CR2-tiedosto jälkikäteen?? APUA!!

EiMennytNiinkuStröm

Monenmoisten sattumusten takia otin valokuvia ja en huomannut ettei kamerassani (Canon eos 50D) ollutkaan päällä se mode joka ottaa sekä raakaversion että jpg-version kuvasta. Eli nyt huomasin että kun latasin kuvat koneelle että minulla on vain ne jpg-versiot.

Kysyisinkin nyt viisaammilta onko mitään tehtävissä? Saisinko mitenkään niitä CR2 tiedostoja? Kuvat ovat edelleenkin kamerassa.

Paljon kiitosta avusta.

4

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdhhghf

Katsoitko kamerasta, onko RAW jpg päällä?
      Jos on, on myös kuvat kortilla.
      Jos olet käyttänyt jotain latausohjelmaa se laittaa kuvat eri kansioihin ja niitä ei aina heti löydä.
      Kortinlukijalla tiedostonhallinnassa näet onko siellä molemmat tiedostot.

• paukapäät&tollot ry

"EiMennytNiinkuStröm
      Monenmoisten sattumusten takia otin valokuvia ja en huomannut ettei kamerassani (Canon eos 50D) ollutkaan päällä se mode joka ottaa sekä raakaversion että jpg-version kuvasta."

jdhhghf:
      "Katsoitko kamerasta, onko RAW jpg päällä?"

Ymmärrätkö luettua?

• Niinmutkun

Jos olisi katsonut niin olisi huomannut... no joo, mutta ei tuo nyt kuitenkaan niin paha menetys ole kuin itselle on joskus sattunut, että kuvauspaikalle tullessa huomasin muistikortin jääneen kotiin. Sen jälkeen olen muistanut katsoa jo lähtiessä että se on mukana. Jpg-kuvatkin on kuitenkin parempi kuin ei kuvia ollenkaan.

• kahvakortti
        Niinmutkun kirjoitti:

Jos olisi katsonut niin olisi huomannut... no joo, mutta ei tuo nyt kuitenkaan niin paha menetys ole kuin itselle on joskus sattunut, että kuvauspaikalle tullessa huomasin muistikortin jääneen kotiin. Sen jälkeen olen muistanut katsoa jo lähtiessä että se on mukana. Jpg-kuvatkin on kuitenkin parempi kuin ei kuvia ollenkaan.

Tuo kortin unohtuminen oli minullekin liian tuttu ”katastrofi” kunnes hankin akkukahvan jossa on paikka varakortille. Se on pelastanut minut monesta pulasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3762
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      35
      3242
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3209
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3029
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2884
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2809
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    Aihe