Ostin juuri itselleni Huonesaarnin ja Kultapalmun ja kysyisin hoito-ohjeita. Oma kasvikirjani taitaa olla auttamatta liian vanha ja suppea, kun ei ainakaan Huonesaarnia tunne...
Kultapalmu minulla taitaa olla joskus ollut, mutta onnistuin jotenkin tappamaan sen jo pienenä. Kasvieni puolesta siis kyselen oikeastaan.
Minä, Huonesaarni ja Kultapalmu olisimme erittäin kiitollisia ohjeista ja vinkeistä:)
Huonesaarni ja Kultapalmu
2
2220
Vastaukset
- ei tupakinpolttajille
Huonesaarni,'hellepuu', Radermachera sinica..on myrkytön kasvi.Viihtyy valoisassa paikassa mutta myös varjossa, silloin vain sen lehdet jää pienemmiksi.Anna kuivahtaa kunnolla kastelujen välissä, sillä liian märkänä se varistaa lehtiään.
Viihtyy huoneenlämmössä, mutta myös viileämmässä jos on sellainen paikka.
Keväällä sitä voi helposti lisäillä latvapistokkaista. EI tykkää tupakinsavusta, silloin varistaa lehtiään...kuinkas teillä ? ;-)
Kuva kukastasi :
http://ol.scc.spokane.edu/Pshaw/courses/House_Plant/week_4/radermachera_sinica.htm
Kultapalmun onnistuin minäkin tappamaan. Se tiedän ettei se tykkää kuivasta ilmasta, joten älä laita lähelle patteria,siinä kuolee varmasti.
Kannattaa laittaa altakasteluruukkuun, sillä se tarvii runsaasti vettä,mullan liiallinen kuivuus ruskettaa lehtiä.Sitä myös lannoitetaan ympäri vuoden, parin viikon välein.
Pitäis olla helpoimpia ja kestävämpiä palmuja...niin pitäis...mutta..
Onnea kasvatuksellesi !!- Liina
Kiitos paljon ohjeista!
Tupakinsavusta ei onneksi ole minkäänlaista ongelmaa tässä huushollissa:)!
Kultapalmusta olen juuri sen verran kuullut, että tarvitsee paljon kosteutta. Kastelin sitä edellistä mielestäni oikein, mutta samalla sain vieraaksi tuhansia (siltä se ainakin tuntui...) pikkukärpäsiä. Sumuttelin sen lehtiäkin välillä kun muistin ja laitoin sen välillä rei'itettyyn muovipussiin (taisin lukea tuon vinkin jostai, vaan en muista mistä...). Kerran se oli sitten vähän homehtunut lehdistä, kun sen pussista otin:( Kyllä se siitä harvennuksella selvisi, mutta taisi olla niin järkyttynyt huonoista hoitotaidoistani, että ei sitten enää kauan jaksanut... Toivottavasti parempi onni tällä kertaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735