Enimmäkseen vasen takajarruvalo on mukamas viallinen tai sitten joku sumuvalo. Joskus jotain muuta ongelmaa. Vilkku menee ajoittaan turboasentoon ja räpättää vallan vimmatusti. Kaikki valot kuitenkin toimivat normaalisti.
Alkaako pögötti jo varoittelemaan Kuusakoski-syndroomasta?
Ajotietokone herjaa koko ajan
15
2041
Vastaukset
- Stan Währn
Johtosarjat vaan pitää uusia. Minä teetin viime keväänä johtosarjojen vaihdon ja nyt toimii kaikki taas hyvin. Lasku oli rapia 2800 euroa mutta vaihto kannattaa kyllä. Samalla teetit alustan kunnostuksen jarruineen, iskareineen sekä nokiloukun vaihdon. Näistä selvisin 3300 eurolla.
Valitettavasti vaan pösön korjaukseen menneitä rahoja et ikinä enää näe. Jälleenmyyntiarvo on tuhansien eurojen korjauksista huolimatta hyvin huono. - näino
Ovien ja takaluukun johtosarjat ovat ranskiksessa rapeaa kulutustavaraa. Kestää noin 6 vuotta vähän käytöstä riippuen, mutta maksaa PALJON!
Siinä vaiheessa kun ongelmia alkaa tulla ajat vaan sen romusi paalaimelle. Kenenkään massi ei kestä pitää vanhenevaa pögöttiä ajokunnossa. - jokumuu.
407:n ajovalopolttimon ja takavalon liittimet ovat alimitoitettuja ja kontaktit kuumenevat. Irrota takavalo niin näet, todennäköisesti liittimen maadoituspiikki on mustunut. Se kun on yhtä olemattoman kokoinen kuin muutkin piikit mutta sen kautta kulkee kaikkien polttimoiden virta.
Takavalojen toimintaa auttaa kun teet sille ylimääräisen maadoituksen suoraan umpion pohjakortin maadoitusosasta auton koriin, siis ohi moninapaliittimen.
Jos ajovalo pimenee niin tarkista polttimon kantaan tulevan liittimen kunto, minulla se oli käynyt sen verran lämpimänä että liittimen kuori oli sulanut.
Typeriä vikoja muuten ihan hyvässä autossa. Pavunlaskija on säästänyt pykälän verran liikaa.- Pösö tulessa
Pitäisi varmaan palkata oma autoasentaja hoitamaan noita erilaisia vikoja ja korjauksia, joita tuntuu ilmenevän 6 vuotta vanhaan autoon kuin sieniä sateella.
Tietysti toinen ja paljon halvempi vaihtoehto on hävittää Pösö ja siirtyä jälleen Toyotan rattiin. - jokumuu.
Pösö tulessa kirjoitti:
Pitäisi varmaan palkata oma autoasentaja hoitamaan noita erilaisia vikoja ja korjauksia, joita tuntuu ilmenevän 6 vuotta vanhaan autoon kuin sieniä sateella.
Tietysti toinen ja paljon halvempi vaihtoehto on hävittää Pösö ja siirtyä jälleen Toyotan rattiin.Ei tuo oma nyt sentään noin huonosti ole toiminut. Noiden valojen liittimien lisäksi on ollut muutakin kulutusosiin liittymätöntä jumppaa jota ei mielestäni vielä tuonikäiseen autoon paljoa kuuluisi tulla, mutta toisaalta korjauslaskutkin ovat olleet pienehköjä. Viat ovat olleet ennemminkin ärsyttäviä kuin kalliita.
Jos pihassa oleva 2006-mallinen tapaus ei keksi heittäytyä selvästi entistä hankalammaksi niin en taida laittaa sitä kiertoon vielä ainakaan pariin vuoteen. Eihän sillä ajaminen mikään kuulento ole mutta toisaalta lasikatollinen konttori on ihan viihtyisä paikka matkustaa. Siis hintaluokka huomioiden tietysti, turha tuota on mihinkään Maseratiin verrata. - Anonyymi
jokumuu. kirjoitti:
Ei tuo oma nyt sentään noin huonosti ole toiminut. Noiden valojen liittimien lisäksi on ollut muutakin kulutusosiin liittymätöntä jumppaa jota ei mielestäni vielä tuonikäiseen autoon paljoa kuuluisi tulla, mutta toisaalta korjauslaskutkin ovat olleet pienehköjä. Viat ovat olleet ennemminkin ärsyttäviä kuin kalliita.
Jos pihassa oleva 2006-mallinen tapaus ei keksi heittäytyä selvästi entistä hankalammaksi niin en taida laittaa sitä kiertoon vielä ainakaan pariin vuoteen. Eihän sillä ajaminen mikään kuulento ole mutta toisaalta lasikatollinen konttori on ihan viihtyisä paikka matkustaa. Siis hintaluokka huomioiden tietysti, turha tuota on mihinkään Maseratiin verrata.Totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta
Halusit sitten ostaa 10 vuotta vanhan ketjun tuolla kaiken kattavalla diagnoosilla ja ohjeistuksella, hienoa.
- hohohohoho
Osa noista vioista johtuu huonosta maadoituksesta...
Vilkkua taas auttaa, jos vaihtaa vilkkuviiksen, mutta kun sulkee vilkkuviiksen puoleisen ilmantulon puhalluksen, niin se vähentää viiksiongelmia merkittävästi. Syyhän tuossa on lähinnä kosteus, jota tietennii sais pois jos käyttää auton lämppäriä täysillä.
Onkohan johtosarjoja tarpeen uusia. Oisko hiukka uunotettu. =)- oyuioyiuy
Pösön huolto tekee kyllä parhaansa, mutta ongelma onkin siinä, että harvassa huollossa on riittävää ammattitaitoa oikeastaan mihinkään. Siellä niin usein sattuu ja tapahtuu. Ja kokeilut maksaa Pösön omistaja.
- hohohohoho
oyuioyiuy kirjoitti:
Pösön huolto tekee kyllä parhaansa, mutta ongelma onkin siinä, että harvassa huollossa on riittävää ammattitaitoa oikeastaan mihinkään. Siellä niin usein sattuu ja tapahtuu. Ja kokeilut maksaa Pösön omistaja.
Minulle on kanssa jäänyt pösön merkkihuollosta kuva, että vaihtavat täysin suotta osia ja omistajalle koituu mittava lasku. Jos ei autoista satu tuon taivaallista ymmärtämään, niin tulee kalliiksi puuhaksi. Jos taas käyttää jossain hyvällä yksityisellä huoltamolla ja ottaa jotain selvää auton huolto ohjelmasta, niin selviää paljon edullisemmin.
Ehkä Pösö-kokemukset muuttuvat sitä mukaa negatiivisiksi, kun merkkihuolto pääsee uunottamaan omistajia.
Ammattitaito rajottuu vikakoodien purkuun ja isojen kokonaisuuksien vaihtoon, että kunhan vaan kokeillaan poistuuko vika nääs nääs. - Anonyymi
hohohohoho kirjoitti:
Minulle on kanssa jäänyt pösön merkkihuollosta kuva, että vaihtavat täysin suotta osia ja omistajalle koituu mittava lasku. Jos ei autoista satu tuon taivaallista ymmärtämään, niin tulee kalliiksi puuhaksi. Jos taas käyttää jossain hyvällä yksityisellä huoltamolla ja ottaa jotain selvää auton huolto ohjelmasta, niin selviää paljon edullisemmin.
Ehkä Pösö-kokemukset muuttuvat sitä mukaa negatiivisiksi, kun merkkihuolto pääsee uunottamaan omistajia.
Ammattitaito rajottuu vikakoodien purkuun ja isojen kokonaisuuksien vaihtoon, että kunhan vaan kokeillaan poistuuko vika nääs nääs.Jos vikakoodi kertoo osan oleva rikki ja merkkihuolto sen vaihtaa ja sopeuttaa järjestelmään ja auto toimii , niin miten tämä " hyvä yksityinen huoltamo ' vian paremmin korjaa ? Ei siellä nämä osien sopeutukset kuitenkaan onnistu .
- vinkki vinkki
Vika katoaa, kun vaihtaa merkkiin dacia!
- Pösö
Laita tai laitatuta lisämaadoitusjohto
Minulla loppuivat ongelmat aikoinaan siihen- Rahaavaanpalaa!
Pösöstä ei ongelmat lopu!
- Anonyymi
Tiedoksi Pökötin omistajille. Tuollaiset kummallisuudet loppuvat akun vaihdolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132950
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2631460Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2361340Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341060- 921003
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983