Mersun ongelmat?

Missä lie?

Nyt kun kaikki besserwisserit (jotka eivät ilmeisesti ole koskaan edes mersua ajaneet saati omistaneet) ovat rinta rottingilla kertoneet mersujen ruostumisesta ja sähkövioista, niin käyttäjän kokemus on kuitenkin hieman erillinen. Omistan/ajan (velkaakin autosta 0€) farmari-väyrysellä, bensiini V-6 koneella ja kaikilla heebeleillä. Avantgarde-varustetaso vieläpä ja nyt 155000 km lasissa.

* Ruostetta löytyi hieman oven karmeista viime syksynä, myönnettäköön, mutta tehtaan laskuun asia hoidettiin todella mallikkaasti uusimalla kaikki ovet ja parantamalla ruostesuojausta. Vieläpä auto ylimaalattiin tehtaan piikkiin eli nyt auto on kuin uusi maalipinnaltaan. Ja takuulla ruosteeton.

* Söhkövikoja ei ole ollut muutamia palaneita polttimoita lukuunottamatta. Edellisiin merkkeihin ovat kuuluneet mm. VAG-konsernin, Saabin ja Volvon tekeleet. Näissä kaikissa oli runsaasti sähkövikoja, kaiken huippuna VAG-konsernin hajoavat ilmamassamittarit puhumattakaan Volvon mittaristo/sähköjärjestelmävioista. Ja puhumattakaan muista ongelmista (etutuennat, hajoavat keskuslukot, alas jäävät ikkunat, katkenneet pakoputkenkannakkeet (80 tkm kohdalla) ovien sisältä irtoavat äänieristeet niin että tuhrivat aina lasit laskettaessa, jne jne)

* Alapallonivelet vaihdoin katsastusmiehen pyynnostä 150 tkm kohdalla, eivät olleet vielä kuitenkaan hylkäysperuste vaan vain hieman väljät. Samalla vaihdoin kallistuksenvakaajan koiranluut ja kumiholkit. Auto on kuin uusi ajettavuudeltaan näiden pienten korjausten jälkeen (kaksi tuntia omaa työtä tasamaalla). Hämmästys oli suuri kun vertasi osien hintaa Passatin multilink-nivelien hintaan (niitähän meni tukussa kun Passatti alkoi olla yli 80 tkm ajettu); yhdellä Passatin tukivarren hinnalla vaihtaa mersuun kaikki (siis kaikki) liikkuvat nivelet etupäähän (raidetangon pää 20 €, alapallo 30 ja risat €, koiranluut 10 € ja kumit 3 €). Nyt pitäisi kestää taas 150 tkm.

Että silleen kaikilla besserwissereille; kokeilkaa ja ajakaa ennen kuin tulette jauhamaan pa***aa tänne Mersujen vioista. Ja muistakaa samalla, että nekin ovat vain ihmisen suunnittelemia ja rakentamia autoja, eivät mitään ikiliikkujia. Mutta hemmetin hyviä autoja kuitenkin kun muihin vertaa!

78

61840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • audisti

      kun Mersun omistaja joutuu itse ryömimääm autonsa alla vaihtamassa kaikki mahdolliset alustan osat. Tässä köyhemmälläkin on varaa teetättää moiset hommat korjaamolla.

      • Missä lie?

        Autot kuuluvat harrastuksiini. Ja autotallista löytyy harrasteautojakin mihin voi sitten seuraavan 150 tkm odottelun käyttää! Ja kokeehan siinä onnistumisen iloa.
        A ja B -huollot toki teetän aina merkkiliikkeessä, mitkä nekin kuluttajaystävällisesti hinnoiteltuna esim VAG -konserniin verrattuna.

        Ja totuushan on, ettei niitä Audin niveliä voi tasamaalla itse vaihtaa :) (eli korjaamo tulee tutuksi VAG -kuskeille, kuten minullekin ennen)


      • anti-audisti

        Onko audisti miettinyt sitä, että syy omaan köyhyyteen saattasisi olla juuri tuo merkkihuollon käyttäminen korjauksiin. Noita tukivarsiahan menee kuin viljaa sateella :)

        Tosin, jos on köyhä audisti, ei se vuokrakasarmin pihalla halpistyökaluilla auton laittaminen mitää herkkua olekkaan. Siinä sitten turvautuu merkkihuoltoon ja syventää omaa köyhyysloukkuaan!


      • juujuu
        anti-audisti kirjoitti:

        Onko audisti miettinyt sitä, että syy omaan köyhyyteen saattasisi olla juuri tuo merkkihuollon käyttäminen korjauksiin. Noita tukivarsiahan menee kuin viljaa sateella :)

        Tosin, jos on köyhä audisti, ei se vuokrakasarmin pihalla halpistyökaluilla auton laittaminen mitää herkkua olekkaan. Siinä sitten turvautuu merkkihuoltoon ja syventää omaa köyhyysloukkuaan!

        Ja sinähän varsinainen asiantuntija olet, kuinka paljon niitä menee.


      • anti-audisti
        juujuu kirjoitti:

        Ja sinähän varsinainen asiantuntija olet, kuinka paljon niitä menee.

        Jep. 3x Passat (4-koppaisia; 1,6; 1,8 20v ja 1,8T joista osa työsuhdeautoina) opetti ettei niihin pidä koskea edes tikuillakaan.
        Koiranluut, multilink-varret ja raidetangon päät varsinaisia murheenkryynejä. Ja sitten vielä sekin fakta, ettei nuo tarvikkeena saatavat italialaiset nivelet kestä edes kaupasta kotiin väljentymättä... Puhumattakaan vielä maahantuojan suhtautumisesta : hyvällä lykyllä saatat saada osista 50 % alennuksen jos alle 100 tkm ajettu.


      • Focus 2000
        Missä lie? kirjoitti:

        Autot kuuluvat harrastuksiini. Ja autotallista löytyy harrasteautojakin mihin voi sitten seuraavan 150 tkm odottelun käyttää! Ja kokeehan siinä onnistumisen iloa.
        A ja B -huollot toki teetän aina merkkiliikkeessä, mitkä nekin kuluttajaystävällisesti hinnoiteltuna esim VAG -konserniin verrattuna.

        Ja totuushan on, ettei niitä Audin niveliä voi tasamaalla itse vaihtaa :) (eli korjaamo tulee tutuksi VAG -kuskeille, kuten minullekin ennen)

        Moi!

        Totesit, että huollot ovat edullisia VAG:hen verratuna. Paljonko maksaa A / B - huolto ?

        Lisäksi vielä, Saksassakin MB on suosittu taksina, vaikka perverssiä veroetua ei olekaan. Luin ADAC:n kuvastosta syyksi juuri sen, että ovat muihin autoihin verrattuna niin pirun luotettavia. W211:ssä kyllä oli (lukemani mukaan, en ole edes ajanut) alussa aika paljon sähkövikoja, mikä lienee syynä tehtaan kampanjalle.

        Lopuksi vielä, Tuulilasi muistaakseni joskus rassasi jotain vanhaa W124:ssa ja artikkelissa sanottiin, että suunnittelussa näkee, että auto on myös osien vaihdettavuuden kannalta tehty kestämään "ikuisesti".


      • edelleen sama alkuperäinen
        Focus 2000 kirjoitti:

        Moi!

        Totesit, että huollot ovat edullisia VAG:hen verratuna. Paljonko maksaa A / B - huolto ?

        Lisäksi vielä, Saksassakin MB on suosittu taksina, vaikka perverssiä veroetua ei olekaan. Luin ADAC:n kuvastosta syyksi juuri sen, että ovat muihin autoihin verrattuna niin pirun luotettavia. W211:ssä kyllä oli (lukemani mukaan, en ole edes ajanut) alussa aika paljon sähkövikoja, mikä lienee syynä tehtaan kampanjalle.

        Lopuksi vielä, Tuulilasi muistaakseni joskus rassasi jotain vanhaa W124:ssa ja artikkelissa sanottiin, että suunnittelussa näkee, että auto on myös osien vaihdettavuuden kannalta tehty kestämään "ikuisesti".

        A-huolto on lähinnä öljynvaihtohuolto, hintaa muistaakseni noin 200 euroa, huoltoväli 15 000 km tai assyst-näytön mukaan.
        B-huolto isompi, vaihdetaan jopa pyyhkimen sulka? Työt assyst-näytön mukaan ja hintaa alle 400 euroa, muistaakseni (vasta kesällä tehtiin isompi B-huolto).
        Passattiin maksaa huollot about saman poislukien 90 tkm välein tehtävät isommat rempat (hihna, kiristimet, vesipumppu, suodattimet, öljyt, tulpat jne), mutta 90 tkm jakohihnanvaihto huolto teki viimeeksi 850 euroa turboon merkkiliikkeessä !
        Vähän syljetytti!


      • Mekkeri
        Focus 2000 kirjoitti:

        Moi!

        Totesit, että huollot ovat edullisia VAG:hen verratuna. Paljonko maksaa A / B - huolto ?

        Lisäksi vielä, Saksassakin MB on suosittu taksina, vaikka perverssiä veroetua ei olekaan. Luin ADAC:n kuvastosta syyksi juuri sen, että ovat muihin autoihin verrattuna niin pirun luotettavia. W211:ssä kyllä oli (lukemani mukaan, en ole edes ajanut) alussa aika paljon sähkövikoja, mikä lienee syynä tehtaan kampanjalle.

        Lopuksi vielä, Tuulilasi muistaakseni joskus rassasi jotain vanhaa W124:ssa ja artikkelissa sanottiin, että suunnittelussa näkee, että auto on myös osien vaihdettavuuden kannalta tehty kestämään "ikuisesti".

        Mekkerin huolloista tekee halvat pari seikkaa esim juuri vag leiriin verrattuna

        * ketju huoltoo vaativan hihnan sijaan
        * kestovoideltu automaattilooda
        * halvat osat ja etenkin huolto-osat
        * selkeä rakenne eli ei tarvii purkaa koko bilikaa osiksi jos jotain haluaa huoltaa
        * mitoitettu kestämään, esim oven saranat on pultattu eikä hitsattu kuten muissa

        Ja tuo paljon parjattu penkkikin on hyvä. Muut voivat aluksi tuntua hyviltä ja näyttää sporttisilta, mutta kun useita satoja kilometrejä istuu yhtä menoa niin mekkerin penkki ei puuduta paikkoja kuin jotkut muut. Kokemusta on.


      • vaihteisto
        Mekkeri kirjoitti:

        Mekkerin huolloista tekee halvat pari seikkaa esim juuri vag leiriin verrattuna

        * ketju huoltoo vaativan hihnan sijaan
        * kestovoideltu automaattilooda
        * halvat osat ja etenkin huolto-osat
        * selkeä rakenne eli ei tarvii purkaa koko bilikaa osiksi jos jotain haluaa huoltaa
        * mitoitettu kestämään, esim oven saranat on pultattu eikä hitsattu kuten muissa

        Ja tuo paljon parjattu penkkikin on hyvä. Muut voivat aluksi tuntua hyviltä ja näyttää sporttisilta, mutta kun useita satoja kilometrejä istuu yhtä menoa niin mekkerin penkki ei puuduta paikkoja kuin jotkut muut. Kokemusta on.

        on muuten lähes kaikissa Saksalaisissa. Huono keksintö. Öljyt pitää vaihtaa, muuten laatikko hajoaa. Kyllä nykyään kaikissa autoissa on vaikea huoltaa paikkoja. Mm: moottori on suojattu muoveilla, vaikea päästä osiin käsiksi.
        Pulteilla olevat saranat löytyy muuten jo vanhemmistakin esim: Japanilaisista, taitaa olla Corollassakin 80 luvun mallissa.
        Hitsatut saranat on halvat huoltaa, vertaa tuollaisiin pulteilla oleviin. Sellaisiin riittää vaan tappien uusiminen.
        Kyllä Volkkari on halvempi huoltaa kuin Mersu, siitä ei pääse mihinkään.


      • On 
        vaihteisto kirjoitti:

        on muuten lähes kaikissa Saksalaisissa. Huono keksintö. Öljyt pitää vaihtaa, muuten laatikko hajoaa. Kyllä nykyään kaikissa autoissa on vaikea huoltaa paikkoja. Mm: moottori on suojattu muoveilla, vaikea päästä osiin käsiksi.
        Pulteilla olevat saranat löytyy muuten jo vanhemmistakin esim: Japanilaisista, taitaa olla Corollassakin 80 luvun mallissa.
        Hitsatut saranat on halvat huoltaa, vertaa tuollaisiin pulteilla oleviin. Sellaisiin riittää vaan tappien uusiminen.
        Kyllä Volkkari on halvempi huoltaa kuin Mersu, siitä ei pääse mihinkään.

        Tuhdimmat saranat, eli pelkkä voitelu riittää siihen, että samoilla saranoilla ajetaan 500000 km. Näin on aina ollut, on nyt ja on tulevaisuudessa. Huoltojen hinta-eroista en osaa sanoa, kokemusta on W202 mersuista ja bemareista.


      • Jussi
        Missä lie? kirjoitti:

        Autot kuuluvat harrastuksiini. Ja autotallista löytyy harrasteautojakin mihin voi sitten seuraavan 150 tkm odottelun käyttää! Ja kokeehan siinä onnistumisen iloa.
        A ja B -huollot toki teetän aina merkkiliikkeessä, mitkä nekin kuluttajaystävällisesti hinnoiteltuna esim VAG -konserniin verrattuna.

        Ja totuushan on, ettei niitä Audin niveliä voi tasamaalla itse vaihtaa :) (eli korjaamo tulee tutuksi VAG -kuskeille, kuten minullekin ennen)

        Mikäli aletaan ihan totuuksista puhua, niin täytyypä kanssa pistää lusikkansa soppaan. Meillä on perheessä(minun omistuksessa) 3 autoa. MB C180 -95, Passat 1.8 -00 ja Seat Leon 1.6 -02.

        Mersu on ostettu käytettynä ja sillä on ajettu 150 tkm, Passatilla 90 tkm ja Seatilla 40 tkm.
        Mikään näistä ei ole vaatinut erityisiä korjaamokäyntejä. Mersuun on tehty jarruremppa ja muuta kulutusosaa. Ruosteessa on tyypillisistä kohdista. Passattiin on vaihdettu pissapojan moottori normaalien huoltojen lisäksi ja Seatiin takaluukun lukkoon jokin sähköjuttu (jotain 40 e).

        VW:tä on ollut lukuisia aiemminkin, eikä niissä ole vikoja ollut. C180 on toinen mersu. Aiemmassa -88 mallisessa bensa200:ssa vaihdettiin jakoketju kiristin n. 30 tkm:ssa. Ajoin sillä n. 70 tkm ja ketju rallatti jo taas.


      • Jussi
        edelleen sama alkuperäinen kirjoitti:

        A-huolto on lähinnä öljynvaihtohuolto, hintaa muistaakseni noin 200 euroa, huoltoväli 15 000 km tai assyst-näytön mukaan.
        B-huolto isompi, vaihdetaan jopa pyyhkimen sulka? Työt assyst-näytön mukaan ja hintaa alle 400 euroa, muistaakseni (vasta kesällä tehtiin isompi B-huolto).
        Passattiin maksaa huollot about saman poislukien 90 tkm välein tehtävät isommat rempat (hihna, kiristimet, vesipumppu, suodattimet, öljyt, tulpat jne), mutta 90 tkm jakohihnanvaihto huolto teki viimeeksi 850 euroa turboon merkkiliikkeessä !
        Vähän syljetytti!

        90 tkm:n huollossa ei vaihdeta tulppia. Vaito 60:n välein. Teetin juuri 90:n huollon Passatiin.
        Maksoi hieman n. 250 euroa. Hihnan, kiristimen ja vesipumpun ostin merkkiliikkeestä ja vaihdatin Opelin merkkihuollossa (ei autoliike vaan korjaamo). Omistaja entinen VW-asentaja.


      • Janne
        Missä lie? kirjoitti:

        Autot kuuluvat harrastuksiini. Ja autotallista löytyy harrasteautojakin mihin voi sitten seuraavan 150 tkm odottelun käyttää! Ja kokeehan siinä onnistumisen iloa.
        A ja B -huollot toki teetän aina merkkiliikkeessä, mitkä nekin kuluttajaystävällisesti hinnoiteltuna esim VAG -konserniin verrattuna.

        Ja totuushan on, ettei niitä Audin niveliä voi tasamaalla itse vaihtaa :) (eli korjaamo tulee tutuksi VAG -kuskeille, kuten minullekin ennen)

        Nä on niin halpoja, että voi ostaa "harrasteautoksi" vaikka useampiakin.

        http://www.mobile.de/SIDcVml7Nc3KopdR0P2h-emHQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1098372797A1LsearchPublicD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C121B20C185%81%5C-t-vCaMkMoPRSmVb_X_Y_x_yprsO~BSRA6D1100E17200DE220H70000000DE220HinPublicA2A0A0A0H30000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=137&id=11111111146399334&


      • Hölmistynyt
        Jussi kirjoitti:

        Mikäli aletaan ihan totuuksista puhua, niin täytyypä kanssa pistää lusikkansa soppaan. Meillä on perheessä(minun omistuksessa) 3 autoa. MB C180 -95, Passat 1.8 -00 ja Seat Leon 1.6 -02.

        Mersu on ostettu käytettynä ja sillä on ajettu 150 tkm, Passatilla 90 tkm ja Seatilla 40 tkm.
        Mikään näistä ei ole vaatinut erityisiä korjaamokäyntejä. Mersuun on tehty jarruremppa ja muuta kulutusosaa. Ruosteessa on tyypillisistä kohdista. Passattiin on vaihdettu pissapojan moottori normaalien huoltojen lisäksi ja Seatiin takaluukun lukkoon jokin sähköjuttu (jotain 40 e).

        VW:tä on ollut lukuisia aiemminkin, eikä niissä ole vikoja ollut. C180 on toinen mersu. Aiemmassa -88 mallisessa bensa200:ssa vaihdettiin jakoketju kiristin n. 30 tkm:ssa. Ajoin sillä n. 70 tkm ja ketju rallatti jo taas.

        En ole ikinä kuullut, että jakoketju olisi aiheuttanut mersussa tuollaista vaihtotarvetta?
        Itse olen myös ajanut ketjua vaihdattamatta yhdellä 124:llä 500000km.
        Nykyisessä on 320000km mittarissa, eikä ole vaihdettu siihenkään!


      • VW:n huoltokirjassa?
        Jussi kirjoitti:

        90 tkm:n huollossa ei vaihdeta tulppia. Vaito 60:n välein. Teetin juuri 90:n huollon Passatiin.
        Maksoi hieman n. 250 euroa. Hihnan, kiristimen ja vesipumpun ostin merkkiliikkeestä ja vaihdatin Opelin merkkihuollossa (ei autoliike vaan korjaamo). Omistaja entinen VW-asentaja.

        Eli nytten sinulla on 90 tkm ajettu Passat, missä on Opelin leima huoltokirjassa.
        Vau, upea yhdistelmä.
        Eli sen minkä säästit huollossa, hävisit juuri jälleenmyyntiarvossa ...
        Onneksi olkoon!


      • edelleen sama alkuperäinen
        edelleen sama alkuperäinen kirjoitti:

        A-huolto on lähinnä öljynvaihtohuolto, hintaa muistaakseni noin 200 euroa, huoltoväli 15 000 km tai assyst-näytön mukaan.
        B-huolto isompi, vaihdetaan jopa pyyhkimen sulka? Työt assyst-näytön mukaan ja hintaa alle 400 euroa, muistaakseni (vasta kesällä tehtiin isompi B-huolto).
        Passattiin maksaa huollot about saman poislukien 90 tkm välein tehtävät isommat rempat (hihna, kiristimet, vesipumppu, suodattimet, öljyt, tulpat jne), mutta 90 tkm jakohihnanvaihto huolto teki viimeeksi 850 euroa turboon merkkiliikkeessä !
        Vähän syljetytti!

        Tarkistin erittelystä/laskusta tarkan hinnan; laaja B-huolto oli 364 euroa sisältäen muutaman lisätyön, mm. moottoritilan painepesun 15 euroa. Lisäksi oli laskutettu estraa tuulilasinpesunesteestä??? Eli ilman lisätöitä about ratia rallaa 340 euroa. Ei paha verrattuna VAG:n hintoihin.


      • Meze
        Hölmistynyt kirjoitti:

        En ole ikinä kuullut, että jakoketju olisi aiheuttanut mersussa tuollaista vaihtotarvetta?
        Itse olen myös ajanut ketjua vaihdattamatta yhdellä 124:llä 500000km.
        Nykyisessä on 320000km mittarissa, eikä ole vaihdettu siihenkään!

        Minulla sama homma...! Omalla 124:lla olen ajanut jo 400000km eikä ole paljon jakohihnoihin tarvinnu koskea! Eka kerran muuten vaihdoin esim. virranjakajan kannen ja pakoputken! Ruostekorjaamolla käytin eka kerran, (korjaamomies sano et halvalla pääsit 600e koko ruostekorjaus), kyllä 17vuotta vanhassa autossa saa parissa kohtaa ruostetta ollakki! Eli nyt täysin ruosteeton mersu! Takaluukussa oli YKSI kohta, kuskin ovessa TOINEN ja apukuskin puol. takalokarissa KOLMAS! Ruostuupa paljon! Itse ajan ko. autolla n.45000km vuodessa n200kg takakontissa työkaluja! On todellaki turha tulla sanomaan mitään autosta josta ei tiedä mitään! Aja ensin vuosi ja puhu sitten! Kaikki todisteet puhuvat puolesta!


      • ketju
        Jussi kirjoitti:

        Mikäli aletaan ihan totuuksista puhua, niin täytyypä kanssa pistää lusikkansa soppaan. Meillä on perheessä(minun omistuksessa) 3 autoa. MB C180 -95, Passat 1.8 -00 ja Seat Leon 1.6 -02.

        Mersu on ostettu käytettynä ja sillä on ajettu 150 tkm, Passatilla 90 tkm ja Seatilla 40 tkm.
        Mikään näistä ei ole vaatinut erityisiä korjaamokäyntejä. Mersuun on tehty jarruremppa ja muuta kulutusosaa. Ruosteessa on tyypillisistä kohdista. Passattiin on vaihdettu pissapojan moottori normaalien huoltojen lisäksi ja Seatiin takaluukun lukkoon jokin sähköjuttu (jotain 40 e).

        VW:tä on ollut lukuisia aiemminkin, eikä niissä ole vikoja ollut. C180 on toinen mersu. Aiemmassa -88 mallisessa bensa200:ssa vaihdettiin jakoketju kiristin n. 30 tkm:ssa. Ajoin sillä n. 70 tkm ja ketju rallatti jo taas.

        tosiaan kannattaa vaihtaa 200-300tkm kohdalla, sillä ketjukin voi katketa ja sitten tulee kallis remontti. TYPERÄÄ tuollainen huoltamattomuus.


      • Omistaja
        Meze kirjoitti:

        Minulla sama homma...! Omalla 124:lla olen ajanut jo 400000km eikä ole paljon jakohihnoihin tarvinnu koskea! Eka kerran muuten vaihdoin esim. virranjakajan kannen ja pakoputken! Ruostekorjaamolla käytin eka kerran, (korjaamomies sano et halvalla pääsit 600e koko ruostekorjaus), kyllä 17vuotta vanhassa autossa saa parissa kohtaa ruostetta ollakki! Eli nyt täysin ruosteeton mersu! Takaluukussa oli YKSI kohta, kuskin ovessa TOINEN ja apukuskin puol. takalokarissa KOLMAS! Ruostuupa paljon! Itse ajan ko. autolla n.45000km vuodessa n200kg takakontissa työkaluja! On todellaki turha tulla sanomaan mitään autosta josta ei tiedä mitään! Aja ensin vuosi ja puhu sitten! Kaikki todisteet puhuvat puolesta!

        jo vaihtanut pariin kertaan jakajankannen siihen.
        Nimimerkillä kokemusta on.


      • opelin leimaa
        VW:n huoltokirjassa? kirjoitti:

        Eli nytten sinulla on 90 tkm ajettu Passat, missä on Opelin leima huoltokirjassa.
        Vau, upea yhdistelmä.
        Eli sen minkä säästit huollossa, hävisit juuri jälleenmyyntiarvossa ...
        Onneksi olkoon!

        vaan korjaamon leima. Kuka maksaa merkkikorjaamon leimoista kuka ei. Mitä itse olen autoja vaihdellut, ei huoltokirjan leimoilla - kunhan ne siellä ovat - ole mitään merkitystä vaihtohyvitykseen. Useimmiten kirjaa ei edes vilkaista, vaan uskotaan kun sanon, että huollot on ajallaan tehty.


      • Hölmistynyt
        ketju kirjoitti:

        tosiaan kannattaa vaihtaa 200-300tkm kohdalla, sillä ketjukin voi katketa ja sitten tulee kallis remontti. TYPERÄÄ tuollainen huoltamattomuus.

        Minulle on kyllä korjaamolta kerrottu, että ketjua ei kannata vaihtaa ellei se rupea pitämään ääntä.
        123(1976-1985) sarjassa vaihtosuositus oli 300000km.


      • opel/VW
        VW:n huoltokirjassa? kirjoitti:

        Eli nytten sinulla on 90 tkm ajettu Passat, missä on Opelin leima huoltokirjassa.
        Vau, upea yhdistelmä.
        Eli sen minkä säästit huollossa, hävisit juuri jälleenmyyntiarvossa ...
        Onneksi olkoon!

        Kun minä vein viimeks auton liikkeeseen niin huoltokirja ei heitä kiinnostanut. Auton jälleenmyyntirvo = ikä, kilometrit ja yleiskunto. Tuskin yksityinenkään on kiinnostunut muusta kun leimojen aitoudesta?


      • Meze
        Omistaja kirjoitti:

        jo vaihtanut pariin kertaan jakajankannen siihen.
        Nimimerkillä kokemusta on.

        ole vaihdettu kertaakaan! Edelliset omistajat tiedossa ja km:t! Nimimerkillä kokemusta on...! On se kumma juttu tosiaan et tänne tullaan väittää omia mielipiteitä faktoina! Tyhmää touhua ja olen tosiaan itse pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä vaikka km:jä tulee runsaasti! Toimii ja toimii...!


      • mb-c
        Jussi kirjoitti:

        Mikäli aletaan ihan totuuksista puhua, niin täytyypä kanssa pistää lusikkansa soppaan. Meillä on perheessä(minun omistuksessa) 3 autoa. MB C180 -95, Passat 1.8 -00 ja Seat Leon 1.6 -02.

        Mersu on ostettu käytettynä ja sillä on ajettu 150 tkm, Passatilla 90 tkm ja Seatilla 40 tkm.
        Mikään näistä ei ole vaatinut erityisiä korjaamokäyntejä. Mersuun on tehty jarruremppa ja muuta kulutusosaa. Ruosteessa on tyypillisistä kohdista. Passattiin on vaihdettu pissapojan moottori normaalien huoltojen lisäksi ja Seatiin takaluukun lukkoon jokin sähköjuttu (jotain 40 e).

        VW:tä on ollut lukuisia aiemminkin, eikä niissä ole vikoja ollut. C180 on toinen mersu. Aiemmassa -88 mallisessa bensa200:ssa vaihdettiin jakoketju kiristin n. 30 tkm:ssa. Ajoin sillä n. 70 tkm ja ketju rallatti jo taas.

        mitäs sitte ostit mesen,oisit ostannu toisenkin siittimen,ja ihmetelly parinvuoden päästä ku kori katoaa alta!


      • paikkansa!
        Hölmistynyt kirjoitti:

        Minulle on kyllä korjaamolta kerrottu, että ketjua ei kannata vaihtaa ellei se rupea pitämään ääntä.
        123(1976-1985) sarjassa vaihtosuositus oli 300000km.

        Hihnahan ei paljoa kulumisestaan ilmoittele, mutta kun ketju alkaa "säksättää", kannattaa se vaihtaa.

        Lisäksi esim. osa W124:n moottoreista on kahdella ketjulla. Niitä ei todellakaan kannata lähteä turhan päiten "varmuudeksi" vaihtelemaan. Turhaa rahanmenoa!


      • syrjan01
        On  kirjoitti:

        Tuhdimmat saranat, eli pelkkä voitelu riittää siihen, että samoilla saranoilla ajetaan 500000 km. Näin on aina ollut, on nyt ja on tulevaisuudessa. Huoltojen hinta-eroista en osaa sanoa, kokemusta on W202 mersuista ja bemareista.

        Sinä kun mainostit että kokemusta on w202 mersuista niin itse omistan sellaisen...olen huomannut että autoni tuntuu hieman nykivän kun ajaa pinta kaasulla,missähän vika?ja kaasun kun lätkääsöö pohjaan paikaltansa niin se tuntuu hetken tuumaavan ennenkuin pamauttaa vauhtiin.Olen vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtasuodattimeen ja vakioputken tehoputkeen.Nämä auttoi hieman,mutta autossani on silti jotakin ihmeellistä mitä ei ole muita autoja ajaessani tullut vastaan,ärsyttävää.

        ps.Korjaajat ei osaa tehdä mitään n.500€:llä tehty huoltoja ja vaihdettu osia lähiaikana,hermot alkaa mennä ja auto jatkaa nykimistä.


      • tausu
        Jussi kirjoitti:

        90 tkm:n huollossa ei vaihdeta tulppia. Vaito 60:n välein. Teetin juuri 90:n huollon Passatiin.
        Maksoi hieman n. 250 euroa. Hihnan, kiristimen ja vesipumpun ostin merkkiliikkeestä ja vaihdatin Opelin merkkihuollossa (ei autoliike vaan korjaamo). Omistaja entinen VW-asentaja.

        moro!ostin juuri passatin vr5 -99 ajettu120tkm(tuontiauto)olisin tiedustellu vesipumpun vaihtoväliä jakohihna ilmeisesti korvattu tässä mallissa ketjulla.ilmottelisitko jos tietoa.


      • cabby92
        ketju kirjoitti:

        tosiaan kannattaa vaihtaa 200-300tkm kohdalla, sillä ketjukin voi katketa ja sitten tulee kallis remontti. TYPERÄÄ tuollainen huoltamattomuus.

        miksi vaihtaa ketju minulla on vanha 89 vuotinen 200 nokipannu ei ole vielä ketjua vaihdettu mittari huitoo vaan ja ainoastaan 677.000 ja astelee kuin tytöt


      • meeeseeee
        syrjan01 kirjoitti:

        Sinä kun mainostit että kokemusta on w202 mersuista niin itse omistan sellaisen...olen huomannut että autoni tuntuu hieman nykivän kun ajaa pinta kaasulla,missähän vika?ja kaasun kun lätkääsöö pohjaan paikaltansa niin se tuntuu hetken tuumaavan ennenkuin pamauttaa vauhtiin.Olen vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtasuodattimeen ja vakioputken tehoputkeen.Nämä auttoi hieman,mutta autossani on silti jotakin ihmeellistä mitä ei ole muita autoja ajaessani tullut vastaan,ärsyttävää.

        ps.Korjaajat ei osaa tehdä mitään n.500€:llä tehty huoltoja ja vaihdettu osia lähiaikana,hermot alkaa mennä ja auto jatkaa nykimistä.

        Tere! Se muute on aivan varmaa, notta ku ostat uuden ilmamassamittarin, ni heittää oikuttelut!!!


      • korjaaja mies
        syrjan01 kirjoitti:

        Sinä kun mainostit että kokemusta on w202 mersuista niin itse omistan sellaisen...olen huomannut että autoni tuntuu hieman nykivän kun ajaa pinta kaasulla,missähän vika?ja kaasun kun lätkääsöö pohjaan paikaltansa niin se tuntuu hetken tuumaavan ennenkuin pamauttaa vauhtiin.Olen vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtasuodattimeen ja vakioputken tehoputkeen.Nämä auttoi hieman,mutta autossani on silti jotakin ihmeellistä mitä ei ole muita autoja ajaessani tullut vastaan,ärsyttävää.

        ps.Korjaajat ei osaa tehdä mitään n.500€:llä tehty huoltoja ja vaihdettu osia lähiaikana,hermot alkaa mennä ja auto jatkaa nykimistä.

        heitä vapaavirtasuodatin mäkeen ja hanki uusi ilmamassamittari siinä vika. asiantunteva asentaja päättelee vian pelkän koe-ajon perusteella.


      • Reino4
        syrjan01 kirjoitti:

        Sinä kun mainostit että kokemusta on w202 mersuista niin itse omistan sellaisen...olen huomannut että autoni tuntuu hieman nykivän kun ajaa pinta kaasulla,missähän vika?ja kaasun kun lätkääsöö pohjaan paikaltansa niin se tuntuu hetken tuumaavan ennenkuin pamauttaa vauhtiin.Olen vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtasuodattimeen ja vakioputken tehoputkeen.Nämä auttoi hieman,mutta autossani on silti jotakin ihmeellistä mitä ei ole muita autoja ajaessani tullut vastaan,ärsyttävää.

        ps.Korjaajat ei osaa tehdä mitään n.500€:llä tehty huoltoja ja vaihdettu osia lähiaikana,hermot alkaa mennä ja auto jatkaa nykimistä.

        Kytkinlevyn sisällä kehän muotoon asennettuna on noin kuusi kappaletta kierrejousia, jouset ovat kuoleentuneet, siis liian löpöt. Olette hankkineet kytkinlevyn muualta kuin Mersun tai KL-varaosaliikkeistä tai se on ikääntynyt. Ko. kierrejouset siellä humppaavat, ja tämä tuntuu auton nykimisenä. Näin käy, kun ostaa autovaraosaliikkeen, harakiriliikkeen kytkinlevyn.

        Nopeusmittarin vaijeri on toinen mikä toimii, asentuu paikoilleen vain, kun myyjäliike on Mersun oma tai KL-varaosat.


    • ajamisen iloa

      Mercedes tuskin aiheetta asettaa johtokuntansa toimesta erikoistyöryhmää selvittämään miten uusien Mercedesten sähköviat voidaan poistaa. Samoin Mercedes tuskin myöntää autonäyttelyn virallisessa puheenvuorossaan tavoitteekseen laatuongelmien poistamisen vuoteen 2006 mennessä, ellei aihetta ole. W203 -mallin osalta tehdas käsitteli takuun jatkamista kahden vuoden jälkeen, koska mallissa on runsaasti vikoja. Takuuta ei jatkettu, mutta elokuisessa päätöksessä tehdas ilmoitti vastaavansa tyyppivioista takuuajan jälkeenkin. Mersukokemuksia on kertynyt omistamistani seuraavista autoista ajalta 1991-2002 : 190E1,8; 190 2,3; 260E; C180A Elegance; C180A Esprit; C220A CDI Esprit; C220CDIA Sport; C220 CDIA Avantgarde ja puolison A140 ja A140 A. Kaksi viimeisintä veivät luottamuksen merkin laatuun juuri nyt. Ehkä sitten 2006 taas...

    • E-class

      Kyseiset osat joutuu nimittäin C-Mersuun vaihtamaan vähintään 50 tkm välein.

      • ajamisen iloa

        W203 C220CDI:ssä etukallistuksenvakaajan kumit ja alapallonivelet vaihdettiin kolinan vuoksi jo 30tkm ajon jälkeen.


      • Ongelmia
        ajamisen iloa kirjoitti:

        W203 C220CDI:ssä etukallistuksenvakaajan kumit ja alapallonivelet vaihdettiin kolinan vuoksi jo 30tkm ajon jälkeen.

        Tuntuu noissa nyky Mersuissa olevan. Parhaat vaihtaneet niveliä jopa 2-3 kertaa 100tkm matkalla. Ei yhtään paremmin kuin parjatulla Volkkarillakaan.


      • Jaa
        Ongelmia kirjoitti:

        Tuntuu noissa nyky Mersuissa olevan. Parhaat vaihtaneet niveliä jopa 2-3 kertaa 100tkm matkalla. Ei yhtään paremmin kuin parjatulla Volkkarillakaan.

        Ja sinähän varsinainen asiantuntija olet, kuinka paljon niitä menee.


      • Tietävän
        Ongelmia kirjoitti:

        Tuntuu noissa nyky Mersuissa olevan. Parhaat vaihtaneet niveliä jopa 2-3 kertaa 100tkm matkalla. Ei yhtään paremmin kuin parjatulla Volkkarillakaan.

        asiasta.


      • Aito Bildissä
        Ongelmia kirjoitti:

        Tuntuu noissa nyky Mersuissa olevan. Parhaat vaihtaneet niveliä jopa 2-3 kertaa 100tkm matkalla. Ei yhtään paremmin kuin parjatulla Volkkarillakaan.

        Auto Bilb kestotestasi hiljattain C-mallin Mersun 100 000 kmn kestotestissä. Hyvin pärjäsi ilman vikoja (mekaanisia ja sähköisiä). Asiasta oli juttua myös DSF:n auto-ohjelmissa jos joku sattui katsomaan ...

        Eli onko sinun väittämäsi vai kestotestin tulokset luotettavampia?


      • ajamisen iloa
        Aito Bildissä kirjoitti:

        Auto Bilb kestotestasi hiljattain C-mallin Mersun 100 000 kmn kestotestissä. Hyvin pärjäsi ilman vikoja (mekaanisia ja sähköisiä). Asiasta oli juttua myös DSF:n auto-ohjelmissa jos joku sattui katsomaan ...

        Eli onko sinun väittämäsi vai kestotestin tulokset luotettavampia?

        Tässä kopio Auto Bildin testituloksesta vertailtuna muihin samalla tavalla kestotestattuihin automalleihin. Pisteet kertyvät ilmenneistä vioista testin aikana, mitä vähemmän pisteitä, sitä vähemmän vikoja:

        Zuverlässigkeits-Rangliste
        Fahrzeug Punkte Note
        1. Ford Focus 1.6i Turnier 8 2
        2. MCC Smart & Pulse 9 2
        2. Ford Mondeo 1.8 Turnier Trend 9 2
        4. Renault Clio 1.4 12 2
        5. BMW 318i 14 2-
        6. VW Golf 1.4 / Nissan Almera 1.8 15 2-
        7. VW Lupo 1.4 TDI 16 3
        8. Audi A6 Avant 2.8 21 3
        9. Renault Kangoo 1.9 dTi 22 3
        10. Alfa 147 2.0 T.S./Toyota Yaris 1.3 23 3
        11. Seat Arosa 1.7 SDI 24 3-
        11. Mercedes C 220 CDI T 24 3-
        13. Opel Zafira 1.8 16V 25 3-
        14. VW Passat Variant VR5 27 4
        15. Opel Astra 1.6 16V 29 4
        15. Mercedes ML 270 CDI 29 4
        17. Skoda Fabia 1.4 16V 31 4
        18. Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 32 4
        19. Fiat Punto 1.2 SX 33 4
        19. Jaguar S-Type 3.0 V6 33 4
        21. Audi A2 1.4 39

        Die C-Klasse: typisch Mercedes?

        Qualitätsprobleme in Serie. Der Erfinder des Autos hat zuletzt eine Menge Kritik einstecken müssen. Bringt die C-Klasse den Stern wieder zum Strahlen? Bilanz nach 100.000 Kilometern.

        Vikoja mm. ajotietokone, takaluukun lukko, raidetangonpäät, etukallistuksenvakaajat. Ja tämä siis 100 tkm Saksan hyvillä teillä.

        Auto Motor Und Sportin kestotestissä MBC 270 CDI:n moottorista hajosi mäntä n. 30 tkm ajettuna ja aiheutti moottorivaurion. Laatuako ? Kyllä, mutta ei hyvää laatua !


      • Kuulin
        ajamisen iloa kirjoitti:

        Tässä kopio Auto Bildin testituloksesta vertailtuna muihin samalla tavalla kestotestattuihin automalleihin. Pisteet kertyvät ilmenneistä vioista testin aikana, mitä vähemmän pisteitä, sitä vähemmän vikoja:

        Zuverlässigkeits-Rangliste
        Fahrzeug Punkte Note
        1. Ford Focus 1.6i Turnier 8 2
        2. MCC Smart & Pulse 9 2
        2. Ford Mondeo 1.8 Turnier Trend 9 2
        4. Renault Clio 1.4 12 2
        5. BMW 318i 14 2-
        6. VW Golf 1.4 / Nissan Almera 1.8 15 2-
        7. VW Lupo 1.4 TDI 16 3
        8. Audi A6 Avant 2.8 21 3
        9. Renault Kangoo 1.9 dTi 22 3
        10. Alfa 147 2.0 T.S./Toyota Yaris 1.3 23 3
        11. Seat Arosa 1.7 SDI 24 3-
        11. Mercedes C 220 CDI T 24 3-
        13. Opel Zafira 1.8 16V 25 3-
        14. VW Passat Variant VR5 27 4
        15. Opel Astra 1.6 16V 29 4
        15. Mercedes ML 270 CDI 29 4
        17. Skoda Fabia 1.4 16V 31 4
        18. Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 32 4
        19. Fiat Punto 1.2 SX 33 4
        19. Jaguar S-Type 3.0 V6 33 4
        21. Audi A2 1.4 39

        Die C-Klasse: typisch Mercedes?

        Qualitätsprobleme in Serie. Der Erfinder des Autos hat zuletzt eine Menge Kritik einstecken müssen. Bringt die C-Klasse den Stern wieder zum Strahlen? Bilanz nach 100.000 Kilometern.

        Vikoja mm. ajotietokone, takaluukun lukko, raidetangonpäät, etukallistuksenvakaajat. Ja tämä siis 100 tkm Saksan hyvillä teillä.

        Auto Motor Und Sportin kestotestissä MBC 270 CDI:n moottorista hajosi mäntä n. 30 tkm ajettuna ja aiheutti moottorivaurion. Laatuako ? Kyllä, mutta ei hyvää laatua !

        myös kaverin ukin autosta (Mercedes). Autosta hajosi mäntä aika uutena, Veho korjasi vaurion kuntoon. Mutta kielsi puhumasta viasta mitään, ettei Mersun maine menisi. Eli ei tuo ollut ainut Mersu jossa on moottori hajonnut.


      • Ajamisen Iloa!
        ajamisen iloa kirjoitti:

        Tässä kopio Auto Bildin testituloksesta vertailtuna muihin samalla tavalla kestotestattuihin automalleihin. Pisteet kertyvät ilmenneistä vioista testin aikana, mitä vähemmän pisteitä, sitä vähemmän vikoja:

        Zuverlässigkeits-Rangliste
        Fahrzeug Punkte Note
        1. Ford Focus 1.6i Turnier 8 2
        2. MCC Smart & Pulse 9 2
        2. Ford Mondeo 1.8 Turnier Trend 9 2
        4. Renault Clio 1.4 12 2
        5. BMW 318i 14 2-
        6. VW Golf 1.4 / Nissan Almera 1.8 15 2-
        7. VW Lupo 1.4 TDI 16 3
        8. Audi A6 Avant 2.8 21 3
        9. Renault Kangoo 1.9 dTi 22 3
        10. Alfa 147 2.0 T.S./Toyota Yaris 1.3 23 3
        11. Seat Arosa 1.7 SDI 24 3-
        11. Mercedes C 220 CDI T 24 3-
        13. Opel Zafira 1.8 16V 25 3-
        14. VW Passat Variant VR5 27 4
        15. Opel Astra 1.6 16V 29 4
        15. Mercedes ML 270 CDI 29 4
        17. Skoda Fabia 1.4 16V 31 4
        18. Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 32 4
        19. Fiat Punto 1.2 SX 33 4
        19. Jaguar S-Type 3.0 V6 33 4
        21. Audi A2 1.4 39

        Die C-Klasse: typisch Mercedes?

        Qualitätsprobleme in Serie. Der Erfinder des Autos hat zuletzt eine Menge Kritik einstecken müssen. Bringt die C-Klasse den Stern wieder zum Strahlen? Bilanz nach 100.000 Kilometern.

        Vikoja mm. ajotietokone, takaluukun lukko, raidetangonpäät, etukallistuksenvakaajat. Ja tämä siis 100 tkm Saksan hyvillä teillä.

        Auto Motor Und Sportin kestotestissä MBC 270 CDI:n moottorista hajosi mäntä n. 30 tkm ajettuna ja aiheutti moottorivaurion. Laatuako ? Kyllä, mutta ei hyvää laatua !

        http://members.roadfly.com/jason/m3engines.htm


        Laatuako ? Kyllä, mutta ei hyvää laatua !


      • syrjan01

        Mitkä osat jouduttiin vaihtamaan 50000tkm jälkeen?Itsellä cherry mersu ollut alla 50000tkm ja mitään selvää vikaa ei ole tullut,nyt mittaris reilu 85000tkm.


    • herralla

      Joko Mersulla on pitkät takuut tai helposti ruostuvat autot.

      • Herra

        "Herralla" on -99 mallinen väyrynen. Takuukin on pitkä, 30 vuotta ruostumisen varalta. Alkuperäiset ovet ovat muuten tosi helposti ruostuvia, mutta ei hätää; maailmanlaajuinen tehdastakuu vastaa kustannuksista. Hmm, monetkohan ovet keretään vaihtamaan 3 vuosikymmenen aikana ;)


    • Kajaus

      Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että ranskan rapeat on parhaita? Alla -99 Xsara HDi-farkku. Ajettu 198tkm alkuperäiset kaikki alustan osat. Takuusen vaihdettu apulaitehihnapyörä kampuran päähän ja polttoaineen siirtopumppu tankkiin. Uudesta ollut meillä. Ostin dieseli Focuksen vaihtoehtona, joka oli broidilla. Voi sitä vikojen määrää ja ruostevaivojen maalailua, mitä fokkerisa on ollut.

      Olisin jo saarasta luopunut, mutta kun vikoja ei ole, eikä ainuttakaan ruostepilkkua, niin en ole viitsinyt.

      Ensimmäinen ranskis, mutta nyt on seuraava joko 407 SW 2,0 HDi tai C5 breakki. Riippuen siitä kummassa on parempi vaihtohyvitys. Kevät näyttää!

      • Meze

        Onko herra ranskis katsonu tilastoja? Ranskalaiset automerkit Peugeut, Renault ja Citroen ovat uusissa ja vanhoissa autoissa pikku ja isovikaisemmista päästä! Emännän siskon miehellä on 3 peugeut ja jokaisessa vikaa yli 20000mk edestä ja kaikilla ajettu alle 50000km! Nyt se harkitsee vaihtoa mersuun. Huomannu minun auton kestävyyden ja laadun kyydissä ollessaan! Ei mitään muutaku ranskaisiin vaa ja murheet alkaa! Ja puhumattakaan arvonalenemisesta!


      • Kajaus
        Meze kirjoitti:

        Onko herra ranskis katsonu tilastoja? Ranskalaiset automerkit Peugeut, Renault ja Citroen ovat uusissa ja vanhoissa autoissa pikku ja isovikaisemmista päästä! Emännän siskon miehellä on 3 peugeut ja jokaisessa vikaa yli 20000mk edestä ja kaikilla ajettu alle 50000km! Nyt se harkitsee vaihtoa mersuun. Huomannu minun auton kestävyyden ja laadun kyydissä ollessaan! Ei mitään muutaku ranskaisiin vaa ja murheet alkaa! Ja puhumattakaan arvonalenemisesta!

        Mulla oli ennen 190 pikkumese, jota vaihdattelin käytettyyn mm. C-sarjan farkkuun tai Focukseen. Vehon myyjä vaan sano, että heille on just tullu HDi xsara farkku myyntiin. Että hän yllättyi kun ajoi sillä 500 km:n lenkin. Arvaa oliko ensimmäisenä mielessä ranskiksen osto mesen jälkeen?

        Kokeilin vehjettä ja oottelin yhtä C:tä, jonka piti tulla vaihtohalliin. Niinhän se tuli, oli entinen taksi ja 280tkm ajettu vaihtotähti. Aika 'käytetty' oli ja meni heti pumpun päivitykseen.

        Niin siinä myyjä latas kunnon tarjouksen omastani vaihdossa xsaraan, johon sain ilmastoinnin ja muuta sälää 'tilkkeeksi'.

        Focukseen, yhteen vaihtoehtooni väliraha olisi ollut kympin enemmän, eikä vehkeessä ollut ilmakonetta.

        Olen vaan hämmästellyt saaran huolettomuutta. Aivan naurettavan vähällä huollolla on pärjätty. Jarrupalat on yhdet vaihdettu eteen ja kahdet taakse. Muuten orkkis. Huollossa kampuran hihnapyörän vaihtoivat takuuseen kun se vipatti. En edes sitä ollut huomannut. 120tkm kohdalla vaihtoivat sähköisen polttoaineen siirtopumpun tankkiin, kun sanoivat, että Boschi ei kestä enempää, vaan jättää vielä välille.

        Maalipinnaltaan virheetön pirunpunainen peli. Harmi luopua, mutta eihän autoon kannata rakastua!


    • Skoda laadukas
      • alkuperäinen keskustelun al...

        Skoda on ehkä laadukkain VAG:n leiristä. Mutta heikkoutena siinäkin VAG-tekniikka. Esim 20-valve koneista pamahtaa ilmamassamittari alle 100 tkm lukemissa. Omakohtaisen kokemuksen mukaan verstaalla 3 päivää ja kustannuksia 600 euroa ko MAF:ista.


      • Totuuksia
        alkuperäinen keskustelun al... kirjoitti:

        Skoda on ehkä laadukkain VAG:n leiristä. Mutta heikkoutena siinäkin VAG-tekniikka. Esim 20-valve koneista pamahtaa ilmamassamittari alle 100 tkm lukemissa. Omakohtaisen kokemuksen mukaan verstaalla 3 päivää ja kustannuksia 600 euroa ko MAF:ista.

        nyt arvoisa kirjoittaja naurata. Skoda menee ehkä juuri ja juuri Seatin edelle. Tämän nyt saa selville kaikista tilastoistakin.

        Mutta toki sinun logiikallasi Lamborghini, Porche, Bentley ja Bugattikin ovat Skodan takana luotettavuudessa.

        Ja muutenkin yleistät ehkä hieman liikaa. Sinulta pamahti. Ehkä joltain muultakin on pamahtanut, mutta että kaikista koneista??


      • Alkuperäinen keskustelun al...
        Totuuksia kirjoitti:

        nyt arvoisa kirjoittaja naurata. Skoda menee ehkä juuri ja juuri Seatin edelle. Tämän nyt saa selville kaikista tilastoistakin.

        Mutta toki sinun logiikallasi Lamborghini, Porche, Bentley ja Bugattikin ovat Skodan takana luotettavuudessa.

        Ja muutenkin yleistät ehkä hieman liikaa. Sinulta pamahti. Ehkä joltain muultakin on pamahtanut, mutta että kaikista koneista??

        Mitäköhän Porsche (tosin kirjoitit Porche) tekee Lambon, Bentleyn ja Bugattin joukossa??? Lambo, Benley ja Bugatti ovat vag-leirin tuotteita, Porsche itsenäinen ...
        Harrasteautoinani on ollut viimeiset 15 vuotta Porscheja ja ne ovat itse asiassa olleet kaikkein viattomia kaikista. Mersu yltää samaan paitsi juuri ruostekorjauksien suhteen. Skoda ollut allekirjoittaneella kaikkein paras kokemus vag-leirin tuotteista!


      • Totuuksia
        Alkuperäinen keskustelun al... kirjoitti:

        Mitäköhän Porsche (tosin kirjoitit Porche) tekee Lambon, Bentleyn ja Bugattin joukossa??? Lambo, Benley ja Bugatti ovat vag-leirin tuotteita, Porsche itsenäinen ...
        Harrasteautoinani on ollut viimeiset 15 vuotta Porscheja ja ne ovat itse asiassa olleet kaikkein viattomia kaikista. Mersu yltää samaan paitsi juuri ruostekorjauksien suhteen. Skoda ollut allekirjoittaneella kaikkein paras kokemus vag-leirin tuotteista!

        Olet oikeassa. Ei se suoranaisesti kuulukkaan, mutta läpi historian on Porschessa käytetty VAG-tekniikkaa.


    • totuuksia

      juttuja, ei voi kuin surkutella.

      http://www.mercedes-benz-usa.com/

      laitan tähän muutaman esimerkin, jos joku ei jaksa/halua selata sivustoa.




      Following, you will find a list of some of the problems that I have encountered since purchasing the Mercedes C320:

      Gas cap would not unlock when doors were unlocked (serviced)
      Remote stopped working (twice) (replaced and then serviced)
      Front turn-signals failed, first left then right (headlamp r/l replaced)
      Sound system had "popping" noise even with volume at zero
      Display telling me that oil level was too high "reduce immediately"
      Drivers door making a loud "knock" when opened (serviced)
      Rear turn-signal failed (serviced)
      Driver's side window failed (serviced switch replaced)
      Gas tank unable to be filled (fuel-sender gauge failed serviced not fixed)
      Rear springs makes an annoying "squeak" (was told it was unserviceable).



      Usman writes:
      I am also a not so happy C240 2001 owner. To this day I regret buying this car. Three of my friend didn't buy Mercedes after they saw what happened to me. I have had 14 different problems with the car. Never again am I going to buy Mercedes, not me and I am sure no one I know will buy it ever either.


      Barbara writes:
      2001 C240. Engine, driving, safety factor - great! But the car is an electrical nightmare: both driver and passenger window motors replaced, air conditioner stepper motor replaced, passenger seat motor replaced (and now in need of second replacement in 8 months), ignition system replaced, windshield wiper reservoir replaced (this is a $30 part with a $260 price tag at the dealer, by the way, due to the inaccessibility of the reservoir), back window shade stuck in "up" position, bulbs constantly burning out...


      http://www.mercedes-benz-usa.com/

      • rulez

        Ja kaikki mitä luemme internetisä on TOTTA, halleluijaa ...

        Samanlaisia kateellisia p**kan jauhajia sitä on jenkeissäkin.


    • Jussi

      Mersun laatuongelmat ovat niin yleisesti tiedossa, että niistä on ihan turha kiistellä. Autot ja niiden käyttäjät ovat yksilöitä. Näin ei voida sanoa, että jokaisessa mersussa ja jokaisen käytössä on paljon vikoja. Sekin on suhteellista, milloin vikoja on paljon. Tietty vikaisuus saattaa Fiatissa olla vähän ja mersussa paljon.

      Itse mersun omistajana ja tuntien jonkinverran mersun omistajia voi sanoa, että mersu on erittäin laadukkaan tuntuinen ja näköinen ja siinä on tiettyä ylellisyyden tuntua (mm. äänettömyys). Onko se kestävämpi tai luotettavampi kuin autot keskimäärin, on jo vaikeampi kysymys. Tietyt heikkoudet siinäkin on. Ja yksi olennainen asia on sen hinnan ja ominaisuuksien suhde. Esim. Passatiin verrattuna lisämukavuudelle ja muulle statukselle tulee todella kova hinta. Suomen autoissa on kuitenkin autoveroa yli kolmannes. Eli jos saksassa maksetaan lisähintaa 20 000 e, tulee Suomessa laskua samasta lisähyvästä yli 30 000 euroa.

      • että

        lähes kaikki autot ne joutuvat käymään korjaamollakin ennen romuttamolle joutumista.


      • Kallonkutistaja

        Eihän mersu ole yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan samanhintaiset. :)

        Vertailua voi tehdä myös ihan hinnan perusteella. Silloin mersu on vaihtoehtona käytännössä aina käytettynä. Jos valitaan kaksi 30teuron autoa ja vertaillaan niitä, niin valinnan joutuu tekemään niiden ominaisuuksien perusteella, joita itse arvostaa ja joita ko autoista löytyy.

        Jolle on tärkeää, että auto ostetaan uutena ja kattavan takuun kanssa, ei käytetty mersu tarjoa "mitään".

        Jos ominaisuuksista valitsee esim tilava ja takavetoinen, niin miten Passat voisi olla vaihtoehtona, vaikka se olisi kuinka uusi, kun sillä ei ole takavetoista mallivalikoimassa?


    • toimittaja.

      Juuri näin älkää vaan kukaan Mersun tai muun merkin omistaja tule keskuteloemaan Mersun vioista -niitähän ei tietenkää ole kun alla on suurella vaivalla-rahalla-velalla hankittu oma mese!

      Tosiasiahan on, ettei mersussa voi olla vikoja > koskaan!!LOL.lö

      Todellisuudessa Mersulla on isoja laatu-ongelmia, koska mersuja tehdään muuallakin kuin Saksassa ja niissä tehtaissa(unkari,tsekki jne.) ei työlaatu ole sama kuin Saksassa. Eli vikoja on todella paljon suhteessa hintaan(suomi) Saksassahan auto ei ole niin älyttömän kallis kuin täällä'.

      • Adolf

        Totuus on se, ettei Saksassa tehdyt tuotteet tänä päivänä ole yhtään parempia kuin esim. Unkarissa tai Tsekissä tehdyt.
        Mieluummin jopa niin päin, että saksalaiset ovat huonompia laadultaan.


      • Toimit.
        Adolf kirjoitti:

        Totuus on se, ettei Saksassa tehdyt tuotteet tänä päivänä ole yhtään parempia kuin esim. Unkarissa tai Tsekissä tehdyt.
        Mieluummin jopa niin päin, että saksalaiset ovat huonompia laadultaan.

        ELI: on tulkittava niin, että kaikki yhtähuonoja kaikki tyynni! JUST


    • 450SL

      Harrasteautoni on Mersu, mutta liataan nyt omaa pesää. Tässä linkkejä Mersun laatuongelmiin:

      http://mbspy.bacosys.be/mbquality.htm

      http://www.detnews.com/2002/insiders/0202/26/insider-426466.htm

      http://www.baileycar.com/JDPsurvey_html.html

      Ja edelliseltä lainaus: "But Chrysler, Dodge and the now-defunct Plymouth brand all outranked Mercedes, which had 318 problems per 100 vehicles.
      Ivers said Mercedes' troubles were concentrated in its M-Class sport utility vehicle and its E-Class sedans, which accounted for
      roughly half its sales.

      "The M-Class has had a lot of problems since its launch," Ivers said.
      "The rate of deterioration on the E-Class is greater than on any other vehicle in the industry." "

    • Ullevi

      Nakin jatkeita kaikki mersut.

    • reppanoita!

      Kun ajelee japsilla, niin en voi edes ajatella että auto menisi jostain rikki alle 100tkm.
      Saksalaista laatua todella...

    • huuhkaja

      onneksi tekivä mersulla konepellistä semmosen että aukeaa taivaita myöden auki...on nätti nostaa paskatalikolla moottori pois...ei ole mersussa sella osaa mitän en ois vaihtanu viimesen 3 vuoden aikan... mutta onneksi se on vaan huoltoa ei mersuissa remonttia ole...huoltoa vaan..seuraavaksi saa vaihella perän...sitten taitaa olla vuorossa laatikko...

      • Ceesarjalainen

        MIllä ihmeen mersulla ajat...vitoa ja a:ta (jotka ei edes ole mersuja) lukuunottamatta autot ainapelanneet mutta merkkihuolto ei... jos ei ole rikki kun vie niin on huollosta tullessa varmasti on. Jämpti on näin


    • volvo ja saab ovat autoja

      Voin todeta että mese on syvältä! 70 luvun jälkeen se on ollut todella vanhan maineensa ratsastaja!Se ei ole milloinkaan osannut tehdä bensamoottoria.Diesel on jäänyt todella jälkeen muiden mennessä menojaan.Mesen diesel moottorin kestävyys perustui aikoinaan että naapurin pappa-tunturi jopa ohittin sinut!Automaattiloota!ON kuin rubikin-kuutio,jenkki osaa tehdä ainoan ja oikean laatikon.Pumppuvikoja on enemmän kuin laki sallii.Mesen aika on ohi,Ikävä tosi asia että japsit tulee ohi,tekniikka todella loistavaa mutta kori todella pehmeä ilman huoltoa pohjolan oloissa.Olen omistanut kaksi uudehkoa diesel käyttöistä alle 50000 ajettua meseä,p....ja molemmat! että se siitä mersuista.

      • hajoo volvon kans

        volvot on pitkään aikaan näytänyt ruumisautolta bensavieviä laiska paska oiken panssarivaunu ..tässä jottain ihmelistä kuin volvon omistajaat kysy apua mb:n omistajalta että mun volvo hajoos voisitkko korajatta mun auto .....eli volvon omistaja on peukkalo keskellä kädellä tai insinöri joka ei tiettä mitä puhutaan ...niin sillon kuin volvot romutetiin niin tehtiin autoja


    • Vihaaja

      Juu ostin käytetyn mersun E 211 220cdi 2003 ajettu 170 000km joulukuussa, tähän mennessä on mennyt korjaus kuluihin 2000€ ja vielä pitäisi vaihtaa vetoakseli taakse maksaa 1100€ että kyllä ei ole köyhän ajopeli vaihdelaatikko ei vaihda kunnolla, abs, ebs ja bas ei toimi.

      Joten älkää kehuko noita romuja

      • suttu.

        dieselillä ole voitu ajaa vain 170 000km, koska kukaan, joka ajaa keskimäärin vain vähän yli 20 000km/vuosi, ei osta tuollaista isoa dieselhenkilöautoa.


      • nokinokka
        suttu. kirjoitti:

        dieselillä ole voitu ajaa vain 170 000km, koska kukaan, joka ajaa keskimäärin vain vähän yli 20 000km/vuosi, ei osta tuollaista isoa dieselhenkilöautoa.

        Käytännössä jo vähän reilut 10.000 km/vuosi riittää tekemään dieselin ostamisen järkeväksi. Erityisesti kun käytetylle diesel-mersulle aina löytyy ostaja mutta käytetty bensa-mersu on todella tikkuinen myytävä, varsinkin nykyään. Itse myin oman 2003-vuosimallin 211-korisen 220CDI E-famarin viime syksynä, mittarissa oli muutama kilometri vaille 150 tkm. Isoja vikoja ei ollut, lähinnä farmarissa takapuskurissa olevat parkkitutkan anturit ovat suoraan maantiekuran maalitauluna, käytännössä reunimmaiset tutka-anturit vaihtotavaraa parin-kolmen vuoden välein. Valot (ei-xenon) ovat huonot. Ainoa oikea tekninen vika oli joku imusarjan läpän ohjausmoottorin hajoaminen, siitä taisi merkkihuolto ottaa lähemmäksi 200 euroa korjauksesta. Mitään alustan osia ei tarvinnut vaihtaa, oikealla edessä alkoi alapallonivelessä ja vasemmalla ilmeisesti raidetangon päässä olla hieman väljää.


      • Mersunainen

        tälläkin hetkellä! Kolmatta kertaa huollossa tänä vuonna...
        Kallistahan se on huollattaa, mutta jos haluaa jotain positiivista löytää tästäkin asiasta, niin olen onnellinen siitä että minullakin on vanhemman mallinen.
        Uudemmissa varaosat on huikean kalliita.
        Voin ajelle vanhalla mersulla, uutta en ostaisi koskaa ellei tule lottovoittoa!


      • suttu.
        nokinokka kirjoitti:

        Käytännössä jo vähän reilut 10.000 km/vuosi riittää tekemään dieselin ostamisen järkeväksi. Erityisesti kun käytetylle diesel-mersulle aina löytyy ostaja mutta käytetty bensa-mersu on todella tikkuinen myytävä, varsinkin nykyään. Itse myin oman 2003-vuosimallin 211-korisen 220CDI E-famarin viime syksynä, mittarissa oli muutama kilometri vaille 150 tkm. Isoja vikoja ei ollut, lähinnä farmarissa takapuskurissa olevat parkkitutkan anturit ovat suoraan maantiekuran maalitauluna, käytännössä reunimmaiset tutka-anturit vaihtotavaraa parin-kolmen vuoden välein. Valot (ei-xenon) ovat huonot. Ainoa oikea tekninen vika oli joku imusarjan läpän ohjausmoottorin hajoaminen, siitä taisi merkkihuolto ottaa lähemmäksi 200 euroa korjauksesta. Mitään alustan osia ei tarvinnut vaihtaa, oikealla edessä alkoi alapallonivelessä ja vasemmalla ilmeisesti raidetangon päässä olla hieman väljää.

        Järkevyydestä en tiedä, mutta joka tapauksessa Suomessa uutena ostetulla Dieselautolla on ajettava keskimäärin n. 20000km/v, ennenkuin se alkaa olla taloudellisesti kannattavaa.


    • turun flikka

      mulla kymmenvuoden karvalakkimersu ,jonka ostin eläkkeen alkamiseksi, nyt viime kesänä huomasin että kuskin ovi onkin läpipuhki reikä alalistan yläpuolella. kävin kysymässä onko se ihan tavallista että tossa ajassa auto ruostuu, ja mulle sanottiin että kahdeksan vuotta kestää takuu että korjaa itse jos haittaa ,olinko toope kun edes menin kysymään noinkin tyhmää asiaa . mulle oli sanottu joskus aiemmin joku vastaavan auton käyttäjä että mersulla pidempi ruostumattomuustakuu ,säilytän sitä autohallissa jossa varmaan hyvä ilmastointi.

    • Veekoneet

      Minulla on samoja kokemuksia mitä ketjun ensimmäisellä kirjoittajalla. Neljäs Mersu nyt alla - välissä on ollut muitkin autoja. Kyllä luotettavuus ja Mersu kuuluvat edelleen yhteen.. Nykyisen ostin käytettynä (ajettu tuolloin n. 100000) ja nyt reilut 50000km, ei voi muuta kuin kiittää laatua. Koko aikana autoon on tarvinnut vaihtaa muutama polttimo ja jarrulevyt (kuluneet). Edellinen omistaja sanoi autoa ostaessani että hänellä ei ole ollut korjaustarvetta lainkaan (en tietysti uskonut silloin). Eikä edellisistäkään Mersuista juuri huonoa voi sanoa.

      Välissä eksyin mm. Audiin ja todellakin viimeisen kerran. Vikaa oli jatkuvasti ja se iloinen keltainen moottorihäiriön merkkivalo syttyi lähes joka kuukausi. Laakkonen tietysti oli tyytyväinen kun saivat aina 300 -500e /kerta. Audin myynnin jälkeen olen ollut muutamassa taksi-Audissa ja kahdessa on palanut sama häiriövalo. Audin "laatu" on aivan uskomattoman huonoa! Viimeisessä katsastuksessa omasta Audista löytyi vielä pieni jarruvika, moottoriöljyvuoto koneen kyljestä sekä "jotain" pientä pakokaasuista. Autolla oli ajettu vasta 120000km!! Silloin riitti. Vein vaihtoon Laakkoselle ja sieltä joku onnellinen sai Laakkosen laatuvaihdokin. Onnea matkaan.

      Volkkareihin ja bemareihin en edes halua sotkeutua kun niiden käyttökokemuksia on tässä vierestä hymyillen seurannut.

    • Mersumies190D

      Wanhat, alle 90luvun mersut on parhaita. Ne kestää, ne on hienoja ja niitä pystyy korjata.

      • 124

        minulla on 26 vuotta vanha 124 ollut 7 vuotta eikä muuta ole vaihdettu kuin vesipumppu.


    • lahhooo

      mersuuuuuuuuuuuuuuuuuuut ruostuuuuuuuuuuuuuuuuuu ne lahoo ei oo lattioita enää

      • 124

        Lattiat ovat kuin uudet Urpooooooooooooooooooooooooooooooooooo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

      Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

      Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

      Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

      Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

      Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

      Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe