auttaako ahdistukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon ?

tyyppi09

Auttaako esim noihin d-vitamiini,Eye Q kalaöljy kapselit,tryptofaanijauhea,l-teaniinijauhe, mitä noista kannattaisi kokeilla ?

10

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

En usko et noilla on aineilla on merkitystä näihin vaivoihin. Rauhoittavat auttavat mutta niitä ei kannata alkaa ainakaan säännöllisesti syömään. Me ihmiset ajatellaan et mitä muut ajattelee jos mä sanon tai teen jotain väärin. Kaikki töppäilee välillä ja se kuuluu elämään. Terapeutilta saattaisi saada myös apua. Rennompi elämän ote!

• 13+14

Magnesiumsitraatti ja karnosiini ovat tuotteita, joilla olen havainnut jotain vaikutusta. Ei kuitenkaan mitään ihmeiaineita mutta jotain apua kuitenkin.

D on muuten tarpeellinen varsinkin syksyllä ja talvella.

• kamoon milla

L-teaniinista en ole huomannut mitään vaikutusta, ehkä enemmänkin suosittelisin ainakin yliopiston apteekista saatavia Dormiplant 500mg-valeriaanatabuja. Mutta kaikista tehokkain konsti on ollut kofeiinista pidättäytyminen, suklaansyöntikin on jäänyt. Sen sijaan juon kupillisen kamomillateetä aamulla, aamupäivällä 3-4 kertaa päivässä. Lisäksi huolehdin että ruokavalio on emäksisempää kuin ennen. Kun lopetin kahvinjuonnin oli minulla pitkään ahdistusta jne. Nyt teen kahta työtä ja olen huomannut että sosiaalisten tilanteiden jännityskin vähenee kun niitä tulee harjoiteltua töissä. Silloin kun ahdistus jne oli pahimmillaan en ollut vielä sellaisessa työssä jossa näki ihmisiä. Jos kotiin jää niin saattaa olla että kohta ei meinaa uskaltaa ongelmitta kauppaankaan.

• artsi7

Jos ahdistus on kova ei taida auttaa luonnonaineet, ainakaan minulla ei nuo yllämainitut vaikuttaneet. Jos kahvia juo paljon niin sen jättäminen vaikuttaa jonkun verran. Jos ahdistus lievä luonnonaineet saattavat auttaa.

• kilppariko-kö?

Kannattaa tutkia onko kilpirauhasen vajaatoiminta. Osalla lähtee paniikki, sosiaalisten tilanteiden pelko thyroxinilla osa tarvii rinnalle lioa tai sitten erityisluvallisen thyroidin.

• Kokemuksenääni

No ei kyllä pelkillä luonnontuotteilla lähde jos ei puhuta mistään tosi lievästä pelosta/ahdistuksesta.

• poijkkeli

juju piilee siinä että kaikki lähtee korvien välistä, ei mahasta. mutta tie korvien väliin kulkee mahan kautta.

• Apua mitä

Olen kahvin kittaamista vähentänyt jo 4 viikkoa. Aamulla tarvinn kahvia mukillisen verran. Joo mutta mulla on tulossa tilaisuus kuukauden päästä Jonne menen ja tarvii menoa sinne vrk ennen ja jo viime yönä järkyttävät paniikit. mitä teen? niin kauheeta on tää ahdistus alkanu. Minun on pakko olla siellä ja haluan olla ja olen
      . MUTTA MIKSI JO NYT PELKÄÄN KUN EI SIELLÄ MITÄÄN KAUHEETA Ei siellä kukaan muhun kiinnitä huomiota voi vilkasta että jaa ton omaiset. propral ei auta mitä teen?

• Artsi7

Esim. Opamox. Tilapäiseen käyttöön loistava lääke.

• rgwgrw

Beetasalpaaja on myös hyvä apu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe