Teboil diamond diesel 5w 40

osssss

Pääosin tätä käyttänyt ja vaihtoväli 15tkm.Eipä ole kone ongelmia ollu ja 260tkm takana.
VW touran tdi 1,9.
Onkohan tuo osasynteettinen parempi koneelle?

37

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvxcvxccdd

      Jatka samaa rataa.

    • laatuautoiluja?

      Kyllä VW:n kone kestää vaikka maailman tappiin kunhan sille antaa joskus uusia öljyjä, ihan mitä vaan. Tosin paremmilla öljyillä voisit ajaa pidemmälle

      • osssss

        Ai kuten kalliit shell joka haihtuu 5l ja 15tkm? Nii pysyy ainaki tuoreet öljyt kyllä...


      • liikaa höyryä?
        osssss kirjoitti:

        Ai kuten kalliit shell joka haihtuu 5l ja 15tkm? Nii pysyy ainaki tuoreet öljyt kyllä...

        Ai haihtuu, kuýllä mulla helixit on hyvin pysynyt koneessa.


    • jatkuvaa lutrausta

      Tuo moottori on kuulu hyvästä kestostaan ja 260tm ei ole iso matka sille. Jos käyttäisit LL-ohjelmaa ja kunnon öljyjä, niin pääsisit vähintään samat kilsat ihan helposti.

      • masentaja

        Se nyt on todistettu moneen kertaan että 30tkm volkkarin koneessa pyörinyt LL - öljy on kurapuuroa. Vaikka ominaisuudet riittäisivät, se on liian likaista ja sen takia kuluttavaa. Esimerkkinä uusin tm:n käyttötestissä ollut Golffi. Voitelu pettänyt turbossa ja karstaa. Samahan tuo niille jotka vievät autonsa kolmen vuoden välein vaihtoon. Seuraavat takuuajan jälkeen tulevat käyttäjät sitten maksavat nämä longlife remontit. Ja on muuten huomattava ero kun avaat venttiilikannen longlife huollolla menneen tai puolitetulla vaihdolla ajetun. 300tkm matkanneissa ero on suuri. Puolitetulla vaihdolla kirkasta alumiinia ja terästä. Longlife mustaa sitkeää talmaa jota joutuu hartaasti irroittamaan käsistään remontin jälkeen.


      • turhaa puhetta taas
        masentaja kirjoitti:

        Se nyt on todistettu moneen kertaan että 30tkm volkkarin koneessa pyörinyt LL - öljy on kurapuuroa. Vaikka ominaisuudet riittäisivät, se on liian likaista ja sen takia kuluttavaa. Esimerkkinä uusin tm:n käyttötestissä ollut Golffi. Voitelu pettänyt turbossa ja karstaa. Samahan tuo niille jotka vievät autonsa kolmen vuoden välein vaihtoon. Seuraavat takuuajan jälkeen tulevat käyttäjät sitten maksavat nämä longlife remontit. Ja on muuten huomattava ero kun avaat venttiilikannen longlife huollolla menneen tai puolitetulla vaihdolla ajetun. 300tkm matkanneissa ero on suuri. Puolitetulla vaihdolla kirkasta alumiinia ja terästä. Longlife mustaa sitkeää talmaa jota joutuu hartaasti irroittamaan käsistään remontin jälkeen.

        Kaikissa koneissa öljystä riippumatta on mämmiä noilla kilsoilla. Tuo turbo oli vielä toimiva ja vai veikkailivat aiheutuuko tuosta joskus ongelmaa, olisikohan jäänyt jäähdytelyt joskus väliin?
        Miksi kantaa murheita joistain ikälopuista ja loppuun ajetuísta autoista, eihän niihion kukaan ala teettämään mitää auton arvoa kalliimpaa remonttia kuitenkaan?


      • masentaja
        turhaa puhetta taas kirjoitti:

        Kaikissa koneissa öljystä riippumatta on mämmiä noilla kilsoilla. Tuo turbo oli vielä toimiva ja vai veikkailivat aiheutuuko tuosta joskus ongelmaa, olisikohan jäänyt jäähdytelyt joskus väliin?
        Miksi kantaa murheita joistain ikälopuista ja loppuun ajetuísta autoista, eihän niihion kukaan ala teettämään mitää auton arvoa kalliimpaa remonttia kuitenkaan?

        No oletko koskaan avannut kahta identtistä moottoria. Toisella ajettu samalla öljyllä 15tkm vaihtovälillä ja toisella 30tkm vaihtovälillä. Minä olen ja useinkin. Dieselillä 300tkm ei pitäisi vielä olla paljoa. Jotkut ajavat vanhoilla ja paljon ajetuilla autoilla. Kalliin, auton arvon veroisia remontteja tehdään päivittäin. Se on huomattavasti halvempaa kuin uuden ostaminen ja joillekin välttämätöntä liikkumisen kannalta. Mitä nämä asiat edes kiinnostavat jos ajaa leasing vehkeillä tai muuten massia takana. Pilkkaatko pienituloisia?


      • pakko pilkata
        masentaja kirjoitti:

        No oletko koskaan avannut kahta identtistä moottoria. Toisella ajettu samalla öljyllä 15tkm vaihtovälillä ja toisella 30tkm vaihtovälillä. Minä olen ja useinkin. Dieselillä 300tkm ei pitäisi vielä olla paljoa. Jotkut ajavat vanhoilla ja paljon ajetuilla autoilla. Kalliin, auton arvon veroisia remontteja tehdään päivittäin. Se on huomattavasti halvempaa kuin uuden ostaminen ja joillekin välttämätöntä liikkumisen kannalta. Mitä nämä asiat edes kiinnostavat jos ajaa leasing vehkeillä tai muuten massia takana. Pilkkaatko pienituloisia?

        Vai oikein teet tutkimuksia kahdella idettisellä vanhalla moottorilla vierekkäin, juu juu lämmin leipä. Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää, vai miksi avaat ehjän koneen jos ne ovat identtisiä?


      • masentaja
        pakko pilkata kirjoitti:

        Vai oikein teet tutkimuksia kahdella idettisellä vanhalla moottorilla vierekkäin, juu juu lämmin leipä. Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää, vai miksi avaat ehjän koneen jos ne ovat identtisiä?

        No ei hyvää päivää tuota älyn määrää ja luetun ymmärrystä!!
        Ymmärrätkö tämän? Huollan ja korjaan autoja työkseni. Kun työskentelee tietyn merkin alla, tulee huollettua ja korjattua identtisiä moottoreita. Joko avautui?

        Olet oikeassa. Saman verran ajetuissa autoissa on moottorin sisällä olevan mämmin määrä vakio, riippumatta öljynvaihdon tiheydestä.
        Olet oikeassa. Öljynvaihdon tiheydellä ei ole mitään tekemistä moottorin toimivuuteen tai sen elinkaareen. Itseasiassa parhaaseen lopputulokseen päästään jättämällä huollot tekemättä, saman se kestää.

        Yhtä asiaa en ymmärrä, voitko auttaa?
        Meillä longlife huoltoa noudattaviin autoihin suositellaan joka toisen huollon yhteyteen tehtäväksi moottorin sisäpesua, ns. forte huuhtelua.
        Samanlaiset autot, joiden omistajat käyttävät autonsa vuosihuollossa, eli vuosittain n.15tkm välein jäävät tämän forte suosituksen ulkopuolelle.

        Ketä me kusetamme? Lainaan asiantuntija lausettasi. "Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää."


      • osssss
        masentaja kirjoitti:

        No ei hyvää päivää tuota älyn määrää ja luetun ymmärrystä!!
        Ymmärrätkö tämän? Huollan ja korjaan autoja työkseni. Kun työskentelee tietyn merkin alla, tulee huollettua ja korjattua identtisiä moottoreita. Joko avautui?

        Olet oikeassa. Saman verran ajetuissa autoissa on moottorin sisällä olevan mämmin määrä vakio, riippumatta öljynvaihdon tiheydestä.
        Olet oikeassa. Öljynvaihdon tiheydellä ei ole mitään tekemistä moottorin toimivuuteen tai sen elinkaareen. Itseasiassa parhaaseen lopputulokseen päästään jättämällä huollot tekemättä, saman se kestää.

        Yhtä asiaa en ymmärrä, voitko auttaa?
        Meillä longlife huoltoa noudattaviin autoihin suositellaan joka toisen huollon yhteyteen tehtäväksi moottorin sisäpesua, ns. forte huuhtelua.
        Samanlaiset autot, joiden omistajat käyttävät autonsa vuosihuollossa, eli vuosittain n.15tkm välein jäävät tämän forte suosituksen ulkopuolelle.

        Ketä me kusetamme? Lainaan asiantuntija lausettasi. "Ei se mämmi siellä vanhassa koneessa pahaa tee ja saman ne molemmat kestää."

        Huijaat..
        Pitkillä vaihtoväleillä vesi muodostuu öljyn joukkoon ja riskinä on moottoririkko..

        Näin sanoo kaikki VW ammattilaiset mm skoda valtuutettu hyvinkäällä..


      • ossss on rölli
        osssss kirjoitti:

        Huijaat..
        Pitkillä vaihtoväleillä vesi muodostuu öljyn joukkoon ja riskinä on moottoririkko..

        Näin sanoo kaikki VW ammattilaiset mm skoda valtuutettu hyvinkäällä..

        ossss hei, LL-öljyillä tarvitsee ajaa paljon ja pitkää siivua, että pääsee 30tkm huoltoväleihin ja silloin ei tule ongelmaksi mitkään öljyjen vetistyminen. Jos taas ajaa todella vähän voi vesi kertyä, mutta silloin auto huutelee huoltoon paljon aiemmin.
        On sulla hyvät ja tunnetut välit VW:n ja Skoda ammattilaisiin, ei uskoisi jos sun juttuja lukee?


    • Varo käyttämästä

      Venäläistä TB:n (Trustivapaa Bensiini) öljyjä voi käyttä turvallisesti vain Ladassa (ruotsiksi Lato)

      • masentaja

        Tämä selvä, ei siis kannata käyttää. Mersu on ruotsiksi Mercedes.


    • siantuntijan suositu

      osss, tuossa näet kuinka hyviä ja kestäviä VW:t ovat vaikka käytät noin huonoja öljyjä.

      • rewrew

        Niiih.. Mikähän olisi hyvää? Shell PurePlus?


      • osssss

        Jospa tb onkin parasta.Sehän on nimenomaan dieseliin suunniteltu tuo diesel syn merkkinen.
        Ja 15tkm korkeintaan vaihtoväli.Aina ennen kovia pakkkasia tuoreet öljyt vaikka ei olis vielä pakko vaihtaa.Näillä mennään...


      • osssss
        rewrew kirjoitti:

        Niiih.. Mikähän olisi hyvää? Shell PurePlus?

        Shell haihtuu nopeasti tdi koneesta.Pitää lisätä tiheästi..
        Vaan TB pysyy jopa lisäämättä vaihtovälin.


      • jotain muuta
        osssss kirjoitti:

        Jospa tb onkin parasta.Sehän on nimenomaan dieseliin suunniteltu tuo diesel syn merkkinen.
        Ja 15tkm korkeintaan vaihtoväli.Aina ennen kovia pakkkasia tuoreet öljyt vaikka ei olis vielä pakko vaihtaa.Näillä mennään...

        taitaa olla viisainta jättää vastaisuudessa käyttämättä. on kuulemma tehty puhdistetusta jäteöljystä!


      • fsdfsrt
        jotain muuta kirjoitti:

        taitaa olla viisainta jättää vastaisuudessa käyttämättä. on kuulemma tehty puhdistetusta jäteöljystä!

        Ei pidä uskoa Esson baarin juttuja.


      • sellinpaari
        fsdfsrt kirjoitti:

        Ei pidä uskoa Esson baarin juttuja.

        Ei ne ole Essonbaarin juttuja. Kysytäänpä asiaa tämän palstan luotsilta joka tietää teboilin öljyistä kaiken.


      • htyru
        sellinpaari kirjoitti:

        Ei ne ole Essonbaarin juttuja. Kysytäänpä asiaa tämän palstan luotsilta joka tietää teboilin öljyistä kaiken.

        Höpö höpö.


    • Ympäristövastuu

      Recoil teki yhteistyötä Oy Teboil Ab:n kanssa. Kaikki raaka-aineet oli laadultaan hyviä ja Teboil käytti niitä laajasti tuotteissaan.

      • kultainen noutaja

        Ei kiloakaan. Keksitty juttu.


    • Akateemisesti verifi

      Siltikään Teboil moottoröljyt ei pärjää oikeille täyssynteettislle öljyille. Ne ovat ihan hyviä vetykrakattuja mineraaliöljyjä.

      • sdfsdeee

        Group III öljyt (mm. Mobil 1 0W-40) ovat moninkertaisesti parempia kuin mitä Suomen autokalusto edellyttää.


      • kultainen noutaja

        Keksitty juttu. PROVO.


      • fyttu
        sdfsdeee kirjoitti:

        Group III öljyt (mm. Mobil 1 0W-40) ovat moninkertaisesti parempia kuin mitä Suomen autokalusto edellyttää.

        Tarkoitat kai Grp III IV V. Aivan.


      • sdaswww
        fyttu kirjoitti:

        Tarkoitat kai Grp III IV V. Aivan.

        Ei, vaan Group III.


    • PAO rules
      • kultainen noutaja

        Katohan POIKAA! Alkaako puntti tutisemaan? Niin paljon olet täällä levittänyt väärää tietoa ja etenkin Teboilista, että suorastaan toivon että joudut vastuuseen kaikesta siitä jota olet tänne suoltanut. Se ei ole välttämättä kuin yksi henkilö joka nämä jutut lukee.. Tulee niin sanotusti noutaja. Toivottavasti lompakko kestää kaikki satusi.


    • GRPII ja lisäaineet

      LKK Finland Oy:n kannattavuus on erinomainen. Mistäkö se johtuu ?

      Tuotanto on maksimoitu ja tuotannossa käytetään EDULLISIA raaka-aineita. Ja niitä myös käytettiin !


      http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20130601/13711314644480&liikevaihtoluokka=&toimiala=&paikkakunta=

      http://www.finder.fi/Voiteluaineita/Lukoil Lubricants Europe Oy Haminan voiteluainetehdas/HAMINA/taloustiedot/176840

      http://www.rnjsa.com.pl/EN/WasteOils/InvitationForCooperation/Pages/default.aspx

      • kultainen noutaja

        Ei kiloakaan uusioöljyä. Ei kiloakaan edullisia raaka-aineita. Tulosta voi tehdä monella tavalla. Suomessa voi teollisuus tällähetkellä kilpailla vain laadulla, ei muulla. Jos tulos on erinomainen, se kertoo vain ja ainoastaan asiakkaiden luottamuksesta.
        Ja siitä krakatusta mineraalista jauhamisen voisi jo lopettaa. Sitä käyttää kaikki menestyksekkäästi. Jos se on kuitenkin "jollekin" peikko, niin tarjolla on myös saksan ja japanin mallin mukaista "täyssynteettistä". Suomessa valmistettua. Eikä maksa edes paljoa, eli kuluttajaa ei kuseteta 6-0.


    • Lassila Tikanoja
    • Jos on varaa

      ostaa uusi auto,täytyy silloin olla varra käytää laadukkaita moottoriöljyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7613
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4037
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3586
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3024
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2712
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2552
    7. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2514
    8. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2481
    9. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2419
    10. Häiriköinti

      Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      29
      2278
    Aihe