Pääosin tätä käyttänyt ja vaihtoväli 15tkm.Eipä ole kone ongelmia ollu ja 260tkm takana.
VW touran tdi 1,9.
Onkohan tuo osasynteettinen parempi koneelle?
Teboil diamond diesel 5w 40
37
562
Vastaukset
- cvxcvxccdd
Jatka samaa rataa.
- laatuautoiluja?
Kyllä VW:n kone kestää vaikka maailman tappiin kunhan sille antaa joskus uusia öljyjä, ihan mitä vaan. Tosin paremmilla öljyillä voisit ajaa pidemmälle
- osssss
Ai kuten kalliit shell joka haihtuu 5l ja 15tkm? Nii pysyy ainaki tuoreet öljyt kyllä...
- liikaa höyryä?
osssss kirjoitti:
Ai kuten kalliit shell joka haihtuu 5l ja 15tkm? Nii pysyy ainaki tuoreet öljyt kyllä...
Ai haihtuu, kuýllä mulla helixit on hyvin pysynyt koneessa.
- jatkuvaa lutrausta
Tuo moottori on kuulu hyvästä kestostaan ja 260tm ei ole iso matka sille. Jos käyttäisit LL-ohjelmaa ja kunnon öljyjä, niin pääsisit vähintään samat kilsat ihan helposti.
- masentaja
Se nyt on todistettu moneen kertaan että 30tkm volkkarin koneessa pyörinyt LL - öljy on kurapuuroa. Vaikka ominaisuudet riittäisivät, se on liian likaista ja sen takia kuluttavaa. Esimerkkinä uusin tm:n käyttötestissä ollut Golffi. Voitelu pettänyt turbossa ja karstaa. Samahan tuo niille jotka vievät autonsa kolmen vuoden välein vaihtoon. Seuraavat takuuajan jälkeen tulevat käyttäjät sitten maksavat nämä longlife remontit. Ja on muuten huomattava ero kun avaat venttiilikannen longlife huollolla menneen tai puolitetulla vaihdolla ajetun. 300tkm matkanneissa ero on suuri. Puolitetulla vaihdolla kirkasta alumiinia ja terästä. Longlife mustaa sitkeää talmaa jota joutuu hartaasti irroittamaan käsistään remontin jälkeen.
- turhaa puhetta taas
masentaja kirjoitti:
Se nyt on todistettu moneen kertaan että 30tkm volkkarin koneessa pyörinyt LL - öljy on kurapuuroa. Vaikka ominaisuudet riittäisivät, se on liian likaista ja sen takia kuluttavaa. Esimerkkinä uusin tm:n käyttötestissä ollut Golffi. Voitelu pettänyt turbossa ja karstaa. Samahan tuo niille jotka vievät autonsa kolmen vuoden välein vaihtoon. Seuraavat takuuajan jälkeen tulevat käyttäjät sitten maksavat nämä longlife remontit. Ja on muuten huomattava ero kun avaat venttiilikannen longlife huollolla menneen tai puolitetulla vaihdolla ajetun. 300tkm matkanneissa ero on suuri. Puolitetulla vaihdolla kirkasta alumiinia ja terästä. Longlife mustaa sitkeää talmaa jota joutuu hartaasti irroittamaan käsistään remontin jälkeen.
Kaikissa koneissa öljystä riippumatta on mämmiä noilla kilsoilla. Tuo turbo oli vielä toimiva ja vai veikkailivat aiheutuuko tuosta joskus ongelmaa, olisikohan jäänyt jäähdytelyt joskus väliin?
Miksi kantaa murheita joistain ikälopuista ja loppuun ajetuísta autoista, eihän niihion kukaan ala teettämään mitää auton arvoa kalliimpaa remonttia kuitenkaan? - masentaja
turhaa puhetta taas kirjoitti:
Kaikissa koneissa öljystä riippumatta on mämmiä noilla kilsoilla. Tuo turbo oli vielä toimiva ja vai veikkailivat aiheutuuko tuosta joskus ongelmaa, olisikohan jäänyt jäähdytelyt joskus väliin?
Miksi kantaa murheita joistain ikälopuista ja loppuun ajetuísta autoista, eihän niihion kukaan ala teettämään mitää auton arvoa kalliimpaa remonttia kuitenkaan?No oletko koskaan avannut kahta identtistä moottoria. Toisella ajettu samalla öljyllä 15tkm vaihtovälillä ja toisella 30tkm vaihtovälillä. Minä olen ja useinkin. Dieselillä 300tkm ei pitäisi vielä olla paljoa. Jotkut ajavat vanhoilla ja paljon ajetuilla autoilla. Kalliin, auton arvon veroisia remontteja tehdään päivittäin. Se on huomattavasti halvempaa kuin uuden ostaminen ja joillekin välttämätöntä liikkumisen kannalta. Mitä nämä asiat edes kiinnostavat jos ajaa leasing vehkeillä tai muuten massia takana. Pilkkaatko pienituloisia?
- pakko pilkata
masentaja kirjoitti:
No oletko koskaan avannut kahta identtistä moottoria. Toisella ajettu samalla öljyllä 15tkm vaihtovälillä ja toisella 30tkm vaihtovälillä. Minä olen ja useinkin. Dieselillä 300tkm ei pitäisi vielä olla paljoa. Jotkut ajavat vanhoilla ja paljon ajetuilla autoilla. Kalliin, auton arvon veroisia remontteja tehdään päivittäin. Se on huomattavasti halvempaa kuin uuden ostaminen ja joillekin välttämätöntä liikkumisen kannalta. Mitä nämä asiat edes kiinnostavat jos ajaa leasing vehkeillä tai muuten massia takana. Pilkkaatko pienituloisia?
Vai oikein teet tutkimuksia kahdella idettisellä vanhalla moottorilla vierekkäin, juu juu lämmin leipä. Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää, vai miksi avaat ehjän koneen jos ne ovat identtisiä?
- masentaja
pakko pilkata kirjoitti:
Vai oikein teet tutkimuksia kahdella idettisellä vanhalla moottorilla vierekkäin, juu juu lämmin leipä. Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää, vai miksi avaat ehjän koneen jos ne ovat identtisiä?
No ei hyvää päivää tuota älyn määrää ja luetun ymmärrystä!!
Ymmärrätkö tämän? Huollan ja korjaan autoja työkseni. Kun työskentelee tietyn merkin alla, tulee huollettua ja korjattua identtisiä moottoreita. Joko avautui?
Olet oikeassa. Saman verran ajetuissa autoissa on moottorin sisällä olevan mämmin määrä vakio, riippumatta öljynvaihdon tiheydestä.
Olet oikeassa. Öljynvaihdon tiheydellä ei ole mitään tekemistä moottorin toimivuuteen tai sen elinkaareen. Itseasiassa parhaaseen lopputulokseen päästään jättämällä huollot tekemättä, saman se kestää.
Yhtä asiaa en ymmärrä, voitko auttaa?
Meillä longlife huoltoa noudattaviin autoihin suositellaan joka toisen huollon yhteyteen tehtäväksi moottorin sisäpesua, ns. forte huuhtelua.
Samanlaiset autot, joiden omistajat käyttävät autonsa vuosihuollossa, eli vuosittain n.15tkm välein jäävät tämän forte suosituksen ulkopuolelle.
Ketä me kusetamme? Lainaan asiantuntija lausettasi. "Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää." - osssss
masentaja kirjoitti:
No ei hyvää päivää tuota älyn määrää ja luetun ymmärrystä!!
Ymmärrätkö tämän? Huollan ja korjaan autoja työkseni. Kun työskentelee tietyn merkin alla, tulee huollettua ja korjattua identtisiä moottoreita. Joko avautui?
Olet oikeassa. Saman verran ajetuissa autoissa on moottorin sisällä olevan mämmin määrä vakio, riippumatta öljynvaihdon tiheydestä.
Olet oikeassa. Öljynvaihdon tiheydellä ei ole mitään tekemistä moottorin toimivuuteen tai sen elinkaareen. Itseasiassa parhaaseen lopputulokseen päästään jättämällä huollot tekemättä, saman se kestää.
Yhtä asiaa en ymmärrä, voitko auttaa?
Meillä longlife huoltoa noudattaviin autoihin suositellaan joka toisen huollon yhteyteen tehtäväksi moottorin sisäpesua, ns. forte huuhtelua.
Samanlaiset autot, joiden omistajat käyttävät autonsa vuosihuollossa, eli vuosittain n.15tkm välein jäävät tämän forte suosituksen ulkopuolelle.
Ketä me kusetamme? Lainaan asiantuntija lausettasi. "Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää."Huijaat..
Pitkillä vaihtoväleillä vesi muodostuu öljyn joukkoon ja riskinä on moottoririkko..
Näin sanoo kaikki VW ammattilaiset mm skoda valtuutettu hyvinkäällä.. - ossss on rölli
osssss kirjoitti:
Huijaat..
Pitkillä vaihtoväleillä vesi muodostuu öljyn joukkoon ja riskinä on moottoririkko..
Näin sanoo kaikki VW ammattilaiset mm skoda valtuutettu hyvinkäällä..ossss hei, LL-öljyillä tarvitsee ajaa paljon ja pitkää siivua, että pääsee 30tkm huoltoväleihin ja silloin ei tule ongelmaksi mitkään öljyjen vetistyminen. Jos taas ajaa todella vähän voi vesi kertyä, mutta silloin auto huutelee huoltoon paljon aiemmin.
On sulla hyvät ja tunnetut välit VW:n ja Skoda ammattilaisiin, ei uskoisi jos sun juttuja lukee?
- Varo käyttämästä
Venäläistä TB:n (Trustivapaa Bensiini) öljyjä voi käyttä turvallisesti vain Ladassa (ruotsiksi Lato)
- masentaja
Tämä selvä, ei siis kannata käyttää. Mersu on ruotsiksi Mercedes.
- siantuntijan suositu
osss, tuossa näet kuinka hyviä ja kestäviä VW:t ovat vaikka käytät noin huonoja öljyjä.
- rewrew
Niiih.. Mikähän olisi hyvää? Shell PurePlus?
- osssss
Jospa tb onkin parasta.Sehän on nimenomaan dieseliin suunniteltu tuo diesel syn merkkinen.
Ja 15tkm korkeintaan vaihtoväli.Aina ennen kovia pakkkasia tuoreet öljyt vaikka ei olis vielä pakko vaihtaa.Näillä mennään... - osssss
rewrew kirjoitti:
Niiih.. Mikähän olisi hyvää? Shell PurePlus?
Shell haihtuu nopeasti tdi koneesta.Pitää lisätä tiheästi..
Vaan TB pysyy jopa lisäämättä vaihtovälin. - jotain muuta
osssss kirjoitti:
Jospa tb onkin parasta.Sehän on nimenomaan dieseliin suunniteltu tuo diesel syn merkkinen.
Ja 15tkm korkeintaan vaihtoväli.Aina ennen kovia pakkkasia tuoreet öljyt vaikka ei olis vielä pakko vaihtaa.Näillä mennään...taitaa olla viisainta jättää vastaisuudessa käyttämättä. on kuulemma tehty puhdistetusta jäteöljystä!
- fsdfsrt
jotain muuta kirjoitti:
taitaa olla viisainta jättää vastaisuudessa käyttämättä. on kuulemma tehty puhdistetusta jäteöljystä!
Ei pidä uskoa Esson baarin juttuja.
- sellinpaari
fsdfsrt kirjoitti:
Ei pidä uskoa Esson baarin juttuja.
Ei ne ole Essonbaarin juttuja. Kysytäänpä asiaa tämän palstan luotsilta joka tietää teboilin öljyistä kaiken.
- htyru
sellinpaari kirjoitti:
Ei ne ole Essonbaarin juttuja. Kysytäänpä asiaa tämän palstan luotsilta joka tietää teboilin öljyistä kaiken.
Höpö höpö.
- Ympäristövastuu
Recoil teki yhteistyötä Oy Teboil Ab:n kanssa. Kaikki raaka-aineet oli laadultaan hyviä ja Teboil käytti niitä laajasti tuotteissaan.
- kultainen noutaja
Ei kiloakaan. Keksitty juttu.
- Akateemisesti verifi
Siltikään Teboil moottoröljyt ei pärjää oikeille täyssynteettislle öljyille. Ne ovat ihan hyviä vetykrakattuja mineraaliöljyjä.
- sdfsdeee
Group III öljyt (mm. Mobil 1 0W-40) ovat moninkertaisesti parempia kuin mitä Suomen autokalusto edellyttää.
- kultainen noutaja
Keksitty juttu. PROVO.
- fyttu
sdfsdeee kirjoitti:
Group III öljyt (mm. Mobil 1 0W-40) ovat moninkertaisesti parempia kuin mitä Suomen autokalusto edellyttää.
Tarkoitat kai Grp III IV V. Aivan.
- sdaswww
fyttu kirjoitti:
Tarkoitat kai Grp III IV V. Aivan.
Ei, vaan Group III.
- fyttu
sdaswww kirjoitti:
Ei, vaan Group III.
Ei vaan GrpIII IV V. Aivan.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=Uek4VJO-DMSgyAOLs4DwBA&url=http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007&ved=0CCwQFjAC&usg=AFQjCNFMUghQLnduA9LkQD7VVpTkeVx7zA
- PAO rules
Mobil osaa PAO öljyt, mutta huonompikin on riittävän hyvää...
https://www.stle.org/assets/document/ExxonMobil.pdf- kultainen noutaja
Katohan POIKAA! Alkaako puntti tutisemaan? Niin paljon olet täällä levittänyt väärää tietoa ja etenkin Teboilista, että suorastaan toivon että joudut vastuuseen kaikesta siitä jota olet tänne suoltanut. Se ei ole välttämättä kuin yksi henkilö joka nämä jutut lukee.. Tulee niin sanotusti noutaja. Toivottavasti lompakko kestää kaikki satusi.
- GRPII ja lisäaineet
LKK Finland Oy:n kannattavuus on erinomainen. Mistäkö se johtuu ?
Tuotanto on maksimoitu ja tuotannossa käytetään EDULLISIA raaka-aineita. Ja niitä myös käytettiin !
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20130601/13711314644480&liikevaihtoluokka=&toimiala=&paikkakunta=
http://www.finder.fi/Voiteluaineita/Lukoil Lubricants Europe Oy Haminan voiteluainetehdas/HAMINA/taloustiedot/176840
http://www.rnjsa.com.pl/EN/WasteOils/InvitationForCooperation/Pages/default.aspx- kultainen noutaja
Ei kiloakaan uusioöljyä. Ei kiloakaan edullisia raaka-aineita. Tulosta voi tehdä monella tavalla. Suomessa voi teollisuus tällähetkellä kilpailla vain laadulla, ei muulla. Jos tulos on erinomainen, se kertoo vain ja ainoastaan asiakkaiden luottamuksesta.
Ja siitä krakatusta mineraalista jauhamisen voisi jo lopettaa. Sitä käyttää kaikki menestyksekkäästi. Jos se on kuitenkin "jollekin" peikko, niin tarjolla on myös saksan ja japanin mallin mukaista "täyssynteettistä". Suomessa valmistettua. Eikä maksa edes paljoa, eli kuluttajaa ei kuseteta 6-0.
- Lassila Tikanoja
Ympäristovastuu toimii Suomessa. Myös Hollannissa.
http://www.valvoline.fi/t_nextgen.php
L&T Recoil sai myytyä tuotteensa Suomeen. Ei tarvittu laivauksia. - Jos on varaa
ostaa uusi auto,täytyy silloin olla varra käytää laadukkaita moottoriöljyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141