Kattrutiner.

kattliv

Min gamla kollikatt Råntti är väldigt konservativ och har sina rutiner.
Vid läggdags placerar han sig bredvid min dyna,om jag vill läsa då flyttar han sig till fotändan av sängen.
Antagligen sparkar jag för mycket nästa sovplats är länsstolen.

När jag stiger upp då breder kattskrället ut sig i sängen och man får inte bädda.Dagen tillbringas på soffan med lämpliga matpauser.Om det kommer gäster eller annars blir oroligt då ligger han högst uppe på sin klätterställning och kollar vad det händer.

6

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pensionärskatt

      Gamla katter är som åldriga människor,rutiner är bra.Katter kan också bli dementa.

    • Är du katt-människa? Då är du kattens tjänare, du dyrkar katten :)

      Är du hund-människa? Då är hunden din tjänare, hunder dyrkar dig.

      • kollis matte

        Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
        Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den.


      • amanda von kurr
        kollis matte kirjoitti:

        Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
        Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den.

        Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.


      • som småbarn
        amanda von kurr kirjoitti:

        Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.

        MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?


      • mårran
        som småbarn kirjoitti:

        MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?

        Min kattfröken älskar kyckling (broiler säger vi ju i Finland )Katt mats burkarna är små och dyra ),ofta specialprecis.,jag köper broillerlår.Sen kokar jag och finfördelar köttet och fryser in i små förpackningar.Kissen är nöjd.Litet jobb fordrar det ju,och visst ger jag annan mat också,bra att ha som "delikatess ".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe