Kuinka usein koira pitäisi madottaa??
En ole tuota tullut ajatelleeksi..meillä koira kuitenkin vielä ollut aika vähän aikaa..
Koiran madotuksesta
5
560
Vastaukset
- Sadi
Kotikoiralle riittää madotus kaksi kertaa vuodessa, esim. keväällä ja syksyllä. Metsästyskoira kannattaa madottaa 3-4 kertaa vuodessa.
- Minde-84
Pöhkö minä..pikkasen alemmas ku viittis selata ni löytäs vastauksen:D
- /\__/\
Tässä madotusasiassakin on selvästi löydettävissä 2 koulukuntaa, toinen madottaa jos tarvetta ja toinen säännöllisesti...koulukunnalla tarkoitan eläinlääkäreitä.
Itse madotin staffini, kun se oli nuorempi, aina ennen rokotuksia eli kerran vuodessa. Sittemmin ell sanoi ettei tarvii madottaa edes silloin jos ei koe, että olisi tarvetta. No lopetin koirani "turhan" madottamisen eikä sen suhteen ollut mitään ongelmia, ei matoja koskaan! Itse asiassa koirani taisi saada viimeisen matokuurinsa joskus 7-vuotiaana tms. (muisti pätkii). Haluan nyt kuitenkin huomauttaa ennen kuin herkkänahkaiset saavat hepuli, että kyseessä oli kaupunkikoira ei siis ollut ns. käyttökoira. Jos koira on herkempi syömään maasta löytämiään herkkuja tai sitä käytetään paljon metsällä jne., niin sitten asia on ihan eri.
Kannattaa siis jutella oman ell:n kanssa, kyllä hän sitten antaa asiasta oman suosituksensa. Itse koin, että säännöllinen madottaminen oli turhaa touhua, mutta tuskinpa se koira siitä kärsiikään. - suositteli
madottamaan pennun ensimmäisen vuoden aikana joka toinen kuukausi, sillä pennun kasvun kannalta madot ovat erittäin haitallisia. siitä eteen päin kaksi kertaa vuodessa tai kun tarpeelliseksi näkee.
- kasvattaja
Kaksi kertaa vuodessa tuntuu oikealta, mutta mikäli asut ja ulkoilet alueella, jossa on paljon koiria niin sitten useammin. Kyllä kaupunki koirakin matoja saa. Voit kysyä asiaa vielä eläinlääkäriltä ja kasvattajalta. Hyvää jatkoa sinulle koirasi kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770