Kemian yo s14!

Seuraavaksienkku

Minkälainen koe oli teidän mielestänne? Omasta mielestäni koe oli yllättävän "tasapaksu" ja jokerit hyvin hankalat...

9

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska96

      Koe oli jossakin mielessä aika tympeä, ehkä lähinnä sen takia että jokerit oli niin vaikeita, varsinki tehtävä 12, eli käytännössä jäi 10 tehtävää joista piti sitten 8 osata. Ei mikään helppo koe kyl missään nimessä, mut ei älyttömän vaikeakaan, mut luulen et M tulee.

    • Ähkeiebjskeo

      Rupesin tossa miettimää et pitiköhän siihe ekaan tehtävää laittaa sekä molekyylien että molekyylien sisältämien atomien väliset sidokset. Siis esim. tuliko veden kohtaan raksi sekä kovalenttiseen sidokseen että vety-/dipoli-dipolisidos kohtaan? Ja jokerit oli kyllä tosiaan vaikeat! Hemmetin korvasieni! En tehnyt kumpaakaan jokeria

      • Enkkuseuraavaks

        Ite laitoin ainaki molemmat.. Joo jokerit oli tosi tyhmät, rupesin tekee sitä vikaa mut siin oli liikaa miettimistä nii tyydyin kaheksaan normitehtävään! Yllättävää ettei ollu mitään sähkökemiaa oikeestaan, enkä missään vaiheessa laskenu tasapainovakiota tai mitään ph:ta, niitä kun tuli paljon tossa lukemisen loppuvaiheessa harjoteltua... Mun omat vastaukset jäi myös tosi lyhyiks, moniin tehtäviin riitti sellanen puolikas arkki!


      • Enkkuseuraavaks
        Enkkuseuraavaks kirjoitti:

        Ite laitoin ainaki molemmat.. Joo jokerit oli tosi tyhmät, rupesin tekee sitä vikaa mut siin oli liikaa miettimistä nii tyydyin kaheksaan normitehtävään! Yllättävää ettei ollu mitään sähkökemiaa oikeestaan, enkä missään vaiheessa laskenu tasapainovakiota tai mitään ph:ta, niitä kun tuli paljon tossa lukemisen loppuvaiheessa harjoteltua... Mun omat vastaukset jäi myös tosi lyhyiks, moniin tehtäviin riitti sellanen puolikas arkki!

        Nii ja sit viel: sain ite "vaan" seittemän raksia niihin; joko sain liian vähän tai ytl jakaa täydet kuudesta oikein?


    • Ylioppilas2015

      Mä laitoin ainakin siihen veden kohdalle just molemmat, kovalenttinen ja vety- ja ioni-dipolisidos. Saitteko siitä toisesta tehtävästä a kohdasta konsentraatioksi joku 14, jotain, ja mitä vastauksia b kohtaan? Tein sen verrannon avulla, kun en muistanut enää miten kirjassa se tarkalleen ottaen tehtiin, ja en ole varma saiko verrannolla muka siitä oikean vastauksen, mutta vastauksesksi sain jonkun kakkosella alkavan luvun millilitroina. Oli outoa, et mitään tehtävää ei ollut just sähkökemiasta.. Harmitti.

      • Enkkuseuraavaks

        Vastaus oli joo 14 M ja sit joku 2,6 ml, ytl:n sivuille on tullu jotain vastauksia. :)


    • pwemfi

      Musta koe oli melko vaikea. Vähän myös huono tuuri kysymysten suhteen, koska puskuri laskuja ja seos laskuja en harjoitellut ja näitä kokeessa oli jopa 3! Ehkä keväällä korottamaan, tavoitteet oli melko korkealla ja nyt jäädän kyllä kauas siitä....

      • Niin..

        Samaa mieltä. Koe ei varsinaisesti ollut vaikea, mutta alisuoriuduin ja saan varmaan M. Mietin keväällä korottamista..


      • eihyvä

        Mulla sama tilanne...sain jostai tehtäväst 0p koska oli neljä oikei ja neljä vääri.Keväällä uusimaa i pois.luulim jopa c tasoo olevani mut huonostiha toi meni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe