Enimmäkseen vasen takajarruvalo on mukamas viallinen tai sitten joku sumuvalo. Joskus jotain muuta ongelmaa. Vilkku menee ajoittaan turboasentoon ja räpättää vallan vimmatusti. Kaikki valot kuitenkin toimivat normaalisti.
Alkaako pögötti jo varoittelemaan Kuusakoski-syndroomasta?
Ajotietokone herjaa koko ajan
15
1958
Vastaukset
- Stan Währn
Johtosarjat vaan pitää uusia. Minä teetin viime keväänä johtosarjojen vaihdon ja nyt toimii kaikki taas hyvin. Lasku oli rapia 2800 euroa mutta vaihto kannattaa kyllä. Samalla teetit alustan kunnostuksen jarruineen, iskareineen sekä nokiloukun vaihdon. Näistä selvisin 3300 eurolla.
Valitettavasti vaan pösön korjaukseen menneitä rahoja et ikinä enää näe. Jälleenmyyntiarvo on tuhansien eurojen korjauksista huolimatta hyvin huono. - näino
Ovien ja takaluukun johtosarjat ovat ranskiksessa rapeaa kulutustavaraa. Kestää noin 6 vuotta vähän käytöstä riippuen, mutta maksaa PALJON!
Siinä vaiheessa kun ongelmia alkaa tulla ajat vaan sen romusi paalaimelle. Kenenkään massi ei kestä pitää vanhenevaa pögöttiä ajokunnossa. - jokumuu.
407:n ajovalopolttimon ja takavalon liittimet ovat alimitoitettuja ja kontaktit kuumenevat. Irrota takavalo niin näet, todennäköisesti liittimen maadoituspiikki on mustunut. Se kun on yhtä olemattoman kokoinen kuin muutkin piikit mutta sen kautta kulkee kaikkien polttimoiden virta.
Takavalojen toimintaa auttaa kun teet sille ylimääräisen maadoituksen suoraan umpion pohjakortin maadoitusosasta auton koriin, siis ohi moninapaliittimen.
Jos ajovalo pimenee niin tarkista polttimon kantaan tulevan liittimen kunto, minulla se oli käynyt sen verran lämpimänä että liittimen kuori oli sulanut.
Typeriä vikoja muuten ihan hyvässä autossa. Pavunlaskija on säästänyt pykälän verran liikaa.- Pösö tulessa
Pitäisi varmaan palkata oma autoasentaja hoitamaan noita erilaisia vikoja ja korjauksia, joita tuntuu ilmenevän 6 vuotta vanhaan autoon kuin sieniä sateella.
Tietysti toinen ja paljon halvempi vaihtoehto on hävittää Pösö ja siirtyä jälleen Toyotan rattiin. - jokumuu.
Pösö tulessa kirjoitti:
Pitäisi varmaan palkata oma autoasentaja hoitamaan noita erilaisia vikoja ja korjauksia, joita tuntuu ilmenevän 6 vuotta vanhaan autoon kuin sieniä sateella.
Tietysti toinen ja paljon halvempi vaihtoehto on hävittää Pösö ja siirtyä jälleen Toyotan rattiin.Ei tuo oma nyt sentään noin huonosti ole toiminut. Noiden valojen liittimien lisäksi on ollut muutakin kulutusosiin liittymätöntä jumppaa jota ei mielestäni vielä tuonikäiseen autoon paljoa kuuluisi tulla, mutta toisaalta korjauslaskutkin ovat olleet pienehköjä. Viat ovat olleet ennemminkin ärsyttäviä kuin kalliita.
Jos pihassa oleva 2006-mallinen tapaus ei keksi heittäytyä selvästi entistä hankalammaksi niin en taida laittaa sitä kiertoon vielä ainakaan pariin vuoteen. Eihän sillä ajaminen mikään kuulento ole mutta toisaalta lasikatollinen konttori on ihan viihtyisä paikka matkustaa. Siis hintaluokka huomioiden tietysti, turha tuota on mihinkään Maseratiin verrata. - Anonyymi
jokumuu. kirjoitti:
Ei tuo oma nyt sentään noin huonosti ole toiminut. Noiden valojen liittimien lisäksi on ollut muutakin kulutusosiin liittymätöntä jumppaa jota ei mielestäni vielä tuonikäiseen autoon paljoa kuuluisi tulla, mutta toisaalta korjauslaskutkin ovat olleet pienehköjä. Viat ovat olleet ennemminkin ärsyttäviä kuin kalliita.
Jos pihassa oleva 2006-mallinen tapaus ei keksi heittäytyä selvästi entistä hankalammaksi niin en taida laittaa sitä kiertoon vielä ainakaan pariin vuoteen. Eihän sillä ajaminen mikään kuulento ole mutta toisaalta lasikatollinen konttori on ihan viihtyisä paikka matkustaa. Siis hintaluokka huomioiden tietysti, turha tuota on mihinkään Maseratiin verrata.Totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta
Halusit sitten ostaa 10 vuotta vanhan ketjun tuolla kaiken kattavalla diagnoosilla ja ohjeistuksella, hienoa.
- hohohohoho
Osa noista vioista johtuu huonosta maadoituksesta...
Vilkkua taas auttaa, jos vaihtaa vilkkuviiksen, mutta kun sulkee vilkkuviiksen puoleisen ilmantulon puhalluksen, niin se vähentää viiksiongelmia merkittävästi. Syyhän tuossa on lähinnä kosteus, jota tietennii sais pois jos käyttää auton lämppäriä täysillä.
Onkohan johtosarjoja tarpeen uusia. Oisko hiukka uunotettu. =)- oyuioyiuy
Pösön huolto tekee kyllä parhaansa, mutta ongelma onkin siinä, että harvassa huollossa on riittävää ammattitaitoa oikeastaan mihinkään. Siellä niin usein sattuu ja tapahtuu. Ja kokeilut maksaa Pösön omistaja.
- hohohohoho
oyuioyiuy kirjoitti:
Pösön huolto tekee kyllä parhaansa, mutta ongelma onkin siinä, että harvassa huollossa on riittävää ammattitaitoa oikeastaan mihinkään. Siellä niin usein sattuu ja tapahtuu. Ja kokeilut maksaa Pösön omistaja.
Minulle on kanssa jäänyt pösön merkkihuollosta kuva, että vaihtavat täysin suotta osia ja omistajalle koituu mittava lasku. Jos ei autoista satu tuon taivaallista ymmärtämään, niin tulee kalliiksi puuhaksi. Jos taas käyttää jossain hyvällä yksityisellä huoltamolla ja ottaa jotain selvää auton huolto ohjelmasta, niin selviää paljon edullisemmin.
Ehkä Pösö-kokemukset muuttuvat sitä mukaa negatiivisiksi, kun merkkihuolto pääsee uunottamaan omistajia.
Ammattitaito rajottuu vikakoodien purkuun ja isojen kokonaisuuksien vaihtoon, että kunhan vaan kokeillaan poistuuko vika nääs nääs. - Anonyymi
hohohohoho kirjoitti:
Minulle on kanssa jäänyt pösön merkkihuollosta kuva, että vaihtavat täysin suotta osia ja omistajalle koituu mittava lasku. Jos ei autoista satu tuon taivaallista ymmärtämään, niin tulee kalliiksi puuhaksi. Jos taas käyttää jossain hyvällä yksityisellä huoltamolla ja ottaa jotain selvää auton huolto ohjelmasta, niin selviää paljon edullisemmin.
Ehkä Pösö-kokemukset muuttuvat sitä mukaa negatiivisiksi, kun merkkihuolto pääsee uunottamaan omistajia.
Ammattitaito rajottuu vikakoodien purkuun ja isojen kokonaisuuksien vaihtoon, että kunhan vaan kokeillaan poistuuko vika nääs nääs.Jos vikakoodi kertoo osan oleva rikki ja merkkihuolto sen vaihtaa ja sopeuttaa järjestelmään ja auto toimii , niin miten tämä " hyvä yksityinen huoltamo ' vian paremmin korjaa ? Ei siellä nämä osien sopeutukset kuitenkaan onnistu .
- vinkki vinkki
Vika katoaa, kun vaihtaa merkkiin dacia!
- Pösö
Laita tai laitatuta lisämaadoitusjohto
Minulla loppuivat ongelmat aikoinaan siihen- Rahaavaanpalaa!
Pösöstä ei ongelmat lopu!
- Anonyymi
Tiedoksi Pökötin omistajille. Tuollaiset kummallisuudet loppuvat akun vaihdolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579197Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123639Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292947Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht852258Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142070Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3671856Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu721104