Minkäikäiset päällystää kirjoja?

Alas pakkopäällystys

Olen aina kauhistellu syksyistä kirjojen päällystysrumbaa joka on kasautunu vanhemmille. Enhän minä siellä koulussa ole!!! Ja silti juuri minun pitäisi ehtiä päällystää pino kirjoja parin päivän varoajalla perjantaiksi!!! Tai muuta yhtä älytöntä. Tänä syksynä viides- ja neljäsluokkalaiset lapseni olivat yllättäen sitämieltä että osaavat homman itse. Kontaktimuovia sitten länttäsivät kirjojen päälle vaihtelevalla lopputuloksella: onhan niissä ilmakuplia ja mittavirheitä, mutta homma on itse tehty! Miten teillä muilla: millä luokilla tai minkä ikäisenä lapsenne alkoivat itse päällystää oppikirjansa? Itse muistan lapsuudestani että kirjoja opeteltiin päällystämään koulussa: ope neuvoi, ei tarttenu kotona vanhempien paneutua siihen. Ja silloin vanhoina hyvinä aikoina kirjat sai päällystää värillisellä muovilla tms. joka ei tarttunut kiinni: sitä oli lapsenkin helpompi käsitellä kuin kontaktimuovia joka nykyään taitaa olla se ainoa sallittu kirjojenpäällyste.

3

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihquu, vai mitä???

      HIRVEÄÄ!!!

      Ajattele; JOS olisit päällystänyt, et olisi ehkä ehtinyt esim. kirjoitella tänne tätä älykästä viestiäsi! Sinulle olisi ehkä tullut KARMEA STRESSI ja sen seurauksena olisit alkanut kirjoitella trolliavauksia netin keskustelupalstoille! ONNEKSI niin ei käynyt.

    • Päällystäjä

      11-vuotiaana rupesin päällystämään itse koulukirjani, koska kyllästyin katselemaan kun isä raivosi kontaktimuovin kanssa. Ei se minun mielestäni ollut vaikeaa. Se oli itse asiassa niin hauskaa, että päällystin sen jälkeen omatkin kirjani. Ei niihin mitään ilmakuplia tule, jos kiinnittää sen muovin pieninä annoksina. Jos lätkäisee koko muovin kerralla kirjan päälle ja rupeaa vasta sitten silottelemaan sitä, niin totta kai siihen silloin jää vaikka kuinka paljon ryppyjä...

      • Erkkaopetar

        Minun erityisluokallani oli kaksi tyttöä, jotka olivat niin näppäriä käsistään, että päällystivät koulussa luokkakavereidenkin kirjat. Jälki oli erinomaista. Kyse kuudesluokkalaisista.

        Tähän pätee varmasti sama, mikä niin moneen muuhunkin: Harjoitus tekee mestarin.

        Aineenopettajana toimiessani aina uusia kirjoja jakaessani oli tarjolla myös muovia ja oppilaat päällystivät kirjat itse. Monet päällystivät myös kaverin kirjan, jos toinen ei uskonut itse osaavansa niin hyvin, tai sitten tehtiin yhteistyönä.

        Niillä, jotka pitävät kirjojen päällystystä isona ongelmana, on asiat hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      100
      2101
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      432
      1609
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1323
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1143
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      74
      1102
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1065
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      180
      1013
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      275
      1004
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      979
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe