Hei!
Hain toimeentulotukea tälle kuulle ja minulle myönnettiin alennettu yksinasuvan perusosa, eli 408,17e. Viime kuussa sain normaalin perusosan. Asun solu-asunnossa ja opiskelen lukiossa. Laitoin viestiä hakemukseni käsittelijälle, jossa kysyin, että miksi saan alenettua toimeentulotukea. Hän vastasi että minä asun yhteistaloudessa ja sen takia saan alennettua toimeentulotuke. Onko solussa asuminen muka yhteistaloutta? Hänen mukaansa yhteistaloudeksi lasketaan jo se, että kodinkoneet ovat yhteisessä käytössä. Minusta minun kuuluisi saada normaali perusosa, mutta netistä en ole löytänyt mistään yhteistalouden määritelmiä, joten voisiko joku tietäväinen auttaa tilanteessani?
Kiitos jo etukäteen!
Yhteistalous ja toimeentulotuki
8
788
Vastaukset
- sossuntäti3
Jos on oma vuokrasopimus olet yksin asuva jos yhteinen, olet yhteistaloudessa asuva. Jos olette pariskunta niin avioavopson perusosa.
- Apua!
Jokaisella meista talossa asuvista on oma vuokrasopimus jossa lukee että maksamme vuokraa 1/3 osasta asuntoa, joten me emme siis asu yhteistaloudessa? Pitäisikö minun nyt sitten tehdä kirjallinen valitus sossuun asiasta?
- 1+19
Apua! kirjoitti:
Jokaisella meista talossa asuvista on oma vuokrasopimus jossa lukee että maksamme vuokraa 1/3 osasta asuntoa, joten me emme siis asu yhteistaloudessa? Pitäisikö minun nyt sitten tehdä kirjallinen valitus sossuun asiasta?
Joo ilman muuta valitusta peliin.
- nohoihoi
Apua! kirjoitti:
Kyllä sun pitää tehdä kirjallinen valitus sossuun saamastasi tuesta. Ehkä ne huomaavat, etei sulle kuulu mitään ja perivät takaisin jo maksetut. Loppuu valitus tuista.
- Petu...
Kyllä. Teet oikaisuvaatimuksen jossa vaadit, että sinulle maksetaan täysimääräinen perusosa koska et asu kenenkään kanssa yhteistaloudessa vaan asut soluasunnossa josta olet vuokrannut käyttöösi 1/3 osaa.
- Apua!
Kiitos tästä!
- aktiv kapitaal
Joka paikasta ne yrittää "nipistää".
- sanonko mitä
Eron vuoksi hain harkinnanvaraista huonekaluihin ja muuhun tarvittavaan kun tyhjin käsin entisestä jouduin lähtemään.ei kuulema myönnetä mitään ja on synti kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä selkäleikkausten vuoksi.ja uusi asunto kuulema liian kallis, olisi pitänyt taivasalla odottaa halvempaa vaikkakin kelakaan ei ole katsonut asuntoa liian kalliiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859