Sekarotuisissa on se varjopuoli ettei koskaan tiedä miten isoksi ne kasvavat.
Oma koiramme oli niin pieni pentuna että se mahtui yhteen kouraan ja nyt se painaa noin 80 kiloa.
Ei muuten väliä, mutta talvella olen aika usein selälläni maassa kun koira vetää voimalla.
Koira kasvoi valtavaksi
5
234
Vastaukset
- Niinhän ne kasvaa.
Kannattaa myös kouluttaa koira, jos sellaisen ottaa.
- Jeps vaan joo
Väärin. Kyllä pennun koosta(kin) voi jo aika pitkälle päätellä haarukkaa tuleeko siitä minkä kokoinen, jos vain pennun ikä on tiedossa mittaushetkellä, ja ennen 8 vkoa ei pitäisi myydä/pentua mitata arviota varten. Kyse on osaamisesta, ei muusta. Yleistät myös aika rankasti ettei seropista tietäisi minkä kokoinen tulee, kyllä ne seropienkin vanhempien rodut pääsääntöisesti tiedossa ovat. Ja seropeissa löytyy ihan yhtä lailla pikkukoiria kuin puhdasrotuisissakin. Minkä kokoinen esim. tulee spanielin ja terrierin risteyksestä? Tulisko jomman kumman kokoinen, tai väliltä? Ja joo, ei ole MITÄÄN merkitystä koiran koolla, kun sen kouluttaa, ts. olet vain saamaton koiranomistaja, ilmeisesti jollain trolli-ristiretkellä kaikkia seropeja vastaan älyttömän avauksesi perusteella. Kukin tyylillään..
- cho-
Useimmiten ainakin toinen vanhemmista (emä) on nähtävissä, joten kyllä sekin jo osviittaa koosta antaa. Itse en edes suostuisi ottamaan pentua jonka vanhempia en näe/pääse katsomaan. Toki ihan muista syistä, kun että näkisi niiden koot.
Omastani en aikoinaan nähnyt kuin emän (isä ei tiedossa, epäilivät naapurin kultaista noutajaa) joka oli puhdas norjanharmaa ja suunnilleen saman kokoinen omastakin kasvoi. Toki labbista ei tuossa jäärässä näy pätkääkään (myls ell samaa mieltä), että se siitä isä ehdokkasta :D
Ja kouluttaminen on hihnakäyttäytymisen kaiken a ja o. Vanhakin koira oppii vielä jos vaan omaa tahtoa löytyy! - rahaarahaa
Pienten rotujen pennut on nykyään niin kysyttyjä, että trokarit myy isojen koirien pentuja pieninä koirina.
Valehtelevat pennun iän ja se näytillä oleva pieni koiraemä ei ole pennun oikea emä.
Ja näin helppoa on myydä myös ne isompien koirien pennut, ja saa vähän enemmän rahaakin kun ne myydään pikkukoira-sekoituksia.- cho-
Kasvattajalta tuo onkin sitten jo törkeä teko ja jossen ihan väärässä ole merkit petoksesta täyttyvät siinä vaiheessa.. Ompa tuttavallekin joskus käynyt niin, että osti vähän vanhemman (3-4v) spanielin yksityiseltä (muistaakseni pitovaikeuksien vuoksi) ja jonkin ajan päästä selvisi että koira on paksuna. Edellinen omistaja oli tästä tietoinen, mutta ei ollut sanallakaan maininnut asiasta :O no lupsakka sekarotuinen sieltä sitten syntyi, vaikkakin törkeä teko ed. omistajalta jättää kertomatta sellaisesta asiasta joka todennäköisesti vaikuttaisi ostopäätökseen.. : /
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289