Psyk.poli

Mörkö80

Kerrotteko te kaikki asiat psyk. polilla?? esim. itsemurhasuunnitelmat? Ite en osaa jostain syystä avautua hoitsulle kunnolla. Viimeksi sanoin että hyppään jostain korkealta alas ja päätän päiväni. Hoitsu oli just sanonut minun voivan hyvin..

6

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoja panoja on

      ite panen aina hoitsuja baari illan jälkeen.
      valkotakkisetkin antaa p i l l u a

    • rautha

      Kannattaa olla varovainen mitä yleensäkään kertoo mielenterveysjärjestelmälle. Merkinnät ja mahdolliset 'diagnoosit' ovat elinikäisiä ja voivat vaikuttaa jatkossa elämääsi merkittävästi esimerkiksi työnhaussa, vakuutuksissa sekä tietenkin sosiaalisessa elämässä.

      Itsemurhasuunnitelmista kertomisen kanssa olisin erityisen varovainen, koska lääkäreillä ja psykiatreilla on laillinen vastuu ja valta määrätä ihmisiä pakko'hoitoon' niillä kriteereillä. Laitokseen jouduttuasi menetät kaiken itsemääräämsioikeutesi ja sinua voidaan mm. 'lääkitä' vastoin omaa tahtoasi, joka voi olla erittäin vaarallista oman fyysisen terveytesi kannalta. Psyykkisestikin laitokseen joutuminen ja siellä tuleva käsittely voi olla useille traumatisoivaa, mikä itsessään pahentaa asioita ja vaikeuttaa todellisten ongelmien ratkaisemista.

      Mieti siis kahdesti mitä haluat kertoa ja kenelle. Jos haluat puhua avoimesti kaikista asioista Valtakunnallinen Kriisipuhelin on siihen hyvä paikka. Lisäksi voit puhua avoimemmin myös erilaisille kolmannen sektorin tahoille, kuten mielenterveyskerhoille, -ryhmille etc. Varmuuden vuoksi on hyvä kysyä mikä on vastapuolen vastuu, näkemys ja toimintatavat tuollaisissa tilanteissa, jolloin osaat arvioida kuinka paljon olet valmis paljastamaan.

      • P. Laine

        Minä en myöskään mainitsisi sanaa itsemurha edes siinä merkityksessä, että asia on joskus käynyt mielessä.

        Sen jälkeen tulee poliisiauto ja hake kotoa ja vie putkaan ja sieltä väksin lääkäriin. Sinusta kirjoitetaan kiinniottoilmoitus, jossa lukee "päihtynyt", vaikka et käytä lainkaan alkoholia. Kun kysyt asian perään, tulee pelkkä vittuilua. kuulemman putkassa on harva se päivä psykiatrisia potilaita (= kaikki jotka ovat käyttäneet mielenterveyspalveluita, ovat automaattisesti putkakamaa)

        En viitsinyt tehdä kantelua, kun tällainen tapahtui. Mitä sillä olisi ollut vaikutusta? Ei yhtään mitään. Itseään siinä vain olisi kiusannut.


      • dsjigf
        P. Laine kirjoitti:

        Minä en myöskään mainitsisi sanaa itsemurha edes siinä merkityksessä, että asia on joskus käynyt mielessä.

        Sen jälkeen tulee poliisiauto ja hake kotoa ja vie putkaan ja sieltä väksin lääkäriin. Sinusta kirjoitetaan kiinniottoilmoitus, jossa lukee "päihtynyt", vaikka et käytä lainkaan alkoholia. Kun kysyt asian perään, tulee pelkkä vittuilua. kuulemman putkassa on harva se päivä psykiatrisia potilaita (= kaikki jotka ovat käyttäneet mielenterveyspalveluita, ovat automaattisesti putkakamaa)

        En viitsinyt tehdä kantelua, kun tällainen tapahtui. Mitä sillä olisi ollut vaikutusta? Ei yhtään mitään. Itseään siinä vain olisi kiusannut.

        Kantelut onkin yksi parhaista keinoista, jos haluaa tuoda esiin laajamittaista kiusaamista ja ikäänkuin haalia lisää yleisöä.


    • ............

      "Kannattaa olla varovainen mitä yleensäkään kertoo mielenterveysjärjestelmälle. Merkinnät ja mahdolliset 'diagnoosit' ovat elinikäisiä ja voivat vaikuttaa jatkossa elämääsi merkittävästi esimerkiksi työnhaussa, vakuutuksissa sekä tietenkin sosiaalisessa elämässä. "

      Eivät haittaa minua mitenkään.
      Saan eläkettä ja teen pimeää duunia, naureskelen typerälle järjestelmälle.

      "tsemurhasuunnitelmista kertomisen kanssa olisin erityisen varovainen, koska lääkäreillä ja psykiatreilla on laillinen vastuu ja valta määrätä ihmisiä pakko'hoitoon' niillä kriteereillä. Laitokseen jouduttuasi menetät kaiken itsemääräämsioikeutesi ja sinua voidaan mm. 'lääkitä' vastoin omaa tahtoasi, joka voi olla erittäin vaarallista oman fyysisen terveytesi kannalta. Psyykkisestikin laitokseen joutuminen ja siellä tuleva käsittely voi olla useille traumatisoivaa, mikä itsessään pahentaa asioita ja vaikeuttaa todellisten ongelmien ratkaisemista. "

      Ei pelota yhtään.
      Minua eivät kosken suomen lait ja käyköön vaan kimppuun niin voin minäkin käydä niiden kimppuun. Ennemmin tai myöhemmin.
      Jättäisivät ihmiset rauhaan.

    • haluatko apua vai

      eiköhän riipu siitäkin, haluaako oikeasti päästä kuntoon ja saada sen oikean diagnoosin, vai esittää muuta kuin on?

      Mä en ole ikinä voinut oikein avautua kenellekään, ja olen todella hyvä näyttelemään normaalia ja keksimään luotettavan kuuloisia tekosyitä hullullekin käytökselle, mikä toisaalta on tehnyt mulle ja ehkä läheisillekin vaan hallaa, koska miten lääkärikään voisi tehdä oikean diagnoosin vaillinaisilla tiedoilla?

      Muistan kun kävin nuorena psyk. sairaanhoitajalla ja hän totesi lopuksi, että olen täysin normaali nuori enkä tarvitse jatkoa.
      Samana iltana yritin itsemurhaa.

      Että olis varmaan ollut parempi vaan kertoa juuri niin kuin itsestä tuntuu kuin että yrittää "pitää kasvonsa" ja esittää muuta kuin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe