pahkura korvan takana

pelokas

Löysin korvani takaa pahkuran, se on kova, ei mulju eikä ole kipeä. Se on n. herneen kokoinen, nyt se on turvonnut lisää. Mistä voisi olla kyse? Pelottaa että se kasvain, syöpä.. Olen ehkä liian luulosairas mutta haluaisin tietää onko kellään turvonnut korvan takana imusolmukkeet? Onko korvan takana edes imusolmukkeita?
Rasvapatteja tuskin ovat. Minulla ei ole flunssaa. Vastaisitteko kiltit!

16

20999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Katri-

      Mulla itselläni oli samanlainen patti korvan takana ja se todettiin olevan sylkirauhastulehdus. Se ei ole vaarallinen, mutta tarvitsee silti lääkekuurin. Kannattaa mennä lääkäriin näyttämään.

      • Pelokas

        Nyt on toinenkin imusolmuke siitä toisen vierestä turvonnut.. Minulla on ensi viikolla aika lääkäriin torstaina. Toivottavasti saan jotain selvyyttä asiaan. Pelottaa... Kiitos vastauksestasi, toivotaan että se on vain joku mitätön tulehdus.


      • Jami
        Pelokas kirjoitti:

        Nyt on toinenkin imusolmuke siitä toisen vierestä turvonnut.. Minulla on ensi viikolla aika lääkäriin torstaina. Toivottavasti saan jotain selvyyttä asiaan. Pelottaa... Kiitos vastauksestasi, toivotaan että se on vain joku mitätön tulehdus.

        ...sitten mitä lääkäri sanoi!


      • mie
        Pelokas kirjoitti:

        Nyt on toinenkin imusolmuke siitä toisen vierestä turvonnut.. Minulla on ensi viikolla aika lääkäriin torstaina. Toivottavasti saan jotain selvyyttä asiaan. Pelottaa... Kiitos vastauksestasi, toivotaan että se on vain joku mitätön tulehdus.

        Mullakin on patti korvan takana. Se on ollut jo monta kuukautta, mutta nyt alkanut aiheuttaa niskakipua ja päänsärkyä. Olen myös menossa lääkäriin ensi viikolla, toivotaan ettei ole mitään vakavaa.


      • Pelokas
        mie kirjoitti:

        Mullakin on patti korvan takana. Se on ollut jo monta kuukautta, mutta nyt alkanut aiheuttaa niskakipua ja päänsärkyä. Olen myös menossa lääkäriin ensi viikolla, toivotaan ettei ole mitään vakavaa.

        Mullakin niska aina kipee nykyään, tosin saattaa johtua pääte työskentelystä. Toivotaan ettei meillä ole mitään vakavaa, pelottaa. Milloin sulla on lekuri aika? mulla vasta ensi torstaina.. Kerro sinä myös mitä lääkäri sanoi, jookos? tsemppiä!


      • Pelokas
        mie kirjoitti:

        Mullakin on patti korvan takana. Se on ollut jo monta kuukautta, mutta nyt alkanut aiheuttaa niskakipua ja päänsärkyä. Olen myös menossa lääkäriin ensi viikolla, toivotaan ettei ole mitään vakavaa.

        Mullakin niska aina kipee nykyään, tosin saattaa johtua pääte työskentelystä. Toivotaan ettei meillä ole mitään vakavaa, pelottaa. Milloin sulla on lekuri aika? mulla vasta ensi torstaina.. Kerro sinä myös mitä lääkäri sanoi, jookos? tsemppiä!


      • Jami
        Jami kirjoitti:

        ...sitten mitä lääkäri sanoi!

        Tulin juuri yksityislääkärin vastaanotolta ja mulla on vain suurentunut talirauhanen. Mutta vieläkin epäilyttää, kun skeptinen luonne olen. Mutta voihan se olla noinkin ja toivottavasti on!
        Kertokaa te muut mitä teillä selviää.


      • Pelokas
        Jami kirjoitti:

        Tulin juuri yksityislääkärin vastaanotolta ja mulla on vain suurentunut talirauhanen. Mutta vieläkin epäilyttää, kun skeptinen luonne olen. Mutta voihan se olla noinkin ja toivottavasti on!
        Kertokaa te muut mitä teillä selviää.

        Kerron sitten torstain jälkeen mitä lääkäri minulle sanoo.


      • mikä
        Pelokas kirjoitti:

        Mullakin niska aina kipee nykyään, tosin saattaa johtua pääte työskentelystä. Toivotaan ettei meillä ole mitään vakavaa, pelottaa. Milloin sulla on lekuri aika? mulla vasta ensi torstaina.. Kerro sinä myös mitä lääkäri sanoi, jookos? tsemppiä!

        se on.. Talirauhasen toimintahäiriö. Minulla
        temppuillut jo 10 vuotta . Se pystytään leikkaamaan helposti. Pieni toimenpide. Ovat suht
        yleisiä. Minulla kerää möhnää muutaman päivän
        ja puhkeaa ja paranee pian. Välillä voi mennä vuosikin ettei mitään ja sitten taas. Ja molemmissa korvissa.. En ole jaksanut leikkauttaa
        .. laiska kun olen..


      • mie
        Pelokas kirjoitti:

        Mullakin niska aina kipee nykyään, tosin saattaa johtua pääte työskentelystä. Toivotaan ettei meillä ole mitään vakavaa, pelottaa. Milloin sulla on lekuri aika? mulla vasta ensi torstaina.. Kerro sinä myös mitä lääkäri sanoi, jookos? tsemppiä!

        Mun lääkäri on vasta perjantaina. Vähän kyllä mietityttää, mikä tää mahtaa olla. Joka päivä se tuntuu "painavan" enemmän ja enemmän. Mut joo samat sanat, kerro sitten mikä oli diagnoosi.
        onnea sullekin :)


      • Jami
        mikä kirjoitti:

        se on.. Talirauhasen toimintahäiriö. Minulla
        temppuillut jo 10 vuotta . Se pystytään leikkaamaan helposti. Pieni toimenpide. Ovat suht
        yleisiä. Minulla kerää möhnää muutaman päivän
        ja puhkeaa ja paranee pian. Välillä voi mennä vuosikin ettei mitään ja sitten taas. Ja molemmissa korvissa.. En ole jaksanut leikkauttaa
        .. laiska kun olen..

        Mulla tää on tosin ollut jo monta viikkoa tuolla korvan takana, eikä tunnu rupeavat puhkeamaankaan (enkä oikein uskalla itse puhkoakaan). Tosin on kyllä mielestäni vähän pienentynyt viime aikoina.


      • Pelokas
        mikä kirjoitti:

        se on.. Talirauhasen toimintahäiriö. Minulla
        temppuillut jo 10 vuotta . Se pystytään leikkaamaan helposti. Pieni toimenpide. Ovat suht
        yleisiä. Minulla kerää möhnää muutaman päivän
        ja puhkeaa ja paranee pian. Välillä voi mennä vuosikin ettei mitään ja sitten taas. Ja molemmissa korvissa.. En ole jaksanut leikkauttaa
        .. laiska kun olen..

        Ne ovat niillä kohin missä imusolmukkeet sijaitsevat. Tosin enhän minä lääkäri ole =) Olen kuvitellut jo kaikki sairaudet, olisipa jo torstai jotta saisin jotain vastausta lääkäriltä... Olen ollut tosi väsynyt ja senkin kuvittelen olevan oire syövästä. Tosin syksyn pimeyskin väsyttää.. Kerron sitten mitä lääkäri sanoo.


      • Pelokas
        Pelokas kirjoitti:

        Ne ovat niillä kohin missä imusolmukkeet sijaitsevat. Tosin enhän minä lääkäri ole =) Olen kuvitellut jo kaikki sairaudet, olisipa jo torstai jotta saisin jotain vastausta lääkäriltä... Olen ollut tosi väsynyt ja senkin kuvittelen olevan oire syövästä. Tosin syksyn pimeyskin väsyttää.. Kerron sitten mitä lääkäri sanoo.

        Eli olin tänään lääkärissä, olin menossa sinne muutenkin (kurkku,korva ja silmä lääkäri) ja samalla kysyin pahkurasta. Lääkäri tunnusteli ja sanoi sen olevan joko imusolmuke tai pullistunut verisuoni. Kuulema tod.näköisesti verisuoni. Ei otettu verikokeita. Lääkäri sanoi ettei ole syytä huoleen ellei pahkura kasva. jos pahkura kasvaa niin uudestaan lääkäriin, sillä jos suoni pullistuu lisää on tehtävä jotain (ettei pullistu puhki tuo verisuoni). Eli näin tällä kertaa. Aion luottaa lääkäriin ja seurailla tilannetta. Jos pahkura kasvaa niin menen uudestaan. Vähän helpotti olo kuitenkin kun ei kuulema ole syytä epäillä syöpää.


    • Parantunut

      Minulla nousi myös pahkura korvaan taakse ja menin syövän pelossa lääkäriin. Lääkäri käski seurailla vähän aikaa kasvaako se.
      Seuraavana yönä tulehtui korva. Lääkäriltä sain korvatipat ja pahkura alkoi laskea. Nyt parin viikon jälkeen se on lähes kokonaan hävinnyt.

      • Masa

        Minulla on ollut kyseinen patti korvan takana jo 15 vuotta, välillä se kasvaa ja välilla katoaa. Ei syytä huoleen sanoi lääkäri. On kuulemma todella yleistä!


    • Jokurandomhyyppä

      Mulla pahkura korvan alla takana ja niinkuin vähän kaulassa. Todella kipeä en edes syömään pysty kunnolla tai avaamaan suuta paljoa, koska sattuu kovin. Se on semmoinen kova pahkura joka ilmestyi vaan yhtäkkiä, Mietin että mikä se on ja pitääkö mennä lääkäriin. Olen nuori niin mietityttää vaan että mikä se on. Ensin esiintyi vaan kipuna, sitten alkoi turvota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe