Aloitin kuukausi sitten uudesssa lukiossa. Olen kärsinyt lievästä aknesta ennen, ja saanut siihen lääkkeet. Kesän alussa löysin itselleni sopivat kasvojen puhdistusaineet jotka auttoivat. Koulun alettua, heti ensimmäisestä viikosta lähtien ihoni on mennyt paljon huonompaan kuntoon. Posket ja leuka kukkii, käytän täsmälleen samoja puhdistusaineita ja meikkejä kuin ennenkin, syön samalla tavalla ja ulkoilen ym, elämäntavat ei ole muuttuneet.
En ole ainut ystäväpiirissäni, kenen iho-ongelmat alkoi juuri koulun alettua, ja eräs ystäväni oireilee homeesta paljon pahemmin. Koulu ei kuitenkaan ole julkistanut tietoa homeongelmasta.
Voivatko iho-ongelmani johtua homeesta? Altistun homeilmalle myös harrastuksessani, ja koin samanlaisia oireita vuosi sitten viettäessäni paljon aikaa harrastustiloissa.
Mikäli tämä johtuu homeesta, saanko mitenkään oireita lievitettyä?
Uusi koulu ja homeesta (?) johtuvat iho-ongelmat
4
119
Vastaukset
Saat lievitettyä, tehokkain on ottaa hatkat/vältellä oireita aiheuttavia tiloja!
- Lappeenranta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12515579
Lappeenrannassa uudet ja vanhat talot homeessa - Koo
Paras apu on ehdottomasti mahdollisimman vähäinen ajan vietto homeisissa tiloissa.
En halua peloitella, mutta homeelle voi herkistyä ja sitäkautta oireet voivat ilmetä ihan pienistäkin homeisessa ympäristössä vietetystä ajasta.
Siskollani ilmenee samanlaisia ongelmia homeen takia, elikkä näppylöitä putkahtellee.
Merisuolasta tehty vesiliuos voi rauhoittaa ja vähentää näppylöitä ja tappaa iholla hengailevat homeitiöt. Huomattiin suhteellisen tehokkaaksi ja kannattaa sitä kokeilla ainakin!
Kannattaa ottaa asia puheeksi rehtorille ja vaatia jonkinlaisia hometarkastuksia ja ilmanlaadun tutkimisia.- ihmettelijät
Sitä voi oireilla pienistä määristä. Riittää kun tulee tilasta jossa on ollut hometta. Vaatteissa tulee mukana homeen haju. Sitä ei peitä mikään o päin vastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442998Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232884- 462703
- 562568
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582468Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482460On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532231Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782138- 692038
- 452032