Pajero V6 3.0 ???

Timo

eli olis tuollainen pajero tiedossa vm89 ja mittarissa noin 300tkm, kestääkö noi v6 bensa koneet kuinka paljon... onko niissä joitain tyyppi vikoja... bensaa se varmaan viä PALJON, mutta siitä ehkä jotenkin selviää. jos jollain on jotain kommenttia niin eikun vastaamaan :)

13

5338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ippe

      itselläni on ollut jo vuosia tuollainen automaatti. ajettu 370000 moottorissa ei ole ollut isompiahuolia. jos osaat itse tehdä jotakin käsilläsi voit kyseisen auton ostaa, liikeeseen sitä ei voi viedä. siitä muuten johtuu tuon auton hinta/laatusuhde.ihmiset tuskastuvat kalliisiin huoltoihin ja remontteihin. koskee varsinkin manuaali vaihteisia diiseleitä. bensaa palaa noin 12-15 litraa sadalla. ylärajaa tosin ei ole jos alkaa tallaamaan. kulkee 180 ilman loikkaria. niin vioista vielä jarruputket ja polttoaineputket joutuu todennäköisesti vaihtamaan.sitten vielä yksi huomautus, manuaalivaihteisto maksaa noin 700€ ja automaatin saa 200€ ei tosin tarvitse koskaan vaihtaa.

      • Timo

        jep ostin sen sitten, autossa on pientälaittoa, mutta se ei mua haittaa... kuinka kauan tollanen v6 kone käy kovalla tyhjäkäynillä kun sen aamulla käynnistää, eli kun ei vielä ole pakkasta niin se huutaa 2200rpm, jotenkin tuntuu hieman kovilta kierroksilta, ja vielä kun se on ajettu lämpimäksi ja seisoo hetken niin taas kun käynnistä niin huutaa niin perekeleesti. PS.pakoputki on poikki jostain heti pakosarjan jälkeen ainakin kuskin puolelta, voisko oire johtua siitä?? siellähän on se happi tunnistin ennen katalysaattoria. rekisteri otteessa ei ole mitään mainintaa katista,joten voiko sen sitten joskus heitää pois sieltä??


      • ippe
        Timo kirjoitti:

        jep ostin sen sitten, autossa on pientälaittoa, mutta se ei mua haittaa... kuinka kauan tollanen v6 kone käy kovalla tyhjäkäynillä kun sen aamulla käynnistää, eli kun ei vielä ole pakkasta niin se huutaa 2200rpm, jotenkin tuntuu hieman kovilta kierroksilta, ja vielä kun se on ajettu lämpimäksi ja seisoo hetken niin taas kun käynnistä niin huutaa niin perekeleesti. PS.pakoputki on poikki jostain heti pakosarjan jälkeen ainakin kuskin puolelta, voisko oire johtua siitä?? siellähän on se happi tunnistin ennen katalysaattoria. rekisteri otteessa ei ole mitään mainintaa katista,joten voiko sen sitten joskus heitää pois sieltä??

        jos otteessa ei lue vähäpäästöinen, niin revi pois. mulla on laitettu pelkkä putki katin tilalle. siitä tyhjäkäynnistä, mulla kylmänä käy jonkin aikaa vähän kovempaa muutaman minuutin.

        katsoppa palautuuko kaasuläppä kunnolla siihen tyhjäkäynti ruuviin eli onko jousi oikein paikallaan. se etupään pakoputki on erinomaisen arvokas. kannattaa koettaa ensin hitsaamalla korjata. on kylläkin vähän ahtaat paikat.


      • Timo
        ippe kirjoitti:

        jos otteessa ei lue vähäpäästöinen, niin revi pois. mulla on laitettu pelkkä putki katin tilalle. siitä tyhjäkäynnistä, mulla kylmänä käy jonkin aikaa vähän kovempaa muutaman minuutin.

        katsoppa palautuuko kaasuläppä kunnolla siihen tyhjäkäynti ruuviin eli onko jousi oikein paikallaan. se etupään pakoputki on erinomaisen arvokas. kannattaa koettaa ensin hitsaamalla korjata. on kylläkin vähän ahtaat paikat.

        Pahuksen laite huutaa kuin viimeistä päivää, on kiva olla liikenne valoissa sillä...
        kun ottaa liittimen irti siltä ilmamassa mittarilta, siis mikä on ilm.puhd.kotelossa niin tippuu kierrokset normaaleiksi, mutta toki kone röpottää kun ei saa tietoa anturilta...
        ja se kaasuläppä palautuu kyllä.
        mitäs öljyä tollasen vaihteistossa pitäis käyttää,ja perissä, takanahan on kitka, edessä ei kai ole kitkalukkoa


      • ippe
        Timo kirjoitti:

        Pahuksen laite huutaa kuin viimeistä päivää, on kiva olla liikenne valoissa sillä...
        kun ottaa liittimen irti siltä ilmamassa mittarilta, siis mikä on ilm.puhd.kotelossa niin tippuu kierrokset normaaleiksi, mutta toki kone röpottää kun ei saa tietoa anturilta...
        ja se kaasuläppä palautuu kyllä.
        mitäs öljyä tollasen vaihteistossa pitäis käyttää,ja perissä, takanahan on kitka, edessä ei kai ole kitkalukkoa

        unohdin kysyä onko ilman putsarilta ruiskulle menevä putki ehjä, se nääs saattaa ottaa konepeltiin kiinni ja hankautua rikki.

        kyselit tuolla toisella palstalla varaosia. kannattaa kysellä motonetistä sieltä olen joskus tilaillut.


    • Timo

      ostin autooni eberin 5kw lämmittimen, onko kellään kyseiseen v6 pajeroon asennus ohjetta??

      • Timo

        Eberi on asennettu, muistaako kukaan kuinka päin vesi kiertää mitsun läppärin kennossa?
        entäs missä muissa mitsuissa on käytetty samaa ilmamassa mittari härveliä??
        purkasin,putsasin ja kasasin sunnuntaina omastani sen kaasuläppä runko härvelin, se oli karstainen ja sotkuinen.mutta ei vaikuttanut kierroksiin, edelleen huutaa 3000 paikkeilla. se on hieman erikoinen juttu,kun kiekat on 3100 ja kaasuläppä kiinni, ei tartte kaasua painaa kun ajelee... kulkee kyllä. sitten taas toisinaan toimii ihan hyvin... PERKELE ALKAA HIEMAN HARMITTAAN


      • V6 manuaali
        Timo kirjoitti:

        Eberi on asennettu, muistaako kukaan kuinka päin vesi kiertää mitsun läppärin kennossa?
        entäs missä muissa mitsuissa on käytetty samaa ilmamassa mittari härveliä??
        purkasin,putsasin ja kasasin sunnuntaina omastani sen kaasuläppä runko härvelin, se oli karstainen ja sotkuinen.mutta ei vaikuttanut kierroksiin, edelleen huutaa 3000 paikkeilla. se on hieman erikoinen juttu,kun kiekat on 3100 ja kaasuläppä kiinni, ei tartte kaasua painaa kun ajelee... kulkee kyllä. sitten taas toisinaan toimii ihan hyvin... PERKELE ALKAA HIEMAN HARMITTAAN

        Sama "ominaisuus" tympii minuakin, tosin kierrokset ovat kylmänä vähän yli 2000 rpm.
        Ja koneen saakin ajaa sitten täysin lämpimäksi ennenkuin kierrokset laskevat vajaaseen kaheksaan sataan.

        Polttoaineen täyttöputki alkaa olla tuon ikäisissä jo laho. (kannattaa seurata ettei mee tankki täyteen paskaa, nimim kokemustakin on) Uusi putki merkkiliikkeessä noin 30 euroa. Venttiilitkin taitavat naputtaa kylmänä aika monessa, ellei nostimia ole jo vaihdettu. Ainahan noissa jotain vikaa löytyy tai jos ei löydy ei osaa etsiä...

        Mukava auto ja kulutuskaan ei minusta ole kohtuuton. (tilava 15 v vanha nelivetoinen raskas maastoauto bensa kutosella ja kanttixkantti muotoilulla) Bensaa on minulla mennyt 10-XX litraa sadalla ja ylärajaa ei tosiaankaan tunnu olevan.


      • Timo
        V6 manuaali kirjoitti:

        Sama "ominaisuus" tympii minuakin, tosin kierrokset ovat kylmänä vähän yli 2000 rpm.
        Ja koneen saakin ajaa sitten täysin lämpimäksi ennenkuin kierrokset laskevat vajaaseen kaheksaan sataan.

        Polttoaineen täyttöputki alkaa olla tuon ikäisissä jo laho. (kannattaa seurata ettei mee tankki täyteen paskaa, nimim kokemustakin on) Uusi putki merkkiliikkeessä noin 30 euroa. Venttiilitkin taitavat naputtaa kylmänä aika monessa, ellei nostimia ole jo vaihdettu. Ainahan noissa jotain vikaa löytyy tai jos ei löydy ei osaa etsiä...

        Mukava auto ja kulutuskaan ei minusta ole kohtuuton. (tilava 15 v vanha nelivetoinen raskas maastoauto bensa kutosella ja kanttixkantti muotoilulla) Bensaa on minulla mennyt 10-XX litraa sadalla ja ylärajaa ei tosiaankaan tunnu olevan.

        purin ja puhdistin viikonloppuna sen kaasuläppä rungon, ja siihenhän tulee 4 vesiputkea,2 on ihan vain rungon lämmitys/jäähdytys ja ne kaksi muuta ovatkin jonkunlaisen sylinterin putket, eli kun neste lämpiää sulkeutuu sylinteri. joka katkaisee ilman kulun kurkkuun, eli mun auton kohdalla vika hieman parani kun puhdistin sen sylinterin joka oli tosi paskainen. ja koska toinen putki oli hieman jo poikki jouduin tekeen "patentin" eli jatkaan putkea, koska se menee lohkon taakse, sitä ei oikein viitsinyt vaihtaa vielä. joten se "patentti" saattaa hieman ahdistaa nesteen kulkua,ja siten hidastaa kierrosten palautumista normaaleiksi, nyt auto kyllä käy nätisti tyhjäkäytiä lämpimäna eikä huuda kuin 2000 kylmän ä.toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty


      • Timo
        Timo kirjoitti:

        purin ja puhdistin viikonloppuna sen kaasuläppä rungon, ja siihenhän tulee 4 vesiputkea,2 on ihan vain rungon lämmitys/jäähdytys ja ne kaksi muuta ovatkin jonkunlaisen sylinterin putket, eli kun neste lämpiää sulkeutuu sylinteri. joka katkaisee ilman kulun kurkkuun, eli mun auton kohdalla vika hieman parani kun puhdistin sen sylinterin joka oli tosi paskainen. ja koska toinen putki oli hieman jo poikki jouduin tekeen "patentin" eli jatkaan putkea, koska se menee lohkon taakse, sitä ei oikein viitsinyt vaihtaa vielä. joten se "patentti" saattaa hieman ahdistaa nesteen kulkua,ja siten hidastaa kierrosten palautumista normaaleiksi, nyt auto kyllä käy nätisti tyhjäkäytiä lämpimäna eikä huuda kuin 2000 kylmän ä.toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty

        Jatkan taas tätä vuorokeskustelua itseni kanssa.
        Pajerossa uusia kujeita, bensapumpun putket poikki tankilta, ja uusi valo mittaristoon...
        akun kenkä oli pois kun tein uudet putket, sen jälkeen huomasin että bensan varoitus valo palaa jatkuvasti, vaikka bensaa tankissa on ja mittari toimii!! ja tänään taas jotain rakentelin ja otin akunkengän pois, ja oi tätä ihmettä taas se saatanan laite kehrää 3000rpm. oli ihana ajaa himaaan sliksit alla ja tie jäässä. mikä helvetti sitä riivaa???


    • TImo

      Meneekö muilla pitkien pajeroiden omistajilla kaikki sivulasit huuruun todella nopeasti?? onko kyseessä ominaisuus vai joku helposti korjattava juttu?

      Lasit on pesty,penkeissä ei ole kosteutta eikä auto muutenkaan vaikuta sisältä kostealta, mutta lasit ovat hetkessä huurussa vaikka ajelisin yksin.

    • Anonyymi

      En tiiä tosiiaa

    • Anonyymi

      ilmapainelämpöanturi se vaihtoo muutama kymppi tyhjäkäynti ok

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe