Sianlihan hintaan roima lasku

sikala tyhjä

Nyt kun viljan hinta jatkaa laskemistaan, niin kohta kaksi tuottajan tappaja firmaa, HK ja Atria tulevat tekemään roiman laskun tuottajahintoihin.

Eräs saman kylän mies kertoi minulle, että jos nyt tulee sianhintaan lasku, niin se tappaa koko sikasektorin maastamme pois. Samainen mies kuuluu erääseen sateliitti sikalaketjuun. Ei muuta kuin sikalat nyt vain tyhjäksi arvon tuottajat.

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-possufarmari

      Sikala on ollu jo 2008 talvesta saakka tyhjänä, aivan ihanaa.

      • Siaton 7 v

        Ootsä se aito ja alkuperäinen ex-possufarmari?

        ei ole ikävä itselläkään possuja ollut 6/2007 lähtivät pois.


      • ex-possufarmari
        Siaton 7 v kirjoitti:

        Ootsä se aito ja alkuperäinen ex-possufarmari?

        ei ole ikävä itselläkään possuja ollut 6/2007 lähtivät pois.

        Joo


    • sikala tyhjä

      Eilisessä Maaseudussa oli juttu siitä, missä tilanteessa sikatalous on. Pro Agrian Lihan toimitusjohtaja Ari Noponen sanoo, että keskimääräinen tila tekee lähes 8 euron nettotappion jokaista tuottamaansa lihasikaa kohti.

      Edes paras neljännes tiloista ei pääse plussalle vaan jää tappiolle viisi euroa sikaa kohti. Porsastuotannossa tilanne on sama, parhaatkaan eivät tee voittoa.

      Vaikka osa yrittäjistä vielä uskoo sikatalouteen, rahoittajat eivät usko, Noponen sanoo. Sikatalouden investointeihin on vaikea saada rahoitusta.

      Sikatiloja meillä on enää alle 1500, ja niiden määrän arvioidaan puolittuvan vuoteen 2020 mennessä. Yli 200 emakon tiloja oli vuonna 2011 vielä 130, nyt enää noin sata.

      Jutun otsikko josta otin lainaukset ovat sivulla seitsemän, ja jutun otsikko oli, Markkinatilanne on osalle sikatiloista lopullinen tyrmäys.

    • NalliKari

      Juuri näin. Itse lopetin tuotannon v. 2007 kun hommasta ei saanut muuta kuin rupia perseeseen. 2000 paikkainen sikala on nykyään venevarastona.

    • Lerppa

      Minä puolestani kierin rahoissa. Rahhaa tullee niin saatanasti joka lävestä. Olen tämän palstan ylivoimaisesti rahakkain mies. Tililläni on rahhaa about sellaset 1,1 miljoonaa euroo. Pankaahan paremmaksi.

    • sikala tyhjä

      Oletko lerppa koskaan nähnyt sikaa? Siis ihan oikeaa sikaa, ei mitään leikkisikaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe