Minkäikäiset päällystää kirjoja?

Alas pakkopäällystys

Olen aina kauhistellu syksyistä kirjojen päällystysrumbaa joka on kasautunu vanhemmille. Enhän minä siellä koulussa ole!!! Ja silti juuri minun pitäisi ehtiä päällystää pino kirjoja parin päivän varoajalla perjantaiksi!!! Tai muuta yhtä älytöntä. Tänä syksynä viides- ja neljäsluokkalaiset lapseni olivat yllättäen sitämieltä että osaavat homman itse. Kontaktimuovia sitten länttäsivät kirjojen päälle vaihtelevalla lopputuloksella: onhan niissä ilmakuplia ja mittavirheitä, mutta homma on itse tehty! Miten teillä muilla: millä luokilla tai minkä ikäisenä lapsenne alkoivat itse päällystää oppikirjansa? Itse muistan lapsuudestani että kirjoja opeteltiin päällystämään koulussa: ope neuvoi, ei tarttenu kotona vanhempien paneutua siihen. Ja silloin vanhoina hyvinä aikoina kirjat sai päällystää värillisellä muovilla tms. joka ei tarttunut kiinni: sitä oli lapsenkin helpompi käsitellä kuin kontaktimuovia joka nykyään taitaa olla se ainoa sallittu kirjojenpäällyste.

3

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihquu, vai mitä???

HIRVEÄÄ!!!

Ajattele; JOS olisit päällystänyt, et olisi ehkä ehtinyt esim. kirjoitella tänne tätä älykästä viestiäsi! Sinulle olisi ehkä tullut KARMEA STRESSI ja sen seurauksena olisit alkanut kirjoitella trolliavauksia netin keskustelupalstoille! ONNEKSI niin ei käynyt.

• Päällystäjä

11-vuotiaana rupesin päällystämään itse koulukirjani, koska kyllästyin katselemaan kun isä raivosi kontaktimuovin kanssa. Ei se minun mielestäni ollut vaikeaa. Se oli itse asiassa niin hauskaa, että päällystin sen jälkeen omatkin kirjani. Ei niihin mitään ilmakuplia tule, jos kiinnittää sen muovin pieninä annoksina. Jos lätkäisee koko muovin kerralla kirjan päälle ja rupeaa vasta sitten silottelemaan sitä, niin totta kai siihen silloin jää vaikka kuinka paljon ryppyjä...

• Erkkaopetar

Minun erityisluokallani oli kaksi tyttöä, jotka olivat niin näppäriä käsistään, että päällystivät koulussa luokkakavereidenkin kirjat. Jälki oli erinomaista. Kyse kuudesluokkalaisista.

Tähän pätee varmasti sama, mikä niin moneen muuhunkin: Harjoitus tekee mestarin.

Aineenopettajana toimiessani aina uusia kirjoja jakaessani oli tarjolla myös muovia ja oppilaat päällystivät kirjat itse. Monet päällystivät myös kaverin kirjan, jos toinen ei uskonut itse osaavansa niin hyvin, tai sitten tehtiin yhteistyönä.

Niillä, jotka pitävät kirjojen päällystystä isona ongelmana, on asiat hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3478
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1496
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1249
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1212
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      961
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      933
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      88
      770
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe