mitä tehdä hoitopaikan ja työn saannin kanssa...

Shena1

Olen kahden lapsen kotona ja työtöntyönhakija.Olen hakenut töitä ja muutamista hakemistani töistä olen saanut kutsun haastatteluun,mutta kysymys kuuluu että kannattaa minun odottaa että saan työn vastaan ja hakea sitten lapsilleni hoitopaikkaa vai pitäisikö tässä vaiheessa jo hakea hoitopaikkaa kun työstä ei ole vielä varmuutta että pääsenkö edes sinne???Jos hoitopaikka varmistuu ja minulla ei ole töitä mihinkä mennä niin onko järkevää pitää hoitopaikkaa tai viedä lapsia hoitoon kun itse olen kotona odottelemasa uutta työtä.Siitäkin menee maksuja kun lapset käy hoidossa ja itse olen kotona ja eikä rahaa oikein tule enää mistään.Lapsia en voi viedä sukulaisile tai tuttaville hoitoon kun kaikki asuvat toisella paikkakunnala ja käyvät töissä.Auttakaa,kiitos!

14

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      Mitäs jos hakisit osapäivä paikkaa? Sitten kun nappaa niin muutat kokopäiväiseksi. Eikö se näin onnistu paremmin, en tiedä. Mutta lapsetkin silloin tottuneet valmiiksi pkiin. Sinullahan nyt varmaan aikaa tutustuttaa kunnolla lasten tahdissa, kun töitä ei vielä ole:).

    • Shena1

      En tiedä että olisko se osapäivähoito niin hyvä kun joutuisin laittamaan lapset hoitoon ja maksaisin siitä turhaan kun itse olen kotona ja lapset hoidossa.Kotonakin on lapsien parempi olla ja onkohan edes mahdollista olla itse kotona ja lapset hoidossa.

    • redfere

      ei se ole turhaa, ajattele niin että lapsilla on leikkikavereita ja sulla aikaa itsellesi ja omille jutuillesi, ja se maksu osapäivästä ei kovin korkea ole, ja varsinkin kun olet työtön. katso sieltä oman kuntasi sivuilta kuinka hakea päiväkotiin. Yleensä se on usea kuukausi etukäteen jotta varmasti saa paikan. "Hakemus kunnalliseen päivähoitoon tulee jättää viimeistään neljä kuukautta ennen toivottua hoidon alkamispäivää." Esim näin.

      • Kodin puolesta

        Uskomatonta! Näin sitä oikein suositellaan täyttämään ennestään täysiä päiväkotiryhmiä 'turhilla' lapsilla! Äidin työllisyydessä kunnilla on velvollisuus järjestää hoitopaikka heti, ei sitä tarvitse etukäteen varata. Tutustumaan ehtii edellisellä viikolla, tuskin ketään töihin käsketään heti seuraavana päivänä.

        Aloittajalle sanoisin että onnea työpaikan etsintään! Ja anna lastesi olla kotona niin pitkään kuin mahdollista, kyllä he ehtivät pitkästyä päivähoitoon takuuvarmasti ennen kouluikää.


      • posioltapuhaltaa
        Kodin puolesta kirjoitti:

        Uskomatonta! Näin sitä oikein suositellaan täyttämään ennestään täysiä päiväkotiryhmiä 'turhilla' lapsilla! Äidin työllisyydessä kunnilla on velvollisuus järjestää hoitopaikka heti, ei sitä tarvitse etukäteen varata. Tutustumaan ehtii edellisellä viikolla, tuskin ketään töihin käsketään heti seuraavana päivänä.

        Aloittajalle sanoisin että onnea työpaikan etsintään! Ja anna lastesi olla kotona niin pitkään kuin mahdollista, kyllä he ehtivät pitkästyä päivähoitoon takuuvarmasti ennen kouluikää.

        Olet NIIN väärässä! Ei ole paikkoja tuosta noin vaan, kyllä ne täytyy hakea hyvissä ajoin, vaikka sitten osapäiväisenä!
        Montako lasta sun omalla pihalla leikkii arkisin? Veikkaan että ei montakaan! Nykyisin suurin osa lapsista on VARHAISKASVATUS-ajatuksen takia päiväkodissa, EI enää sen äidin työn takia!
        Ei ne lapset siellä turhia ole, ei yksikään...leikkikaverit kaikki ovat siellä.
        Ja nykyisin on tutustumisaika ainakin kaksi viikkoa-pienillä voi olla kolme, isä tai äiti saa olla mukana tutstumassa.
        Ota asioista selvää ennekuin tulet huutelemaan.
        http://www.thl.fi/fi_FI/web/kasvunkumppanit-fi/palvelut/varhaiskasvatuspalvelut


      • trtfjghbv
        posioltapuhaltaa kirjoitti:

        Olet NIIN väärässä! Ei ole paikkoja tuosta noin vaan, kyllä ne täytyy hakea hyvissä ajoin, vaikka sitten osapäiväisenä!
        Montako lasta sun omalla pihalla leikkii arkisin? Veikkaan että ei montakaan! Nykyisin suurin osa lapsista on VARHAISKASVATUS-ajatuksen takia päiväkodissa, EI enää sen äidin työn takia!
        Ei ne lapset siellä turhia ole, ei yksikään...leikkikaverit kaikki ovat siellä.
        Ja nykyisin on tutustumisaika ainakin kaksi viikkoa-pienillä voi olla kolme, isä tai äiti saa olla mukana tutstumassa.
        Ota asioista selvää ennekuin tulet huutelemaan.
        http://www.thl.fi/fi_FI/web/kasvunkumppanit-fi/palvelut/varhaiskasvatuspalvelut

        "Päivähoitopaikkoja voi hakea ympäri vuoden. Lasten päivähoitopaikkaa tulee hakea viimeistään neljä kuukautta ennen hoitopaikan tarvetta. Jos tarpeen alkamista ei voi ennakoida mm. työttömyyden tai opiskelun johdosta, on hakemus jätettävä viimeistään kaksi viikkoa ennen päivähoidon tarpeen alkamista."


      • ,,,
        trtfjghbv kirjoitti:

        "Päivähoitopaikkoja voi hakea ympäri vuoden. Lasten päivähoitopaikkaa tulee hakea viimeistään neljä kuukautta ennen hoitopaikan tarvetta. Jos tarpeen alkamista ei voi ennakoida mm. työttömyyden tai opiskelun johdosta, on hakemus jätettävä viimeistään kaksi viikkoa ennen päivähoidon tarpeen alkamista."

        Tärkeä varmaankin tuo lapsen ikä. Jos yli kolme on osa-aika paikasta lapselle todella hyötyä. Jos alle kolmevuotias on tilanne toinen. Minkä ikäisistä lapsista nyt oikein kyse?


      • Shena1
        ,,, kirjoitti:

        Tärkeä varmaankin tuo lapsen ikä. Jos yli kolme on osa-aika paikasta lapselle todella hyötyä. Jos alle kolmevuotias on tilanne toinen. Minkä ikäisistä lapsista nyt oikein kyse?

        Mulla vanhin lapsi 4 vuotta ja nuorin lapsi 1, 3 vuotta.


      • zxyts
        Shena1 kirjoitti:

        Mulla vanhin lapsi 4 vuotta ja nuorin lapsi 1, 3 vuotta.

        Kannattaa ottaa selvää millainen tilanne alueenne päivähoitotilanne on kunnassanne. Voihan olla, että hoitopaikan saa heti kun saa töitä.


      • ,,,
        Shena1 kirjoitti:

        Mulla vanhin lapsi 4 vuotta ja nuorin lapsi 1, 3 vuotta.

        Totuttele isompi lapsi rauhassa päiväkotiin ja pidä vaan osa-aikaisena. Pidä pienempi toistaiseksi kotona kunnes saat työpaikan, uskon kyllä että paikka järjestyy kun töitä saat. Tsemppiä.


    • mmammma

      Harvoin saa sekä työn että hoitopaikan samaan syssyyn. Kannattaa hakea hoitopaikkaa ajoissa, sillä yleensä ne ovat nopeasti täynnä aina, kun yksikin paikka vapautuu. Kannattaa olla realistinen myös sen suhteen miten pian saatat työllistyä. Vaikuttaa paljon ala jolta työtä haet ja tarjonta kunnassa tai kunnissa joista haet. Jos haet työtä jonka työllistyminen on pitkällistä ja vaikeaa, voipi olla viisainta pitää kotona ja tunnustella maaperää työnsaralla. Yksi vaihtoehto on lastenhoitaja kotiin, jota sitäkään ei aina saa heti työn alkamisen ajankohtaan.

      Se on vähän sellaista hakuammuntaa osua kahteen maaliin yhtäaikaa. :)

      Osa-aika on halvempaa ja siinä on puolensa.

      • äiti paras

        Tässä siis valinnan paikka. Kannattaako 1v pistää päiväkotiin varmuuden vuoksi vai kannattaisiko ottaa riski ja toivoa että hoitopaikka löytyy kun työ löytyy, Taaperosi näkökulmasta parempi on mitä pitempään saa olla Sinun kanssasi.


    • werwer

      Muistaakseni kunta on velvollinen järjestämään hoitopaikan 2 viikon sisällä MIKÄLI hoitopaikan tarve on työllistyminen, jota ei voi ennalta tietää milloin työllistyy. Useimmille työnantajille riittää jos sanoo, että voi aloittaa 2 viikon päästä, mutta tuo hoitopaikka voi olla missä tahansa päin kaupunkia eli ei välttämättä lähinnä oleva päiväkoti, jos se on silloin täynnä. Itseäni uhkasi aiemmin työttömyys ja olisin pitänyt 3- ja 5-vuotiaat kotona ja ilmaisessa kerhossa lisäksi, tosin meillä äitini olisi varmasti tarvittaessa voinut tulla katsomaan, mutta siis kuntakin on velvollinen järjestämään sen hoitopaikan 2 viikon päästä jos tilanne on kuten sinulla. Mikäli lapsesi ovat pieniä, niin en varsinkaan silloin veisi heitä "turhaan hoitoon". Tiedänpä yhden äidin, joka on työttömänä kotona ja ei aikomustakaan töihin, koska jää 2 kk päästä äippälomalle, mutta pitää kuitenkin 2 vanhempaa lasta päivähoidossa, älytöntä!

      • Hoitsu/äiti

        Samaa mieltä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe