D2 moottori on lelu!

Pösön valmistama halpisdieseli on ainut moottori, jossa vaihdetaan jakoketju samaan tahtiin kuin jakohihna. Pösön moottorissa on todellakin sekä hihna että lyhyt ikäinen ketju. Hihnan vaihto on noin 500 euroa ja ketjun vaihto jo 2000 euron luokkaa( Kansi pois ja nokka-akselit irti.)
Ilmoita


Jos sä pahvi jotain tietäisit niin tietäisit ettei siellä mitään ketjua ole.
Ilmoita
Juurikin tänään varasin huoltoa kyseiseen toimenpiteeseen ja hihnanvaihto kyseessä eii ketjua. Hinta 600-700 e.
Ilmoita
Taitaa olla vuoden heikoimpiin kuuluva trollaus yritys.

Tuon jakohihnan vaihto väli tuossa moottorissa on 10v/240tkm.
6 VASTAUSTA:
On muuttunu ainakin 84 kw kohdalla 5v/140 tkm.
Dkfkfk kirjoitti:
On muuttunu ainakin 84 kw kohdalla 5v/140 tkm.
Tuo pröötin lukema taitaa olla ns.keskieuroopan lukema ja volvollahan he ovat muuttaneet kaikki lukemat suomessa pienemmiksi kestävyyden nimissä.,
gs birotor kirjoitti:
Tuo pröötin lukema taitaa olla ns.keskieuroopan lukema ja volvollahan he ovat muuttaneet kaikki lukemat suomessa pienemmiksi kestävyyden nimissä.,
Niin oli aikanaan volkkarillakin, ensin sanotaan että hihnan vaihtoväli 120 tkm mut kuitenkin halutaan vaihtaa jo 90:ssä. Kysyin kerran maahantuojalta miksi näin ja selitys oli se että Suomen olot rankemmat ja toisek saadaan autolehtien vertailut näyttämään merkille paremmilta.
D2 on hyvä moottori. Ei juuri muita vikoja kuin EGR:riä joskus. Moottorikoodi 84 valmistenumerossa kertoo, että jakohihna vaihdettava 5v/140tkm. (Ei siis ole kyse 84Kw:n tehosta) Muissa versioissa on 5v/240tkm. Pohjoismaissa suositellaan 5v vaihtoväliä, eikä 10v, kuten lämpimissä maissa. Jakohihnaongelmia ei ole ollut ollenkaan, paitsi laiminlyönneistä johtuvia.
Työnjoht kirjoitti:
D2 on hyvä moottori. Ei juuri muita vikoja kuin EGR:riä joskus. Moottorikoodi 84 valmistenumerossa kertoo, että jakohihna vaihdettava 5v/140tkm. (Ei siis ole kyse 84Kw:n tehosta) Muissa versioissa on 5v/240tkm. Pohjoismaissa suositellaan 5v vaihtoväliä, eikä 10v, kuten lämpimissä maissa. Jakohihnaongelmia ei ole ollut ollenkaan, paitsi laiminlyönneistä johtuvia.
Ruotsissa jakohihnan vaihtoväli on d5 moottorissa 10v./180tkm. ja suomessa maahantuoja on puoluttanut iän puolesta hihnan vaihtovälin eli 5v./180tkm...eiköhän nämä molemmat maat lukeudu pohjoismaihin. On vaan ollut moniurahihnojen kiristimien kanssa ongelmia, niitä on mennyt ja katkoneet moniurahihnan, mikä on mennyt jakopään hihnan väliin rikkoen koneen...tässä on mennyt vellit ja puurot sekaisin. Niillä on kamppanja moniurahihnan hydraulisesti kiristävän rullan vaihtamisesta mekaaniseen...sillö tämäkin ongelma on saatu pois päiväjärjestyksestä.
Dkfkfk kirjoitti:
On muuttunu ainakin 84 kw kohdalla 5v/140 tkm.
Sama monessa muussa merkissä Audissani oli 180000 km vaihtoväli, mutta vaihdetaan jos viisi vuotta tulee täyteen ennen kilometrejä, uudessa Audissani ketju joka ilmeisesti vaihdetaan vain jos on tarvetta.
+Lisää kommentti
Pösön valmistamassa moottorissa (1,6 diesel) on toki jakohihna, mutta myös valitettavan lyhytikäinen ketju nokka-akseleiden välissä. Sen ketingin vaihto edellyttää kannen purkamista ja nokka-akseleiden irroitusta ja se maksaaaaa!

Tämä ongelma tulee siellä 150.000 220.000 km paikkeilla!

Parempi pysyä erossa, jos moottori on ranskalaista alkuperää, nääs!
2 VASTAUSTA:
Nyyh, on se! kirjoitti:
Lisäksi ko moottori yleensä leikkaa kiinni 180.000...250.000 öljynkiertohäiriön seurauksena. Kannattaa katsoa pösön sivulta tarkemmin.

1,6 HDI on moottori, joista on totisesti syytä pysyä kaukana.
+Lisää kommentti
Oukei ei osteta eikä omisteta D2 konetta, ajellaan petrooli mosalla.
Ilmoita
Miksi volvo yleensä pitäisi ostaa pienemmällä kuin 2,4 litran koneella??????
6 VASTAUSTA:
Uutta volvoa on vaikea ostaa suuremmalla kuin 2 litran koneella.
gggg6 kirjoitti:
Uutta volvoa on vaikea ostaa suuremmalla kuin 2 litran koneella.
Eikä saa enään 5 pyttystäkään....se on iso virhe,ennen oli v70-v90 mallit kaikki 5 pyttysiä,oli sitten bensa tai diesel....2.0 tai 2.5..
ex-volvo kirjoitti:
Eikä saa enään 5 pyttystäkään....se on iso virhe,ennen oli v70-v90 mallit kaikki 5 pyttysiä,oli sitten bensa tai diesel....2.0 tai 2.5..
maailma muuttuu eskoseni, päästöt ja kulutus sen tekee...bemarillakin jo 3-pyttyiset bensakoneet ja volvollekin tulee, alkaa vitos ja kutoskoneet olla muinaishistoriaa veekaseista puhumattakaan
kulutus..... kirjoitti:
maailma muuttuu eskoseni, päästöt ja kulutus sen tekee...bemarillakin jo 3-pyttyiset bensakoneet ja volvollekin tulee, alkaa vitos ja kutoskoneet olla muinaishistoriaa veekaseista puhumattakaan
Uusi V60/D6 diesel viisi pyttyä...eikä mikään muinaismuisto. Näin ainakin hybridissä - tämä on melko varmasti seuraava uusi autoni. Aivan upea ajaa ja se kulutus, alle 2l/100km.
Hieno oli kokemus kirjoitti:
Uusi V60/D6 diesel viisi pyttyä...eikä mikään muinaismuisto. Näin ainakin hybridissä - tämä on melko varmasti seuraava uusi autoni. Aivan upea ajaa ja se kulutus, alle 2l/100km.
Silloin kun V60 D6 ladattava hybridi tuli markkinoille, ei vielä uutta Volvon omaa moottori-strategiaa ollut olemassa. Seuraavaan version tietojen mukaan tulossa 2-litrainen 4-sylinterinen oma diesel. Tehokkain versio tuosta koneesta tulee kait olemaan 240hv, mutta sitä ei huhu kertonut että minkä tehoinen versio istutetaan ladattavaan hybridiin.
ex-volvo kirjoitti:
Eikä saa enään 5 pyttystäkään....se on iso virhe,ennen oli v70-v90 mallit kaikki 5 pyttysiä,oli sitten bensa tai diesel....2.0 tai 2.5..
v90 mallia ei ole ikinä ollut 5-pyttyistä!!!!
+Lisää kommentti
Jos olis olemassa täydellinen auto edes yksi, niin muita ei kyllä varmaan myytäisikään......olen aika varma siitä. Näissä KAIKISSA nykyajan autoissa on heikkoutensa 2 mersua, 1 Bmv 2volkkarin kokemuksella!
Ilmoita
D2 on jatkossa myös 2 litranen volvon ruotsalainen kone. Mallissa 2016 eli titaa olla jo kaupoissa koeajettavana. Unohtakaa jo vanhat volvot ne ei ole tätä päivää. 5-sylinterisessä on se ääni joo mutta kulutus ja päästöt ei tätä päivää ollenkaan. Uusi D2 menee käytännössä tosi pienel kulutuksella.
Ilmoita
Hö.. Ei mulloo ollu mitää ongelmia. Rapiat 200000km ja ei oo ku huollot tehty. Ajo halpaa ku makkara. Ei seny mikää ohjus ole mutta sitä varte on eri vehkeet. Ja eikös se ole fordin mylly.
Ilmoita
RENUN KONEELLAKO ON EN OSTA KYLLÄ 1.2 TDI
Ilmoita
ei ole omia koneita?
Täällä tiedetään pösöt,renut,fordit,vai tiedetäänkö?
Niitä ei kai ole tehty pitkään kestämään?
Ilmoita
Kyllä se on nyt iha 2 litranen volvon ruotsissa valmistama kone. Pösö aika on ohi onneksi ja ford aika huh. Noita kahta merkkiä kun sotkee ruotsalaiseen volvoon niin ei hyvää seuraa. Ford on lähes yhtä surkea kuin skoda-itäauto.
2 VASTAUSTA:
Miten niin lähes. Meillä toisena autona V70:n lisäksi Skoda. Ei se Rolls R ole, mutta hyvä arkiauto. Ei ongelmia.
Skeidaa pukkaa?
+Lisää kommentti
Miten audin jakopäänketju ei vaan kestä?
1 VASTAUS:
Plus.

Audi A4 tyyppiviat
Katsastuksessa havaittuja vikoja

—Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
—Renkaat (2005, 2006, 2007) AKatsastus
—Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
—Etuakselisto (2004, 2003, 2001, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
—Seisontajarru (2002) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2000, 1999,1998, 1996) AKatsastus, TÜV, GTÜ
—Jarruputket ja letkut (yli kuusivuotiaat mallit) TÜV, GTÜ

Takaisinkutsuja

—Polttoainepumppu (2004) Trafi
—Alatukivarsi (2004) Trafi
—Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja voivat murtua (2004) ADAC
—Ohjauslaitteiden pallonivelet kuluvat (1999) Vosa
—2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa (2005) ADAC, Vosa
—Turvatyyny ei mahdollisesti laukea (2002) Vosa
—Jäähdytysnestevuoto 2.0 TFSI (2010) ADAC
—Ahtojäähdytin, vuoto 3.0 TFSI (2010) ADAC
—Turvatyynyn aiheeton laukeaminen ADAC, Vosa (1995-1997)

Tielle jättäviä vikoja ADAC

—Akku tyhjä (2010 asti)
—Sytytyspuola rikki (2008 asti)
—Moottorinohjauksen häiriö (bens. ja diesel vm 2008 asti)
—Moottorivaurioita (2008 asti)
—Turboahdin rikki (diesel vm 2008 asti)
—Turbon letku irronnut (2007 asti)
—Dieselin hiukkassuodatin tukossa (2008 asti)
—Pakokaasujen takaisinkierrätys / venttiili jumissa (2008 asti)
—Öljynpainekytkin rikki (erityisesti vm 2006)
—Öljypumppu rikki / öljynpaine liian alhainen (Diesel 2007)
—Ruiskutussuutin rikki (diesel 2008 asti)
—Virtalukko jumittaa (2008 asti)
—Polttonestepumppu rikki (2008 asti ja 2011)

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

—Alapallonivelet kuluneet (vm 1996) ADAC
—Natiseva ääni edestä, etuakselisto kulunut (vm 1994 2001) ADAC, Autobild
—Sähkölaitevikoja, kosteutta, vikoja lasinnostimissa, keskuslukituksessa ja ajonestojärjestelmässä ADAC, Autobild
—Diesel: Jakopään hammashihna rikki, ADAC, Autobild (2000 – 2007)
—Bensiini: Sytytyspuola rikki, ADAC, Autobild
—Diesel: Ilmamassamittari (vm 1994 – 2001) ADAC, Autobild
—Ilmastointilaitevikoja ADAC
—Diesel: kaksoismasssavauhtipyörässä vikoja (2007 >) Autobild
—Jäykkätoiminen käsivalintainen vaihteisto (2007 >) Autobild
—Kytkinvikoja ADAC Autobild
—Kaksoismassavauhtipyörän vikoja (2007 alkaen) Autobild
—Vikoja portaattomassa Multitronic CVT –automaattivaihteistossa Autobild
—Pysäköintijarrun vaijeri jäätyy (2007 asti) Autobild
—Dieselin turboahtimen vikoja (2007 asti) Autobild
—Käynnistysongelmia, akku liian pieni (2007 alkaen)
—Jäähdytysjärjestelmän letkuissa vuotoja, pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän
—jäähdytinvuotoja: moottori ylikuumenee, moottorivaurioita (2007 alkaen) Autobild
—Ledtakavalot kostuvat, tiivisteet vuotavat (2007 alkaen) Autobild
—Irtoilevat kevytmetallivanteet, Audi vaihtanut veloituksetta (2007 alkaen) Autobild
—Seitsenvaihteisen DSGautomaatin pysäköintiasento jumittaa (2007 alkaen) Autobild
+Lisää kommentti
Tuo D2 on minusta mukava kone ja todella taloudellinen. Myös Peugeotin pikkudieseleissä pelkkää hyvää sanottavaa. Uskoisin että eri laittesta on kysymys.
3 VASTAUSTA:
Kaikkea muuta kuin mukava kone tuo D2...lussu mikä lussu. Miksi vingertää hampaat irvessä kun latoo muutaman tonnin lisää tiskiin ja saa D4 8-lovinen moderni automaatti. Pikkuisen muuta toista kuin hinnat alkaen-mopo...
miksi_kinnerillä kirjoitti:
Kaikkea muuta kuin mukava kone tuo D2...lussu mikä lussu. Miksi vingertää hampaat irvessä kun latoo muutaman tonnin lisää tiskiin ja saa D4 8-lovinen moderni automaatti. Pikkuisen muuta toista kuin hinnat alkaen-mopo...
turha sun on hermostua, jos joku haluaa ajaa D2:lla.
toteaja- kirjoitti:
turha sun on hermostua, jos joku haluaa ajaa D2:lla.
heh ei tässä kukaan hermostu, kunhan vaan totesin...on oma koeajokokemus D2:sta että siksi kommentoin.
+Lisää kommentti
En tiedä kenelle nämä kaikki tämän palstan sankarit kirjoittelevat, mutta minulle niistä ei ollut ainakaan mitään hyöytä.

Kävin koeajamassa Volvon V60 D2-moottorilla ja se on kaupunkiajossa hyvä. Lähtee valoista hyvin.

Mutta jos pitää lähteä kiihdyttämään 80-120 km/h alueella vaikkapa rekan ohi, niin siinä jää kaipailemaan lisätehoja. Toisin sanoen, alat miettimään kannattaako ohitus tehdä.

Muuten hyvä auto ja hyvä moottori. Tämä siis sellaiselle ajajalle, ketä ei kiinnosta "pytyt" tai sylinterit, vaan se, kuinka se ihan käytössä tuntuu.
Ilmoita
Volvon D2 ja psa:n 1.6 HDI ovat sama moottori. Jos tuolla haluaa ajella pitkään niin kannattaa vaihtaa öljyt usein. Joku 10 tkm tai yksi vuosi olisi hyvä vaihtoväli. Muuten tulee täystuho jossain 200 000 tkm kilometrin nurkilla. Muuten hyvä moottori.
Ilmoita
D3 1.5 HDI DIEESEL EIKÖ KESTÄ JAKOKETKUT,EI 4500KG BURTSMAISTER ASUNTO VAUNUA NIINKÖ ON SE ALITEHOINE HÄH,MITÄ.
Ilmoita
Onko siis D2 volvon oma kone vai jokin patonki (ranskalainen)?!
1 VASTAUS:
Volvo ei ole nähnyt hyväksi vaihtaa moottorin D2-nimikettä, vaikka kyse on kahdesta eri koneesta. D2 oli kesään 2015 saakka Fordin ja PSA-yhtymän (Peugeot, Citroën) yhteistyönä kehittämä 1,6 litrainen pata, joka on ollut käytössä em. merkkien kanssa myös ainakin Mazdassa ja Minissä. Uusi D2 on Volvon omaa ruotsalaista suunnittelua ja tekoa ja tilavuudeltaan 2-litrainen.
+Lisää kommentti
Drive-e ja D2 (1.6 diesel) ongelmat koskevat autoja jotka on valmistettu ennen vuotta 2011 (niitä joihin pitää lisätä lisäainetta, hoituu yleensä vain Volvon omissa valtuutetuissa huoltopisteissä). Vuonna 2011 esiteltiin uusi puhdistusjärjestelmä pakokaasujen osalta ja ongelmat poistuivat. Hiukkassuodattimen vaihtoa suositellaan joka tapauksessa ennen kuin 200.000 tulee täyteen.

Melkein sama 1.6 diesel kone löytyy myös PSA konsernin muista autoista, mutta se on rakenteeltaan erillainen ja toisenlaisella hiukkassuodattimella. Näissä koneissa ei ongelmia ole ollut.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

D2 moottori on lelu!

Pösön valmistama halpisdieseli on ainut moottori, jossa vaihdetaan jakoketju samaan tahtiin kuin jakohihna. Pösön moottorissa on todellakin sekä hihna että lyhyt ikäinen ketju. Hihnan vaihto on noin 500 euroa ja ketjun vaihto jo 2000 euron luokkaa( Kansi pois ja nokka-akselit irti.)

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta