Tehtiin entiselle kylmälle ullakolle uusi huone,
ja päätettiin laittaa lämmitys samaan vesikiertoon(öljylämmitys). No, patterin ostin käytettynä 70 €, mutta asentamiseen piti pyytää putkimies paikalle. Kierto laitettiin alapuolella olevasta huoneesta, ei muuta kuin putket lattian läpi : hyvä tuli ja huoneet lämpiää. Viime viikolla tuli lasku : paikalla 2 miestä, yhteensä 13 tunnin työ tarvikkeet, lasku 1300 euroa. Tulihan patterille hintaa...
kallis patterin asennus
12
11516
Vastaukset
- M_K
työn hinta suurinpiirtein 13h x 30-35€ ei voi olla enempää.
mutta oliko 13h per kumpikin.. ne voi laskea kaupassa jne liikkeessäkäynnit.. mutta 15h olis vaan 500€ että kysy EHDOTTOMASTI ERITTELY HINNAT ENNENKUIN MAKSAT.. ei putket voi maksaa 700€.- pera
Oli joo molemmat olleet,( tai ainakin laskuttaneet) 13 tuntia eli 26 yhteensä. Sitä kai ihmettelinkin , että jopa on aikaa homma vienyt. Erittely oli laskun mukana. 30-35 € / tunti niin siitähän se tulee... omaa tyhmyyttähän se oli kun en etukäteen kysellyt; taas opittiin kantapään kautta
- Patu33
Kannattaa aina pyyttää hinta etukäteen. Putkirepeille saattaa iskeä ahneus yritää suolaista laskua, kun hinta on jäänyt sopimatta.
Kysy mistä lasku muodustuu. - Killi
Oho!!
Mieheni tekee putkihommia. Mielestäni kun hän on käynyt tekemässä vastaavia "pikkuhommia" niin aikaa on kulunut vain muutamia tunteja. Suunnitteluun, poraamiseen ja putkien vetämiseen ei aikaa montaa tuntia mene ja itse patterin asentaa yleensä alle tunnissa...- Vanhempi suunnittelija
Lienee hommaan kuulunut jotain muutakin??
- rkm
Oma kokemukseni on, että mitä "hyvämaineisilla" ja nimekkäillä liikkeillä on aina kahden ukon miehitys vaikka hommaan ei sitä tarvi.
Perusteluna kuulee aina sen, että jos sattuu jotain niin sitten toinen menee laittamaan sulut kiinni... todellisuudessa toinen istuu pakin päällä ja kuluttaa tunteja.
Riitauta lasku, kyseinen työ ei ole missään tapauksessa vaatinut kahta miestä. Vaadi tuntilaput joissa selitykset mitä tehty, siis molemmilta omat laput.
Olen saanut näin puolitettua laskun, koska liike ei voinut perustella possuiluaan.
Varmin on tietty aina sopia etukäteen. Katsos muuten tarvikkeiden hinnat läpi, todellinen hintataso on -40% ohjehinnoista. Liikkeet siis laskuttavat sikana tarvikkeista ja lisäksi kynätunteja!- pera
Työhön kuului siis yhden huoneen patterin asentaminen ja siihen lattian läpi poraten alakerrasta kiertoon liittäminen. Patteri kyllä kaksimetrinen, joten siihen ymmärrän kahta miestä tarvitun. Tuntimäärää itsekin ihmettelin... Ihan keltaisilta sivuilta firman nappasin. Huomenna olisi eräpäivä, taidanpa tosiaan soittaa ja kysäistä, eipä tuo mitään ota, jos ei annakaan. Kyllä tosiaan harmittaa, kun en etukäteen hintaa kysellyt. Kerronpa sitten teillekin , mitä kaverit selittelevät.
- pera
.. keskustelemassa asiallisesti,ja kyllä kannatti. Tunteja vähennettiin roimasti ja lasku pieneni 300 euroa. Vielähän tuosta jäi maksettavaa, mutta tyydyn nyt tähän. Tarinan opetus kaikille: sovi aina etukäteen raamit, ja kysele, jos tuntuu kohtuuttomalta. Kiitokset osallistuneille kannatuksesta ja kannustuksesta !
- pk putkiyrittäjä
Kohtuuton lasku kyllä oli.
Näkemättä arvioni 8h yhdeltä mieheltä
ja meteriaalit päälle.
Jos patteri on ollut jo huoneessa niin sen saa kyllä yksikin ukko seinälle.
Vielä tarjouksista.
Harvaa putkiliikettä kiinnostaa juosta
katsomassa ja arvioimassa päivän tai kahden
töitä. Itse olen tehnyt laskelmia remontti hommista ja olen tullut tulokseen että ei ole
järkevää pyytää tai antaa tarjousta alle 40 tunnin työstä. Tilaajallekin tulee halvemmaksi
teettää pienet työt tuntitöinä, edellyttää tietysti että tekijä on luetettava. Hinta-arviokaan ei auta, se on verrattavissa urakkaan koska se ei saa heittää kun 10%.
Urakan laskeminen perustuu arvioituihin työtunteihin ja pienissä hommissa ne kyllä arvioidaan varman päälle. - pera
pk putkiyrittäjä kirjoitti:
Kohtuuton lasku kyllä oli.
Näkemättä arvioni 8h yhdeltä mieheltä
ja meteriaalit päälle.
Jos patteri on ollut jo huoneessa niin sen saa kyllä yksikin ukko seinälle.
Vielä tarjouksista.
Harvaa putkiliikettä kiinnostaa juosta
katsomassa ja arvioimassa päivän tai kahden
töitä. Itse olen tehnyt laskelmia remontti hommista ja olen tullut tulokseen että ei ole
järkevää pyytää tai antaa tarjousta alle 40 tunnin työstä. Tilaajallekin tulee halvemmaksi
teettää pienet työt tuntitöinä, edellyttää tietysti että tekijä on luetettava. Hinta-arviokaan ei auta, se on verrattavissa urakkaan koska se ei saa heittää kun 10%.
Urakan laskeminen perustuu arvioituihin työtunteihin ja pienissä hommissa ne kyllä arvioidaan varman päälle.Tuli vielä mieleeni : sattuisiko joku tietämään, kelpaisiko tämä kalliiden putkimiesten työn osuus kotitalousvähennykseksi verotuksessa? Laskussa näkyy eriteltynä työn osuus ja tuntimäärä.
- Osku
pera kirjoitti:
Tuli vielä mieleeni : sattuisiko joku tietämään, kelpaisiko tämä kalliiden putkimiesten työn osuus kotitalousvähennykseksi verotuksessa? Laskussa näkyy eriteltynä työn osuus ja tuntimäärä.
Tämä on suora kopio Verohallinnon sivulta, voit tutustua sivuihin tarkemmin !
Huom! Firman pitää olla " ennakkoperintärekisterissä" ja "arvonlisäverovelvollinen"
Vähennys työkorvauksen perusteella
Verovelvollinen saa vähentää ennakkoperintärekisteriin merkitylle yritykselle tai yrittäjälle maksamastaan arvonlisäverollisesta työkorvauksesta 60 %. Myös yleishyödylliselle yhteisölle esim. urheilu- ja nuorisoseuralle tavanomaisesta kotitaloustyöstä tai hoiva- ja hoitotyöstä maksamastaan työkorvauksesta verovelvollinen voi vähentää 60 %. - Jukka
pera kirjoitti:
Tuli vielä mieleeni : sattuisiko joku tietämään, kelpaisiko tämä kalliiden putkimiesten työn osuus kotitalousvähennykseksi verotuksessa? Laskussa näkyy eriteltynä työn osuus ja tuntimäärä.
Tarkka verottaja voi katsoa työn uudisrakentamiseksi, jolloin siitä ei saa vähennyksiä. Mutta jos esimerkiksi huoneessa olisi jo ollut patteri joka vaihdetaan, niin silloin se olisi nennyt läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789