Auttakaas epätietoista

8+5

Elikkä ollaan yli vuosi yritetty lasta, nyt olen n. 3viikkoa sitten tehnyt ensimmäisen plussan ikinä ja olen viikolla 8 6. Kaks viikkoa sitte alko kauheet pahoinvoinnit ja oli vihlontaa mahassa ja kaiken laisia tuntemuksia, nyt kuitenki vajaa viikko sitte kaikki oireet loppu, paitsi asmupahoinvointia jäi vähän. Kauheen tyhjä tunne ja ei mitään tuntemuksia ole ollut. Onko ihan normaalia? Pelkään keskenmenoa yli kaiken.. Mitään vuotoa ei ole ollut... Onko jollain muulla jäänyt oireet yhtäkkiä pois vaikka raskaus on jatkunut normaalisti? Kiitos, jos joku osais auttaa!

6

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eieiei11

      Itse olin raskaana vuosi sitten. Esikoista odotin. En osaa tietenkään sulle vastausta antaa mitä tuo kohdallasi tarkoittaa.. mutta itselläni pahoinvointi ym ei loppunut vielä noin varhain, vaan joskus vkolla 12-13. Ja phv väheni ja loppui pikkuhiljaa, ei ihan kerralla. Oletko käynyt vielä ultrassa?

    • ....................

      Mulla oli viikoista 4 alkaen etovaa oloa ja vatsassa vihlaisuja, väsymystä, finnejä naama täynnä, hajuherkkyyttä, rintojen arkuutta ja kaiken lisäksi maha ihan sekaisin.

      Oireet katosivat (paitsi finnit :) ) viikko ennen ekaa neuvolaa eli noin viikoilla 7 ja kerroin huolestani neuvola tädille. Raskaustesti näytti tuolloin neuvolassakin ihan plussaa ja minun piti vain odottaa viikolle 12 ultraa, ellen sitten olisi maksanut yksityiselle varhaisultrasta.

      Loppuun asti täysin oireeton raskaus ja nyt esikois tyttäreni nukkuu yöuniaan ja täyttää kohta 2 v.

      Älä huolestu vielä. Yritä olla stressaamatta ja elää nyt päivä kerrallaan.

    • Alkuraskauden viikot ja kuukaudet voivat kyllä olla sietämättömän pitkiä. Mikään oireiden määrä, muutos tai oireettomuus ei suoraan kerro, jatkuuko raskaus hyvin. Ainoa varma huono merkki on vuoto, mutta toisaalta alkuraskaudessa voi olla vuotojakin ja kaikki voi silti olla hyvin. Ei auta kuin odottaa, niin raastavaa kuin se voi ollakin. Voimia ja kärsivällisyyttä sinulle ap odotteluun!

      Ystävien kanssa olemme joskus jutelleetkin, että siitä se vanhemmuus oikeastaan alkaakin - ensin murehtii, onko siellä vatsassa ketään, sitten murehditaan miten sikiö voi, sitten meneekö synnytys hyvin, sitten jo pian että kolhiiko taapero itseään, kiusataanko lasta koulussa, pääseekö opiskelemaan… Lapsen hyvinvoinnista kantaa aina huolta.

      Sinikka-pappi

    • 32+2

      Käy ultrassa, yksityisellä. Ei tarvitse miettiä.

      • Ap 8+5

        Ap tässä! Mitähän toi varhaisultra mahtaa kustantaa? En siis ole käynyt ensimmäisessä ultrassa vielä koska tänään rv 9 0... Jonkun verran tänää oli taas pahoinvointia, toivotaan nyt että kaikki ois hyvin ja pieni pysyis mukana yksiössään.. Että kun ois joku helppo kotikonsti, millä näkis että pienellä kaikki hyvin... Ehkä mä vielä odotan et joku sellasen keksii :D


      • äitikolmelle
        Ap 8+5 kirjoitti:

        Ap tässä! Mitähän toi varhaisultra mahtaa kustantaa? En siis ole käynyt ensimmäisessä ultrassa vielä koska tänään rv 9 0... Jonkun verran tänää oli taas pahoinvointia, toivotaan nyt että kaikki ois hyvin ja pieni pysyis mukana yksiössään.. Että kun ois joku helppo kotikonsti, millä näkis että pienellä kaikki hyvin... Ehkä mä vielä odotan et joku sellasen keksii :D

        Ei se maksa kuin reilun satasen.
        Onnea odotukseesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe