Voiko mulla olla syämishäiriö?

pikkutytty

Olen 13v tyttö ja 160cm ja painan 65kg eli olen ylipainoinen. Pelkään että minulla on syömishäiriö. En pysty syömään enempää kuin 800cal muuten rupean itkemän ja hakkaamaan itseäni. Usein minun on tarkoitus käydä n. 1km lenkin mutta Se venyy 8km juoksu lenkiksi ja vaikka miten kylkeen sattuisi minun on vain pakko juosta. Koulussa katsellen aina minua laihempia ja nätimpiä tyttöjä ja olen heille todella kaateellinen. "oireeni" on alkanut viime syksyllä.


Voiko minulla olla syömishäiriö?

3

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f3452

      Tuo ylipainosi johtuu juuri tuosta liian vähästä syömisestä ja stressaamisesta.
      Keho pitää kiinni rasvasta kynsin hampain kun luulee että on nälänhätä/puute ruuasta. Sinuna alkaisin syömään nälän mukaan, enkä minkään kalorirajoitusten mukaan.

    • epätoivonen

      Minulla vähän saman tapaisia "oireita" ja oon miettiny et oonko tää iha tervettä sillä en pysty yli 500 kaloria syömään ja jos syön ahistun siitä hirveesti. Kavereitten kanssa ahistaa olla ku pelkään kokoaja et joudun syömää heillä. Kouluruokaki ahistaa ja en tiiä nautin ruuan syömisestä ja jos kalorit menee alle 500 ni oon tyytyväine ja voin olla rauhassa. Urheilen 2krt viikossa kun käyn ratsastamassa ja hyötyliikun joka päivä sekä teen mm. Vatsalihaksia ja kyykkyjä kotona joka päivä. Niin ja tosiaan oon 16 vuotta ja 151cm pitkä ja painan 45kg haluisin olla alle 40 kiloinen. Pelkään vaan että tää laihutus karkaa käsistä ja joudun osastolle. Kellekkään en uskalla kertoa koska miusta tuntuu etteivät miun kaverit uskos koska oon kuitekin normaalipainonen ja miun kaverit tosi hoikkia luonnostaan. En enää tiiä mitä pitäs tehä mut en pysty lopettaa

      • Epätoivonen

        Ja tosiaan oon laihtunu vajaa 10kg kolmessa kuukaudessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe