Mitä muuta häneltä vaaditaan tai odotetaan uskomisen lisäksi? Vai riittääkö pelkkä usko? Entä jos henkilö tekee VL parannuksen, ja alkaa sen jälkeen käymään esim. vain kirkossa, riittääkö se?
Jos henkilö tekee VL parannuksen
8
887
Vastaukset
- exvl
"Mitä muuta häneltä vaaditaan tai odotetaan uskomisen lisäksi? Vai riittääkö pelkkä usko?"
Ensin annetaan aikaa kotiutua...
sitten vihjaillaan tv:n haitallisuudesta...korvakorujen sopimattomuudesta...hiusten värjäyksen sopimattomuudesta...väärästä musiikkimausta...jne
Jossakin vaiheessa tehdään selväksi, että usko ei ole oikeaa, jos edellä mainitut asiat eivät ole muuttuneet.
"Entä jos henkilö tekee VL parannuksen, ja alkaa sen jälkeen käymään esim. vain kirkossa, riittääkö se."
Henkilölle itselleen voi riittää, mutta vl-yhteisölle ei. tulis halu olla yhdessä ja kuulla julistettua Jumalan sanaa siitä porukasta, johon olet liittynyt. Ostaisitko auton, ja et käyttäisi?
- yhdessä oloa
Onhan monet esim. samaa mieltä jostakin puolueesta, mutta eivät kuitenkaan ole esillä asian vuoksi, joten miksi oikea usko vaatisi kaikilta jonkinlaista keskenään tekemisissä oloa?
yhdessä oloa kirjoitti:
Onhan monet esim. samaa mieltä jostakin puolueesta, mutta eivät kuitenkaan ole esillä asian vuoksi, joten miksi oikea usko vaatisi kaikilta jonkinlaista keskenään tekemisissä oloa?
kaikki pysty, jos esim ovat kovin heikkoja, kuten vanhukset. Mutta usko tulee kuulosta. Kyllä heidänkin luona varmaan aina silloin tällöin käy uskovaisia. Silloin voi saarnata syntejä anteeksi. On toki nykyään olemassa radiolähetyksiä seuroista.
- minä voisin olla VL
Leenu.n kirjoitti:
kaikki pysty, jos esim ovat kovin heikkoja, kuten vanhukset. Mutta usko tulee kuulosta. Kyllä heidänkin luona varmaan aina silloin tällöin käy uskovaisia. Silloin voi saarnata syntejä anteeksi. On toki nykyään olemassa radiolähetyksiä seuroista.
voisin katsoa televisiota, omalletunnolleni sopivia ohjelmia tietenkin, pitää korviksia, laittaa ehkä hitusen meikkiä tms. Kuuntelisin vain radioseuroja, uskoisin sieltä aina synninpäästön. Voisinko näin toimien olla VL?
- mutta et
minä voisin olla VL kirjoitti:
voisin katsoa televisiota, omalletunnolleni sopivia ohjelmia tietenkin, pitää korviksia, laittaa ehkä hitusen meikkiä tms. Kuuntelisin vain radioseuroja, uskoisin sieltä aina synninpäästön. Voisinko näin toimien olla VL?
muiden vl:ien mielestä
minä voisin olla VL kirjoitti:
voisin katsoa televisiota, omalletunnolleni sopivia ohjelmia tietenkin, pitää korviksia, laittaa ehkä hitusen meikkiä tms. Kuuntelisin vain radioseuroja, uskoisin sieltä aina synninpäästön. Voisinko näin toimien olla VL?
uskoa sun kaikki synnit anteeksi ja tulla joukkoomme, niin me saarnattaisi sulle kaikki synnit anteeksi. Pyhä Henki kyllä kirkastaisi sulle, mitkä on oikein ja mikä pahentaa. Varmasti halauisit toimia hyvän omantunnon mukaan. Mutta ei parannusta voi tehdä, ellei ole synninhätää ja katumusta synneistä. Epäuskoisella ennen kaikkea halua uskoa epäusko ja kaikki synnit anteeksi.
- vanh.lest
JOS HENKILÖ TEKEE vl PARANNUKSEN...
Parannus on kokonaan Jumalan työ, ei ihmisen. Jos Jumala on auttanut siihen asti, että ihminen tekee parannuksen, hän myös auttaa loppuun asti ja myös päättää tämän hyvän työn:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514