Kysymys/Tarina?

Bright blue eyes

Onko tällaista teidän piireissä? Kuullostaako tutulta? Mitä tekisitte sivusta seuraajana/kaverin roolissa?
Olen sivusta seuraajana eräässä parisuhteessa, jossa edustan toisen osapuolen kaveria. Eli kysymys on lesbopariskunnasta, jotka ovat olleet kauan, vuosia yhdessä. He olivat aikoinaan onnellisia kunnes toinen heistä rupesi aivan törkeästi pettämään kumppaniaan. Olen tämän pettävän osapuolen kavereita, ja tunnen kuitenkin hänen kumppanin joka tietää että muija pettää. Hän lupaa uudestaan ja uudestaan ettei petä ja tämä pieni reppana uskoo. Nyt tämä petetty elää siinä uskossa että kumppani ei enää petä. Mutta pettää kuitenkin. Hän todistaa ikuista rakkautta molemmille. Hän elää kahden ihan erilaisen naisen kanssa samaan aikaan, osaamatta päättää kumman haluaa. Kukaan ei osaa irrottautua suhteesta koska tässä oravanpyörässä jokainen rakastaa toista. Törkeää?
Luulen että jollain pettää vielä hermo pahemman kerran.

3

1306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennifer40

..tämänkin tyyppinen kuvio.

Mitä sitten teen kaverin roolissa? No en mitään erikoista. Keskustelen aiheesta tämän kaverini kanssa, jos hän suostuu keskustelemaan ja kerron mielipiteeni, jos minulla sellainen on, mutta eihän siinä muuta voi. Jokainen hoitaa omaa elämäänsä parhaaksi katsomallaan tavalla, enkä ainakaan minä ole kenenkään vartija ja neuvoja. Neuvot ilman toisen osapuolen nimenomaista pyyntyö vain ärsyttävät, joten olen ne jättänyt tuonne nuoruusvuosilleni.

Nykyään minua aina vaan vähemmän kiinnostaa toisten ihmisten elämä siinä mielessä, että arvioisin sitä suuntaan tai toiseen. Enempi nykyään olen kuuntelijan roolisssa ja katselen maailman menoa.

Miten itse aijoit toimia? Asia haittaa mielenrauhaasi?

• joop1

Itse olen ollut se petetty osapuoli, tosin homma kyllä jäi ensimmäiseen narahtamiseen kun ex sai kenkää sen jälkeen. Se oli vaikea päätös, mutta minulle ainoa oikea. Sen jälkeen olen ollut se pettäjän/pettämistä harkitsevan kaveri joka ei todellakaan ole pitänyt suutaan kiinni, enkä tule pitämään jatkossakaan. Sille petetylle/melkein petetylle en ole kertonut, mutta pettäjälle olen ilmaissut mielipiteeni välillä hyvinkin jyrkin sanankääntein. Joskus se on johtanut väliaikaiseen välien katkeamiseen, mutta en kadu suorapuheisuuttani enkä häpeä mielipiteitäni tässä asiassa. Ja onpa se välit katkaissut aina nolona tyttönä ottanut itse uudestaan yhteyttä...

En tiedä onko mielipiteilläni ollut vaikutusta, ainakin se melkein pettänyt on sanonut sillä olleen mutta voihan se olla että hän pelaa pelejään siitä huolimatta. Se pettänyt taas vannoo että sivusuhde on ohi, mutta voihan se vannomisesta huolimatta jatkua yhä. Ihmisten pään sisälle ei näe, enkä luultavasti enempää voi tehdä. Nyt tietenkin joku voisi kysyä että miksi en kerro sille petetylle totuutta kun kerran tiedän miltä se tuntuu, juuri sen vuoksi en ole kertonutkaan. Ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, haluan uskoa että ainakin nämä kaksi ovat parantaneet tapansa. Jos he eivät ole ja ovat valehdelleet siitä (so. jäävät kiinni pettämisestä), voi olla että sen jälkeen ystävyys on koetuksella.

• nainen 31v

ja heti pettäjistä. olen itse ollut elämäni aikana pettäjä sekä myös petetty. omalta osaltani voin sanoa että kumpikaan ei kannata. olen menettänyt monta parasta ystävääni matkan varrella mutta parempi niin ja elää totuudessa. tuommoinen hajottaa vaan liikaa sisältä.
        nykyään elän terveessä suhteessa, ei pettämistä eikä ainaista valheiden verkkoa. ja on kuulkaas niin ihanaa...parhaat ystävät eivät petä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe