Hei, olen hankkimassa konetta. Millaisessa käytössä merkkaa onko koneessa 512 Mb keskusmuistia vai 1024 Mb? Eikö 512 ole jo paljon??
Keskusmuisti
5
541
Vastaukset
Olihan se paljon joku aika sitten mutta tekniikka kehittyy.
- ...
tarve lisääntyy sen mukaan miten paljon käsittelet musiikkia, kuvia tai videoita. Pelkkään pelaamiseen riittää 512 ihan hyvin ainakin vielä.
- Liner
Sanotaan näin, että jos et aio pelata niitä uusimpia ja hienoimpia 3D-räiskintäpelejä, niin pärjäät varmasti tuolla 512 Mb:n muistilla peruskäytössä. Samoin jos aiot editoida videoita, isoja ääni- ja kuvatiedostoja tai kuormittaa konettaa usealla yhtä aikaa käynnissä olevalla ohjelmalla, kannattaa silloin muistia olla jo se 1024 Mb. Nettikäytössä, tekstinkäsittelyssä yms. pienemmässä touhussa riittää kyllä vähempikin muisti. Mitä isompia tietomassoja koneesi joutuu pitämään yhtä aikaa "käyttövalmiina", sitä enemmän muistia tarvitset.
- memori
Tuo mainitsemasi 512 riittää tavallisesti melko hyvin, mutta jos haluat lisätehoa ja olet ajatellut vaikkapa jotakin videosoftaa, voit kasvattaa muistin kokoa. Mutta grafiikka ja pelit pyörii 512:stakin ihan hyvin.
- min
Kyllä se pitää tuo 1024Mb olla vähintään. Normaali käytössä omassa koneessa on kokoajan 400 - 500 Mb käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362