HIV-pelko

Positiivinen?

Minulla on oikeastaan aina ollut kauhea pelko sairauksista. Milloin pelkään mitäkin sairautta ja etsin kuumeisesti tietoa siitä netistä ja kirjaston lääkärikirjoista.

Nyt kuitenkin on "vuorossa" HIV-pelko. Uskon, että pelko ei ole aiheeton. Noin 2kk harrastin suojaamatonta suuseksiä satunnaisen miehen kanssa. Mies käytti kännitilaani sekä ystävistäni eksymistä baarissa hyväksi, ja sitte kävi niin kuin kävi. En osaa puolustella tapahtumaa yhtään, ja kadun tilanetta todella paljon. Tottakai tiedän (selvinpäin ainakin..), että sekä yhdynnässä että suuseksissä on AINA käytettävä kondomia, koska HIV (ja tietysti muut sukupuolitaudit) voivat tarttua limakalvokontaktissa.

Noin kuukausi tapahtuman jälkeen sain kauhean kurkkukivun, jota kesti noin puolitoista viikkoa. Lisäksi tuolloin kaulan imusolmukkeet tuntuivat turvonneilta. Nyt olen saanut myös omituisia rakkoja poskien sisäpinnalle. Minulla on myös ajoittaisia lihaskipuja ollut. Löydän rakoille suussa myös muita selityksiä, puren tosi helposti itseäni poskeen ja saan muutenkin näitä rakkoja ajoittain suuhun siten. Lisäksi lihaskivut voivat johtua liikunnastakin, olen nyt yrittänyt harrastaa hieman liikuntaa pitkän tauon jälkeen, joten siitä johtuen lihakset saattavat olla kipeät. Ja kun minulla oli kurkkukivut, niin tuolloin oli lähipiirissäni flussaa liikkeellä. Kuitenkin taustalla piilee pelko HIV-tartunnasta, koska kuitenkin kyseiset oireet viittaavat myös HIV:in ensioireisiin.

Olen todella hysteerinen ja stressaantunut. Minun on todella vaikea keskittyä mihinkään, kaikki tuntuu todella synkältä. Minulla on YO-kokeet puolentoista viikon päästä, mutta lukemisesta ei tunnu tulevan yhtään mitään. Ajattelin mennä ensimmäisen kerran ensiviikolla HIV-pikatestiin ja sitten 3kk kohdalla uudestaan.

Onko mitään kommentteja tapahtumaan, jotka voisivat helpottaa oloani? Voiko olla mahdollista, että stressi on aiheuttanut kyseiset oireet, koska olen stressannut asiaa siitä lähtien kun se tapahtui? Kiitos jo etukäteen.

2

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä hätäile

Saitko spermat suuhun asti/nielitkö ne? Mikäli spermaa ei pääse suuhun niin ei se hiv niin helposti tartu. Onhan virusta toki touhutipoissakin, mutta silti..

Oireet viittaa mun mielestä johonkin muuhun sukupuolitautiin, siis mikäli suussa on selkeästi useita rakkoja. Ja hiv-tartunnassa nuo ensioireet tulee yleensä vähän aikaisemmin kuin 1kk, vaikka voihan ne joskus myöhemminkin tulla.

Stressi myös aiheuttaa lisää oiretuntemuksia, mutta aika varmasti sulla ollut joku virusperäinen tulehdus. Streptokokkibakteeri viihtyy myös nielun alueella, mutta sen aiheuttama tulehdus on aivan järkyttävän kipeä eikä poistu ilman antibiootteja.

Kyllä sulla riskitoimintaa on ollut, mutta ei sun kannata liikaa stressata. Ei hiv niin helposti silti tartu. Mene sinne testiin, niin saat tosiaan varmuuden.

Itse olen mies, ja olen vuosien saatossa (valitettavasti) harrastanut hyvin paljon suojaamatonta suuseksiä puolin ja toisin sekä varsinaista yhdyntää. Yhtään tautia en onneksi ole saanut (on testattu usein) ja enää en moisia harrasta.

• 84788257

Hei kärsin itse pari vuotta sitten samasta pelosta, pelkoni oli turha ja uskon vahvasti että sinunkin on :) hyviä on loppu peleissä suhteellisen vähän todettu Suomessa, joten mahdollisuudet saada se on aika pienet :) taudit eivät myöskään välttämättä tartu yhdestä kerrasta. Oireesi voivat aivan hyvin ( ja todennäköisesti) johtua vain stressistä. Käyhän testeissä niin saat mielenrauhan :) suosittelen samalla testaamaan muutkin (klamydia jne) etteivät nämä ala myöhemmin sinua stressaamaan. Onnea kirjoituksiin, toivottavasti saat keskityttyä niihin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13