Toyotan hyvä kestävyys ja laatu

toyota_autoilija

Hei, olen uusi palstalla, ja ajattelin laittaa tällaisen Toyotaa kehuvan aloituksen:

Toyotan hyvä kestävyys ja laatu

Minun mielestä Toyota on kestävä ja laadukas auto, ainakin hintaluokassaan, mikä muu tuon hintainen auto kestää yhtä paljon ajoa yhtä vähillä vioilla?

Minulla on ollut nyt vuoden verran Corolla vm.2010 ajossa, hankin auton 2013 syksyllä ja olen ajanut sillä 35000 tuhatta kilometriä ilman ainuttakaan vikaa, kilometrejä tulee noin 600-1000 lisää viikossa, auto on käynyt kaksi kertaa huollossa ja kolmas huolto taitaa tulla marraskuussa.
Auto on kuitenkin käytettynä ostettu, ja ajettu ostaessa 29000km, joten ei uusi auto, nyt mittarissa 64700km.
Ja en nyt siis kehu tätä omaani erityisen kestäväksi koska on ajettu noin vähän, vaan yleensä sitä että Toyota kestää paljon ajoa, ympärivuoden rikkoontumatta.

Onko muita Toyotaan tyytyväisiä?

49

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpis on halpis

      Tuo on hyvin vähän ajettu vasta ja kaikki tuon kestää yleensä ilman mitään vikoja.
      Tosin muilla saa paremmat kyydit kuin noilla Toyotan tuotteilla.

      • 423423

        Mitä ovat ne muut mitkä on joka suhteessa mukavampia?

        Parempi on jos kukin koeajaa itse ja tutkii tarkasti auton käytettävyden ja omistettavuuden omalta kannalta ja lopettaa ylenpalttisen trollaamisen.

        Kaipaisin niitä vaihtoehtoja esiteltävän oli sitten merkki mikä tahansa.


      • Kaikki ovat
        423423 kirjoitti:

        Mitä ovat ne muut mitkä on joka suhteessa mukavampia?

        Parempi on jos kukin koeajaa itse ja tutkii tarkasti auton käytettävyden ja omistettavuuden omalta kannalta ja lopettaa ylenpalttisen trollaamisen.

        Kaipaisin niitä vaihtoehtoja esiteltävän oli sitten merkki mikä tahansa.

        Esim. Kia ceed on laadullisesti paljon parempi.


      • lähes kaikki
        423423 kirjoitti:

        Mitä ovat ne muut mitkä on joka suhteessa mukavampia?

        Parempi on jos kukin koeajaa itse ja tutkii tarkasti auton käytettävyden ja omistettavuuden omalta kannalta ja lopettaa ylenpalttisen trollaamisen.

        Kaipaisin niitä vaihtoehtoja esiteltävän oli sitten merkki mikä tahansa.

        Voit lukea vaikka vertailuta ja testejä, sieltä näet ettei Toyota ole kovin kummoinen ajettava. Jos et siis muuten usko.


      • Maksaako laatu?
        lähes kaikki kirjoitti:

        Voit lukea vaikka vertailuta ja testejä, sieltä näet ettei Toyota ole kovin kummoinen ajettava. Jos et siis muuten usko.

        Kuinka on mahdollista että Toyota otti Hesarin tutkimuksessa
        nelosvoiton kun vartailtiin merkkien arvon alenemaa. Jos ei
        ole kovin kummoinen niin mikä pitää sitä arvon laskua hitaampana
        kuin muilla merkeillä. Eikö TM pysty vaikuttamaan, omilla aivoillaan
        ja kokemuksellaan aistiviin asiakkaisiin? Täällähän on julistettu
        suu vaahdossa,kuinka Toyota ruostuu käsiin ja kuinka huono on
        joka alueella. Minusta nyt jokin mättää ja pahasti. Kuitenkin Suomessakin
        sijoittunut jo kauan myydyimpien kärkikolmioon. Pidetään vielä
        ylihintaisenakin ainakin halpis-itämerkkien myyjien taholta.
        Kauppa kuitenkin käy kiivaana verrattuna suurimpaan osaan merkeistä.
        Ranskalaistenkin arvo laskee kuin lehmän häntä vaikka pitäisi olla
        hyvä ja mukava. Mikä vika niissä on ,kun arvo laskee rajusti?


      • Järki hoi!
        Maksaako laatu? kirjoitti:

        Kuinka on mahdollista että Toyota otti Hesarin tutkimuksessa
        nelosvoiton kun vartailtiin merkkien arvon alenemaa. Jos ei
        ole kovin kummoinen niin mikä pitää sitä arvon laskua hitaampana
        kuin muilla merkeillä. Eikö TM pysty vaikuttamaan, omilla aivoillaan
        ja kokemuksellaan aistiviin asiakkaisiin? Täällähän on julistettu
        suu vaahdossa,kuinka Toyota ruostuu käsiin ja kuinka huono on
        joka alueella. Minusta nyt jokin mättää ja pahasti. Kuitenkin Suomessakin
        sijoittunut jo kauan myydyimpien kärkikolmioon. Pidetään vielä
        ylihintaisenakin ainakin halpis-itämerkkien myyjien taholta.
        Kauppa kuitenkin käy kiivaana verrattuna suurimpaan osaan merkeistä.
        Ranskalaistenkin arvo laskee kuin lehmän häntä vaikka pitäisi olla
        hyvä ja mukava. Mikä vika niissä on ,kun arvo laskee rajusti?

        KIA:n vaihtoarvo oli parempi kuin Toyotan puolueettomassa tutkimuksessa.

        Arvonlasku ei ole missään suhteessa laatuun. Tojo hyvittää paljon koska niiden valmistaminen ei maksa paljoa. Hinnassa on ilmaa.

        Toyota jos mikä on itämerkki. Halpis romu. Ei taida löytyä idempää valmistajan pääkonttoria.


      • häilyvä raja
        Järki hoi! kirjoitti:

        KIA:n vaihtoarvo oli parempi kuin Toyotan puolueettomassa tutkimuksessa.

        Arvonlasku ei ole missään suhteessa laatuun. Tojo hyvittää paljon koska niiden valmistaminen ei maksa paljoa. Hinnassa on ilmaa.

        Toyota jos mikä on itämerkki. Halpis romu. Ei taida löytyä idempää valmistajan pääkonttoria.

        He hee heee... Kian vaihtoarvo he hee heee..

        Niin kiiasta saa jonkinlaisen vaihtoarvon kun sen vaihtaa uuteen kiiaan. Vaihdappa merkkiä niin ei huolita ilmaiseksikaan.

        Jos toyota onkin niin idässä että kuuluukin jo länteen, mieti sitä.


      • Palava ikkunakytkin
        häilyvä raja kirjoitti:

        He hee heee... Kian vaihtoarvo he hee heee..

        Niin kiiasta saa jonkinlaisen vaihtoarvon kun sen vaihtaa uuteen kiiaan. Vaihdappa merkkiä niin ei huolita ilmaiseksikaan.

        Jos toyota onkin niin idässä että kuuluukin jo länteen, mieti sitä.

        Älä tero näytä tyhmyyttäsi lisää. Tohlossa tilanne juuri näin, jos vaihdat tohlon tohloon niin hyvittävät jotain ja muihin merkkeihin tohlon vaihtoarvo on todella huono.


      • faktaa väliin
        Maksaako laatu? kirjoitti:

        Kuinka on mahdollista että Toyota otti Hesarin tutkimuksessa
        nelosvoiton kun vartailtiin merkkien arvon alenemaa. Jos ei
        ole kovin kummoinen niin mikä pitää sitä arvon laskua hitaampana
        kuin muilla merkeillä. Eikö TM pysty vaikuttamaan, omilla aivoillaan
        ja kokemuksellaan aistiviin asiakkaisiin? Täällähän on julistettu
        suu vaahdossa,kuinka Toyota ruostuu käsiin ja kuinka huono on
        joka alueella. Minusta nyt jokin mättää ja pahasti. Kuitenkin Suomessakin
        sijoittunut jo kauan myydyimpien kärkikolmioon. Pidetään vielä
        ylihintaisenakin ainakin halpis-itämerkkien myyjien taholta.
        Kauppa kuitenkin käy kiivaana verrattuna suurimpaan osaan merkeistä.
        Ranskalaistenkin arvo laskee kuin lehmän häntä vaikka pitäisi olla
        hyvä ja mukava. Mikä vika niissä on ,kun arvo laskee rajusti?

        Vanhojen uskomusten mukaanhan nuo hyvitykset menee ja tietenkin Toyotan käyttämä vaihdokkien hinnoittelu koukuttaa vaihtamaan "omaan" merkkiin.
        Ei tuo kerro oikeasti mitään Toyotan laadusta tai ominaisuuksista, vaan siitä harhaisesta vanhasta uskomuksesta että se on kestävä ja viaton merkki. Tämä vanha uskomus ei tosin pidä nykykalustossa ja sen kertoo myös jatkuvat takaisinkutsut ja pääjohtajan ulostulo julkisen anteeksipyynnön muodossa jossa pahoiteltiin liiallisten säästöjen romahduttaneen entisen kohtuulisen laadun kuraksi.


      • väliraha
        faktaa väliin kirjoitti:

        Vanhojen uskomusten mukaanhan nuo hyvitykset menee ja tietenkin Toyotan käyttämä vaihdokkien hinnoittelu koukuttaa vaihtamaan "omaan" merkkiin.
        Ei tuo kerro oikeasti mitään Toyotan laadusta tai ominaisuuksista, vaan siitä harhaisesta vanhasta uskomuksesta että se on kestävä ja viaton merkki. Tämä vanha uskomus ei tosin pidä nykykalustossa ja sen kertoo myös jatkuvat takaisinkutsut ja pääjohtajan ulostulo julkisen anteeksipyynnön muodossa jossa pahoiteltiin liiallisten säästöjen romahduttaneen entisen kohtuulisen laadun kuraksi.

        Kyllä voi olla uskomatoman katkeraa länkytystä täysin selvästä
        asiasta jonka Hesari on tutkinut. Aivan käsittämätöntä venkoilua.
        Avensiksen arvo putoaa vain noin kaksi centtiä kilometriä kohti
        kun se eemelimersulla on jo kolmekymmentä centtiä.
        Ei siinä verrattu mitään,mihin merkkiin vaihtaa vaan kysymys on
        yksinkertaisesti neljä vuotta vanhojen autojen hinnnasta verrattuna
        sen uutena hankittuun hintaan. Aivan typerää on selitellä. Kyllä
        markkinataloudessa hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan suhteessa
        eikä millään uskomusasioilla ja anteeksipyynnöillä. Kansa kyllä
        tietää,mitä ostaa. Ei siihen tarvita katkeroituneiden ja kateellisten
        automyyjien vuodatusta. Ei kai voi olla muuta kuin kuluttajan oma
        etu jos vanhasta saa kunnon hinnan.


      • Valistaja.
        väliraha kirjoitti:

        Kyllä voi olla uskomatoman katkeraa länkytystä täysin selvästä
        asiasta jonka Hesari on tutkinut. Aivan käsittämätöntä venkoilua.
        Avensiksen arvo putoaa vain noin kaksi centtiä kilometriä kohti
        kun se eemelimersulla on jo kolmekymmentä centtiä.
        Ei siinä verrattu mitään,mihin merkkiin vaihtaa vaan kysymys on
        yksinkertaisesti neljä vuotta vanhojen autojen hinnnasta verrattuna
        sen uutena hankittuun hintaan. Aivan typerää on selitellä. Kyllä
        markkinataloudessa hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan suhteessa
        eikä millään uskomusasioilla ja anteeksipyynnöillä. Kansa kyllä
        tietää,mitä ostaa. Ei siihen tarvita katkeroituneiden ja kateellisten
        automyyjien vuodatusta. Ei kai voi olla muuta kuin kuluttajan oma
        etu jos vanhasta saa kunnon hinnan.

        On ihan turha verrata kallista ja laadukasta Mersua johonkin Tojon rutkuttimeen. Kalliilla autoilla hinta putoaa enemmän kuin halvoilla.

        Toyotan vaihtamalla Toyotaan saa huomattavasti enemmän vaihdokista kuin vaihtamalla se johonkin muuhun merkkiin. Näin siis Suomessa. Sivistyneessä Euroopassa on toisin. Itäräppänä Tojo ei mene kaupaksi.


      • Voi Tero-parkaa
        väliraha kirjoitti:

        Kyllä voi olla uskomatoman katkeraa länkytystä täysin selvästä
        asiasta jonka Hesari on tutkinut. Aivan käsittämätöntä venkoilua.
        Avensiksen arvo putoaa vain noin kaksi centtiä kilometriä kohti
        kun se eemelimersulla on jo kolmekymmentä centtiä.
        Ei siinä verrattu mitään,mihin merkkiin vaihtaa vaan kysymys on
        yksinkertaisesti neljä vuotta vanhojen autojen hinnnasta verrattuna
        sen uutena hankittuun hintaan. Aivan typerää on selitellä. Kyllä
        markkinataloudessa hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan suhteessa
        eikä millään uskomusasioilla ja anteeksipyynnöillä. Kansa kyllä
        tietää,mitä ostaa. Ei siihen tarvita katkeroituneiden ja kateellisten
        automyyjien vuodatusta. Ei kai voi olla muuta kuin kuluttajan oma
        etu jos vanhasta saa kunnon hinnan.

        Ei tunnu Terolla järki luistavan yhtään. Tero kirjoittaa:

        "Avensiksen arvo putoaa vain noin kaksi centtiä kilometriä kohti
        kun se eemelimersulla on jo kolmekymmentä centtiä."

        Tojoilla ajetaan vähän tunnetuista syistä. Ajatellaanpa, että Avella ajetaan 15 tkm vuodessa. Se tekee 60 tkm neljässä vuodessa. Tero väittää, että Aven arvo tippuu kaksi senttiä kilometriä kohti. Eli auton arvo on pudonnut muka neljässä vuodessa 1.200 €. Vain Tero voi olla niin yksinkertainen, että uskoo tuohon.


      • Maailman ykkösmerkki
        Valistaja. kirjoitti:

        On ihan turha verrata kallista ja laadukasta Mersua johonkin Tojon rutkuttimeen. Kalliilla autoilla hinta putoaa enemmän kuin halvoilla.

        Toyotan vaihtamalla Toyotaan saa huomattavasti enemmän vaihdokista kuin vaihtamalla se johonkin muuhun merkkiin. Näin siis Suomessa. Sivistyneessä Euroopassa on toisin. Itäräppänä Tojo ei mene kaupaksi.

        Kyllä se toimii aivan kaikilla merkeillä samoin kun samaan merkkiin
        vaihtaa. Kaikista merkeistä vaan ei makseta juuri mitään,kuten
        Ranskan rutkuttimista,vaikka eivät ole sen kallimpia kuin muutkaan.
        Hesarin tutkimuksessa ei kerrottu muusta kuin merkkien arvon
        laskusta neljän vuoden aikana. Toyota otti vaatimattomasti
        nelosvoiton. Avensis oli ylivoimainen ykkönen. Kertoo haluttavuudesta
        suosiosta ja laadusta. Suolipalstan petteritkään eivät pysty totuutta
        muuttamaan.


      • Usko jo
        Maailman ykkösmerkki kirjoitti:

        Kyllä se toimii aivan kaikilla merkeillä samoin kun samaan merkkiin
        vaihtaa. Kaikista merkeistä vaan ei makseta juuri mitään,kuten
        Ranskan rutkuttimista,vaikka eivät ole sen kallimpia kuin muutkaan.
        Hesarin tutkimuksessa ei kerrottu muusta kuin merkkien arvon
        laskusta neljän vuoden aikana. Toyota otti vaatimattomasti
        nelosvoiton. Avensis oli ylivoimainen ykkönen. Kertoo haluttavuudesta
        suosiosta ja laadusta. Suolipalstan petteritkään eivät pysty totuutta
        muuttamaan.

        Ei vain toimi muilla merkeillä lainkaan noin voimakkaasti kuin Tojolla.

        Lue sinä OIKEITA tutkimuksia äläkä mitään Hesarin hömpötyksiä. Kerroit tuolla, että Aven arvo tippuu kaksi senttiä kilometriltä. Vuoden 2010-mallisen, 60 tkm ajetun Aven arvo on 9.000 € vähemmän kuin se oli uutena. Arvo tippuu siis 15 centtiä kilometrille. Valehtelit siis 7.5-kertaisesti.

        Avensiksen "suosio" maailmalla on niin "suuri", että valmistus lopetetaan. Ei mene kaupaksi. Ei ole haluttu. Etenkin diesel-moottorit täysiä susia.


      • Kiville meni
        Maailman ykkösmerkki kirjoitti:

        Kyllä se toimii aivan kaikilla merkeillä samoin kun samaan merkkiin
        vaihtaa. Kaikista merkeistä vaan ei makseta juuri mitään,kuten
        Ranskan rutkuttimista,vaikka eivät ole sen kallimpia kuin muutkaan.
        Hesarin tutkimuksessa ei kerrottu muusta kuin merkkien arvon
        laskusta neljän vuoden aikana. Toyota otti vaatimattomasti
        nelosvoiton. Avensis oli ylivoimainen ykkönen. Kertoo haluttavuudesta
        suosiosta ja laadusta. Suolipalstan petteritkään eivät pysty totuutta
        muuttamaan.

        Se tutkimushan meni aivan kiville. Esim. Skoda Octavia pitää hintansa paremmin kuin Avensis. On toki autona huikeasti parempi ja modernimpi. Samoin esim. Volkkarit. Toyotan omasta mallistostakin löytyy paremmin hintansa pitäviä vaihtoehtoja.

        Tuommoisen Aven arvo on 59-69 % uudesta riippuen moottorista, korimallista ja varusteista.


      • Tojon tilannut
        Voi Tero-parkaa kirjoitti:

        Ei tunnu Terolla järki luistavan yhtään. Tero kirjoittaa:

        "Avensiksen arvo putoaa vain noin kaksi centtiä kilometriä kohti
        kun se eemelimersulla on jo kolmekymmentä centtiä."

        Tojoilla ajetaan vähän tunnetuista syistä. Ajatellaanpa, että Avella ajetaan 15 tkm vuodessa. Se tekee 60 tkm neljässä vuodessa. Tero väittää, että Aven arvo tippuu kaksi senttiä kilometriä kohti. Eli auton arvo on pudonnut muka neljässä vuodessa 1.200 €. Vain Tero voi olla niin yksinkertainen, että uskoo tuohon.

        Mitä väliä paljonko autolla ajetaan ei sillä ole vaikutusta arvon putoamisen kanssa. Tojolla se on kaksi centtiä kilometrille ajetaan sillä kymmentuhatta tai kaksikymmentätuhatta vuodessa, lopullisessa hinnassa vaihtohallissa näkyy kilometrit ja se vaikuttaa siinä. Petteri venkoaa taas aivan typerää juttua ja tojon ylivoima saa kiukkuamaan.


      • Hehee...
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Mitä väliä paljonko autolla ajetaan ei sillä ole vaikutusta arvon putoamisen kanssa. Tojolla se on kaksi centtiä kilometrille ajetaan sillä kymmentuhatta tai kaksikymmentätuhatta vuodessa, lopullisessa hinnassa vaihtohallissa näkyy kilometrit ja se vaikuttaa siinä. Petteri venkoaa taas aivan typerää juttua ja tojon ylivoima saa kiukkuamaan.

        Sinä oletkin semmoinen käänteinen trolli.


      • Nelosvoitto
        Hehee... kirjoitti:

        Sinä oletkin semmoinen käänteinen trolli.

        Tuli vähän luettua sitä tutkimusta ilman silmälaseja joten piti
        tarkistaa. Aven arvo tosiaan putoaa kahdeksan centtiä kilometrillä
        eikä kaksi centtiä, kuten kirjoitin. Mesellä toki tuon 30 centtiä.
        Kyllä Hesari on tietonsa etsinyt autoliikkeistä joten mikä siinä meni
        kiville? Korkeintaan petterin aivopierut. Toyota otti nelosvoiton.
        Ei ihme jos Toyotan omistajat on tyytyväisiä ja mielenrauha
        vallitsee.


      • nelosvoitto
        Kiville meni kirjoitti:

        Se tutkimushan meni aivan kiville. Esim. Skoda Octavia pitää hintansa paremmin kuin Avensis. On toki autona huikeasti parempi ja modernimpi. Samoin esim. Volkkarit. Toyotan omasta mallistostakin löytyy paremmin hintansa pitäviä vaihtoehtoja.

        Tuommoisen Aven arvo on 59-69 % uudesta riippuen moottorista, korimallista ja varusteista.

        Taaviskoda tuli hienosti kymmenennelle sijalle.
        Tutkimuksen lähde on autoliikkeet Suomessa.
        Kuka nyt haluaisi vanhaa Taaviskodaa?
        Sehän olisi suurempi häpeä kuin uusi taaviskoda.
        Varmasti väärä tutkimus kun Toyota otti nelosvoiton.
        Varmasti aiheuttaa raivon puuskia!


      • käsitykset lastentar
        Nelosvoitto kirjoitti:

        Tuli vähän luettua sitä tutkimusta ilman silmälaseja joten piti
        tarkistaa. Aven arvo tosiaan putoaa kahdeksan centtiä kilometrillä
        eikä kaksi centtiä, kuten kirjoitin. Mesellä toki tuon 30 centtiä.
        Kyllä Hesari on tietonsa etsinyt autoliikkeistä joten mikä siinä meni
        kiville? Korkeintaan petterin aivopierut. Toyota otti nelosvoiton.
        Ei ihme jos Toyotan omistajat on tyytyväisiä ja mielenrauha
        vallitsee.

        Olihan artikkeli, voi näitä nuoria toimittajan alkuja.


      • Tässä faktaa
        Nelosvoitto kirjoitti:

        Tuli vähän luettua sitä tutkimusta ilman silmälaseja joten piti
        tarkistaa. Aven arvo tosiaan putoaa kahdeksan centtiä kilometrillä
        eikä kaksi centtiä, kuten kirjoitin. Mesellä toki tuon 30 centtiä.
        Kyllä Hesari on tietonsa etsinyt autoliikkeistä joten mikä siinä meni
        kiville? Korkeintaan petterin aivopierut. Toyota otti nelosvoiton.
        Ei ihme jos Toyotan omistajat on tyytyväisiä ja mielenrauha
        vallitsee.

        Siinä tutkimuksessa meni kiville mm. lopputulos.
        Jos sinulla olisi yhtään järkeä päässäsi et kirjottaisi kaksi senttiä kilometrille. Johan tuo särähtää heti silmään, ettei ole mitenkään mahdollista. Jos sinä saat mielenrauhaa kaikenlaisista marttakerhojen tutkimuksista niin ole hyvä vaan. Kunnollisten tutkimusten tai testien tuloksethan sinä aina kiistät jos Tojo ei pärjää.

        Eihän tuohon "tutkimukseen" usko edes järkevimmät Tojo-kuskitkaan. Tuossa Tojo-Köllin karkea laskelma joka on jo lähempänä totuutta:

        " Olisiko tuo tutkimus se EMÄVALHE?

        Kölen tutkimus
        käytetyt = autotalli.com hintapyyntö joka vastannee hyvityksen hintaa
        uusi = Toyota.fi Active varustetaso metalliväri

        2010 60tkm Avensis 2.0D4D LineaSOL n. 21te; -UUSi n. 29te = = -9te 69%

        2010 60tkm Avensis 1.6Valvematic LineaSOL n. 20te; -UUSi n. 29te = -9te 72%

        Käytännössä moni aika ruksaa varusteita, jotka veilä puuttuvat noistakin hinnoista"


      • Huumoritutkimus
        nelosvoitto kirjoitti:

        Taaviskoda tuli hienosti kymmenennelle sijalle.
        Tutkimuksen lähde on autoliikkeet Suomessa.
        Kuka nyt haluaisi vanhaa Taaviskodaa?
        Sehän olisi suurempi häpeä kuin uusi taaviskoda.
        Varmasti väärä tutkimus kun Toyota otti nelosvoiton.
        Varmasti aiheuttaa raivon puuskia!

        No niinhän se oli tutkittu päin peetä.

        Käytettykin Octavia on erittäin haluttu. Se on Suomen myydyin automalli. Maailmanlaajuisesti myynee 10 kertaa enemmän kuin Avensis. Tämä on kyllä arvio mutta tuota luokkaa lienee.

        Kyllä se Avensiksella ajaminen on suurempi häpeä kuin Octavialla.


      • häilyvä raja
        Palava ikkunakytkin kirjoitti:

        Älä tero näytä tyhmyyttäsi lisää. Tohlossa tilanne juuri näin, jos vaihdat tohlon tohloon niin hyvittävät jotain ja muihin merkkeihin tohlon vaihtoarvo on todella huono.

        Nyt kaveri jo toistaa minun kirjoittamaani. Keksi kuule omat juttusi ihan itse. Kiiasta saa ainoastaan yhdet hyvät kaupat, silloin kun vaihtaa jonkun muun merkin kiiaan. Ja se on vääristelemätön kylmä totuus. Mitään vaihtoarvoa korean vehkeillä ei ole.


      • Jaska.
        häilyvä raja kirjoitti:

        Nyt kaveri jo toistaa minun kirjoittamaani. Keksi kuule omat juttusi ihan itse. Kiiasta saa ainoastaan yhdet hyvät kaupat, silloin kun vaihtaa jonkun muun merkin kiiaan. Ja se on vääristelemätön kylmä totuus. Mitään vaihtoarvoa korean vehkeillä ei ole.

        Onpas sekopäistä tekstiä: " Kiiasta saa ainoastaan yhdet hyvät kaupat, silloin kun vaihtaa jonkun muun merkin kiiaan."

        Kyllä korealaisilla merkeilläkin on vaihtoarvo. Se, että niillä on huonompi vaihtoarvo kuin joillakin muilla merkeillä ei tarkoita, etteikö niillä olisi mitään arvoa. KIA ceed käväisi muutama vuosi sitten kärkipäässä ihan oikeassa tutkimuksessa, ei ollut mikään Hesarin tutkimus.


      • tsi unet meni
        Huumoritutkimus kirjoitti:

        No niinhän se oli tutkittu päin peetä.

        Käytettykin Octavia on erittäin haluttu. Se on Suomen myydyin automalli. Maailmanlaajuisesti myynee 10 kertaa enemmän kuin Avensis. Tämä on kyllä arvio mutta tuota luokkaa lienee.

        Kyllä se Avensiksella ajaminen on suurempi häpeä kuin Octavialla.

        En minä ainakaan kehtaisi skodalla ajaa. Pappojen ja muiden autokauppiaiden höpö puheisiin uskovan auto. Käytettyä skodaa ei kyllä kukaan huoli. Jos on 150tkm mittarissa niin armottomasti halpis riviin vaan. Tsi koneella on todellinen automyyjän painajainen.


      • muikeen huikee
        Kiville meni kirjoitti:

        Se tutkimushan meni aivan kiville. Esim. Skoda Octavia pitää hintansa paremmin kuin Avensis. On toki autona huikeasti parempi ja modernimpi. Samoin esim. Volkkarit. Toyotan omasta mallistostakin löytyy paremmin hintansa pitäviä vaihtoehtoja.

        Tuommoisen Aven arvo on 59-69 % uudesta riippuen moottorista, korimallista ja varusteista.

        On maailma mennyt mallilleen kun skodakin on jo auto ja vielä huikea ja moderni. Salli mun nauraa... he heee heee haa haaa haaa.


      • ei tojoa ei
        Maailman ykkösmerkki kirjoitti:

        Kyllä se toimii aivan kaikilla merkeillä samoin kun samaan merkkiin
        vaihtaa. Kaikista merkeistä vaan ei makseta juuri mitään,kuten
        Ranskan rutkuttimista,vaikka eivät ole sen kallimpia kuin muutkaan.
        Hesarin tutkimuksessa ei kerrottu muusta kuin merkkien arvon
        laskusta neljän vuoden aikana. Toyota otti vaatimattomasti
        nelosvoiton. Avensis oli ylivoimainen ykkönen. Kertoo haluttavuudesta
        suosiosta ja laadusta. Suolipalstan petteritkään eivät pysty totuutta
        muuttamaan.

        Tojon / Avensiksen haluttavuus??? Mitä ihmeen hupunpupunpuppua? Tuota ei usko Corollapappakaan. Kuka tuollaisia ny haluaisi, se vaan on joku jaappanialainen halpismerkki, ei yhtään sen enempää.


      • seppo3
        Jaska. kirjoitti:

        Onpas sekopäistä tekstiä: " Kiiasta saa ainoastaan yhdet hyvät kaupat, silloin kun vaihtaa jonkun muun merkin kiiaan."

        Kyllä korealaisilla merkeilläkin on vaihtoarvo. Se, että niillä on huonompi vaihtoarvo kuin joillakin muilla merkeillä ei tarkoita, etteikö niillä olisi mitään arvoa. KIA ceed käväisi muutama vuosi sitten kärkipäässä ihan oikeassa tutkimuksessa, ei ollut mikään Hesarin tutkimus.

        Kiija on Mitsun kopio .


      • tikkanen1
        Usko jo kirjoitti:

        Ei vain toimi muilla merkeillä lainkaan noin voimakkaasti kuin Tojolla.

        Lue sinä OIKEITA tutkimuksia äläkä mitään Hesarin hömpötyksiä. Kerroit tuolla, että Aven arvo tippuu kaksi senttiä kilometriltä. Vuoden 2010-mallisen, 60 tkm ajetun Aven arvo on 9.000 € vähemmän kuin se oli uutena. Arvo tippuu siis 15 centtiä kilometrille. Valehtelit siis 7.5-kertaisesti.

        Avensiksen "suosio" maailmalla on niin "suuri", että valmistus lopetetaan. Ei mene kaupaksi. Ei ole haluttu. Etenkin diesel-moottorit täysiä susia.

        Mitä höriset minulla vanha taksi 500th ja virheittä läpi katsastuksesta alkuperäiset nivelet ja pyöränlaakerit konetta ei avattu automaatti vaihtaa vielä hyvin, Audeissa saa vaihtaa pyöränlaakereita 60th välein ja entä ne muut kallit viat ,näin kertoili Laakkosen asentaja Kouvolasta.


      • hymyä pukkaa
        Maailman ykkösmerkki kirjoitti:

        Kyllä se toimii aivan kaikilla merkeillä samoin kun samaan merkkiin
        vaihtaa. Kaikista merkeistä vaan ei makseta juuri mitään,kuten
        Ranskan rutkuttimista,vaikka eivät ole sen kallimpia kuin muutkaan.
        Hesarin tutkimuksessa ei kerrottu muusta kuin merkkien arvon
        laskusta neljän vuoden aikana. Toyota otti vaatimattomasti
        nelosvoiton. Avensis oli ylivoimainen ykkönen. Kertoo haluttavuudesta
        suosiosta ja laadusta. Suolipalstan petteritkään eivät pysty totuutta
        muuttamaan.

        Kiitos vaan. Ostin vasta tuollaisen ranskan rutkuttimen kolmen vuoden ikäisenä ja kohtuullisesti ajettuna noin puoleen uuden hinnasta. No, täällä ajellaan taas seuraavat 6-10 vuotta loistavasti. Löytyy kaikki herkut webastoa myöden, eikä muutenkaan ole valittamista Sama kone ja vaihteisto voi löytyä Fordeista, Volvoista tai vaikka Toyotasta. Luotettavaa tekniikkaa pilkkahintaan.


    • minulla myös on hyviä kokemuksia Toyotan kestävyydestä.

      -ei se viaton ole, mutta Toyotalla ajaessa voi unohtaa kaikki raidetangonpää/ylä-alapallonivel ongelmat. -sähkövikoja ei ollut vanhimmissa, mutta britti-autosta luovuin sähkövikojen takia......turha pelko, on muuten edelleen ajossa 600tkn siis saavutettavissa

      -jos tsekkaat profiilini, voit huomata, että en kehu lämpimikseni.... 5 autoa omistanut, joista ensimmäinen oli muutaman kuukauden eli en oikeastaan laske sitä edes mukaan.....

    • toyyyyyyyyyyyyyyta

      Kestävyys ja laatu?? wittuiluako.....?

      omasta 2.2 dstä meni kansipaffi niin kyllä se hieman laatuuskottavuutta murensi MUTTA sillä edellen ajetaan.... toivottavasti vielä pitkään.... :)

      • japsturkkieng

        Mielenrauhaa onpi ajaa toyotalla ainaskin Bensalla !! D4D ??? 160000km corolla farkulla 90000km takajarrut takuuseen..h7 paloi kyllä kohtuullisesti ,mutta toyota takuu korvas..ajoominaisuudet tuuli kuljetti ,mutta kaikkeen tottui..
        ny Honda varmaa menoa silläkin...ei vikoja 1kpl ilmastoinninkompura johon honda jatkanut takuuta..155000km..


    • vag me, vag you

      Nyt kun puhutaan auton laadusta uutena, nämä Automiehet, ne paljon kovaa ajavat, nimenomaan tarkoittavat että autollaan ajavat 30-50 tuhatta vuoteen kovaa kiihdytellen ja premium tarkoittaa että auto on nopea, seksikäs ja ennenkaikkea naapureissa kateutta herättävä. Kovaa ajettu auto vaihdetaan pian uuteen jottei sen arvo romahda sekä vältytään hyvin kalliilta vaihteisto yms. remonteilta omalla rahalla.

      Sen sijaan kun oikeaa laatua halutaan kysyä, auton tulee kestää vähintään 15 vuotta jokapäiväistä käyttöä sekä peräkärryn vetämistä kulutus osien vaihdoilla. Esim. DSG-auto voi hajota kerralla kun peräkärryn vetovoima vetää autoa ylämäkeen lähtiessä taaksepäin. Tätä tilannetta paikkaa "mäkiavustin" eli sähköinen käsijarru joka ei tosin korjaa puutteellista jakoketjun kiristintä.

      Turbo-DSG-Premium ei kelpaa autoliikkeeseen vaihdossa kuin täydellisesti rempattuna pilkulleen huoltokirja täytettynä. Sen sijaan huonompikin Toyota menee kuin kuumille kiville möi sen minne vaan.

      Siinä merkkiuskollisuus punnitaan kun 300tkm ajettu DSG on vaihtorivissä ja 300tkm ajettu Toyota vieressä.

      Näiden Skootien arvo pysyy vain 5 vuotta ja sitten ne menee jobbareille jotka ottavat Nissaneita ja 400tkm ajettuja Corollia vaihdossa.

      • Faktat kehiin

        Nämä DSG:t kelpaavat oikein hyvin vaihdossa oli ikä mikä tahansa. Tojotkin kelpaavat mutta autoliike myy ne "häkkikauppiaille" varsin tuoreena.

        Peräkärryähän ei Tojoilla oikein voi vetää koska kori on niin heikko, että peräkärrypainot ovat pieniä, varsinkin kun kyseessä on jarruton kärri.

        Oikeaa laatua on se, ettei auto ole juurikaan ruosteessa, kori ja sisustus on ryhdissään vielä esim. 15 vuoden iässä. Tojoa vaivaa ruoste, löysän korin vuoksi erilaiset nitinät, natinat ja räminät ovat arkipäivää. Sisustus lössähtää. Nämä kaikki pienillä kilometreillä. Mutta Tojon ostaja ei ole vaativa, nämä vaativat asiakkaat valitsevat laadukkaampia merkkejä.


      • eevabraun..
        Faktat kehiin kirjoitti:

        Nämä DSG:t kelpaavat oikein hyvin vaihdossa oli ikä mikä tahansa. Tojotkin kelpaavat mutta autoliike myy ne "häkkikauppiaille" varsin tuoreena.

        Peräkärryähän ei Tojoilla oikein voi vetää koska kori on niin heikko, että peräkärrypainot ovat pieniä, varsinkin kun kyseessä on jarruton kärri.

        Oikeaa laatua on se, ettei auto ole juurikaan ruosteessa, kori ja sisustus on ryhdissään vielä esim. 15 vuoden iässä. Tojoa vaivaa ruoste, löysän korin vuoksi erilaiset nitinät, natinat ja räminät ovat arkipäivää. Sisustus lössähtää. Nämä kaikki pienillä kilometreillä. Mutta Tojon ostaja ei ole vaativa, nämä vaativat asiakkaat valitsevat laadukkaampia merkkejä.

        Vain täysin höynäytettävissä olevä autoista mitään tietämätön
        ostaa TSI/DSG vaginaattorin käytettynä. Ei täysjärkinen ota tuhansien eurojen
        riskiä ja menetä yöuniaan asialle jota ei voi vakuutaa.
        Koekaniinit maksavat kalliit suunnitteluvirheet ja pazkalaadun.


      • Täyspäinen
        eevabraun.. kirjoitti:

        Vain täysin höynäytettävissä olevä autoista mitään tietämätön
        ostaa TSI/DSG vaginaattorin käytettynä. Ei täysjärkinen ota tuhansien eurojen
        riskiä ja menetä yöuniaan asialle jota ei voi vakuutaa.
        Koekaniinit maksavat kalliit suunnitteluvirheet ja pazkalaadun.

        Täysjärkinen tietää, että noita vikoja ei ole kuin erittäin vähän. Täysjärkinen ei usko Suolipalstan trolleihin. Ja täysjärkisellä on säästössä vähintään kahden vuoden nettotienestit.

        Kumma palsta muuten kun Toyotasta pitäisi puhua niin Terot kääntää puheen muihin merkkeihin. Taitaa ottaa esim. 4D4-moottorin huono laatu lujille.


      • 15+1
        Täyspäinen kirjoitti:

        Täysjärkinen tietää, että noita vikoja ei ole kuin erittäin vähän. Täysjärkinen ei usko Suolipalstan trolleihin. Ja täysjärkisellä on säästössä vähintään kahden vuoden nettotienestit.

        Kumma palsta muuten kun Toyotasta pitäisi puhua niin Terot kääntää puheen muihin merkkeihin. Taitaa ottaa esim. 4D4-moottorin huono laatu lujille.

        Ei se 4D4 moottori ole sen huonompi kuin DSG ja TSI.


    • Hei, taas mennyt 1500km ilman mitään pienintäkään laittoa, eihän se ole paljon mitään, mutta kun ajattelee että on käytettynä ostettu nykyauto, jolla ajetaan kokoajan, tyyliin 1100km/viikko, eikä ole vian vikaa niin minusta se on aika hyvin alle 20 000euron autolta.

      Tuo Corollani on tosiaan niin vähän ajettu, nyt 66000km, etten voi tietää miten on vaikka parin vuoden päästä, kun ollaan lähempänä 200 tuhatta kilometriä, mutta silti pidän että Toyota on hintaluokassaan tosi hyvä merkki.

      Tuo Toyotan ruostuminen on minusta kummaa puhetta, ei se tunnu ruostuvan sen kummemmin kuin muutkaan saman hintaluokan autot.

      • Luotettavako?

        Täälläkin on mennyt nyt 2vuotta ja 55tkm pelkillä normihuoloilla, ei mitään ylimääräistä vikaa. Auto 99 vuosimallin bmw 525 touring, ajettu 345tkm. Sensijaan perheen ns.ykkösauto, vuoden 2006 corolla on aiheuttanut harmaita hiuksia. Mittarissa vasta 150tkm ja sähköviat on riivannut autoa jo pari vuotta. Moottorin ja turvatyynyn vikavalot kummittelee, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon, kytkin ravistaa, ajovalojen korkeudensäätö hajosi, tuulilasin pesulaite lakkasi toimimasta, takaluukkuun lukko ei tykkää pakkasesta jne. Onko tämä nyt kuinka luotettava toyotaksi? Aikaisemmin en ole toyotaa omistanut ja luulin sen olevan luotettava auto.
        Bmw tarjoaa paljon parempaa kyytiä (hiljaisempi,mukavampi,tilavampi, tehokkaampi,lämpimämpi ja meidän tapauksessa luotettavampi) Lisäksi auto on halvempi ostaa ja omistaa. Ainut hyvä puoli tuossa Corollassa on se, että et varmasti erotu massasta etkä herätä pahennusta tuulipukujen keskuudessa ajamalla "väärällä" merkillä. Lisäksi jokaisissa valoissa ei olla provosoimassa kilvanajoon, toisin kun bemarilla (tällä on hyvä näyttää avensis/corolla Jormalle kaapin paikka).
        Corolla onkin jäänyt ns.varaautoksi, kukaan meidän perheestä ei lähde sillä liikenteeseen jos myös bemari on pihassa. Myös kaikki pitkät matkat ajetaan bemarilla, kertonee tiivistetysti autojen paremmuudesta.
        Taidan laittaa tuon riisimopon myyntiin ja ostaa bmw:n myös kakkosautoksi.


      • 3+13
        Luotettavako? kirjoitti:

        Täälläkin on mennyt nyt 2vuotta ja 55tkm pelkillä normihuoloilla, ei mitään ylimääräistä vikaa. Auto 99 vuosimallin bmw 525 touring, ajettu 345tkm. Sensijaan perheen ns.ykkösauto, vuoden 2006 corolla on aiheuttanut harmaita hiuksia. Mittarissa vasta 150tkm ja sähköviat on riivannut autoa jo pari vuotta. Moottorin ja turvatyynyn vikavalot kummittelee, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon, kytkin ravistaa, ajovalojen korkeudensäätö hajosi, tuulilasin pesulaite lakkasi toimimasta, takaluukkuun lukko ei tykkää pakkasesta jne. Onko tämä nyt kuinka luotettava toyotaksi? Aikaisemmin en ole toyotaa omistanut ja luulin sen olevan luotettava auto.
        Bmw tarjoaa paljon parempaa kyytiä (hiljaisempi,mukavampi,tilavampi, tehokkaampi,lämpimämpi ja meidän tapauksessa luotettavampi) Lisäksi auto on halvempi ostaa ja omistaa. Ainut hyvä puoli tuossa Corollassa on se, että et varmasti erotu massasta etkä herätä pahennusta tuulipukujen keskuudessa ajamalla "väärällä" merkillä. Lisäksi jokaisissa valoissa ei olla provosoimassa kilvanajoon, toisin kun bemarilla (tällä on hyvä näyttää avensis/corolla Jormalle kaapin paikka).
        Corolla onkin jäänyt ns.varaautoksi, kukaan meidän perheestä ei lähde sillä liikenteeseen jos myös bemari on pihassa. Myös kaikki pitkät matkat ajetaan bemarilla, kertonee tiivistetysti autojen paremmuudesta.
        Taidan laittaa tuon riisimopon myyntiin ja ostaa bmw:n myös kakkosautoksi.

        Mulla kaveri ajo bemarinsa suohon, kun kyllästyi sen jatkuviin vikoihin, eikä ollut kun 3 vuotta vanha auto. Siellä se on suossa vieläkin.


      • Samurai007
        3+13 kirjoitti:

        Mulla kaveri ajo bemarinsa suohon, kun kyllästyi sen jatkuviin vikoihin, eikä ollut kun 3 vuotta vanha auto. Siellä se on suossa vieläkin.

        Sinulla mitään kavereita ole. Älä puhu sontaa, iso mies.


      • 15 vuotta
        Luotettavako? kirjoitti:

        Täälläkin on mennyt nyt 2vuotta ja 55tkm pelkillä normihuoloilla, ei mitään ylimääräistä vikaa. Auto 99 vuosimallin bmw 525 touring, ajettu 345tkm. Sensijaan perheen ns.ykkösauto, vuoden 2006 corolla on aiheuttanut harmaita hiuksia. Mittarissa vasta 150tkm ja sähköviat on riivannut autoa jo pari vuotta. Moottorin ja turvatyynyn vikavalot kummittelee, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon, kytkin ravistaa, ajovalojen korkeudensäätö hajosi, tuulilasin pesulaite lakkasi toimimasta, takaluukkuun lukko ei tykkää pakkasesta jne. Onko tämä nyt kuinka luotettava toyotaksi? Aikaisemmin en ole toyotaa omistanut ja luulin sen olevan luotettava auto.
        Bmw tarjoaa paljon parempaa kyytiä (hiljaisempi,mukavampi,tilavampi, tehokkaampi,lämpimämpi ja meidän tapauksessa luotettavampi) Lisäksi auto on halvempi ostaa ja omistaa. Ainut hyvä puoli tuossa Corollassa on se, että et varmasti erotu massasta etkä herätä pahennusta tuulipukujen keskuudessa ajamalla "väärällä" merkillä. Lisäksi jokaisissa valoissa ei olla provosoimassa kilvanajoon, toisin kun bemarilla (tällä on hyvä näyttää avensis/corolla Jormalle kaapin paikka).
        Corolla onkin jäänyt ns.varaautoksi, kukaan meidän perheestä ei lähde sillä liikenteeseen jos myös bemari on pihassa. Myös kaikki pitkät matkat ajetaan bemarilla, kertonee tiivistetysti autojen paremmuudesta.
        Taidan laittaa tuon riisimopon myyntiin ja ostaa bmw:n myös kakkosautoksi.

        vanha Bimmuliko sitten erottuu massasta? Herättäähän se tietysti huomiota tienposkessa seisoessaan hinausautoa odotellessa. Tuonikäisenä Bmw on varsinaista ongelmajätettä kaikkien muiden kuin ikäistesi teinipoikien silmissä. Kyllä sinä sitten aikuisempana itsekin tajuat.


      • Bmw Pikkukikkeli
        Luotettavako? kirjoitti:

        Täälläkin on mennyt nyt 2vuotta ja 55tkm pelkillä normihuoloilla, ei mitään ylimääräistä vikaa. Auto 99 vuosimallin bmw 525 touring, ajettu 345tkm. Sensijaan perheen ns.ykkösauto, vuoden 2006 corolla on aiheuttanut harmaita hiuksia. Mittarissa vasta 150tkm ja sähköviat on riivannut autoa jo pari vuotta. Moottorin ja turvatyynyn vikavalot kummittelee, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon, kytkin ravistaa, ajovalojen korkeudensäätö hajosi, tuulilasin pesulaite lakkasi toimimasta, takaluukkuun lukko ei tykkää pakkasesta jne. Onko tämä nyt kuinka luotettava toyotaksi? Aikaisemmin en ole toyotaa omistanut ja luulin sen olevan luotettava auto.
        Bmw tarjoaa paljon parempaa kyytiä (hiljaisempi,mukavampi,tilavampi, tehokkaampi,lämpimämpi ja meidän tapauksessa luotettavampi) Lisäksi auto on halvempi ostaa ja omistaa. Ainut hyvä puoli tuossa Corollassa on se, että et varmasti erotu massasta etkä herätä pahennusta tuulipukujen keskuudessa ajamalla "väärällä" merkillä. Lisäksi jokaisissa valoissa ei olla provosoimassa kilvanajoon, toisin kun bemarilla (tällä on hyvä näyttää avensis/corolla Jormalle kaapin paikka).
        Corolla onkin jäänyt ns.varaautoksi, kukaan meidän perheestä ei lähde sillä liikenteeseen jos myös bemari on pihassa. Myös kaikki pitkät matkat ajetaan bemarilla, kertonee tiivistetysti autojen paremmuudesta.
        Taidan laittaa tuon riisimopon myyntiin ja ostaa bmw:n myös kakkosautoksi.

        Hah, taas löyty bemaripelle trollailemasta toyota-palstalta. Koittakaas nyt pentit keksiä jotain elämää, toi on niin noloa. En huolis vanhaa yli 300 ajettua bemukan rotiskoa ikinä pihaani mätänemään. Siis ikinä, vaikka maksettais.


      • Luotettavako?
        Bmw Pikkukikkeli kirjoitti:

        Hah, taas löyty bemaripelle trollailemasta toyota-palstalta. Koittakaas nyt pentit keksiä jotain elämää, toi on niin noloa. En huolis vanhaa yli 300 ajettua bemukan rotiskoa ikinä pihaani mätänemään. Siis ikinä, vaikka maksettais.

        Jos luit aikaisemman viestini, niin saatoit huomata että omistan myös Toyotan. Miksi en saisi kirjoitella Toyota palstalle? Koska toyotassani on vikaa ja myönnän sen? Olenko silloin trolli?
        Tuo Bemari eksyi meidän perheeseen puolivahingossa, en koskaan kuvitellut ajavani bemarilla. Auto oli tutulta lainassa kun corolla oli pajalla. Tykästyin autoon ja ostin sen ns.kakkosautoksi kun toinen auto tarvittiin jokatapauksessa.
        Varmasti osa tämän ikäisestä bemareista on jo huonossa kunnossa, sitä en epäile. Joskus kuitenkin yli 300tkm ajettu auto on parempi kuin 200tkm ajettu.Tästäkin bemarista lähes kaikki kulutusosat ja kalliit tyyppiviat (vanos,huohotinjärjestelmä, takakelkan puslat, vesipumppu, syyläri) on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kalliita vikoja riittää siis bemareissakin jos niitä ei ole korjattu. Miksi en ajaisi täysin toimivaa autoa loppuun vaikka joku sen ongelmajätteeksi täällä leimaakin?
        En hae autoltani minkäänlaista näyttävyyttä, silti otan ilolla vastaan sen faktan että 15 vuotta vanha bemari on huomattavasti tyylikkäämpi kuin 8vuotta vanha corolla. Lisäksi oikein pidettynä se on ollut meidän tapauksessa luotettavampi kuin corolla. Muut ominaisuudet bemarissa onkin vuosisadan corollaa edellä, jos joku epäilee tätä niin tervetuloa koeajolle, molemmat autot löytyy pihasta.


      • 3+13
        Samurai007 kirjoitti:

        Sinulla mitään kavereita ole. Älä puhu sontaa, iso mies.

        Ehkä ei, mutta silti enemmän kuin sulla.


      • Luotettavako?
        Luotettavako? kirjoitti:

        Jos luit aikaisemman viestini, niin saatoit huomata että omistan myös Toyotan. Miksi en saisi kirjoitella Toyota palstalle? Koska toyotassani on vikaa ja myönnän sen? Olenko silloin trolli?
        Tuo Bemari eksyi meidän perheeseen puolivahingossa, en koskaan kuvitellut ajavani bemarilla. Auto oli tutulta lainassa kun corolla oli pajalla. Tykästyin autoon ja ostin sen ns.kakkosautoksi kun toinen auto tarvittiin jokatapauksessa.
        Varmasti osa tämän ikäisestä bemareista on jo huonossa kunnossa, sitä en epäile. Joskus kuitenkin yli 300tkm ajettu auto on parempi kuin 200tkm ajettu.Tästäkin bemarista lähes kaikki kulutusosat ja kalliit tyyppiviat (vanos,huohotinjärjestelmä, takakelkan puslat, vesipumppu, syyläri) on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kalliita vikoja riittää siis bemareissakin jos niitä ei ole korjattu. Miksi en ajaisi täysin toimivaa autoa loppuun vaikka joku sen ongelmajätteeksi täällä leimaakin?
        En hae autoltani minkäänlaista näyttävyyttä, silti otan ilolla vastaan sen faktan että 15 vuotta vanha bemari on huomattavasti tyylikkäämpi kuin 8vuotta vanha corolla. Lisäksi oikein pidettynä se on ollut meidän tapauksessa luotettavampi kuin corolla. Muut ominaisuudet bemarissa onkin vuosisadan corollaa edellä, jos joku epäilee tätä niin tervetuloa koeajolle, molemmat autot löytyy pihasta.

        Vielä yksi tärkeä ominaisuus unohtui mainita. Turvallisuus. Luulin vanhan bemarin olevan surmanloukku kolaritilanteessa (suomi24 tietäjät sanoi niin). Yllätys on kuitenkin suuri kun vertaa vm. 2004 corollaa ja e39 bemaria joka tuli markkinoille jo vuonna 96.
        Corolla: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/euro-ncap-kolaritestit/?x1544657=1567101

        Bmw 500-sarja: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/euro-ncap-kolaritestit/?x1544657=1567101

        Kolaritestissä käytännössä tasapeli vaikka autoilla on ikäeroa melkein 10 vuotta!
        Lisäksi painoerosta johtuen bmw on turvallisempi toiseen autoon törmätessä, testi tehdään seinään.
        Kumpaan autoon Toyota uskovainen menisi jos joutuisi nokkakolariin?


      • Luotettavako?
        Luotettavako? kirjoitti:

        Vielä yksi tärkeä ominaisuus unohtui mainita. Turvallisuus. Luulin vanhan bemarin olevan surmanloukku kolaritilanteessa (suomi24 tietäjät sanoi niin). Yllätys on kuitenkin suuri kun vertaa vm. 2004 corollaa ja e39 bemaria joka tuli markkinoille jo vuonna 96.
        Corolla: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/euro-ncap-kolaritestit/?x1544657=1567101

        Bmw 500-sarja: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/euro-ncap-kolaritestit/?x1544657=1567101

        Kolaritestissä käytännössä tasapeli vaikka autoilla on ikäeroa melkein 10 vuotta!
        Lisäksi painoerosta johtuen bmw on turvallisempi toiseen autoon törmätessä, testi tehdään seinään.
        Kumpaan autoon Toyota uskovainen menisi jos joutuisi nokkakolariin?

        Edit: linkit lipsahti väärinpäin, pahoittelut.


      • Luotettavako?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe