suolistokipu ja lima

ällöolotila

Miten te joilla keliakia oireet esiinyyneet? Itse olen ajatellut mennä testeihin. Oon testannut gluteiinitonta ruokavaliota ja huono iho sekä vatsa parani, mutta kun aloitin taas oireet palasi.

Vatsa ei ole niinkään kipeä vaan alavatsa kouristelee kipuilee suolistossa. Tämä aina ruoan jälkeen. Toisinaan menee puolituntia kun kivut tulee ja kestävät muutaman minutin ja sen jälkeen lähtee pois. Toisinaan täytyy päästä vessaan ja heti. Alavatsaan sattuu kuin menkkakivuissa. Uloste tulee tai ei, mutta aina joko ripulia tai limaa. Lisäksi suolistossa ilmaa ja möyrii. Noloa olla jossain tilaisuudessa jossa hiljaista kun suolisto pitää ääntä ihan kuin piereisi jatkuvasti.
Ihon kunto mulla myös huononee jos syön viljaa, tulee valkosia näppyjä kasvoihin ja kuivuu ja iho kutisee.
Mitenkä onko diagnoosista ollut hyötyä? Mietin että pitäisikö vain ruikavaliota sen kummemmin mitän testejä käymättä. Gluteiinittomissa tuotteissa tosin olen huomannut esim. Sämpylät jotka tehty niihin erikoisjauhoihin aiheuttaa alavatsakipuja ja limaisuutta myös. Joten vinkkejä kaipailisin mitä esim. Kannattaisi syödä? Kiitos kaikille jotka viittii helppiä näin jo etukäteen :)

1

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keliaakikko 2011

Oireesi viittaavat vahvasti keliakiaan tai vilja-allergiaan. Järkevintä olisi hankkiutua verikokeeseen, jossa ilmenee helposti ovatko keliakia-arvot koholla. Ilman tutkimuksia et pääse Kelan ruokavaliokorvauksen piiriin, jos keliakia todetaan. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2553
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      195
      954
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      752
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      672
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      562
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      14
      496
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      493
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      465
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      450
    Aihe