Nuori poika raiskasi 34-vuotiaan naisen keskellä päivää vilkasliikeinteisen tien varrella Ylöjärvellä.
Uhriin takerruttiin takaapäin hänen kävellessään jalkakäytävällä ja raahattiin väkivaltaisesti läheiseen metsikköön, missä teko tapahtui.
Poliisi aloitti välittömästi tuntomerkkeihin sopivan epäillyn etsinnän. Koska uhri kuvaili raiskaajaansa nuoreksi pojaksi, etsinnät kohdistettiin myös kouluihin.
Poliisi on tyytyväinen sekä opettajien että oppilaiden myönteiseen suhtautumiseen vakavan rikoksen selvittämisessä koulupäivän lomassa.
Epäilty otettiin kiinni noin neljän tunnin kuluttua Ylöjärvellä.
Poliisin mukaan asiasta ei tulla tiedottamaan tarkemmin, koska epäilty on alle 18-vuotias.
Ilmeisesti tekijä on alle 15-vuotias, eikä tule saamaan mitään rangaistusta teostaan, koska ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan.
Suomen laki katsoo ettei esim. 185 pitkä 85 kiloinen "lapsi" voi mitekään ymmärtää että raiskaus on väärin?
Poika raiskasi naisen keskellä päivää
6
364
Vastaukset
- Ymmärtämätön
"Ilmeisesti tekijä on alle 15-vuotias, eikä tule saamaan mitään rangaistusta teostaan, koska ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan.
Suomen laki katsoo ettei esim. 185 pitkä 85 kiloinen "lapsi" voi mitekään ymmärtää että raiskaus on väärin? "
Tunnetko monta alle 15-vuotiasta, jotka ovat 185 pitkiä ja 85 painavia? Minä en tunne yhtään, vaikka paljon teen vapaaehtoistyötä nuorisojärjestöpuolella.
Onko sinulla jotain sisäpiirin tietoa siitä, että tekijä todella olisi alle 15-vuotias? Jutussa puhuttiin vain alle 18-vuotiaasta.
Miten lapsen pituus ja paino liittyy hänen ymmärrykseensä. Pitääkö ylipainoisilla olla parempi ymmärrys kuin normaalivartaloisilla tai alipainoisilla? Entä kun minä en ole kuin 168 pitkä, eikö minulta vaadita samaa ymmärrystä kuin 185 pitkältä?
Itse aina ajattelin, että se lain mukainen kriteeri asiassa olisi ikä (jonka jollain tapaa voidaan ajatella korreloivan ymmärryksen kanssa) eikä kehon mittasuhteet, mutta ilmeisesti olin väärässä. - 13v tuomiolle!
Itseasiassa kyllä tunnen montakin alle 15-vuotiasta jotka ovat aivan aikuisen miehen kokoisia ja näköisiä.
Eräs heistä sai jo 13-vuotiaana Alkosta viinaa koska oli niin jättimäinen.
Toinen lähes saman kokoinen (ja voimainen) potki jo 13-vuotiaana sairaalakuntoon täysin tuntemattomia vastaantulijoita.
https://www.youtube.com/watch?v=3NmowaX05Lk
Rikosoikeudellinen ikäraja tulisi saada huomattavasti alemmaksi.
Kyllä jo 13-vuotias ymmärtää että raiskaus ja väkivalta on väärin,
ja sietää joutua vastuuseen teoistaan.- Ymmärtämätön
Youtubesta bongattu liian nuorena kyseenalaisten aineiden pariin sotkeutunut ei oikein käy esimerkiksi.
Ja vaikka tuntisitkin jonkun, joka mahtuu asettamiisi pituus-paino-spekseihin, niin kerrotko vielä miten ne liittyvät oikein/väärin -ymmärtämisen kehittymiseen?
Siitä asiasta kyllä olemme samaa mieltä, että rikosoikeudellisen vastuuikärajan tulisi olla alhaisempi. Itse olen aina ollut 12 ikävuoden kannalla.
Mutta olen myös sitä mieltä, että tällaisen iän saavuttaneen tulee olla vastuussa teoistaan, vaikka hän ei olisikaan ylittänyt tiettyä sentti- tai kilomäärää. - RaiskattuSaaSyytteen
Ymmärtämätön kirjoitti:
Youtubesta bongattu liian nuorena kyseenalaisten aineiden pariin sotkeutunut ei oikein käy esimerkiksi.
Ja vaikka tuntisitkin jonkun, joka mahtuu asettamiisi pituus-paino-spekseihin, niin kerrotko vielä miten ne liittyvät oikein/väärin -ymmärtämisen kehittymiseen?
Siitä asiasta kyllä olemme samaa mieltä, että rikosoikeudellisen vastuuikärajan tulisi olla alhaisempi. Itse olen aina ollut 12 ikävuoden kannalla.
Mutta olen myös sitä mieltä, että tällaisen iän saavuttaneen tulee olla vastuussa teoistaan, vaikka hän ei olisikaan ylittänyt tiettyä sentti- tai kilomäärää.> Tällaisen iän saavuttaneen tulee olla vastuussa teoistaan, vaikka hän ei olisikaan ylittänyt tiettyä sentti- tai kilomäärää. <
Tottakai, jos rikosoikeudellisen vastuun ikärajaa alennettaessa, myös kääpiön tulee vastata rikoksestaan, kuten nytkin vastaa.
Tarkoitin vain että uhrille on varmasti eri asia yrittääkö metrin mittainen aikuinenkääpiö raiskata häntä vai parimetrinen "lapsi".
Eli ikä ei aina ole riittävä kriteeri, kuinka traumatisoiva raiskaus / raiskausyritys on.
Pahinta on että aikuista itseään voidaan epäillä lapsen törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä, vain siksi että raiskaaja on alle suojaikärajan.
- SOTB
Ei kovin hienoa luettavaa edelleenkään, mutta olen asiassa enemmän myös sitä mieltä, että on väärin jos ei saa seksiä silloin kun sitä tekee mieli, täysin ilmaiseksi, se on perusoikeus, joka kuuluu kaikille ja siitä on siis tehty joskus liian "tabu" aihe. Olisi varsin hyvä, jos yhteiskunnan, valtion puolesta olisi taattu jokaiselle, työttömälle, työtä tekevälle, miehelle, naiselle, sinkulle, parisuhteessa olevalle, jne olisi taattu ilmainen seksi 24/7 . Ainakin jokin asia olisi kunnossa ja voisi ehkä vaikuttaa positiivisesti myös joihinkin muuten ehkä todennäköisiin rikoksiin. Ellei sitten se jonkun toisen rääkkääminen ole pakkomielle ja sehän ei taa hyvän asia ole. Yksi juttu johon olen itse hyvin pettynyt ja josta syystä katkera, on se, että naiset ovat kyllä aivan liian pihejä seksin kannalta ja jos sitä varsin upeaa nautintoa on tarjolla niin se on maksullista. Yksi niistä asioista joihin ei missään nimessä pidä sotkea rahaa, sehän se vasta sitä vastakkaisen sukupuolen esineellistämistä on ja myös syrjintää juuri kaikkein heikompi osaisimpia ja vähä varaisempia kohtaan joille mielestäni edelleen myös ihan perusoikeutena, itsestäänselvyytenä seksi kuuluu. Hyvä. Kiitokset tästä että sain edes tämän verran avautua.
- juu ei.
Sinähän voisit itse aloittaa tämän seksin tarjoamisen. Voisitko siis antaa vaikka 200kg miehen panna sinua perseeseen? Aloita ihmeessä sinä tämä "hyväntekeminen!" Vai olitko miettinyt kantaasi täysin loppuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983