Jos henkilö tekee VL parannuksen

niin.....

Mitä muuta häneltä vaaditaan tai odotetaan uskomisen lisäksi? Vai riittääkö pelkkä usko? Entä jos henkilö tekee VL parannuksen, ja alkaa sen jälkeen käymään esim. vain kirkossa, riittääkö se?

8

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exvl

      "Mitä muuta häneltä vaaditaan tai odotetaan uskomisen lisäksi? Vai riittääkö pelkkä usko?"

      Ensin annetaan aikaa kotiutua...
      sitten vihjaillaan tv:n haitallisuudesta...korvakorujen sopimattomuudesta...hiusten värjäyksen sopimattomuudesta...väärästä musiikkimausta...jne

      Jossakin vaiheessa tehdään selväksi, että usko ei ole oikeaa, jos edellä mainitut asiat eivät ole muuttuneet.

      "Entä jos henkilö tekee VL parannuksen, ja alkaa sen jälkeen käymään esim. vain kirkossa, riittääkö se."
      Henkilölle itselleen voi riittää, mutta vl-yhteisölle ei.

    • tulis halu olla yhdessä ja kuulla julistettua Jumalan sanaa siitä porukasta, johon olet liittynyt. Ostaisitko auton, ja et käyttäisi?

      • yhdessä oloa

        Onhan monet esim. samaa mieltä jostakin puolueesta, mutta eivät kuitenkaan ole esillä asian vuoksi, joten miksi oikea usko vaatisi kaikilta jonkinlaista keskenään tekemisissä oloa?


      • yhdessä oloa kirjoitti:

        Onhan monet esim. samaa mieltä jostakin puolueesta, mutta eivät kuitenkaan ole esillä asian vuoksi, joten miksi oikea usko vaatisi kaikilta jonkinlaista keskenään tekemisissä oloa?

        kaikki pysty, jos esim ovat kovin heikkoja, kuten vanhukset. Mutta usko tulee kuulosta. Kyllä heidänkin luona varmaan aina silloin tällöin käy uskovaisia. Silloin voi saarnata syntejä anteeksi. On toki nykyään olemassa radiolähetyksiä seuroista.


      • minä voisin olla VL
        Leenu.n kirjoitti:

        kaikki pysty, jos esim ovat kovin heikkoja, kuten vanhukset. Mutta usko tulee kuulosta. Kyllä heidänkin luona varmaan aina silloin tällöin käy uskovaisia. Silloin voi saarnata syntejä anteeksi. On toki nykyään olemassa radiolähetyksiä seuroista.

        voisin katsoa televisiota, omalletunnolleni sopivia ohjelmia tietenkin, pitää korviksia, laittaa ehkä hitusen meikkiä tms. Kuuntelisin vain radioseuroja, uskoisin sieltä aina synninpäästön. Voisinko näin toimien olla VL?


      • mutta et
        minä voisin olla VL kirjoitti:

        voisin katsoa televisiota, omalletunnolleni sopivia ohjelmia tietenkin, pitää korviksia, laittaa ehkä hitusen meikkiä tms. Kuuntelisin vain radioseuroja, uskoisin sieltä aina synninpäästön. Voisinko näin toimien olla VL?

        muiden vl:ien mielestä


      • minä voisin olla VL kirjoitti:

        voisin katsoa televisiota, omalletunnolleni sopivia ohjelmia tietenkin, pitää korviksia, laittaa ehkä hitusen meikkiä tms. Kuuntelisin vain radioseuroja, uskoisin sieltä aina synninpäästön. Voisinko näin toimien olla VL?

        uskoa sun kaikki synnit anteeksi ja tulla joukkoomme, niin me saarnattaisi sulle kaikki synnit anteeksi. Pyhä Henki kyllä kirkastaisi sulle, mitkä on oikein ja mikä pahentaa. Varmasti halauisit toimia hyvän omantunnon mukaan. Mutta ei parannusta voi tehdä, ellei ole synninhätää ja katumusta synneistä. Epäuskoisella ennen kaikkea halua uskoa epäusko ja kaikki synnit anteeksi.


    • vanh.lest

      JOS HENKILÖ TEKEE vl PARANNUKSEN...
      Parannus on kokonaan Jumalan työ, ei ihmisen. Jos Jumala on auttanut siihen asti, että ihminen tekee parannuksen, hän myös auttaa loppuun asti ja myös päättää tämän hyvän työn:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe