Hommatkaa suomea osaavia kirjoittajia!!!!

Kielipuolet

Onko tosiaan niin että teillä ei ole varaa maksaa tämän sivuston ylläpidosta edes minimipalkkaa, niin että voisitte palkata henkilökuntaa joka osaa suomea, eikä jotain puolikielisiä joilla ei ole mitään käsitystä mistään?

Sivuston kieliasu on jatkuvasti täysin ala-arvoinen.

Hauskinta on tietysti silloin kun ah-niin-fiksusti "korjaatte" kirjoittajien tekstiä ja menette täysillä metsään!

Uusin esimerkki (ja näitä esimerkkejä on oikeasti kymmeniä): tämän päivän aloitus, jonka olette nostaneet tuonne ylävalikkoon.

Teksti joka esittelee aiheen: "Tapasin baarissa ihastuttavan herrasmiehen, mutta hänen ammatti sai minut kovin nolostuneeksi. Mies ilmoitti olevansa siivooja ja tienaavansa 1500 euroa kuussa, joka on ihan naurettavan pieni summa 32-vuotiaalle miehelle. Kannattaako tapailua jatkaa?"

Tuon kun lukee niin ensimmäiseksi tulee mieleen että jaaha, joku aivoton bimbo taas joka ei osaa edes alkeita omasta äidinkielestään.

Mutta kasi! Kun sitten lukee itse tekstin niin sehän onkin ihan oikein kirjoitettu:

"Tapasin viime viikonloppuna baarissa oikein ihastuttavan herrasmiehen, mutta tämän ammatti ja palkka sai minut kovin nolostuneeksi. Mies ilmoitti olevansa siivooja ja tienaavansa vain reilut 1500 euroa kuussa. "

Tiedoksi sille kielipuolellenne joka tuonkin tekstin taas nussi pieleen: "tämän ammatti" on 100 % oikein. "Hänen ammatti" on 100 % väärin.

No sentään ymmärsitte ihan itse vaihtaa otsikon "Kiinnostaako käyhä mies" (sic) otsikoksi "Kiinnostaako köyhä mies". Pointsit siitä.

0

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
        Oulainen
        20
        4984
      2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
        Haapavesi
        86
        1772
      3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
        Maailman menoa
        289
        1636
      4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
        Maailman menoa
        74
        1584
      5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
        Maailman menoa
        256
        1448
      6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
        Ikävä
        135
        1217
      7. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
        Oulainen
        2
        1191
      8. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
        Ikävä
        12
        1180
      9. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
        Ikävä
        104
        1129
      10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
        Ikävä
        69
        1121
      Aihe