"Galluppi"

Auratar

Kertokaahan, wiccalaiset, aiotteko viettää samhainia, ja jos niin miten. Onko teillä joitakin omia perinteitä?

Ihan uteliaisuudesta tiedustelen. :)

8

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinuviel

Itse olen viettänyt samhainia milloin mitenkin. Eli joka vuosi eri tavalla, aina miten on tuntunut hyvältä :)
      Tänä vuonna ajattelin mahdollisesti juhlia samhainia poikaystäväni ollessa paikalla (yleensä olen livistänyt toiseen huoneeseen, metsään tms). Nyt saa miekkonenkin nähdä että mitä minä aina toilailen :) Luulenpa että jossain vaiheessa on kuitenkin hyvä tutustuttaa kumppani omaan elämäntapaansa ja uskontoonsa hiukan lähemmin.. Eli konkreettista katsottavaa on hänelle luvassa.

• Sedna

..onhan se vuoden tärkein sapatti! Meillä on jo 29. päivä pienet pirskeet, joihin on kutsuttu "ulkopuolisiakin" eli ihmisiä jotka eivät ymmärrä wiccasta mitään. Tässä yhteydessä järjestetään myös Villi Metsästys. Ja sitten itse juhlapäivänä poltellaan kyttilöitä ja juhlitaan ihan vain covenin kesken.

• tyhmeliini

...Villi Metsästys?

• Auer

Tosiaan. En ole wicca, mutta aika lähellä kuitenkin, ja sama on tilanne ystävänkin kohdalla. Juhlistamme siis yhdessä tekemällä ruokaa, kaivertamalla kurpitsan, ja menemme myös metsään tekemään rauhassa jonkin pienen rituaalin. Yleensä olen juhlinut yksin, joten tämä on uutta, outoa ja niin hienoa!

Toivotamme kaikille rauhaisaa Samhainia :)

• tämmöstä mulla

Minä ajattelin juhlistaa samhainia menemällä ensin lenkille, sitten suihkuun ja lopuksi keitän oikein hyvät kahvit. Tämä on mulla jo ihan perinne :) Suosittelen muillekin. Kahvin sijaan voi tietysti juoda vaikka teetä tai mehua.

• jaa-a

Kaippa tuota olisi mukava viettää. Vietänkin, ellen taaaaas ole töissä silloin. Edelliset pyhät menneet kaikki leivän hankinnassa :(

• Mie

...silloin lomamatkalla vuokatissa, joten en oikein tiedä miten siellä voisin rauhassa edes kynttilää polttaa, kun on siellä mukana sen verran iso porukka..:/

• luminara

kyllä vietän varmastikin ihan perinteisellä tavalla kynttilöitä polttaen (mustia ja ehkä valkoisiakin) sitten illalla rituaalilla ja juhla aterialla ja ehkä käyn päivän aikaan katselemassa luonnon talvilepoon asettumisen merkkejä ja nauttimassa kirpeästä mahdollisesta pakkassäästä. Aterian varmaan laitan itse kokonaan jos rahallinen tilanne sallii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe