Keltainen kurjenmiekka
lähteekö niistä kukkavarsissa olevista siemenkodista, jos heittelen pitkin ojanvartta niitä, vai onko parempi
jakaa isot pehkot osiksi ja istutella niitä ?
Vai molempi parempi ?
keltainen kurjenmiekka
2
1058
Vastaukset
- O-mukulakiurunkannus
Lähtee kyllä siemenistäkin, mutta varmuuden vuoksi niitä voisi idättää astiassa. Myöskään juurakon jakaminen ei ole huono idea. Ei tarvita kummoistakaan juurenpätkää, kun lähtee kasvamaan ja mieleiseensä paikkaan päästyään leviää oikein hyvin.
Minulla on puutarhassa keltakurjenmiekkaa neljässä paikassa ja niiden lähettyviltä nousee jatkuvasti siementaimia, ei mitenkään paljon, mutta kuitenkin. Ne ovat alkuunsa aika hitaita kasvamaan.
Siementaimissa saattaisi olla sekin mielenkiintoinen juttu, että jos sinulla samoihin aikoihin kukkii joku muu kurjenmiekka, niistä voisi syntyä aivan uudenlaisia risteymiä. En tosin tiedä, risteytyykö kotoinen keltakurjenmiekkamme immigranttien kanssa. Itsellänikin on kokeilut menossa...- syyspuuhia
Kiitos vastauksesta! - Nyt osan heittelin niitä siemenkotia ihan sellaisenaan pitkin ojan vartta ja osan upotin maahan. Katson sitten tuleeko niistä joskus jotakin.
Aiemmin olen jakanut keltaista kurjenmiekkaa ja ne istutukset ovat onnistuneet kaikki (2 kpl), mutta vie aina vuosia ennenkuin niistä tulee isot pehkot. Tekee sellaisen ympyrän, tai ainakin minun kurjenmiekkani ovat ympyrässä kaikki kolme.
Tänä kesänä erityistä mielestäni oli, että kukkivat aivan vauhkoina. Todella upeina ja sitten näitä kukkavarsia olivat nitkunnotkun pitkinpoikin ja teki mieleni riipiä niistä siemenkodat ja saada jatkumoa.
Komeita ovat niin siniset kuin keltaisetkin kurjenmiekat,
ja tämä keltainen on sellaista paikkakunnan ikiaikaista sukujuurta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708