa tuli mutkia matkaan monien yhteensattumien summana (kuten yleensäkin, tällaiset tapahtumathan eivät ole yhdestä asiasta kiinni vaan, monien summa).
        No en ollut täysin tyytyväinen lopputulokseen ja ilmoitin Turnerille asiasta (ja lähetin muutaman kuvan), muutaman päivän perästä edustaja tuli katsomaan tilannetta.
        Edustaja totesi asian ja sanoi, että asennamme toisenlaisen nostajan, siinä vierähti n. 2 viikkoa ja asentaja ilmestyi uuden nostajan kanssa, nyt ovi toimii kuin Buicki.
        Mikä ilahduttavinta Turnerin työnjohtaja soitti vielä paripäivää jälkeenpäin ja kyseli "kuulumisia", sekä kehotti ottamaan yhteyttä, mikäli on jotain kysyttävää, tai tulee ongelmia oven kanssa.
        Tällainen palvelu kertoo mielestäni paljon positiivisia asioita firmasta.

        Silloin kun asiat menevät hyvin, se ei vielä kerro paljonkaan.
        Sitten kun tulee ongelmia (ja niitähän tulee kaikille jossain vaiheessa), kuinka ne hoidetaan, se kertoo. (Mielestäni silloin punnitaan firman palvelun taso).
        Monesti täältä netistä saa lukea juttuja, kuinka takuu on loppunut siihen kun ne kuuluisat ”perävalot” on mutkan taakse hävinneet.
        Ainakin itse olen Turnerilta saamaani palveluun tyytyväinen ja uskallan näin kokemuksesta suositella asennetun Turner oven ostoa. (Ainakin niille jotka, kuten itse, eivät asennusta hallitse).
        Asentajat tekivät työnsä hyvin ja siistivät hyvin jälkensä.
        Lopuksi, en halua eritellä virheitä tarkemmin ja syyllistää ketään, ko. tapahtumaan ”syyllisiä” on monia itseni mukaan lukien.


      • Amattilainen

        Paskapuhetta laskut makesettu hetimmiten ei valittamista .


    • Halppisoven ostaja

      Teippä viisaasti, kun käytit asennuspalvelua

      Asensin tuon 200 sarjan oven viikonloppuna. Käyttöohje on ihan syvältä. Se on epäselvä, epäjohdonmukainen ja puutteellinen. Esimerkikisi jousenkatkeamissuojan asentamisesta ei ole mitään mainintaa, miten se asennetaan.
      Vaijeripyörä ottaa kiinni, jos asentaa ohjeiden mukaan L-kiskon kiinnityspulttiin ja vaijeri ottaa kiinni ovilamelleihin asennusohjeita noudattaen. Jos ohjeissa lukisi, että L-kiskon paikka on ovenleveys 110mm, eli 30mm leveämpi mitä ohjeissa lukee, niin homma toimisi paremmin.
      Paketissa oli puolet liikaa ruuveja ja pultteja. Kun ohjeet on puutteelliset, niin usein tulee pääteltyä kiinnikkeiden määrästä, mihin mikin kiinnike kuuluu.
      Puutteita oli myös varsinaisessa ovessa. Paketista puuttui toisen puolen lukitsin, sen vastakappale ja lukitsimen kettinki sekä kettinkikoulut.

      • Ei enää Turner ovia

        Olen täsmälleen samaa mieltä, hanki Turner ovi asennettuna tai varaudu pitkään ja turhauttavaan asennukseen jossa saat arvailla huonon asennusohjeen epäselvistä kuvista kuinkahan se ovi saadaan seinälle ja toimimaan.
        Sain lopulta oven (200-sarja) toimimaan, mutta oli se turhan hankalaa...


    • Onnellinen Perhe
    • Proguruu

      Minulla on satakiloinen Toja-kippiovi johon asensin Einhellin 235euroa nostimen. Toja-kippiovi, 100kg, Einhell, nostaa ei nosta.

    • Onko.

      tosiaan tämän ketjun tarkoitus todeta, että halpa ei ollutkaan hyvä ?

    • rakentaja-reipas

      tilasin durner nosto-oven halliini kävin sitä asentamaan ja huomasin että väri on hopea vaikka olisi pitänyt olla valkea ...sisä puoli kyllä on valkoinen mutta ulko puoli ei ja asun kaava alueella rakennus lupiin on merkattu ovi valkoiseksi ...vähän ketuttaa jos joudun maalamaan sen oven ....

    • tampere 6

      En olisi uskonut että turner ovinekanismin laatu on ihan perseesä mutta lun olen nyt asentanut yhden niin vitituk´sella ei ole mitään rajaa kun näkee tuotteen paskalaadun.

      Osia oli vaikka kuinkapaljon ylimmääräisiä, joissakin oli väärät numerot, sitten taas joitakin osia puuttui ja sitten se vetojousi systeemi on ihan helvetin huono, kun oven nostaa ylös niin vaijerit tippuu MUOVI pyöriltä?????????????????

      Nostooven ohjelmointi on yhtö helvettiä sitä ei saa toimimaan mitenkään soitin juuri tehtaalle että voi käydä hakemassa moisen paskan pois koska en suostu maksamaan tuommoista paska laatua.

    • Tunerdoor

      Älä missään nimessä mene ikinä ostamaan. Aivan paska ovi. Vaijerit vähän väliä sekaisin ja rullat tippuu kiskoilta. Laitoin kaksi vuotta vanhan kaatopaikalle ja tilasin oikean oven.

    • Lipstus

      Ehei nosto-ovea ainakaan lämpimään talliin, normaalit sulkuovet elektronisella ohjauksella, olleet meillä 4 vuotta, mahtavan tiiviit ja pakkanen pysyy loitolla ja energiankulutus naurettavan pieni.

      Joku Turner voi käydä kylmään talliin, sillä hatara menettelee siellä kyllä vallan loistavasti.

    • maalarimestari

      tietääkö kukaan saako keskeltä taittuvaan tallinoveen ovi automaattia ovi siis taittuu kaksinkerroin oven päälle

    • doorssi

      Tähän voisin kertoa varmaankin yllätyksenä monelle, että turhaa on moittia firmaa, jos on tilannut sen kaikkein halvimman oven. Esim. Turner 200 sarja on halvinta 400 euroa. 830 on jo montakertaa hintavampi ja parempi. Muillakin varmaankin sama homma.

    • työmaainssi

      Juu turhaan kitisette ettei laatu oo hyvää jos on Turnenir 200 -sarjan halpa oven ostanut. Olisitte senkin rahan sijoittaneet viisaammin ja hankkineet tuon Turnerin 800 -sarjaisen oven. Toki huomattavasti hintavampi ovi, mutta laadultaan loistava lämpöovi. Takuutakin antavat 10 vuotta kaikille ovenosille, tiivisteistä lähtien. Hyvin toimii!

    • Turnerin800sarjaa

      Tuo nosto-ovien markkinointi on hyvin mielenkiintoista. Huomio on ainoastaan oven paksuudessa ja eristyksessä. Kun selvästi heikoin lenkki on tiivistys karmeja tai kiskoja vasten. Suhteellisen mitätön kumitiiviste ainoastaan ja alareunoista paistaa päivänvalo, kun pimeässä tallissa katselee ulospäin. Itse tiivistelin sika massalla erilaisia reikiä, mitkä jää oven tilaajan vastuulle.

    • LaatuJaKestävyys

      Pariovet on mun mielestä parempi ja kestävämpi vaihtoehto. Kunnon lämpöeristetyt niin pysyy tila lämpimänä tarkenee olemaan. Ovitehdas Vihannolta saa suomalaiset puusepän tekemät oman maun mukaan.
      http://www.ovivihanto.fi/autotallin-pariovet/

    • eiIKINÄTURNERIA

      paska lafka kaikinpuolin

    • ovirikki

      Onko kellään tietoa, onko Turner jotenkin vaikeuksissa kun ei vastata soittopyyntöihin eikä sähköposteihin

      • eiIKINÄTURNERIA

        siellä on paska johtaja joka ei tiedä mistään mitään,


    • Anonyymi

      2007 laitettu TURNER. Toimii erinomaisesti.
      laitetoimittaja asensi oven. SUOSITTELEN.

      • Anonyymi

        Kiinalaisia halpis- hilavitkutinpaskoja. Muutaman Turnerin käymyt korjamassa, enkä kyllä enää koske piiiitkällä tikullakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinalaisia halpis- hilavitkutinpaskoja. Muutaman Turnerin käymyt korjamassa, enkä kyllä enää koske piiiitkällä tikullakaan.

        Samanlaisia kokemuksia. Kiusallista on ettei takuukorjausten tekeminen kiinnosta yritystä


    • Anonyymi

      Taloyhtiössä neljässä ovessa viidestä on vikaa (Turnerin asentamat syyskuussa). Korjaajan saaminen on kestänyt 6 viikkoa. Viimeisin tieto on, että asentajan pitäisi soitella muttei kuulu ei näy.

      Verenpaine nousee kun katselee avonaisia tallin ovia lumisateessa

      • Anonyymi

        Saahan ne ovet käsikäyttöisiksi. Jousen jännityksestä riippuu kuinka raskaita ovat käyttää.


    • Anonyymi

      Mulla on Turnerin Ideal -ovi, josta toinen vetojousi meni päästä poikki.

      Uudet jouset ovat kalliita, ja kuitenkin ne ovat pelkkiä kierrejousia joiden päät on taivutettu... Niinpä työnsin parin kierteennousun päähän ruuvarin väliin ja sitten isomman meisselin ja sujautin päätykoukun siitä välistä läpi.

      Aika näyttää tuon patentin kestävyyden.

    • Anonyymi

      Ota ovi sähköisellä nostolla. Silloin nosto tapahtuu tasaisesti ja oven mekaniikka kestää huomattavan pitkään. Ovi on hyvä käsitellä esimerkiksi hyvällä autovahalla vähintään kerran vuodessa. Kumitiivisteet on hyvä käsitellä silikonisuihkeella vaikkapa keväällä, kesällä ja vielä ennen talvea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe