Minulla on pari vuotta vanha V70. Keskuslukitus on alkanut viimeaikoina reistailemaan. Kaikki ovet eivät aina mene lukkoon vaan joutuu räpyttelemään "kaukosäädintä" useita kertoja ja sekään ei aina auta.
Myös ajotietokone ilmoittelee silloin tällöin mielestäni aiheettomasti, että matkustaja puoleinen ovi on auki.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mitä asialle voisi itse tehdä? Huoltoon ei viitsisi moisen pikku asian takia viedä ja seuraavaan määräaikaishuoltoonkin on vielä melko pitkä aika.
V70 keskuslukitus
5
5015
Vastaukset
- s60 -02
Mulla oli samanlaiset oireet autossa; toisen takaoven koko lukkomekanismi meni vaihtoon.. onneksi oli takuuta jäljellä silloin.
- vm -02 V70
Mulla oli keskuslukoissa ongelmia 1.5 vuoden jälkeen. Kun laitoin kaukosäätimellä ovet lukkoon, pomppasi kuskin oven nappula heti takaisin ylös. Ovi kyllä meni hetken kuluttua lukkoon, vaikka nappi jäi ylös. Homma oli ilmiselvä vika ja korjaantui takuuna. Jos autosi on pari vuotta vanha, korjausvastuu on kyllä volvolla, sillä kyllä lukkomekanismin pitää kestää yli kaksi vuotta.(jos siis kyse samanoloisesta viasta) Tämä ei ole normaalia kulumista. Sovin aikoinaan homman siten, että ilmoitin viasta heti huoltoon ja sovin, että homma korjataan määräaikaishuollossa, sillä olin ilmoittanut viasta, kun auto oli noin pari vuotias.
- MM32
Aivan samanlaisia oireita on sinullakin näköjään ollut. Valitettavasti minun autoni on tuontiauto ja joudun itse hoitamaan korjaukseni (vuosimalli -01). Mahdatko muistaa, mitä piti korjata?
Kiitos kannanotostasi. - vm -02 V70
MM32 kirjoitti:
Aivan samanlaisia oireita on sinullakin näköjään ollut. Valitettavasti minun autoni on tuontiauto ja joudun itse hoitamaan korjaukseni (vuosimalli -01). Mahdatko muistaa, mitä piti korjata?
Kiitos kannanotostasi.Valitettavasti en tiedä, mitä konkreettisesti korjattiin/vaihdettiin. Homma kun meni takuuna, niin eivät ne biliassa siitä tarkemmin kertoneet.
- Lukko rikki
vm -02 V70 kirjoitti:
Valitettavasti en tiedä, mitä konkreettisesti korjattiin/vaihdettiin. Homma kun meni takuuna, niin eivät ne biliassa siitä tarkemmin kertoneet.
Onko lukitus tullu laitettua kuntoon? ja mikä oli vikana? Mulla on S80 ja siinä nyt sama vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713