Diagnoosia pliis!

mennäkkö vai eikö

AUtoni Honda CRV -97 2.0 bensa.

Uutta: ilmansuodatin, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, katalysaattori.

Lähtee käyntiin ihan ok ja kierrokset tyhjäkäynnillä ok. Mutta liikkeelle lähdettäessä ja varsinkin hitaassa alkuvaudissa ennekuin automaattiloota edes vaihtaa kakkoselle tuntuu että ei ole puhtia lainkaan ja takkuilee, meinaa niinkuin voimaa löytyä mutta ei, kun painaa kaasupolkimen ripeästi syvempään niin herää henkiin ja noirmaali voima löytyy..taas kun vauhti hidastuu esim mäessä ja antaa ainoastaan pintakaasua ja jos haluaa vauhtia lisää niin sama takkuaminen ja laiskottelu, ihan kun ei sais siinä vaiheessa bensaa tai kipinät kateissa. Akku myös uusi ja laturi mitattu keväällä, ok, .. ja vaikuttais olevan vieläkin tuo laturi iskussaan. Kaikki 4 pyttyä kumminkin toimii silloin takkuiluvaiheeessakin.

Missäs voisi olla vika, bensansupodatinta en oikein epäile koska se yleensä oireilee silloin kun tarvitaan enemmän voimaa ja kovemmassa vauhdissa..mutta tämä alkukiihdytys takkuilu askarruttaa.

9

2368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostitko?

      Tarvikeosina?

      • mennäkkö vai eikö

        Katti hondan oma ja virranjakajan kansi tarvike mutta se jo kuitenkin yli vuoden vanha ja tarkistettu eikä ainakaan siinä vika, ilmansuodattimella nyt ei ole väliä onko tarvike vai alkuperäinen, miten lie tuo vanha happi-anturi, voiko tehdä viallisena tuollaisen käynti-ongelman? Tulpanjohdot hondan omat kun tarvikkeena ei edes löytynyt.


      • en tiedä..
        mennäkkö vai eikö kirjoitti:

        Katti hondan oma ja virranjakajan kansi tarvike mutta se jo kuitenkin yli vuoden vanha ja tarkistettu eikä ainakaan siinä vika, ilmansuodattimella nyt ei ole väliä onko tarvike vai alkuperäinen, miten lie tuo vanha happi-anturi, voiko tehdä viallisena tuollaisen käynti-ongelman? Tulpanjohdot hondan omat kun tarvikkeena ei edes löytynyt.

        Kerran tojossa tuli vaikeudet tarvikeviranjakajan kannella, vaikka ihan alkuperäsen nökönen ja pyörtimen kanssa.


    • mennäkkö vai eikö

      Itse tuossa pähkäilin että olisiko ilmamäärä-mittarilla?? jotain syytä tuohon tehottomuuteen pienillä kierroksilla ja varsinkin silloin kun lähtee liikkeelle ja loota vaihtaa kakkoselle ja samoin tietysti ennenkuin kunnon kierroksia ottaa kone lähdössä. Eikös noissa nykyään ole jonkinlainne ilmamäärämittari läppä-systeemi, muistan joskus männä vuosina erään tuttvana auton ilmamäärämittarin vai mikä sen lootan nimi lie. purettiin ikäänkuin vahinkossa ja sieltä katkesi jokin liitin ja sen jälkeen auto pyöri vaivalloisesti röpöttämällä, kun tämä nimittämäni ilmamäärämittari avattiin siis se kotelo jossa tämä ilmaläppä, huomattiin katkennut liitin ja korjattiin niin A-vot taas toimi ja otti kierroksia. liekö nyt sama vika hondassa tai jossain tämän läpän sähköisessä ohjauksessa jos sellaista nyt tuossa -97 vuosimallissa on.

    • Vaihtoon

      Vaihtaisin bensansuodattimen ehdottomasti myös, ei paljoa maksa.

      • mennäkkö vai eikö

        Kävi mielessä.bansansuodatin tuollainen metallinen kotelo ja alapuolella toinen isompi, en ole tutkinut tarkemmin niitä vielä..yleensähän bensansuodatin alkaa oireilemaan kovassa ajossa kun ei ehdi tuottaa lävitseen tarpeeksi lientä mutta tsekataan sekin jossain vaiheessa. Tuo käynti-ongelma ei tule aivan joka kerta kun lähtee liikkeelle.


      • Hondamiäs

        Cyp anturi rikki koodi9.anturia ei voi vaihtaa.pitää vaihtaa jakaja


    • mennäkkö vai eikö

      Nyt bensansuodatinkin vaihdettu ja myös uuden katalysaattorin lisäksi uusi lambda-anturi mutta mutta..jos nyt ei mene savutestistä läpi niin mitä säätöjä tuollaisessa vuosimalli -97 2 litran bensakoneessa on jolla voi parantaa päästöjä, savutestistä jäi kiinni koska CO arvot liian korkeat ja herjasi myös jäännöshapen arvoja.

      Tyhjäkäynnillä kaikki arvot olivat erittäin hyvät mutta heti kun kierroksia lisäsi niin arvot alkoi nlusta esim. juuri tuo CO-arvo oli tyhjäkäynnillä liki nolla mutta kierroksilla yli 3:sen. Osaako joku antaa vielä neuvoja?

    • nyt menee..

      Vika löytyi lambda-anturista, eli katti sekä anturi olivat tiensä päässä.

      Ei kannata kolmella pytyllä ajaa kovin pitkään niin kuin minä tein, siinä poltti katin ja anturin pilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe