Makuasiat erikseen, mutta onko kokemusta, kestääkö laminaattilattia lautarakenteisessa, talvella kylmillään olevassa mökissä? Ainakaan ulkovarastossa säilössä olevat laminaattilaudat ei ole menneet miksikään, mutta eihän niistä irrallisistä irtolaudoista pysty näkemään, miten sauma käyttäytyy, kun laminaatti on lattiaan asennettuna.
Laminaattilattia
20
4703
Vastaukset
- repisin pois
Ihan sama kestääkö vai ei. Laminaatit ja muovimatot pitäisi kieltää lailla, kun ei pöljät ymmärrä omaa etuaan.
- x.,6m
Luetun ymmärtämisessä taas puutteita...
"Makuasiat erikseen" - repisin pois
x.,6m kirjoitti:
Luetun ymmärtämisessä taas puutteita...
"Makuasiat erikseen"Kyseessä ei ole makuasia, pöljä.
- x.,6m
repisin pois kirjoitti:
Kyseessä ei ole makuasia, pöljä.
Jaa taitaa olla sittenkin ihan "ymmärryksessä" vikaa
- Möksällä
Kyllä kestää.
- Teholiimat peliin
Eikö se ole kiinnitteestä kiinni?
- myllyil
Kyllä kestää itsellä ollut jo kolme vuotta laminaatit kolmessa huoneessa ei ole tullut mitään vikaaa mökki on myös käytetty pakkasilla eikä edes lämpötilavaihtelut ole haitanneet suosittelen laminaattia
- piparminttuli
Kyllä kestää, jopa paremmin kuin lautalattia. Ei ole ilmankosteudesta johtuvaa laajenemista. Ja mikä parasta kunnon laminaatista ei hiiretkään tule läpi. Jostakin kumman syystä ne ei pure laminaattia.
- laminaatti
Mukava kuulla positiivisiakin kokemuksia, kuosejahan on niin monenlaisia, että siitä ei sopivuus ole kiinni. Samoin mökkejä on niin monen tyylisiä, että miksipä vaikka modernin tyyliseen mökkiin ei hyvinkin kävisi, jopa lautalattiaa paremminkin.
- nakertelija
Laminaatti kestää mökillä ja pysyy lauta-alustassa kiinni jos lämpötila tai oikeammin kiinnitysalustan kosteus on tasainen. Jos mökki on kylmillään ja kosteus pääseen kiinnitysalustaan niin laminaatti saattaa irrota
- 3+17
Niin, siis miten irrota? Saumoistaan vai? Laminaattiahan ei nimittäin alustaan kiinnitetä.
3+17 kirjoitti:
Niin, siis miten irrota? Saumoistaan vai? Laminaattiahan ei nimittäin alustaan kiinnitetä.
Kyllä kestää, meillä jo 6:s vuosi meneillään. Mökki on talvet kylmillään.
Lattia tehtiin vanhan kuluneen mäntylattian päälle ja sellaista kaupassa myytävää pehmeää muovikalvoa väliin.
Kauppias ei kyllä takuuta antanut, mutta tehtiin silti. Siisti tuli.- nakertelija
3+17 kirjoitti:
Niin, siis miten irrota? Saumoistaan vai? Laminaattiahan ei nimittäin alustaan kiinnitetä.
Tiivis laminaatti ei hengitä jos alla on hengittävä materiaali joka elää kosteuden mukaan niin laminaatin ja alustan väliin voi muodostua ajoittain pieni tyhjä tila josta johtuu tunne kuin lattia myötäilisi
- Raksaaja
Itse en laittaisi laminaattia mökkiin, nimittäin muovia kun on niin ei hengitä vähäänkään eli jos lämpötilan vaihteluiden vuoksi alle pääsee kondensoitumaan kosteutta alkaa lahottamaan puurakenteita pikkuhiljaa. Tietty jos on betonilaatta niin miksei, mutta puurakenteiden päälle en laittaisi
- kyllä kestää
Laitoin laminaatin kylmillään olevan mökin lattiaan ja kyllä on kestänyt. Tosin laitoin kallista julkisen tilan laminaattia.
- myllyil
Se julkisetilan laminaatti on samaa kuin halvenmatkin kestää vain enemmän kulutusta
- rakennusmies3
Takuuta ei anneta jos mökki on talvella kylmillään. Itse laitoin mökin aitan lattiaan halpaa laminaattia noin kuusivuotta sitten ja hyvin on kestänyt. Alle kannattaa laittaa tietenkin alushuopa ja reunoille ne 6-8mm. liikkumavarat. Talveksi ilmanvaihtoventtiilit auki että kosteus pääsee tuulettumaan pois. Laminaatti on edullinen ja nopea asentaa, lisäksi ihan hyvän näköistä. Oikea puulattia tai parketti on tioetenkin vielä parempi ja arvokkaampi. Laminaatin yksi huono puoli on, se on kylmä pinnasta kun siinä on se metallikalvo. Mökin keittiön lattiaan en suosittele laminaattia enkä puulattiaa. Kaakeli tai muovimatto on parempi.
- tiatoo
Laminaatin pinta on kova mutta ei metallia.
- purkumatin
Kyllä kestää ja mikä ihmeeksi on huomattu hiiret ei tule siitä läpi. Jostakin syystä hiiri ei saa siihen reikää. Suosittelen.
- Seppultura
Me laitoimme betonilaatan päällä lepäävään hirsimökkiin laminaatin. Alle jäi vanha muovimatto (suoraan betonin päällä) ja siihen päälle laitettiin se mikä lie askelmuovi (pehmeä muovimatto) jonka päälle laminaatti. On kestänyt 4 vuotta, talvet kylmillään, tosin satunnaisesti on käyty lämmitetty myös talvella.
Ja niitä makuasioita, niin tämä oli meille väliaikaisratkaisu että saatiin siisti lattia nopeasti ja edullisesti, mutta tulevaisuudessa aiomme purkaa laminaatin ja laittaa lautalattian, koska laminaatti on kova ja kylmä lattiamateriaali. Mutta tämä siis vaan oma mielipide :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592