Pelottaa

Talven tulo

Kohta on jälleen aika jolloin lunta työntää. Pelottaa jo etukäteen nämä viime talven ja menneen kesän kitkarenkaillaan seikkailleet autoilijat. Mutkissa tullaan poikittain vastaan, ei pidä tämä kitkakumi uutena, saati siten loppuunajettuna "kesärenkaana" yhtään.
Jarruttaakkaan ei voi nastarenkailla, joku kitkaviheraktivisti kopsauttaa puskuriin pitämättömien renkaidensa johdosta.
Kitkarenkaiden lisävarusteena pitäisikin olla tarrat, jotka liimataan auton jokaiselle sivulle näkyvään paikkaan. Näin vastuulliset autoilijat pysyisivät luotettavasti ennakoimaan ja huomioimaan liikenteen mätäpaiseet ja vastuuttomat liikkujat, nämä jotka eivät välitä omasta eikä toisten turvallisuudesta.
Lisäksi kitkarenkailla ajamisesta päiväkotien ja koulujen läheisyydessä tääytyisi napsauttaa tuntuva sakko sekä antaa ehdollista vankeutta 2 vuotta.

5

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+11

      Aijaa. MInä olen ajanut nyt jo useamman vuoden kitkarenkailla eikä talven tulo pelota yhtään. Mukavan hiljaista kyytiä ja hyvää pitoa kitkarenkailla!

      • nolosti kävi

        setä astui röllinkakkaan.


    • nasta4ever

      Minähän jo jokunen vuosi sitten ehdotin täällä 80-lätkää kitka-autoille. Tämä vähentäisi ainakin onnettomuuksia korkeilla nopeuksilla. Toki on paljon 80 rajoituksia muutenkin talvella joten ehkä 60-lätkä olisi enemmän paikallaan.

      • ....................

        "Minähän jo jokunen vuosi sitten ehdotin täällä 80-lätkää kitka-autoille. Tämä vähentäisi ainakin onnettomuuksia korkeilla nopeuksilla. Toki on paljon 80 rajoituksia muutenkin talvella joten ehkä 60-lätkä olisi enemmän paikallaan."

        Muuten hyvä idea, mutta tosta aiheituisi se, että kitkailijat olisi nykyistä enemmän tientukona.


    • -..

      Kitkat ovat hyvät, ja pientä ennakointia hyvä olla, ajoi millä vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe