Diagnoosia pliis!

mennäkkö vai eikö

AUtoni Honda CRV -97 2.0 bensa.

Uutta: ilmansuodatin, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, katalysaattori.

Lähtee käyntiin ihan ok ja kierrokset tyhjäkäynnillä ok. Mutta liikkeelle lähdettäessä ja varsinkin hitaassa alkuvaudissa ennekuin automaattiloota edes vaihtaa kakkoselle tuntuu että ei ole puhtia lainkaan ja takkuilee, meinaa niinkuin voimaa löytyä mutta ei, kun painaa kaasupolkimen ripeästi syvempään niin herää henkiin ja noirmaali voima löytyy..taas kun vauhti hidastuu esim mäessä ja antaa ainoastaan pintakaasua ja jos haluaa vauhtia lisää niin sama takkuaminen ja laiskottelu, ihan kun ei sais siinä vaiheessa bensaa tai kipinät kateissa. Akku myös uusi ja laturi mitattu keväällä, ok, .. ja vaikuttais olevan vieläkin tuo laturi iskussaan. Kaikki 4 pyttyä kumminkin toimii silloin takkuiluvaiheeessakin.

Missäs voisi olla vika, bensansupodatinta en oikein epäile koska se yleensä oireilee silloin kun tarvitaan enemmän voimaa ja kovemmassa vauhdissa..mutta tämä alkukiihdytys takkuilu askarruttaa.

9

2570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostitko?

      Tarvikeosina?

      • mennäkkö vai eikö

        Katti hondan oma ja virranjakajan kansi tarvike mutta se jo kuitenkin yli vuoden vanha ja tarkistettu eikä ainakaan siinä vika, ilmansuodattimella nyt ei ole väliä onko tarvike vai alkuperäinen, miten lie tuo vanha happi-anturi, voiko tehdä viallisena tuollaisen käynti-ongelman? Tulpanjohdot hondan omat kun tarvikkeena ei edes löytynyt.


      • en tiedä..
        mennäkkö vai eikö kirjoitti:

        Katti hondan oma ja virranjakajan kansi tarvike mutta se jo kuitenkin yli vuoden vanha ja tarkistettu eikä ainakaan siinä vika, ilmansuodattimella nyt ei ole väliä onko tarvike vai alkuperäinen, miten lie tuo vanha happi-anturi, voiko tehdä viallisena tuollaisen käynti-ongelman? Tulpanjohdot hondan omat kun tarvikkeena ei edes löytynyt.

        Kerran tojossa tuli vaikeudet tarvikeviranjakajan kannella, vaikka ihan alkuperäsen nökönen ja pyörtimen kanssa.


    • mennäkkö vai eikö

      Itse tuossa pähkäilin että olisiko ilmamäärä-mittarilla?? jotain syytä tuohon tehottomuuteen pienillä kierroksilla ja varsinkin silloin kun lähtee liikkeelle ja loota vaihtaa kakkoselle ja samoin tietysti ennenkuin kunnon kierroksia ottaa kone lähdössä. Eikös noissa nykyään ole jonkinlainne ilmamäärämittari läppä-systeemi, muistan joskus männä vuosina erään tuttvana auton ilmamäärämittarin vai mikä sen lootan nimi lie. purettiin ikäänkuin vahinkossa ja sieltä katkesi jokin liitin ja sen jälkeen auto pyöri vaivalloisesti röpöttämällä, kun tämä nimittämäni ilmamäärämittari avattiin siis se kotelo jossa tämä ilmaläppä, huomattiin katkennut liitin ja korjattiin niin A-vot taas toimi ja otti kierroksia. liekö nyt sama vika hondassa tai jossain tämän läpän sähköisessä ohjauksessa jos sellaista nyt tuossa -97 vuosimallissa on.

    • Vaihtoon

      Vaihtaisin bensansuodattimen ehdottomasti myös, ei paljoa maksa.

      • mennäkkö vai eikö

        Kävi mielessä.bansansuodatin tuollainen metallinen kotelo ja alapuolella toinen isompi, en ole tutkinut tarkemmin niitä vielä..yleensähän bensansuodatin alkaa oireilemaan kovassa ajossa kun ei ehdi tuottaa lävitseen tarpeeksi lientä mutta tsekataan sekin jossain vaiheessa. Tuo käynti-ongelma ei tule aivan joka kerta kun lähtee liikkeelle.


      • Hondamiäs

        Cyp anturi rikki koodi9.anturia ei voi vaihtaa.pitää vaihtaa jakaja


    • mennäkkö vai eikö

      Nyt bensansuodatinkin vaihdettu ja myös uuden katalysaattorin lisäksi uusi lambda-anturi mutta mutta..jos nyt ei mene savutestistä läpi niin mitä säätöjä tuollaisessa vuosimalli -97 2 litran bensakoneessa on jolla voi parantaa päästöjä, savutestistä jäi kiinni koska CO arvot liian korkeat ja herjasi myös jäännöshapen arvoja.

      Tyhjäkäynnillä kaikki arvot olivat erittäin hyvät mutta heti kun kierroksia lisäsi niin arvot alkoi nlusta esim. juuri tuo CO-arvo oli tyhjäkäynnillä liki nolla mutta kierroksilla yli 3:sen. Osaako joku antaa vielä neuvoja?

    • nyt menee..

      Vika löytyi lambda-anturista, eli katti sekä anturi olivat tiensä päässä.

      Ei kannata kolmella pytyllä ajaa kovin pitkään niin kuin minä tein, siinä poltti katin ja anturin pilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe