Tämä kuuluisi osastolle "tyhmät kysymykset" mutta kysyn kuitenkin täällä:
Olen ostanut ave-junamatkan, joka lähtee Madridista eteläänpäin. Onko Atochalla jotain Suomesta poikkeavaa, joka minun pitäisi ottaa siellä huomioon mm. onko turva- tms. tarkastusta, printattu lippu minulla on, tarvitsenko henk.todistusta tms. ??
Onko junan vaunut helposti numeroitu, jotta löydän oikean vaunun ja paikan.
Olisin iloinen kaikista tiedoista.
tarkastus Atochalla ?
4
286
Vastaukset
- Viva Espana!
Tulin juuri Madridista ja kävin Toledossa sekä El Escorialissa (=paikallisjuna) junalla. Toledo on keskipitkän matkan juna. Junia lähtee Atochalta sekä "baja" sekä "primera" -kerroksista. Opastauluista selviää, kummasta lähtee, (kelloaika ja junamatkan numero). Junaan oli turvatarkastus, matkatavarat menivät läpivalaisun kautta ja he katsoivat lipun samalla. Et voi siis mennä väärään paikkaan. Siellä odotettiin junaan pääsyä kuten lentokentällä. VAsta siellä selvisi mikä laituri, "esim Via14". Junassa on oletava 2 min ennen lähtöä, eli ei voi viimetipassa juosta junaan kuten meillä. Ei kysytty henkkareita kummallakaan matkalla.
On varmaan hyvä, että sinulla on lippu ostettuna. Pitkän- ja keskipitkänmatkan lipunostoon oli huimat jonot. Iso asema, sai vähän ihmetellä, mutta siellä selvisi. Menen toistekin, mutta lipun ostan etukäteen. Hyvää matkaa!- Marjianne
Kiitos kattavasta vastauksesta.
- madmal
Marjianne kirjoitti:
Kiitos kattavasta vastauksesta.
Kiitos myös, ollaan menossa junalla Madridista Malagaan marraskuussa
- Marjianne
Aloittaja jatkaa: ostin tosiaan junalipun jo Suomesta kotikoneelta ja tulostin lipun kotona. Norskilta sai edullisen lennon Madridiin ja lento oli päiväsaikaan. Madridin kentältä express bussilla kätevästi Atochalle, jonka läheisyydestä varasin hostelli Bueltasta huoneen. Huone oli juuri rempattu, siisti ja hyvä, hostelli hyvällä paikalla ja edullinen. Aamiaislipukkeen sai vastapäiseen kahvilaan, jossa en kuitenkaan käynyt vaan söin aamiaisen viereisessä Mäkkärin kahvilassa.
Olin varannut aamupäiväjunan Malagaan. Koska ostin lipun jo hyvissä ajoin, sain senkin edulliseen hintaan. Atochalla menin Primero kerrokseen, jossa lipuntarkastus ja matkalaukkujen ja käsitavaroiden läpivalaisu (infon ja lipunmyynnin yläpuolella). Odotusaula oli tilava, istumapaikkoja ja kahviloitakin riittävästi. Juna lähti ajallaan, junaan pääsi n 15 min aikaisemmin. Selkeästi oli merkitty miltä portilta junaan siirrytään ja siinä portillakin tarkistavat vielä lipun.
Junamatka oli miellyttävä, kahvikärry kiersi kerran ja ravintolavaunukin on (en käynyt). Koska oli syksy, tilaa oli hyvin kun ei ollut turisteja.
Näin pääsin Malagaan päiväsaikaan ja edullisemmin kuin suoraan Hgistä lentäen ja tulipahan samalla kokeiltua ave-junaakin. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882