Laitetaan nyt tänne vaikka en ainakaan itse kovin vauvakuumetta pode, mutta ikää kun on jo yli 30 vuotta niin kaikenlaista pyörii mielessä.
Olen lapsena saanut keskivaikean aivovamman ja mietin, voiko se vaikuttaa/haitata jollain tavalla vauva-arkea jos joskus saan lapsen.
Edellisestä työstäni lähdin, koska työ ei sopinut minulle siitä syystä että työ oli liian stressaavaa eikä työtilanne ollut omassa hallinnassani. Työ missä pystyn itse hallitsemaan tilannetta sopii minulle ja näistä lääkärin lausunto missä viitataan lapsuudessa saatuun aivovammaan.
Kuinkas sitten vauvan kanssa, tilanne ei todellakaan ole omassa hallinnassa ja erityisesti raskausaikana kun pitää katsoa mitä syö ja juo, jne.
Työstä mistä lähdin aiheutui myös oireina ärtyneisyyttä, itkuisuutta, tunnetta että ei selviä työstä. Jos saa vauvan ja huomaakin että samat oireet toistuvat, ei vauvaa voi samalla tavalla heittää romukoppaan kuin työpaikkaa.
Itse voisin kyllä olla VELA, mutta mieheni silloin tällöin mainitsee että olemme jo melko vanha lapseton pari ja hän haluaisi josain vaiheessa perheen. Jos lapsia päädymme hankkimaan, niin mitenkäs sitten jos se ei tunnukaan sitten oikealta. Harmi kun vanhemmuutta ei voi etukäteen "kokeilla".
Aivovamman vaikutus
äitiyteen
0
70
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635459Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti193672Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172666- 1331976
- 161765
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1111496- 951337
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171076- 681042
- 8787