Olen kyllä paljon näitä palstoja lukenut joten vastaus kai löytyis sieltäkin mutta ajattelin nyt vielä kysyä IVF hoidon kokonaispituutta. Meillä tarkoitus on siis tehdä se pitemmän kaavan mukaan eli aloitan nenäsumutteilla. Eli ne joilla kokemusta kuinka kauan kestää sumutteen aloittamisesta siirtoon.
Siksi kysyin että kun mulla alkoi tänään menkat ja tänään tuli kyselylappuset hoitosuunnittelusta. Ajattelin että jos ne aloitetaan näiden tietojen mukaan noin kolmen viikon päästä niin meneeköhän jouluviikoille se siirto ja tekeeköhän ne sitä silloin vai joudutaanko odottaa yks kierto lisää.
Vauvaprjojekti
9
1386
Vastaukset
- anu
:-)
- Memmi
olen jotain tutkinut ivf:stä ja muista hoidoista, mutta mikä toi nenäsumute homma siinä on??
itse mieheni kanssa olemme "vasta" vuoden yrittäneet ja "vasta" menossa jutteleen lapsettomuudesta, joten kaikki tuollainen kiinnostaa =)- paula
ivf:stä tietoja kyselitte: ekaks lääkäriin, saa reseptit, samana iltana alkaa nenäsumuttelu, jolla ajetaan oma hormoonitoiminta jotenkin alas. Sitä kaks viikkoo ja sit alkaa myös pistoshoidot, joilla kypsytetään munasoluja. Siitä vajaan viikon päästä verikoe, eli onko sumuista ollut apua ja siitä muutaman päivän päästä ultra: onko munasarjoissa tapahtunut jotain. Siitä seuraavalla viikolla punktio eli munasolujen keräys ja sit parin päivän päästä alkion siirto takasin kohtuun. Ja sitten vaan odotellaan pari viikkoa testiä... eli koko rumba ekasta lääkärikäynnistä raskaustestiin noin 6 viikkoa. Toivottavasti tästä apua.
- ehkä edessä...
paula kirjoitti:
ivf:stä tietoja kyselitte: ekaks lääkäriin, saa reseptit, samana iltana alkaa nenäsumuttelu, jolla ajetaan oma hormoonitoiminta jotenkin alas. Sitä kaks viikkoo ja sit alkaa myös pistoshoidot, joilla kypsytetään munasoluja. Siitä vajaan viikon päästä verikoe, eli onko sumuista ollut apua ja siitä muutaman päivän päästä ultra: onko munasarjoissa tapahtunut jotain. Siitä seuraavalla viikolla punktio eli munasolujen keräys ja sit parin päivän päästä alkion siirto takasin kohtuun. Ja sitten vaan odotellaan pari viikkoa testiä... eli koko rumba ekasta lääkärikäynnistä raskaustestiin noin 6 viikkoa. Toivottavasti tästä apua.
No johan oli selvää pässinlihaa. Kiitos vastauksesta, vaikken minä olekaan alkuperäinen kysyjä, mutta olen aina ihmetellyt, mikä toi juttu on. Varmaankin on meilläkin vielä edessä. Paljonko toi maksaa?
- Memmi
paula kirjoitti:
joo kiitos kovin todella selkeästä vastauksesta!! ei tua lapsettomuus sivuilla näin selkeesti osattu kertookaan..=)
- paula
Memmi kirjoitti:
joo kiitos kovin todella selkeästä vastauksesta!! ei tua lapsettomuus sivuilla näin selkeesti osattu kertookaan..=)
...hinnat riippuu siitä, missä käy. yksityisten hinnoista mulla ei tietoa, mutta julkisella Helsingissä ainakin 22 euroa/käynti lääkekulut. Niihin meneekin sitten rahaa, mulla ylittyi 700 euroo hoitojaksolla, mutta Kela korvaa yli 604 euron menevältä osalta kaiken. Niin, Kelalla on siis vuotuinen lääkeomavastuu tuon 604 euroa.
- projekti
paula kirjoitti:
...hinnat riippuu siitä, missä käy. yksityisten hinnoista mulla ei tietoa, mutta julkisella Helsingissä ainakin 22 euroa/käynti lääkekulut. Niihin meneekin sitten rahaa, mulla ylittyi 700 euroo hoitojaksolla, mutta Kela korvaa yli 604 euron menevältä osalta kaiken. Niin, Kelalla on siis vuotuinen lääkeomavastuu tuon 604 euroa.
Hei kaikki!
Meillä on jännittävä hetki huomenna, saadaan tietää raskaustestin tulos.. Eli takana yksi ICSI-hoito.
Meillä on oma nettisivu, jossa vähän miehenpuolikkaan kirjoituksia..
http://personal.inet.fi/perhe/babyproject - Vau!
projekti kirjoitti:
Hei kaikki!
Meillä on jännittävä hetki huomenna, saadaan tietää raskaustestin tulos.. Eli takana yksi ICSI-hoito.
Meillä on oma nettisivu, jossa vähän miehenpuolikkaan kirjoituksia..
http://personal.inet.fi/perhe/babyprojectSulla on tosi rohkea mies. Olet aika onnekas!
- Projekti
Vau! kirjoitti:
Sulla on tosi rohkea mies. Olet aika onnekas!
Tiedän! Ja arvaa montako kertaa olen kiittänyt onneani :) Kaiken lisäksi kotisivut olivat hänen ideansa ja eräänlaista terapiaa myöskin...
Tsemppiä muillekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750