Eläinlääkäri maksut koirille kohtuuttomia

8+5

6

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+4

Ihan totta. Käytiin kesällä lääkärissä pitkään jatkuneen veriripulin takia. Ensin lääkäri oli 1,5 h myöhässä. Meidän vuoro kesti noin 5-10 min; hän kyseli mitä koira oli syönyt, ehdotti uutta ruokaa ja antoi ruokaesitteen, antoi lääkkeet ja laskutti koko roskasta yli 100 euroa.

• Aaaaahjjjj

Esim eläinlääkärit veloittavat reseptinkirjoituspalkkiota 10e, kun ihmislääkärit olikohan joku 0,70e, kuitenkin vajaa euro.
      Muutenkin, ikinä ei eläinlääkäristä pääse alle satasella, paitsi jos on puhtaasti pelkkä rokotusreissu, silloin jää alle 100euroon.

Halusin itse tutkituttaa molemmat koirani vapaaehtoisesti, tehtiin perusterveystarkastukset, ei mitään toimenpiteitä. Toisen koirani tassukutina tuli puheeksi, ja sen takia lasku pomppasikin 200euroon, sai antibiootit.

Yksi tuttuni kertoi koiransa tarvinneen hammaskivenpoistoa. Oli soittanut siihen lekuriin missä minun koirani käyvät, hinta-arvio oli 500e koska pitäisi kuulemma kuvata ja muuta turhaa. Tuttuni soitti toiseen lekuriin, jossa arvio alle 200e. Ei kuvauksia, vain rauhoitus ja toimenpide, ja hyvä tuli. Ja veljensä oli kuulemma hoidattanut koiransa vielä jossain muualla, hinta reilu 100e.

Ei pelkästään se että eläinlääkärit veloittavat järkyttäviä summia, mutta eri lääkäreiden välillä on myös suuria eroja. Valitettavasti se missä minä käyn, on paikkakuntani kallein, näin olen kuullut. Olen vain käynyt kun siellä on todella välittävät ja mukavat lääkärit ja hoitajat, ja asiakaspalvelu hoito hyvää. Koen saavani siis rahoilleni vastinetta. Tietenkin kyllä tekisi mieli vaihtaa halvempaan paikkaan, mutta tuntuu hyvältä käyttää koiria tutussa paikassa missä niiden sairaushistoria tunnetaan.

Kokonaisuutena ottaa päähän kuljettaa koiria silloin tällöin lääkäriin, kun tietää sen älyttömän kalliiksi hommaksi.

• Ei se nyt aina ihan

niin kohtuutonta ole. Elli voi pelastaa koirasi hengen esimerkiksi kyykäärmeen purressa vaivaiseen 200€:n hintaan. Pidin sitä varsin kohtuullisena sijoituksena siihen että minulla on vielä koira, vaikka se kirpasikin.

Parin tunnin visiitti, nesteytystä pari pussia ja lääkkeet paikanpäällä tuohon hintaan, ei paha.

• Kallista on

Jos niitä kertyy kymmenittäin muutaman vuoden sisällä, ilman vakuutusta, kuten itselläni, johan alkaa haitata. Yhteen koiraani meni 9vuoden aikana varmasti 10 000e, sen verran tutuksi tuli nämä "edulliset koiran terveyden hoitajat".

• tyytyväien

Mä olen tyytyväinen omaan elliin, on hyvä. Maksaahan se mutta eipä koiraa oo pakko pitää… Ihan valinta kysymys!

• cho-

Onhan noita kertoja kun tuntuu että 5 min katsomisen jälkeen paiskataan 100-200e lasku, mutta on myös monia kertoja kun olen "pilkkahintaan" saanut hyvää hoitoa ja laajat toimenpiteet. Riippunee paljon paikasta johon vie, itse olen onneksi löytänyt hyvän ell missä ei hinnatkaan huomaamatta pomppaa suuriksi. Kannaltani hyvä, sillä vakuutusta ei ole ja koirakin jo yli 9 v. Mutta tosiaan valintakysymyksiähän nämä on :)

• Anonyymi

Tutkin helsinkiläisten eläinlääkäriasemien hinnoittelua ja mm. hammaskiven poisto voi maksaa alkaen 500 euroa, lisäksi mainitaan, että kaikki muut toimenpiteet (esim. hampaiden poistot) hinnoitellaan tähän päälle! Vein oman koirani täällä periferiassa ell ja hampaat hohtavat puhtaan valkoisina ja kolme hammasta jäi klinikalle, maksoin tästä 170 euroa. Voiko hintaero oikeasti olla näin suuri samankaltaisesta toimenpiteestä?

• Anonyymi

No nyt oot päässy kohtuu hinnalla. Onnea.

• Anonyymi

Että voinkin olla vahingon iloinen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe