Pajero V6 3.0 ???

Timo

eli olis tuollainen pajero tiedossa vm89 ja mittarissa noin 300tkm, kestääkö noi v6 bensa koneet kuinka paljon... onko niissä joitain tyyppi vikoja... bensaa se varmaan viä PALJON, mutta siitä ehkä jotenkin selviää. jos jollain on jotain kommenttia niin eikun vastaamaan :)

13

4792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ippe

      itselläni on ollut jo vuosia tuollainen automaatti. ajettu 370000 moottorissa ei ole ollut isompiahuolia. jos osaat itse tehdä jotakin käsilläsi voit kyseisen auton ostaa, liikeeseen sitä ei voi viedä. siitä muuten johtuu tuon auton hinta/laatusuhde.ihmiset tuskastuvat kalliisiin huoltoihin ja remontteihin. koskee varsinkin manuaali vaihteisia diiseleitä. bensaa palaa noin 12-15 litraa sadalla. ylärajaa tosin ei ole jos alkaa tallaamaan. kulkee 180 ilman loikkaria. niin vioista vielä jarruputket ja polttoaineputket joutuu todennäköisesti vaihtamaan.sitten vielä yksi huomautus, manuaalivaihteisto maksaa noin 700€ ja automaatin saa 200€ ei tosin tarvitse koskaan vaihtaa.

      • Timo

        jep ostin sen sitten, autossa on pientälaittoa, mutta se ei mua haittaa... kuinka kauan tollanen v6 kone käy kovalla tyhjäkäynillä kun sen aamulla käynnistää, eli kun ei vielä ole pakkasta niin se huutaa 2200rpm, jotenkin tuntuu hieman kovilta kierroksilta, ja vielä kun se on ajettu lämpimäksi ja seisoo hetken niin taas kun käynnistä niin huutaa niin perekeleesti. PS.pakoputki on poikki jostain heti pakosarjan jälkeen ainakin kuskin puolelta, voisko oire johtua siitä?? siellähän on se happi tunnistin ennen katalysaattoria. rekisteri otteessa ei ole mitään mainintaa katista,joten voiko sen sitten joskus heitää pois sieltä??


      • ippe
        Timo kirjoitti:

        jep ostin sen sitten, autossa on pientälaittoa, mutta se ei mua haittaa... kuinka kauan tollanen v6 kone käy kovalla tyhjäkäynillä kun sen aamulla käynnistää, eli kun ei vielä ole pakkasta niin se huutaa 2200rpm, jotenkin tuntuu hieman kovilta kierroksilta, ja vielä kun se on ajettu lämpimäksi ja seisoo hetken niin taas kun käynnistä niin huutaa niin perekeleesti. PS.pakoputki on poikki jostain heti pakosarjan jälkeen ainakin kuskin puolelta, voisko oire johtua siitä?? siellähän on se happi tunnistin ennen katalysaattoria. rekisteri otteessa ei ole mitään mainintaa katista,joten voiko sen sitten joskus heitää pois sieltä??

        jos otteessa ei lue vähäpäästöinen, niin revi pois. mulla on laitettu pelkkä putki katin tilalle. siitä tyhjäkäynnistä, mulla kylmänä käy jonkin aikaa vähän kovempaa muutaman minuutin.

        katsoppa palautuuko kaasuläppä kunnolla siihen tyhjäkäynti ruuviin eli onko jousi oikein paikallaan. se etupään pakoputki on erinomaisen arvokas. kannattaa koettaa ensin hitsaamalla korjata. on kylläkin vähän ahtaat paikat.


      • Timo
        ippe kirjoitti:

        jos otteessa ei lue vähäpäästöinen, niin revi pois. mulla on laitettu pelkkä putki katin tilalle. siitä tyhjäkäynnistä, mulla kylmänä käy jonkin aikaa vähän kovempaa muutaman minuutin.

        katsoppa palautuuko kaasuläppä kunnolla siihen tyhjäkäynti ruuviin eli onko jousi oikein paikallaan. se etupään pakoputki on erinomaisen arvokas. kannattaa koettaa ensin hitsaamalla korjata. on kylläkin vähän ahtaat paikat.

        Pahuksen laite huutaa kuin viimeistä päivää, on kiva olla liikenne valoissa sillä...
        kun ottaa liittimen irti siltä ilmamassa mittarilta, siis mikä on ilm.puhd.kotelossa niin tippuu kierrokset normaaleiksi, mutta toki kone röpottää kun ei saa tietoa anturilta...
        ja se kaasuläppä palautuu kyllä.
        mitäs öljyä tollasen vaihteistossa pitäis käyttää,ja perissä, takanahan on kitka, edessä ei kai ole kitkalukkoa


      • ippe
        Timo kirjoitti:

        Pahuksen laite huutaa kuin viimeistä päivää, on kiva olla liikenne valoissa sillä...
        kun ottaa liittimen irti siltä ilmamassa mittarilta, siis mikä on ilm.puhd.kotelossa niin tippuu kierrokset normaaleiksi, mutta toki kone röpottää kun ei saa tietoa anturilta...
        ja se kaasuläppä palautuu kyllä.
        mitäs öljyä tollasen vaihteistossa pitäis käyttää,ja perissä, takanahan on kitka, edessä ei kai ole kitkalukkoa

        unohdin kysyä onko ilman putsarilta ruiskulle menevä putki ehjä, se nääs saattaa ottaa konepeltiin kiinni ja hankautua rikki.

        kyselit tuolla toisella palstalla varaosia. kannattaa kysellä motonetistä sieltä olen joskus tilaillut.


    • Timo

      ostin autooni eberin 5kw lämmittimen, onko kellään kyseiseen v6 pajeroon asennus ohjetta??

      • Timo

        Eberi on asennettu, muistaako kukaan kuinka päin vesi kiertää mitsun läppärin kennossa?
        entäs missä muissa mitsuissa on käytetty samaa ilmamassa mittari härveliä??
        purkasin,putsasin ja kasasin sunnuntaina omastani sen kaasuläppä runko härvelin, se oli karstainen ja sotkuinen.mutta ei vaikuttanut kierroksiin, edelleen huutaa 3000 paikkeilla. se on hieman erikoinen juttu,kun kiekat on 3100 ja kaasuläppä kiinni, ei tartte kaasua painaa kun ajelee... kulkee kyllä. sitten taas toisinaan toimii ihan hyvin... PERKELE ALKAA HIEMAN HARMITTAAN


      • V6 manuaali
        Timo kirjoitti:

        Eberi on asennettu, muistaako kukaan kuinka päin vesi kiertää mitsun läppärin kennossa?
        entäs missä muissa mitsuissa on käytetty samaa ilmamassa mittari härveliä??
        purkasin,putsasin ja kasasin sunnuntaina omastani sen kaasuläppä runko härvelin, se oli karstainen ja sotkuinen.mutta ei vaikuttanut kierroksiin, edelleen huutaa 3000 paikkeilla. se on hieman erikoinen juttu,kun kiekat on 3100 ja kaasuläppä kiinni, ei tartte kaasua painaa kun ajelee... kulkee kyllä. sitten taas toisinaan toimii ihan hyvin... PERKELE ALKAA HIEMAN HARMITTAAN

        Sama "ominaisuus" tympii minuakin, tosin kierrokset ovat kylmänä vähän yli 2000 rpm.
        Ja koneen saakin ajaa sitten täysin lämpimäksi ennenkuin kierrokset laskevat vajaaseen kaheksaan sataan.

        Polttoaineen täyttöputki alkaa olla tuon ikäisissä jo laho. (kannattaa seurata ettei mee tankki täyteen paskaa, nimim kokemustakin on) Uusi putki merkkiliikkeessä noin 30 euroa. Venttiilitkin taitavat naputtaa kylmänä aika monessa, ellei nostimia ole jo vaihdettu. Ainahan noissa jotain vikaa löytyy tai jos ei löydy ei osaa etsiä...

        Mukava auto ja kulutuskaan ei minusta ole kohtuuton. (tilava 15 v vanha nelivetoinen raskas maastoauto bensa kutosella ja kanttixkantti muotoilulla) Bensaa on minulla mennyt 10-XX litraa sadalla ja ylärajaa ei tosiaankaan tunnu olevan.


      • Timo
        V6 manuaali kirjoitti:

        Sama "ominaisuus" tympii minuakin, tosin kierrokset ovat kylmänä vähän yli 2000 rpm.
        Ja koneen saakin ajaa sitten täysin lämpimäksi ennenkuin kierrokset laskevat vajaaseen kaheksaan sataan.

        Polttoaineen täyttöputki alkaa olla tuon ikäisissä jo laho. (kannattaa seurata ettei mee tankki täyteen paskaa, nimim kokemustakin on) Uusi putki merkkiliikkeessä noin 30 euroa. Venttiilitkin taitavat naputtaa kylmänä aika monessa, ellei nostimia ole jo vaihdettu. Ainahan noissa jotain vikaa löytyy tai jos ei löydy ei osaa etsiä...

        Mukava auto ja kulutuskaan ei minusta ole kohtuuton. (tilava 15 v vanha nelivetoinen raskas maastoauto bensa kutosella ja kanttixkantti muotoilulla) Bensaa on minulla mennyt 10-XX litraa sadalla ja ylärajaa ei tosiaankaan tunnu olevan.

        purin ja puhdistin viikonloppuna sen kaasuläppä rungon, ja siihenhän tulee 4 vesiputkea,2 on ihan vain rungon lämmitys/jäähdytys ja ne kaksi muuta ovatkin jonkunlaisen sylinterin putket, eli kun neste lämpiää sulkeutuu sylinteri. joka katkaisee ilman kulun kurkkuun, eli mun auton kohdalla vika hieman parani kun puhdistin sen sylinterin joka oli tosi paskainen. ja koska toinen putki oli hieman jo poikki jouduin tekeen "patentin" eli jatkaan putkea, koska se menee lohkon taakse, sitä ei oikein viitsinyt vaihtaa vielä. joten se "patentti" saattaa hieman ahdistaa nesteen kulkua,ja siten hidastaa kierrosten palautumista normaaleiksi, nyt auto kyllä käy nätisti tyhjäkäytiä lämpimäna eikä huuda kuin 2000 kylmän ä.toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty


      • Timo
        Timo kirjoitti:

        purin ja puhdistin viikonloppuna sen kaasuläppä rungon, ja siihenhän tulee 4 vesiputkea,2 on ihan vain rungon lämmitys/jäähdytys ja ne kaksi muuta ovatkin jonkunlaisen sylinterin putket, eli kun neste lämpiää sulkeutuu sylinteri. joka katkaisee ilman kulun kurkkuun, eli mun auton kohdalla vika hieman parani kun puhdistin sen sylinterin joka oli tosi paskainen. ja koska toinen putki oli hieman jo poikki jouduin tekeen "patentin" eli jatkaan putkea, koska se menee lohkon taakse, sitä ei oikein viitsinyt vaihtaa vielä. joten se "patentti" saattaa hieman ahdistaa nesteen kulkua,ja siten hidastaa kierrosten palautumista normaaleiksi, nyt auto kyllä käy nätisti tyhjäkäytiä lämpimäna eikä huuda kuin 2000 kylmän ä.toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty

        Jatkan taas tätä vuorokeskustelua itseni kanssa.
        Pajerossa uusia kujeita, bensapumpun putket poikki tankilta, ja uusi valo mittaristoon...
        akun kenkä oli pois kun tein uudet putket, sen jälkeen huomasin että bensan varoitus valo palaa jatkuvasti, vaikka bensaa tankissa on ja mittari toimii!! ja tänään taas jotain rakentelin ja otin akunkengän pois, ja oi tätä ihmettä taas se saatanan laite kehrää 3000rpm. oli ihana ajaa himaaan sliksit alla ja tie jäässä. mikä helvetti sitä riivaa???


    • TImo

      Meneekö muilla pitkien pajeroiden omistajilla kaikki sivulasit huuruun todella nopeasti?? onko kyseessä ominaisuus vai joku helposti korjattava juttu?

      Lasit on pesty,penkeissä ei ole kosteutta eikä auto muutenkaan vaikuta sisältä kostealta, mutta lasit ovat hetkessä huurussa vaikka ajelisin yksin.

    • Anonyymi

      En tiiä tosiiaa

    • Anonyymi

      ilmapainelämpöanturi se vaihtoo muutama kymppi tyhjäkäynti ok

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe