Enimmäkseen vasen takajarruvalo on mukamas viallinen tai sitten joku sumuvalo. Joskus jotain muuta ongelmaa. Vilkku menee ajoittaan turboasentoon ja räpättää vallan vimmatusti. Kaikki valot kuitenkin toimivat normaalisti.
Alkaako pögötti jo varoittelemaan Kuusakoski-syndroomasta?
Ajotietokone herjaa koko ajan
15
1898
Vastaukset
- Stan Währn
Johtosarjat vaan pitää uusia. Minä teetin viime keväänä johtosarjojen vaihdon ja nyt toimii kaikki taas hyvin. Lasku oli rapia 2800 euroa mutta vaihto kannattaa kyllä. Samalla teetit alustan kunnostuksen jarruineen, iskareineen sekä nokiloukun vaihdon. Näistä selvisin 3300 eurolla.
Valitettavasti vaan pösön korjaukseen menneitä rahoja et ikinä enää näe. Jälleenmyyntiarvo on tuhansien eurojen korjauksista huolimatta hyvin huono. - näino
Ovien ja takaluukun johtosarjat ovat ranskiksessa rapeaa kulutustavaraa. Kestää noin 6 vuotta vähän käytöstä riippuen, mutta maksaa PALJON!
Siinä vaiheessa kun ongelmia alkaa tulla ajat vaan sen romusi paalaimelle. Kenenkään massi ei kestä pitää vanhenevaa pögöttiä ajokunnossa. - jokumuu.
407:n ajovalopolttimon ja takavalon liittimet ovat alimitoitettuja ja kontaktit kuumenevat. Irrota takavalo niin näet, todennäköisesti liittimen maadoituspiikki on mustunut. Se kun on yhtä olemattoman kokoinen kuin muutkin piikit mutta sen kautta kulkee kaikkien polttimoiden virta.
Takavalojen toimintaa auttaa kun teet sille ylimääräisen maadoituksen suoraan umpion pohjakortin maadoitusosasta auton koriin, siis ohi moninapaliittimen.
Jos ajovalo pimenee niin tarkista polttimon kantaan tulevan liittimen kunto, minulla se oli käynyt sen verran lämpimänä että liittimen kuori oli sulanut.
Typeriä vikoja muuten ihan hyvässä autossa. Pavunlaskija on säästänyt pykälän verran liikaa.- Pösö tulessa
Pitäisi varmaan palkata oma autoasentaja hoitamaan noita erilaisia vikoja ja korjauksia, joita tuntuu ilmenevän 6 vuotta vanhaan autoon kuin sieniä sateella.
Tietysti toinen ja paljon halvempi vaihtoehto on hävittää Pösö ja siirtyä jälleen Toyotan rattiin. - jokumuu.
Pösö tulessa kirjoitti:
Pitäisi varmaan palkata oma autoasentaja hoitamaan noita erilaisia vikoja ja korjauksia, joita tuntuu ilmenevän 6 vuotta vanhaan autoon kuin sieniä sateella.
Tietysti toinen ja paljon halvempi vaihtoehto on hävittää Pösö ja siirtyä jälleen Toyotan rattiin.Ei tuo oma nyt sentään noin huonosti ole toiminut. Noiden valojen liittimien lisäksi on ollut muutakin kulutusosiin liittymätöntä jumppaa jota ei mielestäni vielä tuonikäiseen autoon paljoa kuuluisi tulla, mutta toisaalta korjauslaskutkin ovat olleet pienehköjä. Viat ovat olleet ennemminkin ärsyttäviä kuin kalliita.
Jos pihassa oleva 2006-mallinen tapaus ei keksi heittäytyä selvästi entistä hankalammaksi niin en taida laittaa sitä kiertoon vielä ainakaan pariin vuoteen. Eihän sillä ajaminen mikään kuulento ole mutta toisaalta lasikatollinen konttori on ihan viihtyisä paikka matkustaa. Siis hintaluokka huomioiden tietysti, turha tuota on mihinkään Maseratiin verrata. - Anonyymi
jokumuu. kirjoitti:
Ei tuo oma nyt sentään noin huonosti ole toiminut. Noiden valojen liittimien lisäksi on ollut muutakin kulutusosiin liittymätöntä jumppaa jota ei mielestäni vielä tuonikäiseen autoon paljoa kuuluisi tulla, mutta toisaalta korjauslaskutkin ovat olleet pienehköjä. Viat ovat olleet ennemminkin ärsyttäviä kuin kalliita.
Jos pihassa oleva 2006-mallinen tapaus ei keksi heittäytyä selvästi entistä hankalammaksi niin en taida laittaa sitä kiertoon vielä ainakaan pariin vuoteen. Eihän sillä ajaminen mikään kuulento ole mutta toisaalta lasikatollinen konttori on ihan viihtyisä paikka matkustaa. Siis hintaluokka huomioiden tietysti, turha tuota on mihinkään Maseratiin verrata.Totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta
Halusit sitten ostaa 10 vuotta vanhan ketjun tuolla kaiken kattavalla diagnoosilla ja ohjeistuksella, hienoa.
- hohohohoho
Osa noista vioista johtuu huonosta maadoituksesta...
Vilkkua taas auttaa, jos vaihtaa vilkkuviiksen, mutta kun sulkee vilkkuviiksen puoleisen ilmantulon puhalluksen, niin se vähentää viiksiongelmia merkittävästi. Syyhän tuossa on lähinnä kosteus, jota tietennii sais pois jos käyttää auton lämppäriä täysillä.
Onkohan johtosarjoja tarpeen uusia. Oisko hiukka uunotettu. =)- oyuioyiuy
Pösön huolto tekee kyllä parhaansa, mutta ongelma onkin siinä, että harvassa huollossa on riittävää ammattitaitoa oikeastaan mihinkään. Siellä niin usein sattuu ja tapahtuu. Ja kokeilut maksaa Pösön omistaja.
- hohohohoho
oyuioyiuy kirjoitti:
Pösön huolto tekee kyllä parhaansa, mutta ongelma onkin siinä, että harvassa huollossa on riittävää ammattitaitoa oikeastaan mihinkään. Siellä niin usein sattuu ja tapahtuu. Ja kokeilut maksaa Pösön omistaja.
Minulle on kanssa jäänyt pösön merkkihuollosta kuva, että vaihtavat täysin suotta osia ja omistajalle koituu mittava lasku. Jos ei autoista satu tuon taivaallista ymmärtämään, niin tulee kalliiksi puuhaksi. Jos taas käyttää jossain hyvällä yksityisellä huoltamolla ja ottaa jotain selvää auton huolto ohjelmasta, niin selviää paljon edullisemmin.
Ehkä Pösö-kokemukset muuttuvat sitä mukaa negatiivisiksi, kun merkkihuolto pääsee uunottamaan omistajia.
Ammattitaito rajottuu vikakoodien purkuun ja isojen kokonaisuuksien vaihtoon, että kunhan vaan kokeillaan poistuuko vika nääs nääs. - Anonyymi
hohohohoho kirjoitti:
Minulle on kanssa jäänyt pösön merkkihuollosta kuva, että vaihtavat täysin suotta osia ja omistajalle koituu mittava lasku. Jos ei autoista satu tuon taivaallista ymmärtämään, niin tulee kalliiksi puuhaksi. Jos taas käyttää jossain hyvällä yksityisellä huoltamolla ja ottaa jotain selvää auton huolto ohjelmasta, niin selviää paljon edullisemmin.
Ehkä Pösö-kokemukset muuttuvat sitä mukaa negatiivisiksi, kun merkkihuolto pääsee uunottamaan omistajia.
Ammattitaito rajottuu vikakoodien purkuun ja isojen kokonaisuuksien vaihtoon, että kunhan vaan kokeillaan poistuuko vika nääs nääs.Jos vikakoodi kertoo osan oleva rikki ja merkkihuolto sen vaihtaa ja sopeuttaa järjestelmään ja auto toimii , niin miten tämä " hyvä yksityinen huoltamo ' vian paremmin korjaa ? Ei siellä nämä osien sopeutukset kuitenkaan onnistu .
- vinkki vinkki
Vika katoaa, kun vaihtaa merkkiin dacia!
- Pösö
Laita tai laitatuta lisämaadoitusjohto
Minulla loppuivat ongelmat aikoinaan siihen- Rahaavaanpalaa!
Pösöstä ei ongelmat lopu!
- Anonyymi
Tiedoksi Pökötin omistajille. Tuollaiset kummallisuudet loppuvat akun vaihdolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758