Kalojen määrä??

Aquagirl

70 litraisessa akvassani uiskentelee 27 neontetraa ja 8 kuparimonnista, onko akva liian täysi? Pikaisia vastauksia kiitos:)

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesimiez

      Pikainen vastaus: en tiedä.

    • Akva tyttö

      Moi!
      Noi kalat tarvitsisi yli 100 litraisen akvaarion ainakin mun mielestä.
      Vastaus kysymykseesi: On.

    • on ja ei....

      parvikaloja joten eivät siitä säiky...
      nyt on siis enemmän kyse vesiarvoista..
      siihen saat apua esim. erillaisilla testi liuskoilla..
      mitä enemmän kaloja =
      1. useammin veden vaihtoja.. sulla hyvä väh kerran viikossa n.15.. jopa 20litraa.
      (tällöin ei välttämättä tarvii testiliuskoja) jos harvemmin niin auttavat. ei tarvii ku 2 krt kk kattoo niin tietää pitääkö useemmin vai voiko harvemmin vaihtaa vettä.
      2. kasvit voi paremmin.. enemmän ravinteita..
      3. seuraa ruokkiessa... kaikki ruoka pitäis hävitä noin 3 min. hiukan saa mennä pohjalle.
      4. jos iso (suurempi kuin suositeltu vesimäärä) suodatin... ei mitään hätää.
      5. pohjan imurointi 1-2 krt kk. jotkut kokoajan... mutta luonnossakin kalat elää mudassa... tietysti näin pienissä vesimäärissä ei mahd. ilman super suurta suodatusta.. :)

      huolla.. ja nauti kaikista kaloistasi... ja ehkä olis hyvä olla yks levänsyöjä... pieni nuoliainen... pärjäävät yksin mutta voivat paremmin parvissa... (parvikala)

      akvaarion pito on siis veden pitoa.. jossa sivussa kaloja ;)

    • 4tankkiakotona

      Akvaariossasi on melko paljon porukkaa joten lisää ei ainakaan kannata hankkia, kuparimonnisille allas saattaa olla jopa hitusen pieni. Tetroilla on mukavan kokoinen parvi joten ne ainakin viihtyvät mukavasti!
      Edellisestä viestistä haluaisin korjata/selventää muutamaa asiaa..
      Testiliuskat harvemmin antavat luotettavia tuloksia vaan niitä halutessaan on suositeltavampaa kääntyä tippatestien puoleen. Ja tuon kokoisesta altaasta olisi hyvä vaihtaaa vettä viikottain, testituloksista huolimatta.
      Kalojen määrällä ei ole vaikutusta kasvien hyvinvointiin. Kasvit tarvitsevat valoa, hiilidioksidia ja joukon muita ravinteita, kuten rautaa, jota kalat eivät tuota.
      Pohjan imurointi, eli lappoaminen, riippuu akvaariosi pohjamateriaalista. Hieno hiekka alkaa olla suosituin pohjamateriaali sillä sitä on helpompi hoitaa. Se johtuu siitä että sitä ei tarvitse lapota samalla tavalla kuin karkeaa soraa jonka väleihin kakka ja muu kuona päätyy. Sorapohja voi olla myös haitallista monnistesi viiksille. Jos sinulla kuitenkin on sorapohja, lappoa se viikottain. Suurin osa kaloista ei elä luonnossa mudassa.
      Älä myöskään ota levänsyöjää altaaseesi, varsinkaan nuoliaista jotka ovat vilkkaita parvikaloja ja vaativat usein paljon tilaa.

      Toivottavasti osasin olla avuksi ja nautinollisia hetkiä tämän upean harrastuksen parissa :)

      • Aquagirl

        Akvaariossani on vaaleahko hiekkapohja. :) ennen oli musta sora, mutta vaihdoin sen ennen monnisten tuloa hiekkaan. Hiekka on luonnonhiekkaa, pesty hyvin ennen akvaarioon laitoja.ei ole ainakaan vielä ilmennyt mitään haittoja vaikka luonnonhiekkaa onkin, olin vain iloisesti yllättynyt miten helpompi hiekkapohja on hoitaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe