Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SALUKILLE NIMEKSI?

Koirarakas

Kaverini saa talvella salukin. Olisiko salukille nimi Sire´ne hyvä?Vai ehdottaisitteko toisen nimen?Hänellä on jo ennestään karvaton kiinanharjakoiranarttu Wilma.

8

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martta

      Miten olisi Retu? Niinkuin Kiviset ja Soraset -Wilma ja Retu? Vai jos se on narttu, niin mikäs se olikaan sen Wilman pras ystävätär, sen Tahvon vaimon nimi, en millään muista...

    • Salmakia

      Kauniita nimiä on ihan liikaa. Jos haluaa pysyä hyvän maun rajoissa, niin salukin kohdalla kannattaa mielestäni unohtaa Retut ja Tahvot ja muut epäsopivat nimet, ja miettiä hetken salukin olemusta.
      Itselleni tulee narttusalukin nimestä aina ensin mieleen Tuuli, kun oma salukiurokseni on Viima ja ajattelen aina että Tuuli olisi tytölle sopiva. :) Tuulennopea koira kun on.
      Tässä hyvä nimisivu, jos haluaa tutustua valtavaan määrään kauniita nimiä:
      http://uotila.tripod.com/uotila/etunimi.html

      Arabian tai persiankielisiä nimiä kannattaa myös etsiä netistä, vaikka tietenkin siinä virallisessa nimessäkin on jo yksi vaihtoehto useimmiten. Miltä kasvattajalta kaverisi saa salukinsa?

      • arabiaa?

        Virallisesta nimestä kyllä saa useimmiten suoraan tai hiukan muuntelemalla sopivan nimen.

        Usein vain olen huomannut että vaikka monet niistä yrittävät olla arabiaa, kielioppi on päin mäntyä ja tästä syystä osa nimistä voi olla suorastaan tahattoman koomisia. Arabiankielessä kun sanajärjestys on välillä päinvastainen kuin vaikka englannin tai suomen kielissä.

        Yhdellekin uroskoiralle oli annettu nimeksi Khalifa, joka on suomeksi kuningatar... Khalif olisi kuningas...

        Arabiankielisistä sanoistakin löytyy ihan kauniita nimiksi, esim. Amir/Amira (prinssi/prinsessa), Said/Saida (iloinen), Gamil/Gamila (kaunis), Nuur/Nuura (valo, valoisa), Habiibi (kulta, rakas), Ward (kukka), Warda (ruusu), Hawa (rakkaus).


    • katsomassa

      Salmakian antama linkki. Nimet on kyllä tosi kauniita. =)Varmasti löytyy salukille sopiva nimi.

    • Vinttikoira

      Niin, mÄ ajattelisin sen nimeks Shaka. Mun mielest se on oiva nimi, mutta kyllä se Sire`nekin käy. En kuitenkaan sano että Sirene olisi huono nimi.... Kaikki herkät nimet sopivat varsinkin salukeille. :D

    • Kennelisisti

      Sukisuki

    • Pol

      mä laittasin salukin nimeksi siru tai silar tai jotain vastaavaa..

    • tips

      Anna joku nimi (tai sen lyhennys), jota on helppo huudella mailla ja mannuilla. Meidän leidejä on muuutaman kerran saanut muistutella että missäpäin sitä pitikään oleman...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe