Haluaisin hankkia makron, jolla voisi kuvata pienen pieniäkin asioita läheltä (esim. kasvin osia). Mikä olisi hyvä ja mitä kustantaisi?
Ennestään omistan Nikonin 28-80mm ja Sigman 100-300mm.
Hyvä makro Nikon F80:een?
8
595
Vastaukset
- Tuulia
Harkitsen Nikon D70 ostamista, joten makron olisi hyvä sopia siihenkin.
- T. N.
Tämän aiempia filmiversioita (MF ja AF) pidetään erinomaisina. Tuskin pojasta polvi on pahentunut. Suoraa 1:1 ja loitoilla lisää, jos tarvii.
http://www.tamron.com/lenses/prod/90mm.asp
Yks 105mm AF Nikkor Micro tuli silmiin, ei paha lasi mutta hintapyyntöö täytyy vertailla, en ole päivittänyt tietojani nykyhinnoista.
http://www.rajalacamera.fi/www/att.php?id=391- Tuulia
Sigma EX 2,8/105 DG Macro NAFD tai
Sigma EX 2,8/50 DG Macro NAFD
Ensimmäiselle hintaa oli Saksassa Technikdirektillä 449€,toiselle 329€.
Tekniikka on vierasta ja makrokuvaus uutta, joten olen vähän hukassa.. Tarjontaa näyttäisi olevan (myös hintaa..).
Käsitarkennus pitäisi olla, siihen olen tottunut. - Jukka K
Tuulia kirjoitti:
Sigma EX 2,8/105 DG Macro NAFD tai
Sigma EX 2,8/50 DG Macro NAFD
Ensimmäiselle hintaa oli Saksassa Technikdirektillä 449€,toiselle 329€.
Tekniikka on vierasta ja makrokuvaus uutta, joten olen vähän hukassa.. Tarjontaa näyttäisi olevan (myös hintaa..).
Käsitarkennus pitäisi olla, siihen olen tottunut.Hinta-laatusuhde on erinomainen. Suositeltavia täysin. Sigma ei ole enää mikään pienimerkki. Moni puoliammattilainenkin käyttää kyseisen merkin tuotteita.
- ETM
Nikon AF-D 2,8/60 Mikro olis varmaan hyvä, mutta hintaa on yli 500 euroa.
- makrokuvauksesta
- halpa
ostat mf loittorengassarjan tai yhden,liität sen telen jatkeeksi,pääset hyvään suurennussuhteeseen ja ei tartte työntää kakkulaa ihan kiinni kohteeseen.ainut että joudut tarkentaa käsin mutta tuskin se puolukanlehti karkuun siinä ajassa lähtee. saat niitä muutamilla kymmenillä euroilla (siis mf loittorenkaita)
- halpaa
halpa kirjoitti:
ostat mf loittorengassarjan tai yhden,liität sen telen jatkeeksi,pääset hyvään suurennussuhteeseen ja ei tartte työntää kakkulaa ihan kiinni kohteeseen.ainut että joudut tarkentaa käsin mutta tuskin se puolukanlehti karkuun siinä ajassa lähtee. saat niitä muutamilla kymmenillä euroilla (siis mf loittorenkaita)
normaali objektiiville osta kääntörengas ,kuva päin vastoin paranee kakku käännettynä.pääsee lähelle,hinta n.30 e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931