11 matkustajaa haastaa Finnairin. Perustelut näyttävät mielenkiintoisilta:
"Selvityksen yhteydessä on selvinnyt, että Finnairin kalusto on vikaherkkää ja että Finnairin huolto-organisaatio on järjestetty tavalla, joka ei mahdollista koneiden vikojen korjaamista asianmukaisella tavalla", kanteessa perustellaan.
Kantajat katsovat myös, että Finnair ei ole perustellut viiveiden taustalla olevia vikoja asianmukaisesti. Heidän mukaansa Finnairin varakonejärjestelmä ei myöskään ole mitoitettu yhtiön harjoittaman liiketoiminnan ylläpitämiseksi.
Kantajat eivät ole tyytyväisiä Finnairin selvitykseen, jonka mukaan kyseessä oli polttoainevuoto. Kantajien mukaan se on "Finnairin vakioväite", joka ei välttämättä pidä paikkaansa.
http://www.hs.fi/talous/Matkustajat haastoivat Finnairin käräjille myöhästymisistä/a1410504081419
Finnair oikeuteen myöhästymisestä
5
148
Vastaukset
- Kiinnostavaa
Onkohan tämä haaste sen uuden AirHelpin ajama?
- tiernapoika Hessu
varakonejärjestelmä? nyt on joku ollut kännissä tai muissa jumiuttavissa aineissa. ihme paskaa jauhavat.
- Jurmalan
Asiakkaat ovat harvinaisen oikeassa.
Yhtiön huoltohenkilöstön mitoitus on turhan alakantissa.
Tästä tulee mielenkiintoista
Mitenköhän Ville kumppaneineen tästä yrittää selvitä? - Kannattaja
Kantajienhan ei edes tarvitsisi vedota muuhun kuin siihen, että Finnair ei ole osoittanut, että viivästys johtuu seikoista, joihin se ei olisi voinut vaikuttaa. Tekninen vika ei yleensä ole sellainen, koska vikojen esiintyminen riippuu kaluston kunnosta, huollon mitoituksista ja laadusta.
Siis todistustaakan pitäisi olla lentoyhtiöllä. Kantajat voivat sitten esittää vastatodistelua, jos ja kun Finnairin todisteet ovat kehnoja.
Tuntien Suomen oikeuslaitoksen tason tällaisissa asioissa ja Finnairin innon välttää lakisääteisiä velvollisuuksiaan veikkaisin, että kantajat voittavat vasta sitten, kun asiassa on menty EU:n tuomioistuimeen asti. - EU 261
Peruskeissi teknisestä viasta (= eli kaikki tekniset viat EIVÄT rajaudu kompensaation ulkopuolelle)
http://www.thisismoney.co.uk/money/holidays/article-2478424/Landmark-ruling-forces-airline-pay-compensation-flight-delayed-technical-fault.html
Jännempi keissi:
British Airwaysin työntekijä jätti moottorin suojukset auki, kone joutui palaamaan ja tekemään hätälaskun ja Heathrow kaaoksessa. BA joutuu käytännössä korvaamaan kaikille OMILLE asiakkailleen, myös muilla lennoilla lentää aikoneille, aiheutuneet myöhästymiset. Koska vika oli sen, ja EU 261 säätää, että jos myöhästymisen vika on lentoyhtiön, se maksaa. Muiden lentoyhtiöiden myöhästyneille asiakkaille se ei sentään enää joutunut pulittamaan rahaa.
http://www.airportwatch.org.uk/?p=21231
Että sen kun jaksaa vaan viedä noita oikeuteen, niin kyllä ne yhtiöt joutuu taipumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291867
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781757Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561343- 701158
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8889- 2815
- 46787
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10759- 41755
- 45747