D2 moottori on lelu!

VA-RO-KAA!

Pösön valmistama halpisdieseli on ainut moottori, jossa vaihdetaan jakoketju samaan tahtiin kuin jakohihna. Pösön moottorissa on todellakin sekä hihna että lyhyt ikäinen ketju. Hihnan vaihto on noin 500 euroa ja ketjun vaihto jo 2000 euron luokkaa( Kansi pois ja nokka-akselit irti.)

46

40893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beware be where

      Jos sä pahvi jotain tietäisit niin tietäisit ettei siellä mitään ketjua ole.

    • Drivee

      Juurikin tänään varasin huoltoa kyseiseen toimenpiteeseen ja hihnanvaihto kyseessä eii ketjua. Hinta 600-700 e.

    • Prööt

      Taitaa olla vuoden heikoimpiin kuuluva trollaus yritys.

      Tuon jakohihnan vaihto väli tuossa moottorissa on 10v/240tkm.

      • Dkfkfk

        On muuttunu ainakin 84 kw kohdalla 5v/140 tkm.


      • gs birotor
        Dkfkfk kirjoitti:

        On muuttunu ainakin 84 kw kohdalla 5v/140 tkm.

        Tuo pröötin lukema taitaa olla ns.keskieuroopan lukema ja volvollahan he ovat muuttaneet kaikki lukemat suomessa pienemmiksi kestävyyden nimissä.,


      • Exvw
        gs birotor kirjoitti:

        Tuo pröötin lukema taitaa olla ns.keskieuroopan lukema ja volvollahan he ovat muuttaneet kaikki lukemat suomessa pienemmiksi kestävyyden nimissä.,

        Niin oli aikanaan volkkarillakin, ensin sanotaan että hihnan vaihtoväli 120 tkm mut kuitenkin halutaan vaihtaa jo 90:ssä. Kysyin kerran maahantuojalta miksi näin ja selitys oli se että Suomen olot rankemmat ja toisek saadaan autolehtien vertailut näyttämään merkille paremmilta.


      • Työnjoht

        D2 on hyvä moottori. Ei juuri muita vikoja kuin EGR:riä joskus. Moottorikoodi 84 valmistenumerossa kertoo, että jakohihna vaihdettava 5v/140tkm. (Ei siis ole kyse 84Kw:n tehosta) Muissa versioissa on 5v/240tkm. Pohjoismaissa suositellaan 5v vaihtoväliä, eikä 10v, kuten lämpimissä maissa. Jakohihnaongelmia ei ole ollut ollenkaan, paitsi laiminlyönneistä johtuvia.


      • dieselvolvoilija
        Työnjoht kirjoitti:

        D2 on hyvä moottori. Ei juuri muita vikoja kuin EGR:riä joskus. Moottorikoodi 84 valmistenumerossa kertoo, että jakohihna vaihdettava 5v/140tkm. (Ei siis ole kyse 84Kw:n tehosta) Muissa versioissa on 5v/240tkm. Pohjoismaissa suositellaan 5v vaihtoväliä, eikä 10v, kuten lämpimissä maissa. Jakohihnaongelmia ei ole ollut ollenkaan, paitsi laiminlyönneistä johtuvia.

        Ruotsissa jakohihnan vaihtoväli on d5 moottorissa 10v./180tkm. ja suomessa maahantuoja on puoluttanut iän puolesta hihnan vaihtovälin eli 5v./180tkm...eiköhän nämä molemmat maat lukeudu pohjoismaihin. On vaan ollut moniurahihnojen kiristimien kanssa ongelmia, niitä on mennyt ja katkoneet moniurahihnan, mikä on mennyt jakopään hihnan väliin rikkoen koneen...tässä on mennyt vellit ja puurot sekaisin. Niillä on kamppanja moniurahihnan hydraulisesti kiristävän rullan vaihtamisesta mekaaniseen...sillö tämäkin ongelma on saatu pois päiväjärjestyksestä.


      • 1069
        Dkfkfk kirjoitti:

        On muuttunu ainakin 84 kw kohdalla 5v/140 tkm.

        Sama monessa muussa merkissä Audissani oli 180000 km vaihtoväli, mutta vaihdetaan jos viisi vuotta tulee täyteen ennen kilometrejä, uudessa Audissani ketju joka ilmeisesti vaihdetaan vain jos on tarvetta.


    • Osanottomme!

      Pösön valmistamassa moottorissa (1,6 diesel) on toki jakohihna, mutta myös valitettavan lyhytikäinen ketju nokka-akseleiden välissä. Sen ketingin vaihto edellyttää kannen purkamista ja nokka-akseleiden irroitusta ja se maksaaaaa!

      Tämä ongelma tulee siellä 150.000 220.000 km paikkeilla!

      Parempi pysyä erossa, jos moottori on ranskalaista alkuperää, nääs!

      • Tino P.

      • Anonyymi

        Noh, omalla 1.6 HDI:llä paineltiin menemään 420tkm, eipä mitään ongelmia. Tiedä sitten...


      • Anonyymi

        345000 mittarissa ,ei oo tullu mitään tollasia keksittyjä vikoja vastahan.307 2.0 diisselissä oli 550000 kun sitä myytiin.Hyvät moottorit!!!!!


      • Anonyymi

        Minulla on juuri tämä moottori ja mitään vikaa ei ole ollutkm 340000


      • Anonyymi

        taitaa olla vaan d2 moottori pitkän aikaa volvon omaa tuotantoa ei renautin. aloittaja ei tiedä autoista hevon paskaa


    • kuseetuusta

      Oukei ei osteta eikä omisteta D2 konetta, ajellaan petrooli mosalla.

    • miksi ostat

      Miksi volvo yleensä pitäisi ostaa pienemmällä kuin 2,4 litran koneella??????

      • gggg6

        Uutta volvoa on vaikea ostaa suuremmalla kuin 2 litran koneella.


      • ex-volvo
        gggg6 kirjoitti:

        Uutta volvoa on vaikea ostaa suuremmalla kuin 2 litran koneella.

        Eikä saa enään 5 pyttystäkään....se on iso virhe,ennen oli v70-v90 mallit kaikki 5 pyttysiä,oli sitten bensa tai diesel....2.0 tai 2.5..


      • kulutus.....
        ex-volvo kirjoitti:

        Eikä saa enään 5 pyttystäkään....se on iso virhe,ennen oli v70-v90 mallit kaikki 5 pyttysiä,oli sitten bensa tai diesel....2.0 tai 2.5..

        maailma muuttuu eskoseni, päästöt ja kulutus sen tekee...bemarillakin jo 3-pyttyiset bensakoneet ja volvollekin tulee, alkaa vitos ja kutoskoneet olla muinaishistoriaa veekaseista puhumattakaan


      • Hieno oli kokemus
        kulutus..... kirjoitti:

        maailma muuttuu eskoseni, päästöt ja kulutus sen tekee...bemarillakin jo 3-pyttyiset bensakoneet ja volvollekin tulee, alkaa vitos ja kutoskoneet olla muinaishistoriaa veekaseista puhumattakaan

        Uusi V60/D6 diesel viisi pyttyä...eikä mikään muinaismuisto. Näin ainakin hybridissä - tämä on melko varmasti seuraava uusi autoni. Aivan upea ajaa ja se kulutus, alle 2l/100km.


      • MaailmaMuuttuu
        Hieno oli kokemus kirjoitti:

        Uusi V60/D6 diesel viisi pyttyä...eikä mikään muinaismuisto. Näin ainakin hybridissä - tämä on melko varmasti seuraava uusi autoni. Aivan upea ajaa ja se kulutus, alle 2l/100km.

        Silloin kun V60 D6 ladattava hybridi tuli markkinoille, ei vielä uutta Volvon omaa moottori-strategiaa ollut olemassa. Seuraavaan version tietojen mukaan tulossa 2-litrainen 4-sylinterinen oma diesel. Tehokkain versio tuosta koneesta tulee kait olemaan 240hv, mutta sitä ei huhu kertonut että minkä tehoinen versio istutetaan ladattavaan hybridiin.


      • äfhoo
        ex-volvo kirjoitti:

        Eikä saa enään 5 pyttystäkään....se on iso virhe,ennen oli v70-v90 mallit kaikki 5 pyttysiä,oli sitten bensa tai diesel....2.0 tai 2.5..

        v90 mallia ei ole ikinä ollut 5-pyttyistä!!!!


    • volkkaristi

      Jos olis olemassa täydellinen auto edes yksi, niin muita ei kyllä varmaan myytäisikään......olen aika varma siitä. Näissä KAIKISSA nykyajan autoissa on heikkoutensa 2 mersua, 1 Bmv 2volkkarin kokemuksella!

    • Olenajanut

      D2 on jatkossa myös 2 litranen volvon ruotsalainen kone. Mallissa 2016 eli titaa olla jo kaupoissa koeajettavana. Unohtakaa jo vanhat volvot ne ei ole tätä päivää. 5-sylinterisessä on se ääni joo mutta kulutus ja päästöt ei tätä päivää ollenkaan. Uusi D2 menee käytännössä tosi pienel kulutuksella.

    • Ojee

      Hö.. Ei mulloo ollu mitää ongelmia. Rapiat 200000km ja ei oo ku huollot tehty. Ajo halpaa ku makkara. Ei seny mikää ohjus ole mutta sitä varte on eri vehkeet. Ja eikös se ole fordin mylly.

    • 3PYTTYINE

      RENUN KONEELLAKO ON EN OSTA KYLLÄ 1.2 TDI

    • Volvollako

      ei ole omia koneita?
      Täällä tiedetään pösöt,renut,fordit,vai tiedetäänkö?
      Niitä ei kai ole tehty pitkään kestämään?

    • Volvoonhieno

      Kyllä se on nyt iha 2 litranen volvon ruotsissa valmistama kone. Pösö aika on ohi onneksi ja ford aika huh. Noita kahta merkkiä kun sotkee ruotsalaiseen volvoon niin ei hyvää seuraa. Ford on lähes yhtä surkea kuin skoda-itäauto.

      • Vähän_rajaa

        Miten niin lähes. Meillä toisena autona V70:n lisäksi Skoda. Ei se Rolls R ole, mutta hyvä arkiauto. Ei ongelmia.


      • Pukkaavissii

        Skeidaa pukkaa?


    • opelius

      Miten audin jakopäänketju ei vaan kestä?

      • opelius

        Plus.

        Audi A4 tyyppiviat
        Katsastuksessa havaittuja vikoja

        —Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Renkaat (2005, 2006, 2007) AKatsastus
        —Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Etuakselisto (2004, 2003, 2001, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Seisontajarru (2002) AKatsastus
        —Ohjauslaitteet (2000, 1999,1998, 1996) AKatsastus, TÜV, GTÜ
        —Jarruputket ja letkut (yli kuusivuotiaat mallit) TÜV, GTÜ

        Takaisinkutsuja

        —Polttoainepumppu (2004) Trafi
        —Alatukivarsi (2004) Trafi
        —Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja voivat murtua (2004) ADAC
        —Ohjauslaitteiden pallonivelet kuluvat (1999) Vosa
        —2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa (2005) ADAC, Vosa
        —Turvatyyny ei mahdollisesti laukea (2002) Vosa
        —Jäähdytysnestevuoto 2.0 TFSI (2010) ADAC
        —Ahtojäähdytin, vuoto 3.0 TFSI (2010) ADAC
        —Turvatyynyn aiheeton laukeaminen ADAC, Vosa (1995-1997)

        Tielle jättäviä vikoja ADAC

        —Akku tyhjä (2010 asti)
        —Sytytyspuola rikki (2008 asti)
        —Moottorinohjauksen häiriö (bens. ja diesel vm 2008 asti)
        —Moottorivaurioita (2008 asti)
        —Turboahdin rikki (diesel vm 2008 asti)
        —Turbon letku irronnut (2007 asti)
        —Dieselin hiukkassuodatin tukossa (2008 asti)
        —Pakokaasujen takaisinkierrätys / venttiili jumissa (2008 asti)
        —Öljynpainekytkin rikki (erityisesti vm 2006)
        —Öljypumppu rikki / öljynpaine liian alhainen (Diesel 2007)
        —Ruiskutussuutin rikki (diesel 2008 asti)
        —Virtalukko jumittaa (2008 asti)
        —Polttonestepumppu rikki (2008 asti ja 2011)

        Käyttäjien ilmoittamia vikoja

        —Alapallonivelet kuluneet (vm 1996) ADAC
        —Natiseva ääni edestä, etuakselisto kulunut (vm 1994 2001) ADAC, Autobild
        —Sähkölaitevikoja, kosteutta, vikoja lasinnostimissa, keskuslukituksessa ja ajonestojärjestelmässä ADAC, Autobild
        —Diesel: Jakopään hammashihna rikki, ADAC, Autobild (2000 – 2007)
        —Bensiini: Sytytyspuola rikki, ADAC, Autobild
        —Diesel: Ilmamassamittari (vm 1994 – 2001) ADAC, Autobild
        —Ilmastointilaitevikoja ADAC
        —Diesel: kaksoismasssavauhtipyörässä vikoja (2007 >) Autobild
        —Jäykkätoiminen käsivalintainen vaihteisto (2007 >) Autobild
        —Kytkinvikoja ADAC Autobild
        —Kaksoismassavauhtipyörän vikoja (2007 alkaen) Autobild
        —Vikoja portaattomassa Multitronic CVT –automaattivaihteistossa Autobild
        —Pysäköintijarrun vaijeri jäätyy (2007 asti) Autobild
        —Dieselin turboahtimen vikoja (2007 asti) Autobild
        —Käynnistysongelmia, akku liian pieni (2007 alkaen)
        —Jäähdytysjärjestelmän letkuissa vuotoja, pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän
        —jäähdytinvuotoja: moottori ylikuumenee, moottorivaurioita (2007 alkaen) Autobild
        —Ledtakavalot kostuvat, tiivisteet vuotavat (2007 alkaen) Autobild
        —Irtoilevat kevytmetallivanteet, Audi vaihtanut veloituksetta (2007 alkaen) Autobild
        —Seitsenvaihteisen DSGautomaatin pysäköintiasento jumittaa (2007 alkaen) Autobild


      • Anonyymi

        audi nyt on aivan paska auto öljyruisku moottoreineen


    • Erikoneet

      Tuo D2 on minusta mukava kone ja todella taloudellinen. Myös Peugeotin pikkudieseleissä pelkkää hyvää sanottavaa. Uskoisin että eri laittesta on kysymys.

      • miksi_kinnerillä

        Kaikkea muuta kuin mukava kone tuo D2...lussu mikä lussu. Miksi vingertää hampaat irvessä kun latoo muutaman tonnin lisää tiskiin ja saa D4 8-lovinen moderni automaatti. Pikkuisen muuta toista kuin hinnat alkaen-mopo...


      • toteaja-
        miksi_kinnerillä kirjoitti:

        Kaikkea muuta kuin mukava kone tuo D2...lussu mikä lussu. Miksi vingertää hampaat irvessä kun latoo muutaman tonnin lisää tiskiin ja saa D4 8-lovinen moderni automaatti. Pikkuisen muuta toista kuin hinnat alkaen-mopo...

        turha sun on hermostua, jos joku haluaa ajaa D2:lla.


      • miksi_kinnerillä
        toteaja- kirjoitti:

        turha sun on hermostua, jos joku haluaa ajaa D2:lla.

        heh ei tässä kukaan hermostu, kunhan vaan totesin...on oma koeajokokemus D2:sta että siksi kommentoin.


    • Otto667

      En tiedä kenelle nämä kaikki tämän palstan sankarit kirjoittelevat, mutta minulle niistä ei ollut ainakaan mitään hyöytä.

      Kävin koeajamassa Volvon V60 D2-moottorilla ja se on kaupunkiajossa hyvä. Lähtee valoista hyvin.

      Mutta jos pitää lähteä kiihdyttämään 80-120 km/h alueella vaikkapa rekan ohi, niin siinä jää kaipailemaan lisätehoja. Toisin sanoen, alat miettimään kannattaako ohitus tehdä.

      Muuten hyvä auto ja hyvä moottori. Tämä siis sellaiselle ajajalle, ketä ei kiinnosta "pytyt" tai sylinterit, vaan se, kuinka se ihan käytössä tuntuu.

    • Laatuautokurssiprimus

      Volvon D2 ja psa:n 1.6 HDI ovat sama moottori. Jos tuolla haluaa ajella pitkään niin kannattaa vaihtaa öljyt usein. Joku 10 tkm tai yksi vuosi olisi hyvä vaihtoväli. Muuten tulee täystuho jossain 200 000 tkm kilometrin nurkilla. Muuten hyvä moottori.

    • Lomillelähöks

      D3 1.5 HDI DIEESEL EIKÖ KESTÄ JAKOKETKUT,EI 4500KG BURTSMAISTER ASUNTO VAUNUA NIINKÖ ON SE ALITEHOINE HÄH,MITÄ.

    • Katttttti

      Onko siis D2 volvon oma kone vai jokin patonki (ranskalainen)?!

      • Hämäävää

        Volvo ei ole nähnyt hyväksi vaihtaa moottorin D2-nimikettä, vaikka kyse on kahdesta eri koneesta. D2 oli kesään 2015 saakka Fordin ja PSA-yhtymän (Peugeot, Citroën) yhteistyönä kehittämä 1,6 litrainen pata, joka on ollut käytössä em. merkkien kanssa myös ainakin Mazdassa ja Minissä. Uusi D2 on Volvon omaa ruotsalaista suunnittelua ja tekoa ja tilavuudeltaan 2-litrainen.


      • Anonyymi

        d2 volvon oma kone joka tuli markkinoille 2016


    • Volvo_1.6_diesel

      Drive-e ja D2 (1.6 diesel) ongelmat koskevat autoja jotka on valmistettu ennen vuotta 2011 (niitä joihin pitää lisätä lisäainetta, hoituu yleensä vain Volvon omissa valtuutetuissa huoltopisteissä). Vuonna 2011 esiteltiin uusi puhdistusjärjestelmä pakokaasujen osalta ja ongelmat poistuivat. Hiukkassuodattimen vaihtoa suositellaan joka tapauksessa ennen kuin 200.000 tulee täyteen.

      Melkein sama 1.6 diesel kone löytyy myös PSA konsernin muista autoista, mutta se on rakenteeltaan erillainen ja toisenlaisella hiukkassuodattimella. Näissä koneissa ei ongelmia ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      129
      6142
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2170
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2029
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1183
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      70
      1171
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1027
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1017
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      942
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      917
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      775
    Aihe