tarvitsen äkkiä apua!

pil-ke

Olen sairastanut bulimiaa vähän yli vuoden ja tauti pahentuu kokoajan. Käyn psykologin vastaanotolla kerran kahdessa viikossa, olen käynyt ravintoterapeutilla ja yrittänyt kaikkeni, että pääsen tästä eroon. Kuitenkin joka ilta huomaan käyväni nukkumaan saman nälän ja kuvotuksen tunteen kanssa. On taas tullut oksennettua liian monta kertaa.
Aluksi oksensin ehkä n. kerran viikossa. nykyään kolme kertaa päivässäkään ei ole liioiteltua. Oksentamisen lisäksi yritän pitää painoani kurissa urheilemalla päivittäin ja yrittämällä syödä mahdollisimman vähän. sitten kuitenkin taas itsekuri pettää ja syön kaiken, mitä kaapista löydän.. Joskus oksentamisen tai liikunnan jälkeen rintaani pistää ja välillä mahani on sietämättömän kipeä. Olen laihtunut bulimian takia 52kg:sta 44kg:n. Olen 163cm pitkä.
En tiedä enää mitä voin tehdä. Ammattiapu ei tuo tuloksia, enkä pääse tästä eroon vaikka yritän.

2

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilli

Itse sain lääkettä joka sisälsi serotoniinia, mutta en osaa sanoa olika se juuri se joka attoi tilanteessani.
      Sairasten itse nuorempana kahdeksan vuotta sitten ja nyt minulla on ollut pitkän tauon jälkeen taas vähän oireita. Nyt teidän kuinka vaarallista bulimia on ja siksi pidän itseäni jo melko terveenä vaikka välillä tekeekin mieli ahmia.
      Monet bulimikot on kuollut unissaan kun keho ei yksinkertaisesti kestä.
      Tiedän sinun ahdistuneisuuden tunteen ja tunteen "en ikinä parane", itselläkin on välillä sellainen tunne vaikka minulla nyt onkin asiat melko hyvin.
      On vain pakko löytää joku motivaatio joka auttaa paranemisessa.....Toivottavasti olet oikeasti hakenut ammattiapua, siis mennyt syömishäiriöisten klinikalle. Se voi olla rasittavaa kuin tuntemattomat ihmiset urkkii henk.kohtaisia asioita, mutta minulle tehtiin lopulta järjestely, että menin koulun jälkeen klinikalle syömään välipalaa(koska silloin normaalisti oksensin kotona). TÄmä sai hieman rauhoitettua sitä ahmimispakkoa.
      Jaksamista sinulle!!

• Kokenut

Olet ehkä kuullut tämän ennenkin mutta se voi olla todella viisas ohje;lopeta laihduttaminen!Nälkiintynyt keho saa aikaan kaikenlaista mitä on vaikea hallita.Yritä syödä muutama kuukausi mahdollisimman normaalisti,siis vältä sekä ahmimista ja laihduttamista,niin pääset luultavasti parempaan tasapainoon.Tämä on helpommin sanottu kuin tehty mutta kannattaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      237
      5133
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4171
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3803
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3609
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3540
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3275
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      7
      2704
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2596
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2426
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      59
      2377
    Aihe