Laminaattilattia

laminaatti

Makuasiat erikseen, mutta onko kokemusta, kestääkö laminaattilattia lautarakenteisessa, talvella kylmillään olevassa mökissä? Ainakaan ulkovarastossa säilössä olevat laminaattilaudat ei ole menneet miksikään, mutta eihän niistä irrallisistä irtolaudoista pysty näkemään, miten sauma käyttäytyy, kun laminaatti on lattiaan asennettuna.

20

4703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repisin pois

      Ihan sama kestääkö vai ei. Laminaatit ja muovimatot pitäisi kieltää lailla, kun ei pöljät ymmärrä omaa etuaan.

      • x.,6m

        Luetun ymmärtämisessä taas puutteita...

        "Makuasiat erikseen"


      • repisin pois
        x.,6m kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä taas puutteita...

        "Makuasiat erikseen"

        Kyseessä ei ole makuasia, pöljä.


      • x.,6m
        repisin pois kirjoitti:

        Kyseessä ei ole makuasia, pöljä.

        Jaa taitaa olla sittenkin ihan "ymmärryksessä" vikaa


    • Möksällä

      Kyllä kestää.

      • Teholiimat peliin

        Eikö se ole kiinnitteestä kiinni?


      • myllyil

        Kyllä kestää itsellä ollut jo kolme vuotta laminaatit kolmessa huoneessa ei ole tullut mitään vikaaa mökki on myös käytetty pakkasilla eikä edes lämpötilavaihtelut ole haitanneet suosittelen laminaattia


    • piparminttuli

      Kyllä kestää, jopa paremmin kuin lautalattia. Ei ole ilmankosteudesta johtuvaa laajenemista. Ja mikä parasta kunnon laminaatista ei hiiretkään tule läpi. Jostakin kumman syystä ne ei pure laminaattia.

    • laminaatti

      Mukava kuulla positiivisiakin kokemuksia, kuosejahan on niin monenlaisia, että siitä ei sopivuus ole kiinni. Samoin mökkejä on niin monen tyylisiä, että miksipä vaikka modernin tyyliseen mökkiin ei hyvinkin kävisi, jopa lautalattiaa paremminkin.

    • nakertelija

      Laminaatti kestää mökillä ja pysyy lauta-alustassa kiinni jos lämpötila tai oikeammin kiinnitysalustan kosteus on tasainen. Jos mökki on kylmillään ja kosteus pääseen kiinnitysalustaan niin laminaatti saattaa irrota

      • 3+17

        Niin, siis miten irrota? Saumoistaan vai? Laminaattiahan ei nimittäin alustaan kiinnitetä.


      • 3+17 kirjoitti:

        Niin, siis miten irrota? Saumoistaan vai? Laminaattiahan ei nimittäin alustaan kiinnitetä.

        Kyllä kestää, meillä jo 6:s vuosi meneillään. Mökki on talvet kylmillään.

        Lattia tehtiin vanhan kuluneen mäntylattian päälle ja sellaista kaupassa myytävää pehmeää muovikalvoa väliin.

        Kauppias ei kyllä takuuta antanut, mutta tehtiin silti. Siisti tuli.


      • nakertelija
        3+17 kirjoitti:

        Niin, siis miten irrota? Saumoistaan vai? Laminaattiahan ei nimittäin alustaan kiinnitetä.

        Tiivis laminaatti ei hengitä jos alla on hengittävä materiaali joka elää kosteuden mukaan niin laminaatin ja alustan väliin voi muodostua ajoittain pieni tyhjä tila josta johtuu tunne kuin lattia myötäilisi


    • Raksaaja

      Itse en laittaisi laminaattia mökkiin, nimittäin muovia kun on niin ei hengitä vähäänkään eli jos lämpötilan vaihteluiden vuoksi alle pääsee kondensoitumaan kosteutta alkaa lahottamaan puurakenteita pikkuhiljaa. Tietty jos on betonilaatta niin miksei, mutta puurakenteiden päälle en laittaisi

    • kyllä kestää

      Laitoin laminaatin kylmillään olevan mökin lattiaan ja kyllä on kestänyt. Tosin laitoin kallista julkisen tilan laminaattia.

      • myllyil

        Se julkisetilan laminaatti on samaa kuin halvenmatkin kestää vain enemmän kulutusta


    • rakennusmies3

      Takuuta ei anneta jos mökki on talvella kylmillään. Itse laitoin mökin aitan lattiaan halpaa laminaattia noin kuusivuotta sitten ja hyvin on kestänyt. Alle kannattaa laittaa tietenkin alushuopa ja reunoille ne 6-8mm. liikkumavarat. Talveksi ilmanvaihtoventtiilit auki että kosteus pääsee tuulettumaan pois. Laminaatti on edullinen ja nopea asentaa, lisäksi ihan hyvän näköistä. Oikea puulattia tai parketti on tioetenkin vielä parempi ja arvokkaampi. Laminaatin yksi huono puoli on, se on kylmä pinnasta kun siinä on se metallikalvo. Mökin keittiön lattiaan en suosittele laminaattia enkä puulattiaa. Kaakeli tai muovimatto on parempi.

    • tiatoo

      Laminaatin pinta on kova mutta ei metallia.

    • purkumatin

      Kyllä kestää ja mikä ihmeeksi on huomattu hiiret ei tule siitä läpi. Jostakin syystä hiiri ei saa siihen reikää. Suosittelen.

    • Seppultura

      Me laitoimme betonilaatan päällä lepäävään hirsimökkiin laminaatin. Alle jäi vanha muovimatto (suoraan betonin päällä) ja siihen päälle laitettiin se mikä lie askelmuovi (pehmeä muovimatto) jonka päälle laminaatti. On kestänyt 4 vuotta, talvet kylmillään, tosin satunnaisesti on käyty lämmitetty myös talvella.
      Ja niitä makuasioita, niin tämä oli meille väliaikaisratkaisu että saatiin siisti lattia nopeasti ja edullisesti, mutta tulevaisuudessa aiomme purkaa laminaatin ja laittaa lautalattian, koska laminaatti on kova ja kylmä lattiamateriaali. Mutta tämä siis vaan oma mielipide :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe