Erilainen ulkonäkö/tyylin vaihtaminen asiakaspalvelutyössä

käläpilu

Moi kaikille!

halusin kysellä otsikon kertomasta asiasta.
Eli olen reilu parikymppinen (miespuolinen) myyjä. Olin vielä koulussa, kun sain työpaikan, jossa olen edelleen. Ennen ensimmäistä työvuoroani kyseisessä paikassa, otin pois kaikki lävistykseni ja vaihdoin ns "rajumman" hiustyylini lyhyeksi ja vaihdoin väriä niin ikään "normaaliin" suuntaan. Jatkuvasti tämän parin vuoden aikana, jonka olen ollut töissä, olen tuntenut elämäni feikiksi. En voi olla sitä mitä olen. Kaipaan lävistyksiäni ja erilaista ulkomuotoani, koska se on sitä mitä minä olen.

Kuitenkin, lähes joka päivä kun asioin eri yrityksien liikkeissä asiakkaana, pistää silmään se, että monella kassatyöntekijällä on kasvoissa lävistyksiä. Heillä on näkyviä tatuointeja ja shokkivärejä hiuksissa. Tietysti joidenkin asiakkaiden kannalta se ei ole normaalia ja saattaa vaikuttaa yritykseenkin. Mutta onko yrityksillä tosiaankin niin suuri valta, että he voivat vaatia työntekijältä identiteettimuutosta? Vaikka kuinka pätevä olisi, ei ehkä saa jatkaa töissä sen takia, että päättää olla oma itsensä ja käyttää meikkivoidetta.
Itselläni on juuri 5 viikon loma menossa. Maassa, jossa kassatyöntekijöilläkin on lävistyksiä, erilaisia hiustyylejä ja tatuointeja.

Tekeekö se minusta pahemman asiakaspalvelijan tai ihmisen, jos käytän piilolinssejä? Tai jos muotoilen hiukseni erilaisesti? Kyseessä on kuitenkin minun oma elämä, omat tarpeet olla sellainen kun olen.

nyt, kun olen lomalla ulkomailla, päätin että kerrankin, 15 vuoteen, olen sellainen kun minusta tuntuu. Haukkukoot asiakkaat, niin ne tekevät muutenkin joka päivä. Haukkukoot massan mukaan menevät, niin ne tekevät aina

Mutta jos nyt vaihdan tyylini sellaiseksi kun se on sisälläni -mitä tapahtuu?

Joka päivä saan positiivista palautetta asiakaspalvelustani. Niin mummoilta kuin parikymppisiltä jätkiltä. Eli uskallanko?

1

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummojapelottaa

Minusta jokainen työnantaja voi rajata työntekijöiden lävistyksiä, vaatetusta yms, tiedä sitten miten se on reilua. Minulle tätä on perusteltu sillä, että se pelottaa osaa asiakkaista ja antaa firmasta väärän kuvan, sekä edustaa firmaa huonolla tavalla.

Yhdellä työnantajalla minun piti poistaa kaikki lävitykset, ainoastaan sain pitää pienen nenäkoruni ja korvakorujen suuruus rajattiin sentin halkaisijaan.
      Toisella työnantajallani sain pitää lävistykseni, mutta vaatteet eivät saaneet olla tiukkoja, eli ne eivät saaneet tuoda kurveja esiin.
      Kolmannessa työpaikassa jouduin luopumaan jokaisesta lävistyksestäni, sekä minun piti piilottaa värikkäät etuhiukseni visusti pannan alle.

Lävistysliike tms on luultavasti ainoa paikka, jossa ei haluta piilotella myyjien persoonaa ja kielletä omana itsenään olemista.

Itse dikkailen työpaikkoja, jossa jokainen saa työskennellä omana itsenään, eikä siellä asiakkaat tuomitse juuri tämän "vapauden vuoksi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe